QTUs åsikter om v14 och Gaffel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
QubbenTheUgly

Skulle vilja ha ett svar från Gaffel där han försvarar sig, vilket inte menas med att du lämnar en kommentar och sedan låser tråden. Låser ni den här tråden bekräftar ni min teori angående Nordkorea.se. Låt spelarna lämna sin åsikt istället för att censurera allt som går emot er.

Inga problem. Vi har följt tråden hela vägen och detta är inte direkt något nytt.

Hur du än vrider och vänder på avrundning hit eller dit, så är det fortfarande mer än 60% som du tagit över.

Detta är vad ni har gjort:
1. Xentius och du växlar KÖ mellan varandra.
2. Xentius tömmer sitt deff på somliga byar.
3. QubbenTheUgly adlar 26 stycken byar av 43 sammanlagt. (60,465~%)
4. Xentius gråar sig och du passar på att ta 4 st till. (tw-stats.)

Så du har, enligt mig, tagit 30 av 43 byar = 69,767~%. Men andra användare här är varmt välkomna att tycka till om det.

Sen kan ni ju lägga ner och försöka misskreditera mig med falska loggar, för om det nu är så att det finns någon därute som köper det som skrivs, får ni mer än gärna prata med Nino min chef. För de falska loggarna är inget mer än spelare som vet vad jag "heter" på Skype, det är allt dem har, resten är eget påhitt.

QubbenTheUgly är inte bara avstängd p.g.a ett regelbrott. Det har framkommit flera aspekter och det är han(Qubben) nu informerad om. Därför har vi, valt att avvakta med detta inlägg för att informera dig(Qubben) först genom supporten. Som det ska gå till. Vi tar inte detaljer här och det är egentligen inget nytt, vi sköter inte supportärenden på forumet.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Bara en tipps för att slippa fler såna trådar

Kör den princip "man är oskyldig till motsatsen bevisats" (eller något sånt),innan man ger per bann till någon så borde det vara klart till 100% att det ska vara per bann,en eller 2 dagar spelar inte så stor roll för admins om man kommer få bann, men en dag betyder jä..... mycket för den spelare om han blir bannad felaktigt
 

DeletedUser

Guest
Detta är vad ni har gjort:
1. Xentius och du växlar KÖ mellan varandra.
2. Xentius tömmer sitt deff på somliga byar

Ser inte hur detta skulle vara relevant då det inte är emot reglerna men skoj att du uppmärksammade det :D

4. Xentius gråar sig och du passar på att ta 4 st till. (tw-stats.)

Så du har, enligt mig, tagit 30 av 43 byar = 69,767~%. Men andra användare här är varmt välkomna att tycka till om det.

xD så det är emot reglerna och plocka gråbyar nu också. Spelar ingen roll hur många gråbyar han tar, han tog fortfarande bara 26 byar av Xentius hur du än vänder och vrider på det så var det där efter reglerna.

Och om nu anledningen var att han var 0,465~% över 60 så avrundar man till närmste heltal alltså 60 :p men om du ska komma och påstå att anledningen till bann var att han var 0.465% över så varsågod, det ger nog väldigt många ett riktigt gott skratt iaf.
 
Senast redigerad av en moderator:

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Gaffel du kan ju inte mena allvar att du räknar in barbarbyarna till internadling's gränsen?
När blev en barbarby internadling?
 

DeletedUser

Guest
orkar icke läsa men qtu e söt o då lär han åsikter va de med
 

DeletedUser

Guest
Och Gaffel du bekräftade just teorin om att ni svartmålar spelare.
 

viikstroem

Member
Reaktionspoäng
0
Visste inte att ta grâbyar är fusk nu? Gäller det bara om det varit en föredetta stam medlem eller?:thinking:
 

DeletedUser

Guest
Jag skickade en ticket om exakt den grejjen, dvs att ta 60 procent av en spelares byar och sen ta barbsen som kommer när han blir grå.
Fick då svaret att det var ok så länge man inte skickade adels på barbarbyarna innan de blivit grå.
Mycket märklig regel att man inte får skicka innan.
 

DeletedUser

Guest
Eddie Meduza säger i en låt att jag hittar på mens jag sjunger...

Det känns tyvärr som att det är samma här och att enda anledningen till att det tog så lång tid att komentera här var att ni satt hela högen och jobbade stenhårt på att kolla upp Qubbens hela tid på
denna värld och söka efter ett halmstrå till.

Tragist att ni går så långt i detta fall just:(
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Detta var rätt fett. Ser ut som om Gaffel har gjort en ad hoc lösning, för hans tolkning är inte rättfärdigad i någon regelbok. Gief regeladdendum bitte.
 

DeletedUser

Guest
Och om nu anledningen var att han var 0,465~% över 60 så avrundar man till närmste heltal alltså 60.

Hm... Jag måste ha haft en dålig mattelärare eller så var de bara jag som sov på lektionerna, men ska inte 0,465 avrundas uppåt? För du kan ju inte bara kolla på fyran när du avrundar, du lär ju även kolla de siffror efter dvs 6 och eftersom det är en sexa så ska fyran bli en femma och därmed ska talet rundas uppåt.
 

DeletedUser

Guest
Hm... Jag måste ha haft en dålig mattelärare eller så var de bara jag som sov på lektionerna, men ska inte 0,465 avrundas uppåt? För du kan ju inte bara kolla på fyran när du avrundar, du lär ju även kolla de siffror efter dvs 6 och eftersom det är en sexa så ska fyran bli en femma och därmed ska talet rundas uppåt.

Om inte jag har fel så avrundar man 0,465 till 0,47 och därifrån avrundar man nedåt till närmsta heltal.
 

DeletedUser

Guest
om det klassas som att internadling att ta barbar byar får ni nog fan ta o ge mig en permanent bann.
jag ligger på 100% barbaradling i nuläget ;)
(har inte haft några roliga mål att ta över som varit möjliga för mig och därför fått nöja mig med barbsen)

För övrigt har föregående talare rätt om avrundningen.
oavsätt om man avrundar siffran innan till närmaste heltal kommer inte den första decimalen nå en 5a, det innebär alltså att det skall avrundas nedåt.
 

DeletedUser

Guest
Snälla eggeh.. Säger det för sista gången med stor text så alla förstår:

Jag har rätt, Keyser E-R-K-Ä-N-D-E att ett fel begåtts när de bannade mig, alltså att jag inte begick regelbrott vid internadlingen. Är dock fortfarande bannad för att Gaffel... Ja, vad han gör kan endast han säga..

Skall ge litet kort svar, dock överlåter jag regelöverträdelsen/-erna till Gaffel som handhar det med dig QBU.

Det jag hade synpunkter på och som du fick medhåll av mig från, var att jag tyckte du borde fått svar snabbare, och den håller jag kvar vid såklart. Dock kom det fram nu att det var fler saker underliggande som fick QBU bannad (mer än 60,4%).

Jag står alltid för det jag säger och kommer fortsätta göra det. För mig finns det INGA fördelar för "vissa" spelare eller stammar, kommer inte göra det för den delen heller. Sen har vi haft vissa problem, som i verkliga arbetslivet. Ytterligare har vi personer som inte numera är med i teamet av olika anledningar. Jag kan vara till 110% garantera mina åsikter såklart, men vill ytterligare påtala att OM man misstänker fusk eller oegentligheter av en admin så skall det rapporteras, till mig, Steph eller Gaffel.

Att jag går in i världar och svarar, beror på att jag är Ass-CM, inte admin (dock administrerar jag v12 fullt ut för tillfället)

Frågor? Svara jag gärna på, skicka ett PM bara
 

DeletedUser

Guest
Jag kan inte all bakomliggande fakta här men så mycket vet jag att ingen stans står det i reglerna att bb-byar är förbjudna att adla. Om man ständigt skall ge sig på att ändra reglerna för att passa situationen så kan vi lägga ner detta spel.Inte första gången det händer. Ännu en gång kommer vi tw spelare lämnas förvirrade efter ännu en tveksam incident som lett till nya regeltolkningar och halvdana svar,
 

DeletedUser

Guest
Och om nu anledningen var att han var 0,465~% över 60 så avrundar man till närmste heltal alltså 60 :p men om du ska komma och påstå att anledningen till bann var att han var 0.465% över så varsågod, det ger nog väldigt många ett riktigt gott skratt iaf.

Det roliga är att Q tidigare i tråden skrev att han verkligen försökte följa reglerna till fullo då han inte ville bli bannad. Men ändå så väljer han att adla 60,465% av byarna, vilket han ser är ÖVER 60%. Även ifall man kan avrunda och så är det fortfarande ganska ironiskt att ta den risken när man vet att man kan bli bannad för det.

GET OVER IT!

Sen Gaffel, att de barbs som blev över efter att en spelare som tidigare internadlats och gråat sig är absurt. I såna fall har säkerligen jag också gjort detta och ber då om en bann.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp