V4: Adelsmännens max-distans

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
Citerar mig själv (egoistisk som jag är) från "Krig"-tråden:

Jag vill bara passa på att klaga lite på den här servern inställningar. Vad fan är idén med att man bara får skicka adels "44,whatever timmar"? Det var väl en god tanke för att förhindra koloni-bildning, men nu när man börjar få stora stamkluster är det illa.. jag har en massa adelståg som inte når fram till en enda fiendeby! Hur ska man kunna kriga i framtiden när det krävs ännu större förflyttningar? I och med paket-systemet kan man ju inte heller flytta adels, så i slutändan lär ens grund-klusters adelsmän bara bli internadlingsmän. Trist!

Tycker åtminstone att man kunde utöka den maximala tiden i omgångar, ju äldre världen blir..

Säger väl det mesta.

Förslaget är:

- Ta bort gränsen helt
eller
- Gör avståndet längre med tiden, dvs utöka efterhand så mycket som admins anser är rätt

Som det är just nu ligger gränsen i vägen för krig, och med tanke på vad spelet går ut på så är det väl inte helt rätt.. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
håller med, blir omöjligt för dom som ligger på andra sidan stammen att effektivt ta sig till fronten i nuläget, visst det går med hjälp av att ta hoppbyar på vägen men tar tid och är så jäkla onödigt...

1:Minst en dubbling av den nuvarande adelsgränsen.

2:Taket ska bli högre ju längre världen pågår.

och är jag helt fel ute när jag påstår att denna adelstid redan tidigare på en annan värld faktistk höjdes? hände inte det på v3?
 

DeletedUser

Guest
Spelar inte på V4 men jag följer den aktivt, och jag tycker som dom att ni kan väll låta deras adels gå lite längre än vad det är nu.
 

DeletedUser

Guest
adlingsavståndet som är när världen skapas borde hållas genom hela världen imo, värdelöst när de byter regler mitt i och det är väldigt lätt att kringå reglerna om man hjälper varandra inom stammen istället för att vara egoistiska.

är värdelöst när de byter regler mitt i världen samtidigt är det enbart just adlings reglerna som gör att en mindre stam har chansen mot en större stam.
 

DeletedUser

Guest
jäklar vad Nino var på hugget idag då :)

tackar nino för din snabba respons...
 

DeletedUser

Guest
nja jag tycker inte det värka vara så bra för om man är en stam på ca 6millar och en stam 30 milar. som krigar så får den mindre stammen ett större hot när hela 30milas stammen kan attackera;)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Adelsgränsen är till för att flyttas ju längre en värld går. I andra fall så är det många spelare som kan fastna och inte komma någon vart, som första talaren sa, kolonibildning och du är i mitten av hela stammen, så har du inte en chans att komma nånvart.
 

DeletedUser

Guest
När vi ändå pratar om adelstid, vad e adelstiden för v2??
 

DeletedUser

Guest
Är det inte bättre att de världarna man har paketssystemet så kan man få lov och flytta runt adlarna efter behov istället?

Det är många adlar som kommer att gå till spillo sen när man sitter klämd mitt i stammen, jag hoppas man kan få lov och flytta runt sina adlar hos paketsystemet också!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vafan är detta!

Man ser väl till o inte göra massa adlar i sitt eget område då >.<

Hur ska man kunna skydda sig för inkommande adlar som kan gå 100h ?!? DE GÅR INTE (nåväl, du kan deffa...men poängen är att man tar ett stort område och sen bli vissa byar "skyddade" utav adelstiden)

Detta bör vi rösta igenom! Bara för ett par personer säger såhär betyder inte att alla vill detta.

Låt majoriteten bestämma. Fan va värdelöst o adla i samma område om adels kan gå 100 h...
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att en viss ökning är ok men denna stora ändring ändrar en hel del.

Det bör röstas igenom.
 

DeletedUser

Guest
Vafan är detta!

Man ser väl till o inte göra massa adlar i sitt eget område då >.<

Hur ska man kunna skydda sig för inkommande adlar som kan gå 100h ?!? DE GÅR INTE (nåväl, du kan deffa...men poängen är att man tar ett stort område och sen bli vissa byar "skyddade" utav adelstiden)

Detta bör vi rösta igenom! Bara för ett par personer säger såhär betyder inte att alla vill detta.

Låt majoriteten bestämma. Fan va värdelöst o adla i samma område om adels kan gå 100 h...


Det är ju enklare å skydda sig från adlar som går 100h, lättare ås vilka som e adlar och vilka som e fejks.

Det som jag tycker å dåligt är att det är så himla irreterande, fick lite attacker på mig över 130h bort.

Dom landar ju för fan om en vecka.

Vad är adelsavståndet i timmar för v2??
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
150 steg extra är inte speciellt mycket.

150 steg hade vart tillräckligt för o fått NaR o falla ihop mot =Ä=. 80% nådde ej, men dessa "bara 150" stegen gör att de alla når oss.

Tur man fick fred innan detta skedde iaf. Säger då de, lite whine från en part o vips sker en ändring. Men lyssna på oss som ej vill ha den!

Detta gör V4 lite roligare, man får tänka till innan man sätter upp adlar...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Det är ju enklare å skydda sig från adlar som går 100h, lättare ås vilka som e adlar och vilka som e fejks.

Det som jag tycker å dåligt är att det är så himla irreterande, fick lite attacker på mig över 130h bort.

Dom landar ju för fan om en vecka.

Vad är adelsavståndet i timmar för v2??

Nej, läs mitt inlägg o säg att de är lättare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp