Åsikter om (oproportionerlig) förföljelse och utplåning?

DeletedUser

Guest
Lite kul tråd det här :D.

dannemails - Om du skulle vara i en toppstam skulle inte du försöka få koll på ALLA spelarägda byar i ditt område då? :)

Självklart skulle du göra det, stammar som Core och AN mfl har så stora områden att de "äter upp" ALLT i området.
Då kommer småspelare som du i kläm och blir adlade :D.

Mitt tips till dig är att starta på en ny värld och se till så att DU har övertaget inte dina fiender :).

/Bistro

Jo, det finns alltid skäl till att attackera... och alla väljer sina skäl, fritt... jag accepterar det, såklart.

MEN det finns bestämt utrymme för en hederlighet (som glumox beskriver) även bland jättestammar - den stammen skulle bli mycket populär, väldigt snabbt - om en hederskodex styrde dem och de tog sig an översittarna istället för att "sim-city" jaga och växa genom förvarslösa, ofarliga och opropertionerligt mkt mindre enheter.... (Sim-city gråtet är just jättebebisarnas "nakna kejsare" och ursäkt... det är komiskt)

Detta döljer många storbebisar - i storstammar - istället gråter de om att de minsann är såååå duktiga och såååå stora, men inte att de är det genom att konsekvent sparka neråt och slicka uppåt... de stora har en valmöjlighet att forma attityder på ett annat sätt - genom att agera och leda "folket" mot just översittare... hoppas någon stam provar det innan mörkret faller i värld 7!

mvh
 

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
Det är bra att alla kan attackera alla.

NATO och NATO-A blir attackerade av Core, RL, ARV, AN, ATWM, IMRI, IMLE och IMAK och man får massor av erfarenhet och lär sig känna sina medlemmar i det yttersta. :)

Sen att vi kommer att vinna kriget bidrar lite också. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag var lite småroad när jag igår upptäckte den numera stängda tråden som trådskaparen öppnade och tänkte att här var det ytterligare en tomte som är lite eljest och inte förstått syftet med tw som de facto går ut på att kriga - eller AN:s dekret om att barbarfrossare är var man niding.

När jag för en stund sedan var på väg att dra iväg ett antal rens upptäckte jag vad dannemails döpt flera av sina byar till kände jag mig helt plötsligt lite mindre road.

Att överhuvudtaget komma på tanken att döpa sina byar till "Arbeit Macht Frei" och sedan ha mage att prata om förföljelse på detta forum är ingenting annat än ett hån mot alla de som dött eller förlorat anhöriga i nazisternas koncentrationsläger under senaste världskriget.

Det var SS-Obergruppenführer Theodor Eicke, den förste kommendanten vid koncentrationslägret i Dachau och senare inspektör för Tysklands samtliga koncentrationsläger som beordrade att denna skylt skulle sättas upp över ingångarna till koncentrationslägren. Genom att döpa sina byar till denna värdeladdade fras förtjänar man inget annat än rimmen.

Därför är jag nu av den åsikten att alla spelare/stammar som på något sätt skyddar barbarfrossaren dannemails bara har rimmen att vänta.

Senare idag kommer jag att tömma samtliga mina off mot dig, Dannemails och uppmanar alla andra att göra likadant.

I all ödmjukhet

/xray

Rimmen är billigt för denna spelare...

Räkna in mig.

Nu gråter du också precis som en riktig typisk jättebebis - i en typisk jättestam - precis som det skulle vara svårare att attackera och växa genom försvarslösa och hederliga småttingar - det är väl sim city attityd/metoder om något....

Du fattade nog inte poängen med tråden/inlägget - det var inga tårar - utan ett konstaterande/påvisande att de äkta "sim city" växande storägarna borde rannsaka sina metoder - inte gråta om hur duktiga de är osv....

Sparka neråt och slicka uppåt har alltid varit lättaste vägen till "fina" titlar och mycket "ägande" - MEN, det finns andra sätt att kriga på - vinn riktig respekt och "ta ut" dryga översittare istället för försvarslösa småttingar - om CORE (eller andra fetstammar) agerade så skulle de nog snabbt bli V7s populäraste stam... lätt...

mvh
 

DeletedUser

Guest
Det är bra att alla kan attackera alla.

NATO och NATO-A blir attackerade av Core, RL, ARV, AN, ATWM, IMRI, IMLE och IMAK och man får massor av erfarenhet och lär sig känna sina medlemmar i det yttersta. :)

Sen att vi kommer att vinna kriget bidrar lite också. ;)

Det gör er inte till ödmuka krigare, snarare till dumdristiga diplomater, maken till detta spektakel får mig att dra på smilbanden.

Men lev i din bubbla, Fangblade ... men ett tips är att spräcka den illa kvickt.

/ emme
 

DeletedUser

Guest
Detta döljer många storbebisar - i storstammar - istället gråter de om att de minsann är såååå duktiga och såååå stora, men inte att de är det genom att konsekvent sparka neråt och slicka uppåt... de stora har en valmöjlighet att forma attityder på ett annat sätt - genom att agera och leda "folket" mot just översittare... hoppas någon stam provar det innan mörkret faller i värld 7!

mvh

Men nu får du ta och ge dig. AN har 1,440,000,000 i OBA. Det får man inte genom att rensa småspelare, utan genom storkrig, månader i sträck. Men det har du ju aldrig varit med om förstås.

Du adlar barbarer och dessutom sådana som är våra krigsbyten och du gör det i ett spel som går ut på att kriga. Sen när du blir attackerad går du ut i detta forum och svamlar om rättfärdighet, samtidigt som du har koncentrationslägerstema på dina bynamn. Fy fan.

Och till sist. Efter att först försöka hetsa andra mot AN så skickar du sen pm där du vill "förhandla" - allt för att försöka rädda dig själv. Så skriver du här om hur andra ska agera för att "vinna riktig respekt". :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Det är bra att alla kan attackera alla.

NATO och NATO-A blir attackerade av Core, RL, ARV, AN, ATWM, IMRI, IMLE och IMAK och man får massor av erfarenhet och lär sig känna sina medlemmar i det yttersta. :)

Sen att vi kommer att vinna kriget bidrar lite också. ;)

AN-ATWM orsak-Ni tog in en flykting utan att ha tillfrågat nationen...
IM** orsak-Ni svek dom...-.-''
Alliansen orsak-nöjeskrig blev till expandering...
Core orsak-Läste det nånstans men det var osså nån orsak...

Sluta gnäll nu och kriga istället, bryt den satans K23/24 och anfall...
 

DeletedUser

Guest
Men nu får du ta och ge dig. AN har 1,440,000,000 i OBA. Det får man inte genom att rensa småspelare, utan genom storkrig, månader i sträck. Men det har du ju aldrig varit med om förstås.

Du adlar barbarer och dessutom sådana som är våra krigsbyten och du gör det i ett spel som går ut på att kriga. Sen när du blir attackerad går du ut i detta forum och svamlar om rättfärdighet, samtidigt som du har koncentrationslägerstema på dina bynamn. Fy fan.

Och till sist. Efter att först försöka hetsa andra mot AN så skickar du sen pm där du vill "förhandla" - allt för att försöka rädda dig själv. Så skriver du här om hur andra ska agera för att "vinna riktig respekt". :rolleyes:

Att jag skulle ha sådana sympatier är befängt och faller med sin egen orimlighet.... sluta jiddra....

AN var säkert en stolt stam en gång i tiden, innan ni blev för stora för ert eget bästa... pompösa... gråtmilda och självgoda som bara storstammar kan bli...
Det är inte jag som jagar och adlar ut oliktänkade i TW, tvärtom det är din stam.... (så den typen av debatt/giftspridning vill du nog inte ha, tror inte det...)

Jag frågade AN om man kan förhandla om fred, inte att jag skulle bli deras springpojke... har adlatoch byggt mina byar själv

mvh
 

DeletedUser

Guest
Den här debatten börjar bli väldigt hetsig. Så några riktpunkter.

1. Fangblade, håll vad som försiggår med din stam till de trådar som berör din stam.
2. Vad jag vet så har en viss namngivning av byar lett till avstängning, vilket gör att ämnet inte ska tas upp här på forumet.
3. Jag ber er att tänka på vad ni skriver, så att ni inte trillar över i OT/person påhopp. För ni vet att då måste jag ta fram mina röda kort, då det här inlägget är er officiella varning i frågan.
 

DeletedUser

Guest
Som jag sa förra inlägget på en annan tråd, målet med TW är ju att vinna en värld.

För att vinna en värld, måste man ta ut sina stora hot, och det är ingen lätt match. För att göra det, behöver stammen svettsats ihop, både geografiskt och socialt. För att göra det krävs att man både tar ut spelare och barbarbyar.

Jag ser inget fel på folk som tar 20 barbarbyar i sin kyrka för att täta kluster om barbarbyarna är 6k+, dock blir jag vansinnig på folk som tar barbarer som är mindre än 6k eller frossar barbarer utan att täta kluster. Dannemails, det är inte så enkelt att säga att Småspelare tar Småspelare, och Stora spelare tar Stora spelare.

Det finns anledningar att spelare är Små, antingen började dom sent, eller är dom inte tillräckligt bra, eller har dom hamnat i fel stammar, eller så har dom blivit backstabbade, eller har dom blivit adlade i krig, eller har dom slutat etc. Man kan inte låta alla spelare vara i evigheter, du får gilla läget.
 

DeletedUser

Guest
Det gör jag, ville skapa en forum debatt och granka de stora och hur vissa av dem agerar... Tycker barbarätarkritikerna och sim-city gråtaran glömmer bort att storleken på motståndarens enhet är en större nyckel. Vill man slå ut/ adla ut småttingar och försvarslösa så får man göra det... men jag tycker de ska stå för det och tåla den kritiken.

Nånstans på inloggnings sidan står det, TW - att vinna makt och ära... Äran verkar nedprioriterad för många med makt så att säga - inte alla - men många "mörkar" sitt mindre ärofulla agerande

Tack för att du höll dig till ämnestråden!
(Må bäste och mest ärofulla sällskap, vinna makten och härlighten i Värld 7)

Glad Midsommar Alla - från den minste till den störste - och oavsett måttstock

mvh
 
Reaktionspoäng
0
Vill man slå ut/ adla ut småttingar och försvarslösa så får man göra det... men jag tycker de ska stå för det och tåla den kritiken. mvh

Jag är inte en av de som attackerar dig men tänkte bjuda på ett citat:

So in war, the way is to avoid what is strong and to strike at what is weak.

- Sun Tzu

Krig är aldrig hedervärt och ärofyllt i verkligheten. Det är smutsigt och kallt och går ut på att utnyttja och slåss de strider man tror att man kan vinna. Visserligen är TW inte ens i närheten av verklighetens krig, med alla dess fasor och sorger, men vissa krigstaktiska principerna kan gälla även här. Man bör välja sina strider. Man bör välja strider man tror sig vinna. Man bör välja de strider vilka man tror kommer ge störst utdelning i förhållande till insatsen.
Visst kan man, om man vill, sätta en ära i att endast utkämpa de strider där motståndaren har lika stor kapacitet, där sannolikheten för en vinst är 50 %, men krigstaktiskt sett kommer det kanske inte hålla i längden. För min egen del tycker jag att det viktiga är att man behandlar fiender och vänner i spelet med lika stor respekt, oavsett deras styrka. Inte att man väljer att anfalla/undviker att anfalla de fiender som inte har samma kapacitet. Men detta är som sagt min åsikt och mitt sätt att se på spelet.

Ciao.
 

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
AN-ATWM orsak-Ni tog in en flykting utan att ha tillfrågat nationen...
IM** orsak-Ni svek dom...-.-''
Alliansen orsak-nöjeskrig blev till expandering...
Core orsak-Läste det nånstans men det var osså nån orsak...

Sluta gnäll nu och kriga istället, bryt den satans K23/24 och anfall...

Gå en svenskkurs, du omtolkar textens innebörd så ofattbart mycket att det här är det sista citatet jag gör av dig.
 
Topp