QTUs åsikter om v14 och Gaffel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag är inte admin, och har egentligen bara insikt i hur saker fungerar genom att jag lyssnar på de som har tillgång till verktygen. Men om jag inte minns fel, jag vill gardera mig lite för att jag kan blanda ihop händelser, så skapade den första borttagningen problem ingen förutsåg. Det blev dessutom ett enormt jobb att manuellt sitta och flytta byar, något som stod klart efter att det gjorts en gång. Så summan av det hela var, om jag nu inte minns fel, att det tog helt orimligt mycket tid att hantera byarna på det här sättet, och genererade i sin tur ny problematik som ingen hade räknat med, drabbade fler spelare än det hjälpte och fungerade helt enkelt inte på ett vettigt sätt när det väl var gjort. Trial and error - i det här fallet blev det helt enkelt för mycket error för att motivera det som en vettig lösning.

Det är just det, för Gaffel var det inte för mkt error med tanke på vilka spelare som var inblandade i händelsen. Det är exakt samma typ av barbarhav och de borde ha behandlats på exakt samma sätt. I kommande världar är det alltså okey att göra ett litet barbarhav, om det inte ger så mycket error? Eller?
 

DeletedUser

Guest
Det är just det, för Gaffel var det inte för mkt error med tanke på vilka spelare som var inblandade i händelsen. Det är exakt samma typ av barbarhav och de borde ha behandlats på exakt samma sätt. I kommande världar är det alltså okey att göra ett litet barbarhav, om det inte ger så mycket error? Eller?

Det är ju bara en tidsfråga innan folk verkligen inser hur jävla naiv och obstinat du är. Du fattar ju verkligen inte. Vem tror du att du är?
 

DeletedUser

Guest
Det är just det, för Gaffel var det inte för mkt error med tanke på vilka spelare som var inblandade i händelsen. Det är exakt samma typ av barbarhav och de borde ha behandlats på exakt samma sätt. I kommande världar är det alltså okey att göra ett litet barbarhav, om det inte ger så mycket error? Eller?

Jag som Ass-CM kan ge lite mer svar då jag arbetar med admintools fullt ut.

Ang skapa barbarhav
Det är aldrig ok att skapa barbarhav, varken har eller kommer att vara. Alla som gör det, som teamet hittar - kommer såklart att få likvärdiga straff. Det finns fortfarande inte privilegier för vissa spelare som det så tydligt på pekas i denna tråden.

Framtida barbarhav, åtgärd
Samtliga loggar vid skapade av barbarhav, arkiveras och används för framtida sökningar. Uppkommer det m.a.o. i efterhand att en spelare skapat barbarhav, kommer denna straffas enligt gällande praxis

Ta bort barbarhav
Sen att editera och ta bort barbarhav är inte en "enkel handvändning", kan skada eller påverka servern för att inte konstatera vilken enorm tidsåtgång det är att lösa det manuellt på servrarna

Banningar, permanenta?
Sen alla banningar är permanenta tills kontakt med spelaren är tagen och man där lagt fram bevis från båda sidor (admin som spelare). Detta resulterar ofta i att banningen mer eller mindre låses upp.
 

DeletedUser

Guest
Herregud, de som varit med och spelat det här spelet länge vet hur det fungerar med admins och regler. Och det är absolut inte samma för alla.

Innerst inne vet även ni i teamet att det är sant att alla inte får samma straff för samma saker.

Har man bra kontakt med admins då ser det ofta(inte alltid) ut så här:

  • Ett snabbare svar på sina frågor.
  • Vädjan går betydligt fortare!
  • Reglerna är det en stor skillnad på, från person till person. Den som har bra kontakt och är "vän" med någon i teamet får ofta ett mildrade straff än den som är ovän med en eller flera i teamet.

Har för tusan till och med själv fått dessa saker ordnat snabbare då jag förr hade bättre kontakt med teamet än vad jag har i dagsläget. Har däremot aldrig blivit bannad för något brott, så jag har inte av egen erfarenhet fått något mildrade straff. Har däremot blivit bannad på misstag när jag själv skickade in ticket angående en spelare som inte kunde hålla sig till normal ton i pm, fast det misstaget blev ordnat fort, får tacka Keyser för det. Idag ser jag bara en nedgående trend inom teamet med alla dessa delar, så som frågor som tar lång tid, vädjan som inte får svar inom 24a timmar, vilket jag personligen tycker borde vara en självklarhet, att det borde ta max 24a timmar att få svar på en vädjan, frågor och tickets mot andra spelare kan jag mycket väl förstå kan ta längre tid.

Men sen måste viktigare saker prioriteras. Vilket det inte görs i dagsläget. Fast sitter man och har flertalet av de i teamet på tex skype och är nära vän med någon eller flera av dom så kommer svaren att gå fortare. Det är allmänt känt ibland oss som har en någorlunda koll på hur saker och ting sköts.

Ett exempel som jag såg igår eller idag i forumet, en av de som har hand om dessa delar, så som vädjan var på semester. Är det då meningen att alla som väntar på svar ska behöva vänta tills personen i fråga är tillbaka från semester? Absolut inte, då får någon annan i teamet ta sig an att sköta hans/hennes uppgifter.

Jag hoppas att ni som har jobb utöver TW i teamet inte tänker på det här viset, då skulle ni få sparken rätt så snabbt.

Sen är det väl inte så konstigt om vissa personer sätts under en lista över såna som bryter mot reglerna. Det gör man även inom annat än TW. Ett exempel om vi ska plocka något från verkligheten. Sen är det många gånger som det kvittar om folk är bra vänner med teamet eller inte, exempel:

  • En person som gör ett rån och blir satt i fängelse för det brottet. Gör han/hon om samma brott efter att ha kommit ut från fängelset eller något annat brott kommer denna att straffas hårdare för att lära sig att inte göra om det. Se det som en rättegång, allt samlas i dokument och finns sparat. Inget glöms bort.
  • Kör någon däremot för fort (1km) och sätts fast för det, då kan det mycket väl bara bli en varning, första gången. Men upprepas samma sak på samma väg om och om igen kommer det definitivt inte bli en varning tillslut utan böter.

Kanske det är dåliga exempel, men det får duga. Får hoppas att ni förstår vad jag menar iaf.

Det finns dock de som gör ett bra jobb, inom teamet. Så jag drar inte alla över en och samma kant i och med det jag skrev.

Fast nu hör inte allt det som jag skrivit till det som QTU skrev om, utan det här hör till olika saker så som att vissa personer får mildrade straff och vissa inte beroende på olika saker, vilket jag skrev om ovan.

Måste dock säga att jag förstår QTU i att han tycker det är otroligt fjantigt att han ska få perm bann pga "en halv by" för mycket i internadling. Någon annan som hade gjort det och varit på god fot med teamet kunde mycket väl ha fått en varning att inte göra om det och något mildrade straff. Men om det nu är så att QTU har upprepat eller gjort många saker som brutit mot reglerna förstår jag även varför teamet tillslut sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.

Någon som jag hört, som även passar in här:

Man lär sig aldrig om man alltid slipper undan, man måste tillslut ta konsekvenserna, och lära sig att hantera dom, och nästa gång kanske personen i fråga som fick ta dessa konsekvenserna tänker efter en extra gång istället för att göra om samma misstag.

Men är det dock inte bättre att ni börjar rensa upp i den här forums delen och flyttar över de frågor som är något av värde att ha kvar till diskussion delen/frågor och tar bort "skitsnacket" ?

/B
 

DeletedUser

Guest
Kan hålla med dig men skall ge lite av mina synpunker på detta:

Ett snabbare svar på sina frågor.
Vädjan går betydligt fortare!

KAN bero på att vi inte alltid sitter och uppdaterar ticketsystemet utan jobbar med annat, spelar eller softar med en skön film (ja vi är privatpersoner med). Kommer det en blänkare på skype, så ja - då tar vi tag i det men tar samtidigt ALLA andra tickets.

Reglerna är det en stor skillnad på, från person till person. Den som har bra kontakt och är "vän" med någon i teamet får ofta ett mildrade straff än
den som är ovän med en eller flera i teamet.

Kan bara svara för mig igen och hur jag ser på hur det SKALL fungera. Jag ger inte "vänner" mildare straff, har ex bannat en i min stam jag lirade med, på i en annan värld, utan att ens blinka. DOCK skall det tilläggas att man kan få mildare straff om man tidigare är ostraffad, uppvisar en god ton i sitt ärende (m.a.o. inte kallar admin för skällsord m.m.)

Semester
Naturligtvis skall dessa tickets lösas oavsett om en admin är sjuk eller borta, kan inte mer en beklaga och be om ursäkt å teamets vägnar.

Tror du förstår min tanke och hur jag fungerar :)
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
En av mina IRL's adlade 70% av min andra kompis byar och han blev bannad 2 dagar sen släppte bannen.
 

DeletedUser

Guest
En av mina IRL's adlade 70% av min andra kompis byar och han blev bannad 2 dagar sen släppte bannen.

Fanns säkert en anledning, men som sagt - det är inte detsamma som detta ärendet. Ge mig namnet på spelaren via pm så kan jag ge dig ett korrekt svar.

Favoritcitat:
Allt är inte alltid vad det ser ut att vara...
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Fanns säkert en anledning, men som sagt - det är inte detsamma som detta ärendet. Ge mig namnet på spelaren via pm så kan jag ge dig ett korrekt svar.

Favoritcitat:
Allt är inte alltid vad det ser ut att vara...

Detta var när jag började spela tribalwars för 2 årsen och ingen av dom spelar kvar :p
 

DeletedUser

Guest
men Keyser om man inte spelar tw på någon värld och skapar ett barbarhav på te x värld 15 och sen efter ett tag börjar man spela på v14 då kan ni ju inte banna en på v14 för det är inte rätt. Banna en på alla världar man spelar på samtidigt som man gör de är en sak, Men banna en på världar man spelar på efteråt är ju lite överdrivet.
 

DeletedUser

Guest
Vad de flesta i den här tråden ännu inte har insett, är att QTU använder sig av ren propaganda i sin inledande post. Han påstår att han blivit felaktigt behandlad och vill få allmänheten att tro att han fått en permanent avstängning endast pga. dessa 0.465%. Så är inte fallet, och som flera tidigare konstaterat har han inte blivit annorlunda behandlad än någon annan regelöverträdare.

En permanent bann är standard under 'brottsutredningar'. Vad QTU inte förstått är att i de flesta fall, kommer personen i fråga, tillsammans med TW-teamet fram till en gemensam lösning. Detta efter en korrekt vädjan och dialog med supporten.

Men inte den här mannen, han tror sig uppenbarligen stå en rang högre än övriga spelare, och hans självbild krockar tydligt med verkligheten.
I tidigare fall har han också själv, via kontakter inom TW-teamet, fått sina ärenden specialbehandlade, och därefter kastade i papperskorgen.

Med den här vetskapen kan man alltså konstatera att QTU gräver sin grav med propaganda, missvisande citat, felaktiga anklagelser och personliga påhopp.

Större delen av sympatisörerna tillhör också den s.k alliansen, vilka i dagsläget befinner sig i krig med DSA. Självklart vill dem få kontot upplåst, med hjälp av felaktiga påståenden och lögner.

Är övertygad om att TW-teamet tar samtliga aspekter i beaktning, och rider ut den här stormen på ett föredömligt sätt.


Signerat,
En nöjd och betalande kund
 
Senast redigerad av en moderator:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tänker nu ta och skriva ett till inlägg i denna pajastråd.
För det första bör ni verkligen ge Keyser (även Supernova) för det jobb dessa gör.
Utan dessa spelare skulle man kunna hitta Gaffel utanför centrum i närmsta förort tillsammans med resten av samhällets utstötta.

Tänker dessutom svara på ett några sidor gammalt inlägg som Gaffel skrev.
Jag har internadlat relativt lite i paritet till andra spelare i mina dagar man jag har tagit över 60 % om man räknar med dessa internadlingsobjekts gråa byar.
Så jag skulle respektera om du bannade mig och ca 15 % (siffror tagna ur luften) av resterande old-schoolers för ett regelbrott. Jag väntar mig en permbann, puss.
 

DeletedUser

Guest
Om man nu ska ta och inflika så måste jag hålla med de två föregående talarna. SuperNova, du gör alltid ett fantastiskt jobb - även när fox92 lyser med sin frånvaro så kliver du in och styr upp. Även Keyser har kommenterat på ett föredömligt sätt, och som Haroo säger så räddar ni Gaffel från att systematiskt gräva sin egen grav genom en rad uttalanden.

QTU. Ramayne har helt rätt i det han säger, detta är inte aktuellt för forumet vilket står tydligt beskrivet. Om du hade lugnat dig, inväntat svar från Supporten så hade det förmodligen löst sig till det bästa. Dock så har du nu demolerat dessa chanser genom dina uttalanden i denna tråd. Tyvärr.

Sen så måste jag bara säga att det är helt sjukt att vi lyckats skriva 12 sidor på mindre än 24 timmar. Och ändå så finns det ingen Fox här..?
 

DeletedUser

Guest
Om man nu ska ta och inflika så måste jag hålla med de två föregående talarna. SuperNova, du gör alltid ett fantastiskt jobb - även när fox92 lyser med sin frånvaro så kliver du in och styr upp. Även Keyser har kommenterat på ett föredömligt sätt, och som Haroo säger så räddar ni Gaffel från att systematiskt gräva sin egen grav genom en rad uttalanden.

QTU. Ramayne har helt rätt i det han säger, detta är inte aktuellt för forumet vilket står tydligt beskrivet. Om du hade lugnat dig, inväntat svar från Supporten så hade det förmodligen löst sig till det bästa. Dock så har du nu demolerat dessa chanser genom dina uttalanden i denna tråd. Tyvärr.

Sen så måste jag bara säga att det är helt sjukt att vi lyckats skriva 12 sidor på mindre än 24 timmar. Och ändå så finns det ingen Fox här..?

Tackar ödmjukast, men rätt ska vara rätt; Varken Angwidd som är admin för v14, eller Fox92 som mod ska lastas för något av detta. Vi har medvetet valt att helt koppla bort dem båda från allt ansvar, både med den här tråden, och med bannen, och istället lagt ansvaret högre upp med tanke på de proportioner detta ärende fått.
 

DeletedUser

Guest
men Keyser om man inte spelar tw på någon värld och skapar ett barbarhav på te x värld 15 och sen efter ett tag börjar man spela på v14 då kan ni ju inte banna en på v14 för det är inte rätt. Banna en på alla världar man spelar på samtidigt som man gör de är en sak, Men banna en på världar man spelar på efteråt är ju lite överdrivet.

Jo i mitt synsätt och se så har det medvetet förstört en värld och det senare framkommer att det var du, så JA!

Jag kan vända på den och ge dig en liten tanke...

Jag kan inte åka till Danmark och begå ett brott, och sen efter ett halvår i Sverige hävda att det inte ska räknas...

Säkerligen en dålig jämförelse, trots allt är det fredag - jag sitter på jobb och vill hem ;)

Vill även tacka Haroo och Dani för berömmet. Jag arbetar enligt att man måste alltid se båda sidor av myntet (då jag själv spelat sedan långt tillbaka).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vill även jag kreditera Supernova och Keyser. Det är en bedrift att ni besvärar er med att svara på alla dumma expempel och påståenden.

En eloge till er.
 

DeletedUser

Guest
Vill även jag kreditera Supernova och Keyser. Det är en bedrift att ni besvärar er med att svara på alla dumma expempel och påståenden.

En eloge till er.

Det är som sagt vårt jobb att svara på saker, oavsett hur obekväma dom är eller av annan karaktär. Finns inga dumma frågor som sagt, bara dumma svar ;)
 

DeletedUser

Guest
Det är som sagt vårt jobb att svara på saker, oavsett hur obekväma dom är eller av annan karaktär. Finns inga dumma frågor som sagt, bara dumma svar ;)

Okej, jag omformulerar mitt beröm. Jag är ytterst tacksam att ni inte går på fall för all förvriden 'fakta' och propaganda som publiceras här.
 

DeletedUser

Guest
Jo i mitt synsätt och se så har det medvetet förstört en värld och det senare framkommer att det var du, så JA!

Jag kan vända på den och ge dig en liten tanke...

Jag kan inte åka till Danmark och begå ett brott, och sen efter ett halvår i Sverige hävda att det inte ska räknas...

Säkerligen en dålig jämförelse, trots allt är det fredag - jag sitter på jobb och vill hem ;)

Vill även tacka Haroo och Dani för berömmet. Jag arbetar enligt att man måste alltid se båda sidor av myntet (då jag själv spelat sedan långt tillbaka).

Däremot blir du straffad i/av Danmark, inte Sverige
 

DeletedUser

Guest
men Keyser om man inte spelar tw på någon värld och skapar ett barbarhav på te x värld 15 och sen efter ett tag börjar man spela på v14 då kan ni ju inte banna en på v14 för det är inte rätt. Banna en på alla världar man spelar på samtidigt som man gör de är en sak, Men banna en på världar man spelar på efteråt är ju lite överdrivet.

öhhhh, jo. Hur ska man annars få stopp på barbarhaven tänkte du dig?

Har man inte den regeln är det ju bara skapa barbarhav på en värld, och sedan fortsätta på nästa och nästa och nästa.

Såpass mycket fusk som att skapa ett barbarhav, som dessutom kräver mycket tid för admins att fixa och som alltid skapar jättemycket irriation borde absolut belönas med permbann.
 

DeletedUser

Guest
Ok, vet inte hur ni andra tycker men enligt mig så rensar Nino, Keyser och superNova upp i Tw-teamet. Bort med allt skit och ta in spelare eller andra som kan vara helt opartiska och inte komma med så dumma förklaringar som Gaffel kom med. Hade jag vart han så skulle jag gått i exil (bokstavligt). Fattar inte att folk fortfarande försvarar han.

Ingen är bra på det man gör för alltid, Gaffel har haft sin tid. Ta in en ny Gaffel och bort med den gamla. Ser ingen anledning till att Tw-teamet ska ha kvar han då han sabbar Tw på flera punkter.

De finns 2 som sticker ut här i Tw-teamet. Det är Keyser och S-nova. Finns inga bättre än dem. Tror ärligt att de skulle kunna sköta tw bättre själva än hela resterande tw-teamet tillsammans.

// Sokar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp