Åsikter om (oproportionerlig) förföljelse och utplåning?

DeletedUser

Guest
Tänkte se hur intresset är att granska/fråga/tycka kring världsmedborgare som är/varit utsatta för eller har egen erfarenhet kring Anfallskrig och Förföljelse
av oproportionerligt större enheter/stammar.

Notera gärna (om det är klart) vilket "anledning" som dumpats i er famn, mer än att bara existera.. =)

  • Detta ämne är något som tystas och/eller tigs ihjäl särskilt av de riktigt stora stammarna/spelarna. (>8000byar).
    De vill nog inte förlora någon sådan aggressiv medlem. Men de skryter inte gärna om hur mycket det vuxit genom
    förföljelse och jakt av mycket mindre enheter.

  • Kanske går det få klarhet i om vissa stammar är "smutsigare" än andra när det gäller denna typ av förföljelse av "försvarlösa" (pga av Storleksskillnad)

  • Kanske finns det någon stam/stammar som står på de mindres sida och inte för tyrannisk agenda med tvång och hot osv...

Vad är din åsikt? - var inte rädd att tala ut! - så det blir det kanske en intressant gruppering

Mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du är jobbig. Din predikan är jobbig.
Acceptera hur spelet spelas och anpassa dig.
 

DeletedUser

Guest
Jag accepterar spelet.... men ämnet var oproportionerlig utplåning... någon annan som har åsikt om ämnet?
mvh
 

DeletedUser

Guest
det är väll bra så mycket bättre att ta mindre stammar än att ta barbar byar ;)
 

DeletedUser

Guest
Sant.. men är spelet så endimensionellt för alla... att ju mindre och chanslös offret är ju bättre?

Finns det inga eller ingen stam som ser det som en hederssak att slå mot enheter som är i någorlunda storleks-ratio?
Det är ju ingen skillnad att adla barbarbyar eller slå ut en mini-motståndare... lika lätt typ.
(kanske lite segare med en mini-motståndare emellanåt - men oftast faktiskt lättare med en sådan just...)

Är det storstammarna som gjort det till gängse åsikt? Att barbarby adling är mindre hedersamt än att slå ut opropertionerligt små enheter?
 

DeletedUser

Guest
Att ta en barbar då och då är väl en sak men att befolka ett helt område av barbarbyar är en annan sak.
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har stor erfarenhet i att förlora byar ( typ 250 stycken )

Det begav sig i aug -09 när min då varande stam PBT krigade emot Nit ( An:s gamla namn )

Så här kommer mitt tips:

1. Man ser till att hålla en trevlig ton mot sina motståndare, genom detta får dom att nästan "tycka om dig".

2. När man märker att ett visst gillande skapats så tar du kontakt med en ur deras ledning och frågar om dom kommer att jaga dig till världens ände ( vilket dom troligen inte orkar )

3. Du adlar dig till ett ställe långt långt borta.

Sen helt plötsligt är du med i matchen igen !
 

DeletedUser

Guest
hmm när jag var medlem i X{v*}. för er som inte var med då slog dem ihop sig med ATWM och bildade CTWA*

de krig vi gick egenom var oftast mot stammar som var 2-3 ggr så stora som oss och det e sant det är mycket roligare och hedersamt att slåss mot dem gämna stammer eller större

men världen är inte så ung längre på den tiden handalde det om några miljoner poäng.

nu har top stammarna över 100 miljoner och det är inte derekt att bara säga nu tar vi dem från AN,s sida även om de troligtvis skulle vinna så skulle det ta väldigt lång tid och de måste ju kunna expandera.

och att ni bara tar bb så är det inte så konstigt att de anfaller er bb är inte till för att adlas så är det bara och ni som inte fattar det borde rimmas. ;)


detta är min åsikt iaf.

mvh//Glumox
 

DeletedUser

Guest
hmm när jag var medlem i X{v*}. för er som inte var med då slog dem ihop sig med ATWM och bildade CTWA*

de krig vi gick egenom var oftast mot stammar som var 2-3 ggr så stora som oss och det e sant det är mycket roligare och hedersamt att slåss mot dem gämna stammer eller större

men världen är inte så ung längre på den tiden handalde det om några miljoner poäng.

nu har top stammarna över 100 miljoner och det är inte derekt att bara säga nu tar vi dem från AN,s sida även om de troligtvis skulle vinna så skulle det ta väldigt lång tid och de måste ju kunna expandera.

och att ni bara tar bb så är det inte så konstigt att de anfaller er bb är inte till för att adlas så är det bara och ni som inte fattar det borde rimmas. ;)


detta är min åsikt iaf.

mvh//Glumox


Där ser du - hedersamt och en riktig utmaning borde vara signumet även för stora stammar - de skulle vinna riktig respekt och förtjäna den då!

Att växa genom att adla försvarslösa småttingar.. det luktar lite... sniff sniff.... ja vad luktar det?... ruttet... att adla BBs är ju naturligt då de inte har nån ägare... så tycker jag iaf!!

Jag accepterar givetvis att bli utplånad oavsett anledning, men diskussionen är ändå intressant...

Finns de några proletärer och/eller sanna TW-ledare som står bakom begrepp som sann heder och respekt!
Jag allierar mig gärna och jag tror flera med mig skulle göra det!
mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Två frågor:

1) Har trådskaparen någonsin krigat i TW på riktigt?
2) Är denna 'världsmedborgaren' scientolog eller tillhör en jämbördig religiös organisation på riktigt?
 

DeletedUser

Guest
Två frågor:

1) Har trådskaparen någonsin krigat i TW på riktigt?
2) Är denna 'världsmedborgaren' scientolog eller tillhör en jämbördig religiös organisation på riktigt?


Fråga 1 = Ja, men främt försvarat mig defensivt mot invasion och ibland adlat/samarbetat mot falska grannar som stulit färdigadlade och uppbyggda byar.

Fråga 2 = Nej, men litar dock mer på folk av religiös/andlig natur/ödmjuka personer än giriga och brett leende storkapitalister som grundprincip.

Men försök ha åsikt om trådens Rubrik och synpunkter kring det
mvh
 

DeletedUser

Guest
Som moderator anser jag att religiös tillhörighet i verkliga livet inte hör hit. Sedan att man kanske väljer att ha ett "religiöst" propaganda sätt i spelet för sin stam/spelstil är OK, då det är utformat som en kul grej.

Med andra ord, lämna frågor om religiös tillhörighet irl utanför forumet tack.
 

DeletedUser

Guest
"...för att förstå en annan människa, måste man gå i dennes mockasiner" - Gammalt indianskt ordspråk.

Alltså - Ni stora jättar i toppstammarna ser ur ett visst perspektiv, att bli större. Ni andra småpluttar i randomiserade stammar ser ur ett annat, att överleva. Därför blir den här diskussionen så oändlig, alla ser ur olika perspektiv på saker och ting! Expansion för den ene är massutrotelse för den andre.

Hoppas att ni förstår hur jag menar, det är svårt att säga vad som är rätt eller fel.

/ Evil mr.emme
 

DeletedUser

Guest
Lite kul tråd det här :D.

dannemails - Om du skulle vara i en toppstam skulle inte du försöka få koll på ALLA spelarägda byar i ditt område då? :)

Självklart skulle du göra det, stammar som Core och AN mfl har så stora områden att de "äter upp" ALLT i området.
Då kommer småspelare som du i kläm och blir adlade :D.

Mitt tips till dig är att starta på en ny värld och se till så att DU har övertaget inte dina fiender :).

/Bistro
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Jag var lite småroad när jag igår upptäckte den numera stängda tråden som trådskaparen öppnade och tänkte att här var det ytterligare en tomte som är lite eljest och inte förstått syftet med tw som de facto går ut på att kriga - eller AN:s dekret om att barbarfrossare är var man niding.

När jag för en stund sedan var på väg att dra iväg ett antal rens upptäckte jag vad dannemails döpt flera av sina byar till kände jag mig helt plötsligt lite mindre road.

Att överhuvudtaget komma på tanken att döpa sina byar till "Arbeit Macht Frei" och sedan ha mage att prata om förföljelse på detta forum är ingenting annat än ett hån mot alla de som dött eller förlorat anhöriga i nazisternas koncentrationsläger under senaste världskriget.

Det var SS-Obergruppenführer Theodor Eicke, den förste kommendanten vid koncentrationslägret i Dachau och senare inspektör för Tysklands samtliga koncentrationsläger som beordrade att denna skylt skulle sättas upp över ingångarna till koncentrationslägren. Genom att döpa sina byar till denna värdeladdade fras förtjänar man inget annat än rimmen.

Därför är jag nu av den åsikten att alla spelare/stammar som på något sätt skyddar barbarfrossaren dannemails bara har rimmen att vänta.

Senare idag kommer jag att tömma samtliga mina off mot dig, Dannemails och uppmanar alla andra att göra likadant.

I all ödmjukhet

/xray
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Jag var lite småroad när jag igår upptäckte den numera stängda tråden som trådskaparen öppnade och tänkte att här var det ytterligare en tomte som är lite eljest och inte förstått syftet med tw som de facto går ut på att kriga - eller AN:s dekret om att barbarfrossare är var man niding.

När jag för en stund sedan var på väg att dra iväg ett antal rens upptäckte jag vad dannemails döpt flera av sina byar till kände jag mig helt plötsligt lite mindre road.

Att överhuvudtaget komma på tanken att döpa sina byar till "Arbeit Macht Frei" och sedan ha mage att prata om förföljelse på detta forum är ingenting annat än ett hån mot alla de som dött eller förlorat anhöriga i nazisternas koncentrationsläger under senaste världskriget.

Det var SS-Obergruppenführer Theodor Eicke, den förste kommendanten vid koncentrationslägret i Dachau och senare inspektör för Tysklands samtliga koncentrationsläger som beordrade att denna skylt skulle sättas upp över ingångarna till koncentrationslägren. Genom att döpa sina byar till denna värdeladdade fras förtjänar man inget annat än rimmen.

Därför är jag nu av den åsikten att alla spelare/stammar som på något sätt skyddar barbarfrossaren dannemails bara har rimmen att vänta.

Senare idag kommer jag att tömma samtliga mina off mot dig, Dannemails och uppmanar alla andra att göra likadant.

I all ödmjukhet

/xray

Rimmen är billigt för denna spelare...

Räkna in mig.
 

DeletedUser

Guest
....["Arbeit Macht Frei" ]....

Det där är svinigt. Tyvärr Dannemails, först tyckte jag att du var rätt lustig och avundades dig en del för att du hade staken att stå upp. Men nu är all respekt mot dig som bortblåst ... dumdristigt.

/ emme
 
Topp