DISKUSSION: Värld 30

henken

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hade gärna sett en värld med samma inställningar som v1, vilken dröm det hade varit! :)
Kanske v31 som "30-världsjubileum"? Tycker att kyrkan och fejkgräns förstör mycket av taktiken, blir för mycket onödigt tänkande för min smak.
 

carolusrex

New Member
Reaktionspoäng
0
Eeekel, inst.

Kyrka blä, fejkgräns blä, btw blä för detta med

Nattbonus: Ja, 23:00* - 08:00 - 2x styrka *om möjligt, annars 00:00 Lika bra att göra något nytt och fräscht, och säga att trupperna sover mellan 00:00 till 08:00 snart?

Som föregående talare säger, en värld med v1 eller v2 inställningar det skulle vara något. Även om co spelarna lär sabba det roliga.
 

DeletedUser

Guest
Senaste kyrkvärlden V26
Senaste fejkgräns 2% v24

Därför det kanske är dags igen???:confused:
 

DeletedUser

Guest
Snarare tvärtom kommer världen att gynnas av detta. Alla trötta som spelar co kommer missgynnas vilket borde få dem att tänka till i förväg om de inte ska spela själva istället. Av samma anledning bör också gränsen för kontoövervakning ökas på denna värld.

Får väl se.

V.24 var extremt liten, och som vanligt på alla världar så var det co spelande även där i toppkontona.
Ser ju inte heller varför det ska funka bättre nu denna gången när man faktiskt kan köpa ress, och andra dåliga premfunktioner som inte riktigt fanns på v.24.

Men men, för TW's skull får man väl hoppas du har rätt!
 

DeletedUser

Guest
Mina plus kommer mest för att jag tycker det är kul med variation. :) Gillar också att den inte är lika tidskrävande.

+ för Limited-haul

+ för kyrka

+ för stamgränsen

+ för snabb hastighet

+ för långsam enhetshastighet


- för fejkgränsen, jag vill ha 0,2 eller något sådant.

- för premiumfunktioner aktiverade.

- för milis

- för moral aktiverad
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
V.24 var extremt liten, och som vanligt på alla världar så var det co spelande även där i toppkontona.

Det tror jag faktiskt inte ^^ Skulle gissa att det var betydligt färre co-spelare på v24 än på andra världar i vinnarstammen :p Sen bytte konton säkert ofta ägare, men det satt nästan alltid 1 spelare / konto oavsett världens ålder skulle jag säga! :)

I övrigt håller jag dock med dig, att det kring premiumfunktionerna säkert kan förenkla för de som lägger ner mycket pengar här vilket inte gick på v24 - Det är lite synd!
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Får väl se.

V.24 var extremt liten, och som vanligt på alla världar så var det co spelande även där i toppkontona.
Ser ju inte heller varför det ska funka bättre nu denna gången när man faktiskt kan köpa ress, och andra dåliga premfunktioner som inte riktigt fanns på v.24.

Men men, för TW's skull får man väl hoppas du har rätt!

Tack vare limited haul kommer man tjäna mer på att låta fyra som co-spelar spela ensamma på fyra konton än att fortsätta spela fyra st på kontot och köpa resurser.

Visst, vill man lägga ner ett par tusen på att få en bättre start får man väl göra det. Jag tror dock att den samlade poängen + trupperna kommer vara större på fyra konton som inte köper resurser alls än ett konto som lägger ett par hundra på extra resursproduktion i början.
 

Texas

New Member
Reaktionspoäng
3
Jag ser att spelet har blivit betydligt vänligare för halvaktiva spelare. Skulle gärna se en värld med liknande inställningar som de tidigare världarna som tidigare nämnt. V1 eller V3 settings hade varit gulligt. :]
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Helt okej, spelade aldrig v24 så man får väl ta och testa på limited-haul:) Tycker teamet satt ihop dessa settings rätt bra(y)
Hoppas på en rolig värld, jag kommer självfallet spela denna värld:D

Vi ses på världen grabbar och flickor!

//Hampus
 

AcidForest

New Member
Reaktionspoäng
0
Det stod rätt faktiskt, eftersom den inte var aktiverad. Att den inte var aktiverad beror på att jag inte hunnit säkertställa till 100% att klockslaget 23 kommer fungera, eller om vi måste sätta 00. Men eftersom jag nu ändå kollade, aktiverade jag den så kan vi justera tiden efteråt om det behövs.

Aha ok på så vis :)
 
Reaktionspoäng
0
"Maximalt Adlingsavstång: 30"

Vad betyder det? Är det en stång som adelsmännen måste gå på? Är det stången som de hissar den nya flaggan i när de tar över en by? Eller kan adelsmännen lägga ut den på kartan och adla alla byar inom en stångs avstånd, utan att behöva vandra tillbaka till ursprungsbyn?

Och vad är det som är 30? :thinking:

/Förvirrad och fundersam
 

DeletedUser

Guest
"Maximalt Adlingsavstång: 30"

Vad betyder det? Är det en stång som adelsmännen måste gå på? Är det stången som de hissar den nya flaggan i när de tar över en by? Eller kan adelsmännen lägga ut den på kartan och adla alla byar inom en stångs avstånd, utan att behöva vandra tillbaka till ursprungsbyn?

Och vad är det som är 30? :thinking:

/Förvirrad och fundersam

Samma som avstånden i FA'n, dvs 30 små rutor från byn du har adeln i. Vanligtvis ligger spärren på 24h resa

Små rutor dvs grannbyn till höger om dig är 1 ruta
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lol, förvänta mig inte att alla puckon ska behöva trolla. I'M SO SORRY

Ska återgå till att vara en äcklig bitterf***a istället
 
Topp