simon150999
New Member
- Reaktionspoäng
- 0
Jag skulle gärna se att V24 blev en no-haul värld.
Jag tror det kan vara ett intressant koncept att testa, med vissa förutsättningar. Ska det verkligen tjäna sitt syfte, så ska det begränsas ordentligt. En gräns på max farmning på miljoner resurser motverkar syftet med att begränsa - så jag tror på en gräns som är hyfsat låg.
Hellre då kompensera med en snabbare hastighet på servern, och kanske kombinera med en ökad basproduktion. Visst kommer det fortfarande vara möjligt att köpa fördelar, tack vare att vi på den svenska versionen inte får lov att köra utan att ha de nya premiumfunktionerna aktiverade. Det får vi nog tyvärr lära oss leva med, om jag inte är helt ute och cyklar är numera inte ens .net undantagna från detta utan har dessa aktiverade på en del nya servrar.
Däremot blir farmassistenten i princip meningslös på en limited haul värld, och jag tror att hela konceptet tilltalar oss old schoolspelare aningen mer än den kommer locka de mer nykläckta spelarna. Jag som suttit här länge, minns ju de enorma världarna där de små spelarna satt med i alla fall ett par hundra byar, och det var midgame, och senare ett endgame som gällde. Starterna var liksom ganska ointressanta då, visst var det kul att toppa rankningslistorna men det var så kort tid att det i grunden var ganska ointressant vem som låg vart, farmade mest, eller adlade först.
Du får gärna förtydliga, antingen här eller i pm vad du syftar på när det gäller oförmågan att hålla i reglerna och att vi släppt dem för långt. Vi kan ta diskussionen i pm eller så om det är spelarspecifikt, men jag är väldigt nyfiken på vad du syftar på.
Sen måste jag erkänna att jag inte kan minnas att det någonsin varit förbjudet att vara flera spelare på samma konto, och då har jag ändå kopior på reglerna sedan 2008, utöver mitt löjligt bra minne. Jag vet att vi vid något tillfälle haft förbud på speeden gällande det här, och att det en period var vanlig (och förbjudet) att vara inloggade två spelare samtidigt på samma konto. Det är dock en helt annan sak, inloggningarna samtidigt på samma konto - det krävde viss manipultaion i webläsaren för att komma in med samma sessionsid. Normalt loggas alltid den ena spelaren ut, när en annan loggar in och därför är man inte inloggade "samtidigt".
Kan avsluta med att förtydliga att jag personligen skulle föredra om vi kunde återgå till att vara en spelare per konto, det är ju betydligt roligare än när man samlar ett helt gäng på ett konto istället för att slåss mot varandra.
skulle vara najs s¨behöver man inte spela 3-4 spelare på ett konto eller behöva vara super aktiv. dock borde det inte vara 1k resurser per dag(om jag förstod rätt) istället typ 100 eller nåt. detta på värld 24 så blir det fint, skulle definitivt lira
Jag tycker det är bra och dåligt. limited haul Inget som folk som ägnar större delen av dagen till tw kommer tycka om. Jag tycker att ni ska börja köra att ni öppnar en Värld där man ska vara aktiv för att lyckas och en med limited haul
tex:
Limited haul värld:
Nattbonus 00:00 till 08:00 och limited haul så folk som inte har allt för mycket tid till tw ändå kan klara sig bra i världen med inte allt för dålig framgång. Tror många fler kommer börja/fortsätta om man inte måste lägga ner så mycket tid på att farma
Vanlig värld:
En värld utan nattbonus och utan limited haul för spelare som tycker om att kunna sitta mycket med tw och kunna skicka attacker som landar på natten så man kan spela oavsett tiden på dygnet. Detta alternativ måste finnas kvar. om det bara blir nya med limited haul kommer nog många veteraner sluta
Visst kommer det fortfarande vara möjligt att köpa fördelar, tack vare att vi på den svenska versionen inte får lov att köra utan att ha de nya premiumfunktionerna aktiverade.
Kan avsluta med att förtydliga att jag personligen skulle föredra om vi kunde återgå till att vara en spelare per konto, det är ju betydligt roligare än när man samlar ett helt gäng på ett konto istället för att slåss mot varandra.
För att man inte ska kunna plundra mer eller mindre hur mycket resurser man vill när världen har blivit gammal så går det att sätta en gräns som man inte kan passera oavsett hur länge man har spelat på värld eller hur många byar man har.
Förenkling: Gränsen för max antal resurser som går att plundra på en dag är satt till 500 000. Spelare A har både kapaciteten i antal dagar + byar samt trupper att plundra mycket mer än 500 000, men p.g.a gränsen så är det inte möjligt att plundra mer än 500 000,
För att förtydliga lite otydligheter här så kommer en liten förklaring.
Om vi får en Limited Haul värld i framtiden så är det "(dagar på värld + antalet byar) X *" formeln som gäller, det är det enda vi kan ställa in i settings för en värld i nuläget.
Fortsätt gärna komma med eran feedback, det uppskattas mycket.
Precis. + en maxgräns väl. Vore lagom att X = 500 och maxgränsen ligger på 50000.
Helt korrekt, det finns då även en maxgräns.
Missade det i mitt förra inlägg.
Kanske inte något du vet svaret på såhär på rak hand, men vore det inte möjligt att ställa in så att summan av formeln redan på dag 1, by 1 blir över maxgränsen?
Ett stort problem på .se pga att världarna är så små är ju att folket som startar sent inte hinner ta sig ikapp vilket dödar världen. Skulle gärna se en värld där de lite utanför fick fördelar jämfört med de i mitten under deras första veckor så de lättare tar sig ikapp, skulle de få farma mindre än de i mitten skulle ju det helt enkelt försvåra för spelare som startar sent in i en värld o då endast döda den tidigare, vilket i förlängningen alltså skulle ge mindre klirr i kassan för innogames.
Har en fråga till dig The Conqueror, vad är det som ni kan styra när ni sätter upp en värld? Skulle det vara möjligt att sätta in i inställningarna så att spelare som börjar inom den första månaden börjar med 26p, efter första månaden 3-400 något och kanske 3 månader + med 1000p eller något ditåt. Nu brainstormar jag bara lite men tänker att jag personligen skulle tycka det var roligare om stammar ute på kanten faktiskt skulle kunna växa ikapp de i mitten i vissa världar (eller i alla fall kunna bli en maktfaktor) (t.ex. om det sker något stort världskrig bland de större stammarna i mitten) för isåfall skulle ju världarna hålla igång lite längre och vi skulle få en längre period där diplomatin är viktig vilket skulle hålla igång .se världarna lite längre även fast spelartillgången är sämre än den en gång var.
Tänker att något sådant skulle vara intressant att se på någon värld om det är möjligt, oavsett om världen i sig var limited haul eller vanlig. Sen behöver ju inte bonusen vara i form av poängfördel i starten men kanske om man kan få barbsen att växa snabbare eller att resursproduktionen kan bli högre för spelare långt ut. Men som sagt detta kanske är en omöjlighet att göra men tänker om du vet om det på något plan går att göra så att spelare som startar senare kan få någon typ av fördel, kanske om man kan öka antalet barbs längre ut (på en vanlig värld där man kan farma då de då kan farma ikapp)
Jag vill bara göra ett litet instick här - jag läser och försöker ta till mig alla synpunkter och vinklingar av det här inför kommande diskussioner gällande världsinställningar. Men det är lite lättare att se det ur fler synvinklar om ni motiverar, och gärna ger nåt exempel för att illustrera hur ni menar. Det är så lätt man fastnar i nåt slags cirkeltänkande om det inte finns enkla sätt att se vart det kan gå fel.