DeletedUser
Guest
Men då får väl de anställas lite admins. Svårare är det inte.
Jag skulle vilja föreslå någon form av dynamiska världar, som förändrar sig allteftersom världen gör det - på en förutbestämd basis. Adelspriset kanske sjunker i takt med att spelarna växer, etc. Inget fullfjädrat förslag än, men det är en tanke...
Tvärt om, priset höjs efter spelarens växt, varför? Jo, då får alla en snabbare start och kick på världen, eftersom man bara får spela i 4 timmar per dag (om SFFN förslag håller).
I övrigt vill jag säga att 4h per dag verkar intressant, men det blir svårt att genomföra så att det funkar för folk. Alla har vi olika balans, jag t.ex. spelar 8.20-8.40, 11.20-11.40, 16.20-16.40, 19-20 och 23-02 denna onsdag, sammanlagt 5h, men utspritt. Andra kör 5h i ett svep på morgonen, eller på natten. Dessutom kommer det bli enormt långdragna krig om ett dygn bara är 4h långt, åtminstone så sent i spelet som på v3. Jag skickar off på 60-200h, vilket skulle ta mellan 15 och 50 dagar...
2 problem med tw
1. Medlemstaket
Det här måste varje grottmongo i universum kunna se som ett av problemen med att världar (och således aktivitet) dör för snabbt på världarna. Med undantagen v1 & v3 har du inte sett en enda toppstam vinna en värld utan tokhögt medlemsantal ( = driver in allt värdigt folk i stammen) eller en sjuhelvetes massa mergande. Att vinnarna/ledarna på dessa världar i 9 av 10 fall är fega sågspånsskallar må vara min högst personliga åsikt, men punkt 2 gör att man förstår deras tänk litegrann. Visst hade det varit kul att vinna sin server på att bara kriga sig igenom varje sammansättning av värdigt motstånd & hot, men utan en gasiljon adlar till hands, så går det bara inte.
Mergar LÅTER dessa fega sågspånsskallar (sue me) att döda världarna (för?) tidigt, och således sitter ni där med 10 öppna världar, varav 2-3 har något som helst liv i sig.
2. Tiden det krävs för att spela aktivt under krig/startgame
Ett rejält krig där snittantalet på byar för varje spelare i en stam överskrider några hundra, kräver ENORMT med energi av spelarna, och massvis med TID. Visst är det kul ibland att köra på som fan och köra över fienden med energin som det kräver, men faktum kvarstår - Ska du kriga ner allt motstånd på din värld, så kommer du behöva vända upp & ner på ditt liv, och det är inte sunt. Vet att det finns gott om spelare som lägger ner under/efter ett storkrig just av denna anledning. "Det var kul, men jag orkar inte det här EN GÅNG TILL".
Potentiell lösning
Till detta finns ett förslag som jag (creds till eggeh också, vi agera co-bollplank på skit'n) tror skulle få många att stanna kvar i spelet längre:
Servrar med förbestämda låsta tider.
vad menas med detta?
Jo, en server som är öppen under en viss tid, och låst under alla andra timmar av dygnet.
Med öppen menar jag = Du kan logga in, anfalla, ducka, fejka, adla, snipa, skissa ihop offensiver åt stammen, farma - Ja, ALLT du kan göra på en server idag.
Med LÅST menar jag = Du kan varken anfalla, eller ens LOGGA IN, på servern, under dessa timmar. Under samma timmar "fryses" självfallet kommandon, resursflöde, trupp-produktion etc. Allt återupptas när servern öppnas vid förbestämd tid.
På så vis hade en server kunnat vara öppen mellan t.ex. 18.00-22.00. Detta medför dels att ingen kan sitta och rövkn*lla sitt liv under krigstider eller startgame. Du eliminerar MÖJLIGHETEN till tokaktivitet, och gör således spelet SPELBART för de som INTE har ork/tid/vilja att spela som en galning i några veckor här & där under krig eller startgame. Jag är fullt övertygad om att spelare som "bränner ut sig" och slutar totalt när dem känner att dem fått nog, hade hängt med i skiten längre om de visste att de inte blivit nollade/totalt utrensade medans de stekte på stranden under sommaren, plugga inför den där brutala tentan, tog hand om sina barn, drog några bärs på krogen etc. Du behöver inte ens vara inne de där 4 timmarna som servern är öppen, det skulle räcka med att kika in i 1-2 timmar, och den mest aktiva på servern skulle ändå bara få 2-3 timmars "försprång" på dig. Och eftersom tidsuppfattningen på servern fryses under låsta timmar, så skulle ett adelståg skickat 21:50, med varaktighet på 2 timmar, ändå bara resa i 10 min av din frånvaro. När du loggar in 18.00 nästa dag och ser det där adelståget, så har du fått en rättvis chans att göra vadfansomhelst som inte involverar tw, och ändå kunnat parera adelståget. Är inte den tanken ganska bekväm i krig, om man ska palla långsiktigt?
Jag kan bara tala för mig själv. Som en del vet så spelar jag på v1 i stammen -SK-. Jag som varit med länge i maskineriet för -SK- kan ärligt säga att jag tvivlar på att jag kommer palla servern ut. Till detta ska tilläggas att många veteraner som dominerat andra servrar/vunnit andra servrar, slutar efter just den servern. Många har 1 värld i sig, sen hänger dem spelet på hyllan för gott. Detta måste ändå tyda på att det finns något med en start på ny värld, som inte känns kul. Jag tror att detta plötsliga avslut, beror på att man inte ORKAR ta sig an ett så segt och energikrävande projekt en gång till. I samma veva tror jag att många som slutat efter 1 lyckad värld, skulle palla lira tw vid sidan om, ifall det fanns en chans att hänga med, utan att svettas med skiten så jävla länge & mycket igen.
Detta faller säkerligen inte startgame-nördar i smaken, men de är också den lägsta formen av mänsklig existens på jorden, så om vi räknar ut dem ur ekvationen --> Åsikter?
har dock en fråga, hur blir det med prem? Istället för en månad, köper man då i timvis? Och kanske skulle det gå att fixa så att man får sms, när man får ett incommande på någon värld av tw?
MvH//
Du köper ju som vanligt prem för tex 1 månad = 720timmar. För att premiumet sedan dras av för den tiden som serven är igång, så om du köper prem för 1 månad som det är idag så ska du inte behöva köpa mer prem förän serven varit igång 720h/ 180 dagar..
sa som att bygga om fran tabell-baserad layout till Div-baserad
Jag skall tänka pa det här med Paustider och sa. Det är ju ett intressant tema och vi har inte försökt det tidigare, kan vara värt ett försök, vi har dock lite andra viktiga saker pa bordet atm, sa som att bygga om fran tabell-baserad layout till Div-baserad, da spelet skulle bli mycket mycket snabbare efter en sadan omställning.
Givetvis maste man som mintcream säger, inse att vi inte skulle göra nagot för att minska priserna pa prem eller förlänga dagarna, eftersom det är lite vad detta temat handlar om. Skulle vi göra det, sa skulle vi inte kunna betala för nya spelare och skulle sluta upp utan ett spel.
[/U]
Ett detaljerat förslag...
Visst är det sorgligt men förklaringen är väldigt enkel.
Tribalwars.se sköts av Gaffel som inte bryr sig ett dugg om vad de som lägger mycket tid på spelet behöver eller vad deras åsikter är och TW-teamet är otroligt dåliga på att hjälpa nybörjare lära sig spelet, det har inte kommit upp en enda vettig guide under de åren jag har spelat detta spel.
Passivt ledarskap samt att Gaffel inte har koll på vad han gör är främst orsakerna, enligt mig och väldigt många andra borde den som leder tribalwars.se kunna spelet utan å innan, Gaffel lärde sig hur man skickat adelståg för några veckor.
Way to go, Gaffel For President.
Survey: Would you like to have a world with no plunders?
How this would work:
You will be able to attack as normal, however if you win the battle, your troops will not be able to plunder any resources from the defending village, even if it has resources visible.
The hiding place would not be needed. Players would not be required to have a hiding place in order to protect their resources from attacks.
Farming for resources will not be possible, though you will still be able to attack other villages and kill off their troops.
Please note that this poll is non-binding
Yes
4778 53.47%
No
3505 39.22%
I don't mind
653 7.31%
Votes cast: 8936
Detta såg jag nyss på "undersökningar" på .net.
Som någon här ovanför sa, att man inte kan farma gråbyar. Detta låter som ett väldigt intressant alternativ, vilket skulle leda till en mer "långdragen" värld enligt mig, då man helt enkelt måste vänta på resurserna. Drygt i början kanske, men i mid-game och late-game skulle det inte spela någon roll. Man farmar ju ändå inte för resurser då.
Beror på om du frågar spelarna i botten eller spelarna i toppen