Tribalwars tappat mycket användare på senaste tiden?

DeletedUser

Guest
Men då får väl de anställas lite admins. Svårare är det inte.
 

DeletedUser

Guest
Spelet tar en väldans tid av livet då allt utspelar sig i real tid , samt kostar det en del vilket alla kanske inte har råd med

det jag upplevde härom dagen var att efter 14 dagar så var min ticket öppen fortfarande , samt skulle en besvarats som det var sagt men hade blivit bortglömt så en annan från en annan värld besvara den ticketen ist och det tackar jag för

supporten funkar faktiskt otroligt dåligt , man skall ej behöva vänta 14 dagar på att den besvaras

det med uppdateingar konstant och script är rätt irriterande , skulle räcka med uppdatering ett par gånger om året eller kvartalsvis
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja föreslå någon form av dynamiska världar, som förändrar sig allteftersom världen gör det - på en förutbestämd basis. Adelspriset kanske sjunker i takt med att spelarna växer, etc. Inget fullfjädrat förslag än, men det är en tanke...

I övrigt vill jag säga att 4h per dag verkar intressant, men det blir svårt att genomföra så att det funkar för folk. Alla har vi olika balans, jag t.ex. spelar 8.20-8.40, 11.20-11.40, 16.20-16.40, 19-20 och 23-02 denna onsdag, sammanlagt 5h, men utspritt. Andra kör 5h i ett svep på morgonen, eller på natten. Dessutom kommer det bli enormt långdragna krig om ett dygn bara är 4h långt, åtminstone så sent i spelet som på v3. Jag skickar off på 60-200h, vilket skulle ta mellan 15 och 50 dagar...
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle vilja föreslå någon form av dynamiska världar, som förändrar sig allteftersom världen gör det - på en förutbestämd basis. Adelspriset kanske sjunker i takt med att spelarna växer, etc. Inget fullfjädrat förslag än, men det är en tanke...

Tvärt om, priset höjs efter spelarens växt, varför? Jo, då får alla en snabbare start och kick på världen, eftersom man bara får spela i 4 timmar per dag (om SFFN förslag håller).

I övrigt vill jag säga att 4h per dag verkar intressant, men det blir svårt att genomföra så att det funkar för folk. Alla har vi olika balans, jag t.ex. spelar 8.20-8.40, 11.20-11.40, 16.20-16.40, 19-20 och 23-02 denna onsdag, sammanlagt 5h, men utspritt. Andra kör 5h i ett svep på morgonen, eller på natten. Dessutom kommer det bli enormt långdragna krig om ett dygn bara är 4h långt, åtminstone så sent i spelet som på v3. Jag skickar off på 60-200h, vilket skulle ta mellan 15 och 50 dagar...

Då får du väl byta rutiner, sova bort/göra annat dessa timmar fram tills kvällen, eller vrf inte gymma lite?

Offen? Världen kanske kan gå fortare:awsm:

2 problem med tw

1. Medlemstaket

Det här måste varje grottmongo i universum kunna se som ett av problemen med att världar (och således aktivitet) dör för snabbt på världarna. Med undantagen v1 & v3 har du inte sett en enda toppstam vinna en värld utan tokhögt medlemsantal ( = driver in allt värdigt folk i stammen) eller en sjuhelvetes massa mergande. Att vinnarna/ledarna på dessa världar i 9 av 10 fall är fega sågspånsskallar må vara min högst personliga åsikt, men punkt 2 gör att man förstår deras tänk litegrann. Visst hade det varit kul att vinna sin server på att bara kriga sig igenom varje sammansättning av värdigt motstånd & hot, men utan en gasiljon adlar till hands, så går det bara inte.

Mergar LÅTER dessa fega sågspånsskallar (sue me) att döda världarna (för?) tidigt, och således sitter ni där med 10 öppna världar, varav 2-3 har något som helst liv i sig.

2. Tiden det krävs för att spela aktivt under krig/startgame

Ett rejält krig där snittantalet på byar för varje spelare i en stam överskrider några hundra, kräver ENORMT med energi av spelarna, och massvis med TID. Visst är det kul ibland att köra på som fan och köra över fienden med energin som det kräver, men faktum kvarstår - Ska du kriga ner allt motstånd på din värld, så kommer du behöva vända upp & ner på ditt liv, och det är inte sunt. Vet att det finns gott om spelare som lägger ner under/efter ett storkrig just av denna anledning. "Det var kul, men jag orkar inte det här EN GÅNG TILL".

Potentiell lösning


Till detta finns ett förslag som jag (creds till eggeh också, vi agera co-bollplank på skit'n) tror skulle få många att stanna kvar i spelet längre:

Servrar med förbestämda låsta tider.

vad menas med detta?

Jo, en server som är öppen under en viss tid, och låst under alla andra timmar av dygnet.

Med öppen menar jag = Du kan logga in, anfalla, ducka, fejka, adla, snipa, skissa ihop offensiver åt stammen, farma - Ja, ALLT du kan göra på en server idag.
Med LÅST menar jag = Du kan varken anfalla, eller ens LOGGA IN, på servern, under dessa timmar. Under samma timmar "fryses" självfallet kommandon, resursflöde, trupp-produktion etc. Allt återupptas när servern öppnas vid förbestämd tid.

På så vis hade en server kunnat vara öppen mellan t.ex. 18.00-22.00. Detta medför dels att ingen kan sitta och rövkn*lla sitt liv under krigstider eller startgame. Du eliminerar MÖJLIGHETEN till tokaktivitet, och gör således spelet SPELBART för de som INTE har ork/tid/vilja att spela som en galning i några veckor här & där under krig eller startgame. Jag är fullt övertygad om att spelare som "bränner ut sig" och slutar totalt när dem känner att dem fått nog, hade hängt med i skiten längre om de visste att de inte blivit nollade/totalt utrensade medans de stekte på stranden under sommaren, plugga inför den där brutala tentan, tog hand om sina barn, drog några bärs på krogen etc. Du behöver inte ens vara inne de där 4 timmarna som servern är öppen, det skulle räcka med att kika in i 1-2 timmar, och den mest aktiva på servern skulle ändå bara få 2-3 timmars "försprång" på dig. Och eftersom tidsuppfattningen på servern fryses under låsta timmar, så skulle ett adelståg skickat 21:50, med varaktighet på 2 timmar, ändå bara resa i 10 min av din frånvaro. När du loggar in 18.00 nästa dag och ser det där adelståget, så har du fått en rättvis chans att göra vadfansomhelst som inte involverar tw, och ändå kunnat parera adelståget. Är inte den tanken ganska bekväm i krig, om man ska palla långsiktigt?

Jag kan bara tala för mig själv. Som en del vet så spelar jag på v1 i stammen -SK-. Jag som varit med länge i maskineriet för -SK- kan ärligt säga att jag tvivlar på att jag kommer palla servern ut. Till detta ska tilläggas att många veteraner som dominerat andra servrar/vunnit andra servrar, slutar efter just den servern. Många har 1 värld i sig, sen hänger dem spelet på hyllan för gott. Detta måste ändå tyda på att det finns något med en start på ny värld, som inte känns kul. Jag tror att detta plötsliga avslut, beror på att man inte ORKAR ta sig an ett så segt och energikrävande projekt en gång till. I samma veva tror jag att många som slutat efter 1 lyckad värld, skulle palla lira tw vid sidan om, ifall det fanns en chans att hänga med, utan att svettas med skiten så jävla länge & mycket igen.

Detta faller säkerligen inte startgame-nördar i smaken, men de är också den lägsta formen av mänsklig existens på jorden, så om vi räknar ut dem ur ekvationen --> Åsikter?


Skit i nördarna:D
Här har vi det, Gilla knapp:D:D:D:D:D Skulle verkligen rekommendera folk detta isf.

har dock en fråga, hur blir det med prem? Istället för en månad, köper man då i timvis? Och kanske skulle det gå att fixa så att man får sms, när man får ett incommande på någon värld av tw?

MvH//
 

DeletedUser

Guest
har dock en fråga, hur blir det med prem? Istället för en månad, köper man då i timvis? Och kanske skulle det gå att fixa så att man får sms, när man får ett incommande på någon värld av tw?

MvH//



Du köper ju som vanligt prem för tex 1 månad = 720timmar. För att premiumet sedan dras av för den tiden som serven är igång, så om du köper prem för 1 månad som det är idag så ska du inte behöva köpa mer prem förän serven varit igång 720h/ 180 dagar..
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Oj, det där skulle jag inte sagt. Nu kommer dem säga nej i tryskland på en gång:/
 

DeletedUser

Guest
Annars så vore kommandopoäng ett sätt att begränsa hur mycket en spelare kan spela (förutsatt att man vill införa en begränsning). Dvs, varje truppförflyttning du gör kostar kommandopoäng, det kan givetvis kosta olika mycket pga avstånd och eller typ av förflyttning du gör, bara att vara kreativ hur poäng åtgången skall se ut. Du genererar poäng på samma sätt som du genererar exempelvis resurser eller kan vara ett fast värde per by. Det kan även vara en logaritmisk skala där en spelare kan påverka en del av poängen genom att ha en 'officers högskola' eller nån annan fiffig byggnad.

Håller med Somalia att stora konton tar väldigt mycket tid. Förenklad by management vore bra.

/Jonke
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Du köper ju som vanligt prem för tex 1 månad = 720timmar. För att premiumet sedan dras av för den tiden som serven är igång, så om du köper prem för 1 månad som det är idag så ska du inte behöva köpa mer prem förän serven varit igång 720h/ 180 dagar..


Att "gnida" på premium måste ses som uteslutet. Jag håller med om att poänen Somalia kommer med är ytterst intressant med en begränsning på hur många timmar om dagen servern ska vara igång. Men vill vi att ett vinsdrivande företaga ska anamma en sådan ide måste vi inse att premium kostnader fortfarande måste vara som tidigare dygnsbaserad.

Att be innogames om en ny variant där det då skulle fås in en sjättedel av revenue är inte realistiskt. Om jag skulle komma tillbaks till ingame så skulle en sån värld vara av intresse och jag skulle vara villig att betala fullpris för premium.

Å andra sidan säger ju gaffel att det är V12 som har mest Premium användare och det får en ju att tänka lite. Kanske är det så att hastigheten på servern är avgörande för att generera pengar. Fördelen med V12 är ju att det snabbt går att komma igång i rimmen och få ihop ett tiotal byar innan de stora plockar bort dig. Helt uppenbart är ju då att många spelare inte bryr sig om att världen redan är vunnen.

Det är ju oxå ett tecken på att spelare på nyare världar som v13 och v14 inte lockar tillräckligt för att spelare ska köpa premium. Jag kan till viss del förstå detta, bortsett ifrån eliten på TW så är dom flesta inte villiga att spelare mer än någon enstaka timme AKTIVT om dagen pga andra aktiviteter IRL. Jag antar att många "väntar" med att köpa premium tills de vet OM dom "klarar sig". Vi som kan spelet vet ju att noobsen egentligen inte har en egentlig chans att komma in i spelet. Den största orsaken till detta enigt mig är att det finns skillnader i spelet som en ny spelare inte hinner plocka upp förrän det är på tok för sent.

Vi som kan spelet någorlunda VET att det går snabbare att bygga upp en OFF by jämfört med en DEFFby och bygger man en ren OFF by som första hans så har DEFF eller BLAND byar inte en chans (dvs mindre erfarna eller spelare som väljer den strategin) Där ser jag två lösningar. Antingen ändra tiden det tar att bygga upp trupper så att en DEFF by byggs upp lika fort som en OFF by, eller åtminstone har en mall (guide) där detta pekas ut för nybörjare.

Många har även nämnt det med mergers pga det stora antalet tillåtna medlemsantalet i stammar.

Många världar ÄR helt klart söndermergade nästan som premades. Diskussioner kommer igång väldigt fort av elitspelare i de bästa stammarna om att tillsammans slå ut okända (nobbs) stammar för att sedan merga.
Detta problemet blir ju större av att elitspelare aldrig riktigt försvinner från en server. Slås en skickligt spelare ut så finns det alltid ett nytt konto för denna spelare att ta över så lyckas en nyetablerad spelare slå ut den elitspelare så är han kvar ändå. Det går säkert inte att komma ifrån detta problemet med övertagande av existerande konton även om jag personligen tror att det missgynnar Innogames i långa loppet. Att anpassa storleken till stammar till antal spelare på servern är också något som spelare har tjatat om hur länge som helst. Det uppmärksammades av TW-teamet och det sänktes på ett par världar, men är på nya världar uppe igen. Jag tror personligen att stammar på mellan 20-30 skulle passa svenska servern ypperligt, och jag har svårt att förstå att detta inte har hörsammats bättre av TW-teamet. Kanske en undersökning i detta ämnet är önskvärt.


Forum är enligt mig ytterliggare en jättestor orsak till att nya spelare inte stannar. Forum består till 90 procent av hån och ren mobbningsattityd, fulla av personangrepp. Detta är i stort sett accepterat av TW-teamet bara det inte går OFF topic . Man skrattar åt folk som attackerar med blandbyar eller ren DEFF, eller om en nyetablerad stam bestående av nybörjare förklarar krig innan adels finns redo blir det örfil efter örfil på externa. Jag skulle verkligen vilja se ändring här men det tror jag inte kommer ske då det är så djupt rotat i TWs forum. Vad jag skulle vilja se som kontrast till det jag nämnde är ett NYBÖRJARFORUM. Ett forum där spelare som är nybörjare kan fråga varandra om råd och där etablerade spelare som VILL utöka TW kan gå in och hjälpa och inte håna dessa spelare för dess okunskap i vissa avseenden.



Slutligen vill jag gå OFF topic och be de i TW-teamet som fått mottaga en del hårda ord av mig om ursäkt. Oavsett om min kritik har varit riktig eller inte gentemot er så hade jag kunnat hålla mig till ett bättre språk (ser ni hur len i truten man blir när man inte sitter med ett konto in-game ;-})

mvh
Mintcream
FD TW-spelare
Aktiv forumsläsare....
 
Senast ändrad:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag skall tänka pa det här med Paustider och sa. Det är ju ett intressant tema och vi har inte försökt det tidigare, kan vara värt ett försök, vi har dock lite andra viktiga saker pa bordet atm, sa som att bygga om fran tabell-baserad layout till Div-baserad, da spelet skulle bli mycket mycket snabbare efter en sadan omställning.

Givetvis maste man som mintcream säger, inse att vi inte skulle göra nagot för att minska priserna pa prem eller förlänga dagarna, eftersom det är lite vad detta temat handlar om. Skulle vi göra det, sa skulle vi inte kunna betala för nya spelare och skulle sluta upp utan ett spel.
 

DeletedUser

Guest
sa som att bygga om fran tabell-baserad layout till Div-baserad

Blev lite intresserad av detta. Dock eftersom jag inte riktigt fattade vad du menade med Div-baserad, så använde jag det fantastiska verktyget google.
Och kom fram till detta. Var vänlig se bild nedan.

3_div_box.jpg

Så om jag har förstått det rätt är detta alltså framtiden. Blir intressant att se på betan i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Jag skall tänka pa det här med Paustider och sa. Det är ju ett intressant tema och vi har inte försökt det tidigare, kan vara värt ett försök, vi har dock lite andra viktiga saker pa bordet atm, sa som att bygga om fran tabell-baserad layout till Div-baserad, da spelet skulle bli mycket mycket snabbare efter en sadan omställning.

Givetvis maste man som mintcream säger, inse att vi inte skulle göra nagot för att minska priserna pa prem eller förlänga dagarna, eftersom det är lite vad detta temat handlar om. Skulle vi göra det, sa skulle vi inte kunna betala för nya spelare och skulle sluta upp utan ett spel.

Skulle de inte funka med sovläget så som på speeden?
Att de måste aktiveras 1 gång varje dygn i minst 6 eller 8 timmar.

Kanske inte helt som kajan snacka om med paus tider men de mest liknande ni har nu?
 

DeletedUser

Guest
[/U]

Ett detaljerat förslag...

Det DÄR förslaget var det bästa jag hört hittills!

Pausa världen totalt istället för "sovläge". Man är fortfarande orolig även om "sovläget" är på.... Kan nog inte sova gott om nätterna utan att drömma mardrömmar om att bli noblad.

Och sen begränsa speltiden mellan 18:00 och 22:00 är ju perfekt! Då slipper man rubba sitt liv haha =)

Jag kommer själv ihåg under den tiden jag lirade, som tur var man ju singel och arbetslös ;) För annars vet jag inte riktigt hur det hade gått.... Hela natten framför TW. Hela dan framför TW. Den lilla "fritiden" man hade var måltider och lite duschande. Usch, detta är allt för beroendeframkallade spel...

Once you go Tribalwars, you never go back.
 

DeletedUser

Guest
Visst är det sorgligt men förklaringen är väldigt enkel.

Tribalwars.se sköts av Gaffel som inte bryr sig ett dugg om vad de som lägger mycket tid på spelet behöver eller vad deras åsikter är och TW-teamet är otroligt dåliga på att hjälpa nybörjare lära sig spelet, det har inte kommit upp en enda vettig guide under de åren jag har spelat detta spel.

Passivt ledarskap samt att Gaffel inte har koll på vad han gör är främst orsakerna, enligt mig och väldigt många andra borde den som leder tribalwars.se kunna spelet utan å innan, Gaffel lärde sig hur man skickat adelståg för några veckor.

Way to go, Gaffel For President.

well varför går du inte till .net då? dom har bra admins.

duh det här är tribalwars du behöver tålamod för det här spelet. tog mig ett år i .net för att lära mig.
 

DeletedUser

Guest
Survey: Would you like to have a world with no plunders?

How this would work:
You will be able to attack as normal, however if you win the battle, your troops will not be able to plunder any resources from the defending village, even if it has resources visible.

The hiding place would not be needed. Players would not be required to have a hiding place in order to protect their resources from attacks.
Farming for resources will not be possible, though you will still be able to attack other villages and kill off their troops.

Please note that this poll is non-binding
Yes
4778 53.47%
No
3505 39.22%
I don't mind
653 7.31%
Votes cast: 8936


Detta såg jag nyss på "undersökningar" på .net.

Som någon här ovanför sa, att man inte kan farma gråbyar. Detta låter som ett väldigt intressant alternativ, vilket skulle leda till en mer "långdragen" värld enligt mig, då man helt enkelt måste vänta på resurserna. Drygt i början kanske, men i mid-game och late-game skulle det inte spela någon roll. Man farmar ju ändå inte för resurser då.
 

DeletedUser

Guest
Visst det är mycket som spelar in varför folk slutar, men man måste se på helheten på spelet. Detta forum, de ständiga uppdateringarna, dyrare prem, söndermergade världar och det viktigaste, hjälpa nya spelare tillrätta.

Tar vi detta forum så är det faktiskt under all kritik. Vi är ingen knypplingsförening, vi spelar ett krigsspel där känslorna går höga. Då får man faktiskt sätta ribban högre vad som är tillåtet. När jag började här på forumet så var det extremt mycket bättre. Detta har på nåt vis ändrats. Nu sitter det mest noobs och slår sig för bröstet, men som på världen inte vet hur man anfaller. Förut satt storspelarna och kastade skit på varandra. Det tillhör spelet och här måste en ändring ske.
Hade jag som ny spelare kommit in här idag så hade jag garanterat vänt i dörren. Det är lite syjunta över forumet.

De ständiga uppdateringarna är det som jag tror folk blir mest förbannade på. Scripts som används slutar fungera. Det är bara tråkigt.

Jag vet att crewet hävdar att premet inte blivit dyrare om man ser på de större volymerna. Om det nu är så att man fullständigt har glömt bort den största massan spelare man här så är det de som ingen inkomst har. Geekarna som spelare betalar premet oavsett vad ni höjer den till. Men de ni ska tjäna pengar på, de tappar ni på. Jag har hållit på med en del affärer och kan bara lugnt påstå en sak. Det är 1000 gånger lättare att sälja en miljon spikar för en krona styck än att sälja en spik för en miljon.
För er som inte förstod det så menar jag att har du ett billigt prem så kommer du få fler som löser ut det och därmed får större intäkter. För det är ju det allt handlar om. Börja tjäna pengar på den stora massan, inte på geekarna.

Att världarna bli söndermergade kan vi bara skylla på geekarna i spelet. De som sitter 10-18 timmar per dygn och bara spelar. De är oftast ledare och lär känna varandra sinsemellan sen bli en värld söndermergad. Testa nytt grepp. 80 medlemmar och då får du bara göra 40 nyrekryteringar under spelets gång. Då tror jag att man blir lite mer försiktig med att ta in folk, vilket resulterar i fler stammar och större konkurrens. :)

Sen måste guiderna bli bättre. Gör en video och släng upp på Youtube där ni visar grunderna. Den har ni som länk så fort man startar en värld. Häng med och nyttja medierna på nätet som alla andra. Inte lätt idag att komma in i spelet och lära sig det snabbt. De flesta lär sig grunderna av andra spelare, ilket inte är ett bra betyg. Det är av Innogames en ny spelare ska lära sig spelet. Annars tappar ni 95% av de som reggar sig innan de satt sig in i spelet.

Det största hotet mot TW är tiden. Folk har inte tid att sitta och pilla med sina byar 24/7. Här måste det till nån förändring om inte Tribalwars helt ska försvinna. Varför inte testköra en värld, där spelarna bara kan logga in mellan 16.00-02.00 på vardagarna och från 16.00 på fredagen till 02.00 på måndagen? Då kan man också höja hastigheten på den testvärlden. Skadar inte att prova, för tyvärr så tror jag att om inget görs snart så kommer Tribalwars vara ett minne blott om 1 till 2 år.

Den som tror nåt annat kan ju bara kolla på den listan här nedan. Den är rent tragisk. :crybaby:

SV1 Avdelning för Värld 1
1,621 spelare, 135 stammar, 189,470 byar
SV3 Avdelning för Värld 3
1,207 spelare, 142 stammar, 192,002 byar
SV5 Avdelning för Värld 5
549 spelare, 57 stammar, 66,290 byar
SV7 Avdelning för Värld 7
1,331 spelare, 151 stammar, 126,829 byar
SV9 Avdelning för Värld 9
500 spelare, 74 stammar, 56,973 byar
SV10 Avdelning för Värld 10
642 spelare, 76 stammar, 51,040 byar
SV11 Avdelning för Värld 11
1,654 spelare, 197 stammar, 61,212 byar
SV12 Avdelning för Värld 12
1,713 spelare, 169 stammar, 26,085 byar
SV13 Avdelning för Värld 13
2,921 spelare, 301 stammar, 21,106 byar
SV14 Avdelning för Värld 14
8,067 spelare, 649 stammar, 23,032 byar
SVC1 Avdelning för Classic
1,466 spelare, 158 stammar, 7,943 byar
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Detta såg jag nyss på "undersökningar" på .net.

Som någon här ovanför sa, att man inte kan farma gråbyar. Detta låter som ett väldigt intressant alternativ, vilket skulle leda till en mer "långdragen" värld enligt mig, då man helt enkelt måste vänta på resurserna. Drygt i början kanske, men i mid-game och late-game skulle det inte spela någon roll. Man farmar ju ändå inte för resurser då.

Beror på om du frågar spelarna i botten eller spelarna i toppen :cool:
 
Topp