TW - Rapportkonverterare

DeletedUser

Guest
vilken värd??

där nere där det står dölj Dölj försvararens trupper eller Dölj anfallarens trupper funkar inte så du borde nog fixa det
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag vill inte ha med mer än detta i en rapport. Tycker det blir för luddigt annars.


Anfallare:[player]xxx[/player]
By: [village]xxx[/village]
Kvantitet:

x
unit_axe.png
x
unit_light.png
x
unit_knight.png


Förluster:



Försvarare:[player]xxx[/player]
By: [village]xxx[/village]

Kvantitet:



Förluster:
 

DeletedUser

Guest
Urrskogen sa:
Bra =) och tack så mkt för att du gör detta ^^
Sä lite så, man måste ju ha något annat att göra när allt är fixat med byarna ;)


Precis, men testa att klistra in det i stamforumet istället så kommer det se lite bättre ut :)

morad sa:
där nere där det står dölj Dölj försvararens trupper eller Dölj anfallarens trupper funkar inte så du borde nog fixa det

Den funktionen finns inte ännu, det är bara kryssrutorna och dom är avaktiverade. Döljer dom så länge tills jag hinner fixa resten..

varannanvatten sa:
Jag vill inte ha med mer än detta i en rapport. Tycker det blir för luddigt annars.

Tja, har du spejare med i attacken så kommer det ju även upp lite info om byggnader och trupper..
Kanske skulle göra en inställningssida och spara valen i en kaka så kan alla få som dom vill ^^
 

DeletedUser

Guest
Tja, har du spejare med i attacken så kommer det ju även upp lite info om byggnader och trupper..
Kanske skulle göra en inställningssida och spara valen i en kaka så kan alla få som dom vill ^^


Hade det gått att ställa in på något sätt hade det varit underbart :) Typ så att man kan klistra in flera rapporter och få bort lycka/byggnader/plundrade resurser utan att det blir för mycket klydd =)
 

DeletedUser

Guest
Istället för att ta bort checkrutorna som döljer försvararens/anfallarens trupper så valde jag att göra klart den funktionen så nu är det bara att klicka på =)
(Gäller värld 2, dom andra världarna fixas inom kort)

Hade det gått att ställa in på något sätt hade det varit underbart :) Typ så att man kan klistra in flera rapporter och få bort lycka/byggnader/plundrade resurser utan att det blir för mycket klydd =)

Det är absolut inget som är omöjligt att fixa, ska kika lite på det senare.
 

DeletedUser

Guest
Önskan:
En förhandsvisning när rapporten är konverterad.
"Dölj försvararens trupper" förbockad
"Dölj byggnader" som alternativ (med tillhörande funktion :D)

Bra verktyg!
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr har jag inte kunnat göra speciellt mycket med sidan dom senaste veckorna eftersom den bärbara datorn som allt ligger på har packat ihop och är inne på reparation..
Hoppas på att servicefolket kan hålla fingrarna i styr och göra det som ska och inte formatera hårddiskarna :/

Jag hade iaf påbörjat en funktion för att kunna ställa in lite olika alternativ, bland annat ska ett val att dölja byggnader finnas med och det tänkte jag fortsätta med så fort det går.. Kan hända att jag lägger till något val för vad som ska vara förbockat också.
 

DeletedUser

Guest
Konverteraren har fått flytta till en ny och snabbare server, det är fortfarande samma url som används.
Dessutom firar jag flytten med att släppe en beta-version av inställningarna som gör det möjligt att anpassa rapporten lite efter egen smak :)

Det finns lite saker att åtgärda så skulle det gå riktigt illa så rekommenderar jag att ni öppnar inställningarna för eran webbläsare och raderar dom cookies som finns för domänen gt-r.nu. Cookies är nämligen det som används för att spara inställningarna.

Rapportera gärna fel som dyker upp här.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Varför följer inte försvararens namn och bykordinater med i konverteringen.

Det blir bara att stå ogiltig by :(

Annars är det ett bra verktyg
 

DeletedUser

Guest
Vilken värld gäller ditt problem? Speedservern? Det funkar inte som det ska där har jag märkt... Är väl det att det finns koordinater typ -9/5...
 

DeletedUser

Guest
Det blev lite fel när filerna flyttades över till nya servern, alla ord som innehöll åäö känndes inte igen..
Borde vara åtgärdat nu, tack för att du sa till :)
 

DeletedUser

Guest
Felet har nog funnits på alla världar..

Hur ser en rapport ut på speed? Något som skiljer från värld 1-3?
Ser kordinaterna annorlunda ut där?
 

DeletedUser

Guest
Det finns lite saker att åtgärda så skulle det gå riktigt illa så rekommenderar jag att ni öppnar inställningarna för eran webbläsare och raderar dom cookies som finns för domänen gt-r.nu. Cookies är nämligen det som används för att spara inställningarna.

Rapportera gärna fel som dyker upp här.
fet stil är ej igång. Står bara

GT
R
Understrukena kanske är förklaringen dock. Men vill veta när det blir klart :D:D
 

DeletedUser

Guest
Går ju bra.

Roligt att det är folk som använder den :)
Snart uppe i 10000 (9619 nu).

Kommer du att fixa så att det går att konvertera fler rapporter på samma gång?



Såg nyss att trupperna försvann när jag konverterade en rapport.
 
Senast redigerad av en moderator:

davidmarby

Member
Reaktionspoäng
0
Bra Rapportkonverterare men skulle va bra om man kunde klicka på tex en länk i rapporten för att komma till den...
 

DeletedUser

Guest
Skulle man kunna göra så att den finns i andra språk än svenska*?
 

DeletedUser

Guest
Bra Rapportkonverterare men skulle va bra om man kunde klicka på tex en länk i rapporten för att komma till den...

Det finns en länk i den konverterade rapporten, längst ner.
Om du menar en länk i orginalrapporten så kan det nog vara svårt att fixa.. :p
 
Topp