Diskussion - Inställningar (V.14)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Bra där! Sjukt bra! :) Ännu en värld som är över efter 1 månad, älskar det!

Undrar ju vilket mongo som bestämt detta...

Sa mycket unga spelare här som talar ur mössan. Lat oss titta tillbaka pa världar med höga limits och som startar med nya versioner.


SV11, startade med 6.0, är fortfarande aktiv och inte död efter en manad och den hade typ en stamgräns pa 150 innan gaffel sänkte den för inte sa längesedan. Men den världen är langt ifran över.

SV7, startade med 5.0, hallt pa ett bra tag men är närmare ett slut.

SV3, startade med 4.0, är fortfarande aktiv och i min asikt, langt ifran över.

I min tro? Ni som klagar pa v14 och inte vill spela den, well ni lär missa nagot. Det är en ny värld, men med en ny version och enligt tradition, sa haller dessa världar länge och dör inte ut för snabbt.
 

DeletedUser

Guest
Tycker fortfarande att när det väl kommer en värld med helt okej settings så har den ett sådant fel som detta.
.se är för övrigt inte stort nog för 100 stammar anser jag men tydligen gör ledningen annorlunda. :)
 

DeletedUser

Guest
Sa mycket unga spelare här som talar ur mössan. Lat oss titta tillbaka pa världar med höga limits och som startar med nya versioner.


SV11, startade med 6.0, är fortfarande aktiv och inte död efter en manad och den hade typ en stamgräns pa 150 innan gaffel sänkte den för inte sa längesedan. Men den världen är langt ifran över.

SV7, startade med 5.0, hallt pa ett bra tag men är närmare ett slut.

SV3, startade med 4.0, är fortfarande aktiv och i min asikt, langt ifran över.

I min tro? Ni som klagar pa v14 och inte vill spela den, well ni lär missa nagot. Det är en ny värld, men med en ny version och enligt tradition, sa haller dessa världar länge och dör inte ut för snabbt.

Du drar upp ett få tal exempel för att bevisa dina åsikter

V3- var för länge länge sen, när .se hade många fler spelare på mindre antal världar. Världen här 3-4 gånger större än alla världar nu för tiden.

v7- En värld där AM mergade sig till segern och en taktik som många spelare inklusive mig själv vill se mindre av, därför vi vill ha lägre medlemstak.

V11- Första världen som är jämn överlag sen v3-v4.

Man kan bara kolla på v6,(v7),v8,v9,v10,v12 vad som händer när man har för högt medlemsantal ett par stammar mergar sig till seger på 6-12 månader=no fun.

Jag kommer inte joina nån ny värld förrens medlemsantalet är nere på en resonabel nivå
 

DeletedUser

Guest
Sa mycket unga spelare här som talar ur mössan. Lat oss titta tillbaka pa världar med höga limits och som startar med nya versioner.


SV11, startade med 6.0, är fortfarande aktiv och inte död efter en manad och den hade typ en stamgräns pa 150 innan gaffel sänkte den för inte sa längesedan. Men den världen är langt ifran över.

SV7, startade med 5.0, hallt pa ett bra tag men är närmare ett slut.

SV3, startade med 4.0, är fortfarande aktiv och i min asikt, langt ifran över.

I min tro? Ni som klagar pa v14 och inte vill spela den, well ni lär missa nagot. Det är en ny värld, men med en ny version och enligt tradition, sa haller dessa världar länge och dör inte ut för snabbt.

Varför nämnde du inte V12 som vi alla har i färskt minne och som dog inom ett par månader.
Felet är att ni har samma inställningar på stammar i på .se som på .net, när den fundamentala skillnaden är att det är 4 gånger mer spelare på .net alltså borde stamgränsen vara en fjärdedel av det ni har på .net.
 

DeletedUser

Guest
Varför nämnde du inte V12 som vi alla har i färskt minne och som dog inom ett par månader.
Felet är att ni har samma inställningar på stammar i på .se som på .net, när den fundamentala skillnaden är att det är 4 gånger mer spelare på .net alltså borde stamgränsen vara en fjärdedel av det ni har på .net.

Apan håller med katapult-dåren :)
 

DeletedUser

Guest
Varför nämnde du inte V12 som vi alla har i färskt minne och som dog inom ett par månader.
Felet är att ni har samma inställningar på stammar i på .se som på .net, när den fundamentala skillnaden är att det är 4 gånger mer spelare på .net alltså borde stamgränsen vara en fjärdedel av det ni har på .net.

Anledningen till att V12 inte nämndes var för att V12 inte startade med en ny version, vilket är den gemensamma faktorn för V3, V7, V11 & V14.
 

DeletedUser

Guest
Sa mycket unga spelare här som talar ur mössan. Lat oss titta tillbaka pa världar med höga limits och som startar med nya versioner.


SV11, startade med 6.0, är fortfarande aktiv och inte död efter en manad och den hade typ en stamgräns pa 150 innan gaffel sänkte den för inte sa längesedan. Men den världen är langt ifran över.

SV7, startade med 5.0, hallt pa ett bra tag men är närmare ett slut.

SV3, startade med 4.0, är fortfarande aktiv och i min asikt, langt ifran över.

I min tro? Ni som klagar pa v14 och inte vill spela den, well ni lär missa nagot. Det är en ny värld, men med en ny version och enligt tradition, sa haller dessa världar länge och dör inte ut för snabbt.

Unga spelare? Inte funderat på att det kanske gömmer sig en lite mer rutinerad spelare bakom detta konto?

Ren logik: .se är inte den största servern på TW, inte ens i närheten av .net's användarsiffror. Så varför ska vi på .se ha en så hög stamgräns när vi är så mycket mindre? Tekniskt sett borde, precis som föregående talare nämner, .se ha 1/4 del av .net´s stamgräns, då det blir mer anpassat till vårat medlemsantal.

Med ett lägre medlemstak sprids även "eliterna" ut i fler stammar, vilket jag bara ser som en positiv effekt. Både för de bästa som vill spela, och de nya som vill lära
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Något som jag föreslagit tidigare som verkligen sprider ut eliterna är att man skall placeras in i en stam i ett random väderstreck i starten av världen, och spela med denna stam tills världen tar slut. Blir ens stamkompisar utadlade så att det bara finns 5-10 spelare kvar så ska det finnas möjlighet att lämna stammen eller liknande. Bara en enkel idé som skulle sprida ut elit-spelarna och få en otroligt jämn och spännande värld. Det skulle dessutom ge de nya spelarna så mycket bättre förutsättningar, de skulle kunna bli bra de också!

Men den idén verkar ju de flesta vara emot av någon anledning, rädda för nya utmaningar?

Nu är jag ju lite off-topic, men jag vill bara få er att tänka ett steg längre..
 

DeletedUser

Guest
Något som jag föreslagit tidigare som verkligen sprider ut eliterna är att man skall placeras in i en stam i ett random väderstreck i starten av världen, och spela med denna stam tills världen tar slut. Blir ens stamkompisar utadlade så att det bara finns 5-10 spelare kvar så ska det finnas möjlighet att lämna stammen eller liknande. Bara en enkel idé som skulle sprida ut elit-spelarna och få en otroligt jämn och spännande värld. Det skulle dessutom ge de nya spelarna så mycket bättre förutsättningar, de skulle kunna bli bra de också!

Men den idén verkar ju de flesta vara emot av någon anledning, rädda för nya utmaningar?

Nu är jag ju lite off-topic, men jag vill bara få er att tänka ett steg längre..

Denna idéen tycker jag låter grym! Inget man ska köra på flera världar, men vore kul o testa på en värld framöver! Själva tanken måste dock utvecklas lite innan den kan framställas, vilket jag antar (inte sett något på forumet iaf) att ingen gjort hittills.

20 medlemmar per stam, man placeras in i ett random sällskap där en ledare kan/ska röstas fram när 10/20 medlemmar placerats i en stam. Man kan sedan göra en ny omröstning när som helst under världen, så man får det hela att funka. Det är väl grunderna, det svåra blir att balansera upp de orättvisor (är det ett ord?) som kommer att uppstå, då man inte kan lämna lr bli kickad, samtidigt som man sitter i världens skitstam och i princip spelar helt själv.

Men kort sagt, jag är iaf mycket positiv till idéen! :)
 

DeletedUser

Guest
Nino har ju själv gått ut och sagt här att v14 är "ny-versions-värld", med andra ord har den exakt samma inställningar som den nya världen som öppnas på varje server när 7.0 rullas ut. Till v15 lär de lyssna mer på spelarnas krav, men v14 är standardvärld.

För övrigt måste jag kommentera på den som hävdade att v6 var en tråkig värld.

V6 var en extremt underhållande värld för de som spelade på den, det tror jag att alla vi som faktiskt spelade där håller med om. Ända fram tills världskriget Horden vs FTW! var etablerat var det fullt av backstabs, allianser, småstammar etc. Riktigt rolig var den, även om slutet var tråkigt och den knappt tog ett år att avsluta... (Avslutad = När Horden avslutar sina konton)
 

DeletedUser

Guest
Något som jag föreslagit tidigare som verkligen sprider ut eliterna är att man skall placeras in i en stam i ett random väderstreck i starten av världen, och spela med denna stam tills världen tar slut. Blir ens stamkompisar utadlade så att det bara finns 5-10 spelare kvar så ska det finnas möjlighet att lämna stammen eller liknande. Bara en enkel idé som skulle sprida ut elit-spelarna och få en otroligt jämn och spännande värld. Det skulle dessutom ge de nya spelarna så mycket bättre förutsättningar, de skulle kunna bli bra de också!

Men den idén verkar ju de flesta vara emot av någon anledning, rädda för nya utmaningar?

Nu är jag ju lite off-topic, men jag vill bara få er att tänka ett steg längre..

Kan ju lika gärna hända då att en massa s.k "elitspelare" hamnar i en stam medans dom andra får knappt inga och så är dom fast i stammen.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sa mycket unga spelare här som talar ur mössan. Lat oss titta tillbaka pa världar med höga limits och som startar med nya versioner.


SV11, startade med 6.0, är fortfarande aktiv och inte död efter en manad och den hade typ en stamgräns pa 150 innan gaffel sänkte den för inte sa längesedan. Men den världen är langt ifran över.

SV7, startade med 5.0, hallt pa ett bra tag men är närmare ett slut.

SV3, startade med 4.0, är fortfarande aktiv och i min asikt, langt ifran över.

I min tro? Ni som klagar pa v14 och inte vill spela den, well ni lär missa nagot. Det är en ny värld, men med en ny version och enligt tradition, sa haller dessa världar länge och dör inte ut för snabbt.

Gött 3 av 13. De är resultatet tyskarna vill ha för att fortsätta köra igång världar konstant, skit i om dom dör efter 6 månader. 3 av 13 lever vidare ju!!!!

Nej, men snälla nino hur tänkte du nu?

V3 är snart död (2 sidor strider mot varandra ena är döende)

V7 är död, eller väldigt snart. AN håller på och kör "vi mergar till vinst, ni som ej går med är fiender!"

v11 har 2 mergar uppstått på kort tid. Tidsfråga innan den dör ut också, men helt klart aktivast av dessa 3.

V12, som kom efter v11 är redan död - Varför är det så? fick inte den en 6.0? därför den misslyckades?

Nej tala klarspråk. Ni vinner mer pengar på och starta världar och stänga dem än att göra världar som för många tycker om.

Skulle alla lira en värld så skulle de inte bli något intresse för v15 eller? Intressant. Men nåväl, gaffel lyder bara komando från tyskarna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp