Spekulations Tråden

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Men nu förstår jag inte?

Vi anser att ALLA byar på kartan, utom våra egna, är barbarer, och det gör det ju lättare att spela. Ingen behöver bry sig om diplomati, allianser/iap eller sånt skit, bara tuta och köra:)
 
Senast ändrad:

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spekulerar i att nu kommer snart världen att formas till hur det kommer att vara midgame.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Då var det iaf motstånd, nu är de så lätt så de inte ens är värt och spela.... Vart tog dom härliga dagarna vägen... Cribba, vart tog de vägen nånstans

Om man finner enda nöjet i att slåss , skicka adelståg, backtracka o.s.v så kanske det blir lite enformigt, till slut. Därför gör jag tvärtom, skiter fullstädningt i alla finesser och script och annat HokusPokus, i krigandet och satsar på kvantité istället för kvalite.

Sen lägger jag all tid på den sociala delen inom stamen och diplomatin.

Det är ju som du mycket väl vet Henrik, diplomatin som vinner krigen:)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Då var det iaf motstånd, nu är de så lätt så de inte ens är värt och spela.... Vart tog dom härliga dagarna vägen... Cribba, vart tog de vägen nånstans

Om man finner enda nöjet i att slåss , skicka adelståg, backtracka o.s.v så kanske det blir lite enformigt, till slut. Därför gör jag tvärtom, skiter fullstädningt i alla finesser och script och annat HokusPokus, i krigandet och satsar på kvantité istället för kvalite.

Sen lägger jag all tid på den sociala delen inom stamen och diplomatin.

Det är ju som du mycket väl vet Henrik, diplomatin som vinner krigen:)

Inte i v19 inte, där vann svärdet ;)

& ja håller med dig, de finns ett vist nöje med och hålla på och skaffa allianser, skaffa fiender, folk som bara ska adlas till vilket pris som helst etc. Men tillslut så är det ju krigen som är de roliga, ja menar du spelar ett krigsspel, inte sim city =P
 

DeletedUser

Guest
Spekulerar att Henrik aldrig kommer att lämna värld 23 helt. Då han redan nu vill ha en co även om det bara är för att "visa noobsen vem som egentligen bestämmer". Den sanna orsaken till det här kan man helt enkelt bara... ja, spekulera i.

Spekulerar även kring att det kommer att gå neråt för Swing när FIN lägger sig i kriget. Dessutom kommer K45 då bli på tok för trång för båda stammarna. Även om andra hot ligger runt krönet så kommer "när det är trångt är det skönt" aldrig vara mer fel.

Spekulerar kring att slutstriden kommer att stå främst i K44 (långt efter att Elight är borta) mellan de starkaste från FIN och WM, samt -ST2-. Vi kommer även att få se lite nya ansikten som kommer att dyka upp, lika oväntat som nya knoppar när de gamla löven börjar falla mot hösten.
 

DeletedUser

Guest
Härligt med spekulationer om värld 23 i den här tråden, låt oss behålla det så.
 

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Spekulerar i att det är kombinationen mellan diplomati & alla finesser som gör det värt att spela detta, fanns det bara en av dessa grejer i spelet så hade jag garanterat inte varit kvar i alla fall.
 

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Spekulerar att Henrik aldrig kommer att lämna värld 23 helt. Då han redan nu vill ha en co även om det bara är för att "visa noobsen vem som egentligen bestämmer". Den sanna orsaken till det här kan man helt enkelt bara... ja, spekulera i.

Spekulerar även kring att det kommer att gå neråt för Swing när FIN lägger sig i kriget. Dessutom kommer K45 då bli på tok för trång för båda stammarna. Även om andra hot ligger runt krönet så kommer "när det är trångt är det skönt" aldrig vara mer fel.

Spekulerar kring att slutstriden kommer att stå främst i K44 (långt efter att Elight är borta) mellan de starkaste från FIN och WM, samt -ST2-. Vi kommer även att få se lite nya ansikten som kommer att dyka upp, lika oväntat som nya knoppar när de gamla löven börjar falla mot hösten.

Spekulerar i att detta är en intressant spekulation. Dock spekulerar jag i att det känns alldeles för tidigt att räkna bort stammar som Elight, Swing & Protte som alla är ganska stora samt har en del duktiga lirare.
 

chomper

New Member
Reaktionspoäng
0
Spekulerar i att FIN kommer glida på en räkmacka, nu när WM och Swing krigar så kommer dem att skaffa sig ett stort försprång gentemot andra stammar på värld 23 :p
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spekulerar i att detta kriget mellan Swing/WM, startades för att WM och FIN håller på att merga ihop alla stora konton i en huvudstam och en "akademi", även om de inte vill kalla det så. Smart drag, och skapar en utmärkt förutsättning att ta kontrollen över sin egen ruta, för att sen tillsammans med sin "akademi", gå på ELight eller någon annan stam. Plocka dem en efter en, helt enkelt.

Varför då en "Akademi", jo för att ställa in alla inaktiva spelare, KÖ konton och de som inte anses hålla måttet i huvudstammen. Där kan man också värva in sina nya medlemmar som får gå en prövoperiod där, innan de ges äran att komma till huvudstammen:)

Vidare så placerar man sina IA konton där, allt i syfte att ha en huvudstam med bara stora och aktiva konton. Kom ihåg att en akademi/syster/alli stam kan deffa andra på denna världen, så kan de bara hålla sin "hemliga Armé" utanför, så får de ett enormt övertag i krigandet, då deffen kan komma från akademin och allierade småstammar, som de lovat att inte röra, som belöning.

Detta vet Swing om, och därför så anföll de innan det är för sent, spekulerar jag//Cribba55
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag spekulerar i att detta kriget mellan Swing/WM, startades för att WM och FIN håller på att merga ihop alla stora konton i en huvudstam och en "akademi", även om de inte vill kalla det så. Smart drag, och skapar en utmärkt förutsättning att ta kontrollen över sin egen ruta, för att sen tillsammans med sin "akademi", gå på ELight eller någon annan stam. Plocka dem en efter en, helt enkelt.

Varför då en "Akademi", jo för att ställa in alla inaktiva spelare, KÖ konton och de som inte anses hålla måttet i huvudstammen. Där kan man också värva in sina nya medlemmar som får gå en prövoperiod där, innan de ges äran att komma till huvudstammen:)

Vidare så placerar man sina IA konton där, allt i syfte att ha en huvudstam med bara stora och aktiva konton. Kom ihåg att en akademi/syster/alli stam kan deffa andra på denna världen, så kan de bara hålla sin "hemliga Armé" utanför, så får de ett enormt övertag i krigandet, då deffen kan komma från akademin och allierade småstammar, som de lovat att inte röra, som belöning.

Detta vet Swing om, och därför så anföll de innan det är för sent, spekulerar jag//Cribba55

intressant läsning men du spekulerar lite väl mkt ;)
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spekulerar i att jag vill höra spekulationer från mars och Pampers Rocker, men även Cribba gör intressanta sådana.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
En liten spekulation eller rättare sagt en sak som kommer att hända.

Fin kommer antagligen anfalla wol. För att ha ryggen fri. annars lär Fin ha problem om Wol växer. De vågar att slå tillbaka.
Swingers Har världens läge att komma sidan om FIN ifall de krigar emot wol. Men är ju en liten bit dit. Vet inte riktigt hur långt adlarna kan gå. De lär nog skaffa en iap med varandra just nu. Vad vet jag :)

ps rank 1-5 stoppa era läcker ett tips. Eller dom som pratar lite för mycket. Det kan bli eran räddning också.
 
Topp