Öl tråd-inget offtopic denna gången

DeletedUser

Guest
Håller med, pripps blå? vad är det för svammel, borde inte få kallas öl :p och en öl som är ganska god men väldigt tunn är budweisern.
Men säger ändå att de finska ölen är bra(läs bäst). Ja jag kanske är lite patriotisk vad gäller finland, men jag står iaf för det ;)

Fyfan, finns väl knappast något värre än pripps? Iofs e väl inget svenskt öl drickbart...
 

DeletedUser

Guest
Hittade den här tråden nu :O

Pilsner urquell é satans go, slår det mesta :)
 

DeletedUser

Guest
Jag är av åsikten att följande land skall bli förbjudna från att göra dricka och sedan kalla det öl när det inte är mycket annat än ljummet råttpiss:

USA
Mexico
Kanada
Sverige
Danmark
Holland

För seriöst, det är bara avskyvärt. Jag är främst en ciderperson men vem som helst som har druckit öl borde ju fatta att det är i Stortyskland(Polen, Tyskland, Tjeckien, och Österrike) som ölen är bäst. Greklands Alfa och Kinaöl generellt klarar sig men bara nästan.

Första gången jag ser denna tråden, då jag håller mig till v1 forum.
Men efter att sett denna tråden så ser jag direkt att du är en lager drickare, med tanke på att du gillar cider och dina val av länder som borde göra öl.
Sedan är väl frågan vilken typ av cider du dricker om det är rekordelig cider och kopparberg cider eller engelsk torr, halv torr eller söt cider du dricker som det är stor skillnad på från vår svenska regel söta cider.

Mexico kan jag hålla med om ska hålla sig till lagrad Teqiula som har bättre smak än den vanliga du hittar på bolaget, även om deras öl är okej gräsklippar öl en varm sommar eller bra till stark mat som den är gjord för.
Dom har även en öl som är bra som jag inte riktigt kommer ihåg vad den heter Monte Negro eller något i den stillen och dom har säkert mer öl än den som är bra som jag inte har testat.
Samma sak gäller King Fisher från indien som britterna bryggde där just till den starka maten och värmen, men det är ingen öl man går och köper hem för att dricka om man inte ska äta stark mat, då den är perfekt för att mildra styrkan på den starka maten.

USA är en av dom länder som idag gör bäst öl om man tar bort deras mainstream öl som Budweiser, Coors, Miller och deras andra mainstream öl.
Därför du kan nu hitta många av deras bästa öl på bolaget från Brooklyn, Anchor, Left Hand, Avery, Samuel Adams, The Shipyard, Stone, Sierra Nevada och många fler som kommer in på bolaget ibland utöver dessa vanliga som dom har i sortimentet.
Därför bland dessa ölen har du t.ex öl som passar till allt från förrätten till desserten att välja bland och som är riktigt goda.

Kanada är en av dom länder som växer mest just nu med micorbryggerier och växer till och med mer än vad USA's microbryggerier gör.
Dom har bland annat ett bryggeri som man ibland kan hitta som heter Unibroue på bolaget med deras årgångs öl som kommer till bolaget då och då.

Sverige har många bra bryggerier som t.ex Närke kulturbryggeri, Jämtland, Nynäshamns Ångbryggeri AB, Grebbestad Bryggeri, Nils Oscar, Oppigårds, Slottskällans och en del till som man kan hitta på bolaget och sedan har du en hel del bra pubar runt om i sverige som t.ex pub kedjan Bishop Arms som säljer bra öl på både fat och flaska och även i sthm så har du 2 riktigt bra pubar som OT (Oliver twist) som krö huvudsakligen amerikansk öl och lite annat också och sedan finns Akurrat som kör huvudsakligen kör belgisk öl och en del annat med.
Så där finns väldigt många bra saker i sverige som öl och utbud med bra öl från utlandet man kan gå och dricka.

Danmark som är ett land som nu exploderar med microbryggerier mot hur många som bor i landet så finns där en massa bra bryggerier som Ølfabrikken, Jacobsen, Gourmetbryggeriet, Bryggeriet Djävlebryg, Bröckhouse, Bögedal bryghus, Hancock, Mikkeller, Nörrebro Bryghus och en massa fler bra bryggerier över dessa.

Holland har också en hel del bra öl.

Så att säga att dessa länder borde upphöra med öl bryggerier är ju helt fel, men som man säger "smaken är som baken" och alla har olika smak.
Sedan med öl så finns där smaker för alla från ljus lager till stout.
Sedan kan man alltid kolla på Ratebeer där folk från hela världen betygsätter öl och hur dom själva tycker ölen smakar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Man ska aldrig drick något som serveras i plåt.

(och ja, jag vet att öl bryggs i plåtmaskiner)

Herlow säger: Flaskor ftw!

Är det någon som inte håller med mig och som rent av gillar att dricka ur burk/plåtflaska?

Finns faktiskt öl på burk som är riktigt goda som t.ex från Oskar Blues Grill & Brew som säljer sin öl på burk.
Där jag till och med har ett lypsyl från dom som dom har smaksatt med deras öl Old Chub. :D
 

James Carter

Member
Reaktionspoäng
0
När man är 13 ska man dricka Fanta och sova i sin säng klockan 22:00 inte vara ut o ränna o dricka öl :D


haha nej inte ens på vardagarna kan man ju sova före 01.00 omg när lägger ni er? haha ;)

Livet blir så mycket lättare om man är ute och ränner det gör till och med skolan rolig då man träffar kompisarna och snackar om hur de va ute och sånt allt blir roligare:D
 

DeletedUser

Guest
jag vet vad den heter men det är Kroatiska tecken med i namnet så jag kan inte skriva de :( den va inte gratis men när man är 13 så får man ta vad man kan få tag på men den va j*vligt god:D

Haha :D tycker det är kul att du som är 13år uttalar dig i denna tråden om vilka öl sorter som är goda.
Hur många öl sorter har man smakat, så man kan jämföra och ha en åsikt om detta när man är 13 :p
 
Senast redigerad av en moderator:

James Carter

Member
Reaktionspoäng
0
Haha :D tycker det är kul att du som är 13år uttalar dig i denna tråden om vilka öl sorter som är goda.
Hur många öl sorter har man smakat, så man kan jämföra och ha en åsikt om detta när man är 13 :p

hur många öl-sorter jag testat? jadu ligger inte lågt så kanske 20-40st olika(ibland bara tagit typ 2 klunkar :))
 

DeletedUser

Guest
hur många öl-sorter jag testat? jadu ligger inte lågt så kanske 20-40st olika(ibland bara tagit typ 2 klunkar :))

Tror du ska liga lågt grabben.
Så coolt är det inte, visst det är samvaron men gör något aktivt istället!
Dra och bowla, gå en kurs eller vad du vill men att börja drika alkohol för tidigt far man bara dåligt av. Tro mig, har en bekant som inte är så igång idag.
 

DeletedUser

Guest
du har för fan 13 år, sluta spela cool

20-40 ölsorter, phht åker du jorden runt för att testa öl el??
 

DeletedUser

Guest
Börjar man tidigt så kan det helt enkelt slut åt helvete. Känner några i min ålder, de gick i min klass förrut; kan säga att de kan få gå om IV 1-20ggr. Inte direkt "brightest in the bunch" för börjar man tidigt så kommer man säkerligen hamna i kretsar som kan ta en hur "långt" som helst(läs fängelsestraff ;) ) dvs. om du har oturen att göra det...(mycket stor) Satsa på att göra något vettigt i livet istället för att dricka, det kommer du hinna med senare i livet, tro mig.

jaja OnT; Vilken är den bästa folkölen enligt er då? tycker själv de håller ganska låg standard men måste säga:
att i denna ordning går det nog. 1. carlsberg/heiniken 2. Mariestad sen resten är inte så mycket att ha :p finns ju olika guinnes osv som också är jävligt goa, men tänker inte så mycket på dem då de inte är så överexponerade i affärerna :p
 

DeletedUser

Guest

Det är inte en nice tråd det är faktiskt en viktig tråd. Den här tråden behandlar vissa människors störta fritidsintresse(förutom TW så klart :p): Att festa och träffa nytt folk. För att festa och mingla efektivt behövs en stor ÖL-kännedom och den här tråden är till för att hjälpa er alla okunniga människor att hitta tillbaka till ölen :D
 

James Carter

Member
Reaktionspoäng
0
Börjar man tidigt så kan det helt enkelt slut åt helvete. Känner några i min ålder, de gick i min klass förrut; kan säga att de kan få gå om IV 1-20ggr. Inte direkt "brightest in the bunch" för börjar man tidigt så kommer man säkerligen hamna i kretsar som kan ta en hur "långt" som helst(läs fängelsestraff ;) ) dvs. om du har oturen att göra det...(mycket stor) Satsa på att göra något vettigt i livet istället för att dricka, det kommer du hinna med senare i livet, tro mig.

jaja OnT; Vilken är den bästa folkölen enligt er då? tycker själv de håller ganska låg standard men måste säga:
att i denna ordning går det nog. 1. carlsberg/heiniken 2. Mariestad sen resten är inte så mycket att ha :p finns ju olika guinnes osv som också är jävligt goa, men tänker inte så mycket på dem då de inte är så överexponerade i affärerna :p


haha lungt sålänge man inte dricker så mycket liksom någon ÖL per vecka är inget farligt inte ens i min ålder då är det ju lika fraligt att dricka Cider med 4.6% ;)
 

DeletedUser

Guest
Att ens dricka som 13 åring e idiotiskt...

Men jävligt coolt é de :rolleyes:

OT.

Mariestads öl é förbannat go, den hamnar på en andra plats efter Urquell :)

Sen i julas köpte vi ett ett äppelöl, minns inte vad det hette men gott var det. Verkar som om det var en julspecialare för den finns tyvärr inte kvar nu :/
 
Topp