Ge mig mitt TW tillbaka

Är denn uppdatering


  • Totalt antal röstare
    376

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
kontohanteraren är det största skämtet med denna uppdatering. Det tar 100ggr längre tid att både bygga byar och rekrytera trupper. Ersätter scripten? Du måste skämta

Sen så verkar den på inget sätt vara automatisk. Är den ens påslagen? När sker de automatiska rekryteringen? En gång i månaden?

Ebolas, den ersätter vissa script och efterliknar de flesta som försvunnit inom bygg, rekrytering och marknaden. Så jo, den ersätter vissa utav de gamla scriptens funktioner. Sedan är den aktiverad, alla spelare ska ha fått 3 dagar att testa den, gratis självfallet. Detta aktiverar du genom att gå in under fliken Premium. För att komma in i själva kontohanteraren går du in i översikter -> kontohanteraren.

Att dessutom ta betalt för detta är ju en spark rakt i ansiktet på de som redan betalar för sig, då det på inget sätt är en bättre uppgradering än de script som finns därute

Och detta kan ni säga innan ni ens testat den? Intressant måste jag säga, personligen är jag extremt nöjd med kontohanterarens funktioner nu när buggarna inte finns längre.

Jaha, så kontohanteraren ska vara bra, möjligtvis att suga ut mer pengar från spelarna, fast du kanske vill hosta upp dom pengarna TGOW.

Ska vara bra? Har du testat den Ronna? Om inte annat är det lite för tidigt för att säga att den inte är bra, det är precis som med alla uppdateringar eller nya saker - det gäller bara att vänja sig vid det.

Säger inget om alla script som fuckas upp, det händer alltid, det vet jag.
Visst blir det lite flashigare i spelet, men varför en massa löjliga bilder i rapporterna, dom tillför inte ett smack. Massa scrollande blir det.

Personligen anser jag inte att det är mer scrollande än innan, men det är kanske bara jag. Så pass mycket har jag spelat tribalwars både innan och efter updaten så att jag kan säga att det är inte speciellt mycket mer scrollande.

Ni kommer med uppdatering som tar bort alla skript och kommer sen ta betalt för att ge tillbaka dom, 200 pp extra i månaden är inte lite extra eller.


Skulle inte förvåna mig om alla skript snart blir förbjudna eftersom det härmar premium funktioner

Som svar på det fetstilta kan jag säga att vi inte kommer förbjuda scripten, det är något JAG personligen fått grönat utav Nino så sent som idag. Så det är inget att oroa sig över för er spelares del.
 

DeletedUser

Guest
Kontohanteraren var det första jag gav mig på, då jag läst om den och trodde i min enfald att den skulle göra livet, som storkonto lättare.

Den är rörig, det tar en evighet att programmera och verkar dessutom inte göra ett skit av den utlovar

Kom igen, varför ha en begränsning på 50 bygguppdrag? Det gör ju att du blir tvungen att gå in där varje dag och lägga till nya uppdrag. Således går det snabbare att ha en grupp för byar du ska bygga i och göra jobbet manuellt. Slutsats: NI vill att man betalar för något, som vid första anblicken verkar hjälpa dig, men som i själva verket tar LÄNGRE tid än ursprunget

Trupprekryteringen är ett lika stort skämt. Det tar en evighet att programmera alla byarna,. Du kan inte välja alla byarna i en grupp och måste upprepa processen för varje sida. Den skulle dessutom göra rekryteringen autmatiskt när resurserna var tillgängliga. Inte en gubbe har rekryterats i mina byar under 24 timmar.
 

DeletedUser

Guest
Inno kan i princip inte genomföra utvecklande uppdateringar utan att något slutar funka, föredrar ni att allting ska stanna som det är och aldrig förbättras?

Jag föredrar att allting ska stanna som det är och aldrig försämras ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag ser inga nackdelar med uppdateringen... Visst, jag var också mot 7.0 uppdateringen de första 3-4 dagarna, men man vänjer sig! Visst, menyn är upp-och-ned vänd, men det tar ngn minut o sen kan ni den! :) Och om det nu var så svårt att fatta hur kontohanteraren fungerar så får n iväl sätta er och komma på nått sätt att göra det på ett lättare sätt!

Till er admins vill jag säga att ni har gjort ett förjävligt bra jobb! ;)
 

DeletedUser

Guest
Ebolas, den ersätter vissa script och efterliknar de flesta som försvunnit inom bygg, rekrytering och marknaden. Så jo, den ersätter vissa utav de gamla scriptens funktioner. Sedan är den aktiverad, alla spelare ska ha fått 3 dagar att testa den, gratis självfallet. Detta aktiverar du genom att gå in under fliken Premium. För att komma in i själva kontohanteraren går du in i översikter -> kontohanteraren.



Och detta kan ni säga innan ni ens testat den? Intressant måste jag säga, personligen är jag extremt nöjd med kontohanterarens funktioner nu när buggarna inte finns längre.

Jag tycker det hade varit bra om man kunde få en guide till hur kontohanteraren fungerar, och hur man ska använda den för arbeta med den så effektivt som möjligt. Men jag antar att det kommer ta ungefär ett halvår innan en sådan guide kommer eftersom det brukar vara medlemmarna själva som kommer med guider. Guider från Innogames om hur man spelar spelet är inget man är bortskämd med direkt.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Jag tycker det hade varit bra om man kunde få en guide till hur kontohanteraren fungerar, och hur man ska använda den för arbeta med den så effektivt som möjligt. Men jag antar att det kommer ta ungefär ett halvår innan en sådan guide kommer eftersom det brukar vara medlemmarna själva som kommer med guider. Guider från Innogames om hur man spelar spelet är inget man är bortskämd med direkt.

Pöta, faktum är att jag jobbar på en guide att slänga upp här i forumet till hur man använder KH och alla dess funktioner, den bör komma upp under denna vecka.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vi bearbetar just nu mycket funktioner i KH. Prioriteringar och sadant kommer i framtiden att vara möjligt och vi försöker göra ett koncept för templates. Vi har fatt mycket förslag pa förbättringar vi vill införa.
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
Vi bearbetar just nu mycket funktioner i KH. Prioriteringar och sadant kommer i framtiden att vara möjligt och vi försöker göra ett koncept för templates. Vi har fatt mycket förslag pa förbättringar vi vill införa.

Idioti.
Inför då ALLT på en och samma gång, utge inte en skit version.
 

DeletedUser

Guest
Vi bearbetar just nu mycket funktioner i KH. Prioriteringar och sadant kommer i framtiden att vara möjligt och vi försöker göra ett koncept för templates. Vi har fatt mycket förslag pa förbättringar vi vill införa.

Så du säger alltså att du sålt en undermålig produkt till mig? Då vill jag ha mina prem tillbaka eller förlängd tid på mitt KH -konto
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Idioti.
Inför då ALLT på en och samma gång, utge inte en skit version.

Inom spelbranschen sa handlar allt om att utföra uppdateringar. Man ger aldrig ut nagot till fullo.

Så du säger alltså att du sålt en undermålig produkt till mig? Då vill jag ha mina prem tillbaka eller förlängd tid på mitt KH -konto

Absolut inte. Du far vad du betalar för, vill du inte köpa, gör det ej. Vi kommer förbättra anvädningen som vi gör med Premium och resterande spel varje manad i praktiken, inget nytt där.
 

DeletedUser

Guest
Inom spelbranschen sa handlar allt om att utföra uppdateringar. Man ger aldrig ut nagot till fullo.

Svårt att tänka mig att t.ex wow hade kunna överlevt om de gjorde alla mods oanvändbara över en natt och sen krävde dubbla månadsavgiften för att ge tillbaka dem
 

DeletedUser

Guest
Jaha, så kontohanteraren ska vara bra, möjligtvis att suga ut mer pengar från spelarna, fast du kanske vill hosta upp dom pengarna TGOW.

Känns som om man fått en snärtig spark på den heliga påsen.

Säger inget om alla script som fuckas upp, det händer alltid, det vet jag.
Visst blir det lite flashigare i spelet, men varför en massa löjliga bilder i rapporterna, dom tillför inte ett smack. Massa scrollande blir det.

NÄÄ, gör om , gör rätt på V1

Bilderna i rapporter tar du bort på Inställningar >> Inställningar >> Klassiskt grafikläge
 

DeletedUser

Guest
TGOW, sluta tillskriva Ronna & co. saker, om han provat kontohanteraren eller inte har du noll koll på. Du är inte tillsatt som mod för att sälja konceptet TW till skeptiker, gå och radera ett offtopic-inlägg någonstans och gå upp i rök. Tack.

Nino -

Har tanken någonsin slagit dig, att all kritiserad förändring INTE har med en kommande vana att göra, utan att reformen helt enkelt suger? Vi är inte barn som ska lära oss att gilla spenat, vi är tillräckligt gamla för att kunna bilda oss en uppfattning som håller i sig om en månad.

Det finns flera problem med den här uppdateringen, såsom jag ser det.

- Kontohanteraren är nog det största skämtet hittills på tw, flyger förbi alla admintool-buggar och inkonsekventa admin-beslut man kan tänka sig. För den som haft (miss)nöjet att spela det här spelet i ett par år från & till, så är man bekant med greasemonkey-reglerna som var en av de första skript/bot-relaterade reglerna på .se (tw?). Innan 2klick, iMacro & markerade attack-knappar var måltavlor, så var den stora tw-synden att använda greasemonkey, en form av programmering som automatiserade diverse aspekter av tw. Teamet jobbade hårt för att totalt göra sig av med liknande trams, och gjorde till min kännedom ett bra jobb. Nu, 2-3 år senare, så har du en fläckfri (..) kopia på greasemonkey - Kontohanteraren. Den här gången är det helt ok att använda, bara du betalar. Jag vet inte om Nino & co. inser hur kopiöst mycket dubbelmoral det luktar om det här verktyget, men om ändamålet var att sudda ut den lilla respekt som fanns kvar för tw-ledningen, så gjorde ni ett galant jobb. Hatten av.

- Att verktygsraden med Forum/Hjälp/Support skall flyttas ner p.g.a. spelare som (eventuellt) kommer från ANDRA spel...?! Hur gick tänket där? Tror ni att en grupp utomstående skulle övertygas om att tw är något för dem, p.g.a. var 4 snabblänkar placeras? Köper du ett hus baserat på hur högt upp dörrhandtaget till skafferiets dörr sitter? Ni irriterar snarare de som redan spelade. Anpassa er efter de spelare ni har kvar, när förändringarna gäller så pass obetydliga aspekter som verktygsraden.

- Det är smått förbryllande hur v1 & v3's spelare körs över med beslut efter beslut på .se. I tjänst- & produktsektorn (läs: All affärsrelaterad verksamhet) är det vanligt att man ser efter intressen hos sina äldre/mest vinstdrivande kunder. Att särbehandla dem positivt är inte nödvändigtvis en röd tråd inom företagande, men att behandla dem SÄMRE än POTENTIELLA kunder, var något nytt för mig. Att ha i åtanke:

  • v1 & v3 är de äldsta icke-stängda världarna på .se, med god marginal.
  • v1 & v3 är de världar som drivit in mest prem av alla .se-världar (grundar jag på att vi funnits längst med flest spelare, de världar som har fler spelare än v1 & v3 är minimum 1 år äldre än både v1 & v3, har svårt att tro att prem-intäckterna hinner komma ikapp de 2 största världarna på långt sikt med det försprånget)

Borde inte detta rendera NÅGON form av special treatment? v1- & v3-spelare har inte ens fått sina världar stängda för nyregistrering, trots att båda varit igång i över 3 år nu. Ett plåster på såren hade varit att få ha med ett finger i NÅGON aspekt av den här reformen, som bevisligen gjort fler oldschoolers besvikna än nöjda.

/SFFN
 

DeletedUser

Guest
Underbart SFFN! Där slog du verkligen till huvudet på spiken!
 
Topp