WAR är

DeletedUser

Guest
WAR's tidiga historia är jag egentligen inte rätt person att berätta då jag kom in som kanske 10:e spelare eller liknande. Inte heller vet jag tanken med stammen ifrån de som startade den men ifrån det ja kom in så vet jag att det var total satsning mot toppen som gällde.

Vi växte snabbt, för snabbt enligt alla förstå sig påare. Kommer aldrig glömma när vi satt på msn och lyssnade på Conzec i radion som förklarade att vi bara var en massinvite stam som skulle falla snabbt:=) För fler liknande kommentarer är det bara att bläddra bakåt i forumet.
Detta passade oss som handen i handsken, forumtystnad blev mer eller mindre beordrad ifrån ledningen för att inte reta upp våra grannar.
Med det i bagaget så kunde vi smyga fram till en bra position i bollen smatidigt som vi allierade oss med våra grannar utanför bollen, VVV. Det var enligt mig ett riktigt bra drag som gjorde att vi kunde fokusera våra krafter på att bli störst på våran "tårtbit" vilket vi blev ganska fort.

Första riktiga kriget blev mot ett icke ont anande KOTG, som den nybörjare jag var så var jag in i det längsta helt säker på att vi skulle förlora:=) Jag hade köpt forum myten om att det bara är kända namn och elite spelare som gäller i det här spelet. Sjävla kriget var inte så mycket att säga om då KOTG varit upptagna på annat håll.
Efter det så tog vi stam efter stam och efter ett tag så började folk få upp ögonen för oss men fortfarande var det ingen som tog oss riktigt på allvar utan vi kunde fortsätta att plocka en stam i taget. Mycket av våra framgångar berodde på diplomatin och spioner om sanningen ska fram men även på en enkel och fungerande krigsstrategi framtagen av Lonneborg.

Efter ett tag så började det tisslas och tasslas om att våra allierade och iap's ville hugga oss i ryggen, som tur v hade vi vänner lite här och där ( tänk vad ett trevligt ord kan göra, kom ihåg det! ) som gjorde att vi kunde förbereda oss och slå första slaget.

Då det blev inbördes krig i det som populärt kallats koncernen eller, enligt mig, norra alliansen så var vägen vidöppen för oss. Vi mergade med Ninjas för att få deras spetskompetens vilket visade sig vara ett mycket bra drag.
Efter det så hard et bara fortsatt, stam för stam har fått vika ner sig inne i bollen och nu är mer eller mindre hela bollen i WAR's ägo. Det var inte ett mål vi satt upp ifrån början, utan ett som alla andra satte upp åt oss. Jag trodde inte att det skulle bli verklighet fast med tur och skicklighet lyckades vi, vilket jag är stolt över.

Ska inte tråka ut er med att räkna upp mer om våran historia men mannen som gjorde det möjligt måste nämnas... Lonneborg lyckades skapa en framgångsrik stam av ett gäng amatörer och ska ha all cred för att ha skapat en otroligt bra stämning som gjort att vi alla trivts.

Enligt mig så har vi tillsammans visat att det finns ett alternativ till att vara en kaxig elitstam, vi har nått vårat mål och haft kul under vägen. Jag är även stolt att kunna säga att vi ALDRIG har huggit någon stam i ryggen på resans gång.

Idag var det dock dags att gå vidare och detta gör vi genom att merga med våra vänner ifrån starten, VVV. Tillsammans och med våra vänner i AT kommer vi skapa stordåd.

WAR har dött, länge leve WAR!

/Rovet
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Detta blir spännande! Ska bli kul med ett gäng nya stammedlemmar. Samtidigt får ledningen fullt upp med att göra en stam av två, det är inte det lättaste men jag är övertygad om att de lyckas med det :)
 

DeletedUser

Guest
Tackar för utvecklingshistorien samt gratulerar till sammanslagningen! Men då WAR har 51 medlemmar och V.V.V har 35 så blir det kanske lite trångt när max_pop i en stam är 60 (AFAIK). :eek:
 

DeletedUser

Guest
Tackar för utvecklingshistorien samt gratulerar till sammanslagningen! Men då WAR har 51 medlemmar och V.V.V har 35 så blir det kanske lite trångt när max_pop i en stam är 60 (AFAIK). :eek:

Darn det tänkte vi inte på oops.=) Gör om gör rätt...


Bra att jag glömde skriva rubrik på tråden oxå:=)
 

DeletedUser

Guest
Lottdragning om vilka som ska internadlas pågår, hur WAR löser det vet jag inte
 

DeletedUser

Guest
Allt nedan kommer från vårt stamforum

I den nedåtgående solens sken rider han bort, stolt med ögonen fästa i fjärran, med ett mål i siktet ingen riktigt kan se.
Han saktar ned och kastar en sista blick bakåt, ser sina kamrater stå stolta med sina arméer bakom sig men det är med sorg i hjärtat och beslutsamhet de blickar mot honom.
Innan de kan se hans tår som sakta börjar fällas vänder han tvärt om.
Han stegrar sin springare och försvinner bort mot horisonten.
Hans sista ord ekar över de stora vidderna och etsar sig på nytt in i deras hjärna och sinnen

This is TribalWars!

Med en djup suck av saknad lägger Noodle ifrån sig fjäderpennan, bläcket torkar sakta in, det sista bladet vänds och Volym Ett´s pärmar slås ihop.

Ett helt nytt band i volymen WAR kommer att skrivas och historien fortsätter, den tunga manteln av ledarskap ska axlas och
de som kommer att vara en del av historien kommer att ära och vårda minnet av

Lonneborg, den stolta och nu forna ledaren av War
 

DeletedUser

Guest
det här är en tragisk dag i v4...

en stor stark stam som går in i döden, det hela är ett stort blodigt mord på alla spelare i WAR då vi krigat sida vid seda hela vägen, ingen har backat för någon el något länge lever WAR i oss
 

DeletedUser

Guest
Alla medlemmar är med på det hela, men det är stammen som ligger många varmt om hjärtat som försvinner men minnena finns fortfarande kvar.
 

Naug

Member
Reaktionspoäng
0
Jo det förstås. Men WAR har ju satt sin stämpel på V.4
Och nu får vi väl se hr fortsättningen lider istället. Lycka til nu i v.v.v och AT
 

DeletedUser

Guest
Kommer ni att gå ihop till en stam med 60 pers och kicka de 28 som inte håller måttet för att sedan adla?
 

DeletedUser

Guest
Dom 28 som inte "håller måttet" kanske startar en egen stam.

Och dom är hämndsugna:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ja, vore väl ganska konstigt om 28 spelare gick med på att bli uppadlade frivilligt..:eek: men det skall bli spännande att se hur utvecklingen blir"
 

DeletedUser

Guest
Aa, hoppas de, och så kanske de blir ett stort krig om bollen sen!:)
 

DeletedUser

Guest
Alla medlemmar är med på det hela, men det är stammen som ligger många varmt om hjärtat som försvinner men minnena finns fortfarande kvar.

Agree, livet utan för tw påverkar/påverkade många av medlemmarna och därför har vissa slutat/slutar osv!!

Ser detta som en bra grej o hoppas för de bästa till dem som forsätter, med detta tackar jag för mig!!!
 

DeletedUser

Guest
RIP WAR!

Hur som helst, mot världsherravälde!

FORZA RAGAZZI!
 
Topp