Topp 10 stammar

DeletedUser

Guest
Här kommer min gott folk! Gör enbart topp 5 men försöker få listan lite mer detaljerad istället.

8c2b7c6ea4d32550b0f15eea23b00c3a.png

1. Incredible Miracles - (IM) - +208.989 (16/1 - 22/1) - Poäng tot: 903,978 - Per spelare: 45.360 - Antal spelare: 20

Kommentarer: Ligger fint placerade och har järnkoll på sin kontinent. Många namnkunniga spelare samt ett par som är tidigare okända för iaf mig men som visat prov på stor laganda och en god aktivitet. Har även spelat det bra diplomatiskt och har undvikit tidiga gangbangs som slöar ned på tillväxten. Istället har vi systematiskt plockat bort stam efter stam. Har en fin medelpoäng och lägst medlemsantal på denna lista vilket alltid är ett plus.

2. PepparkaksGubbarna - (PKG) - +98.654 (16/1 - 22/1) - Poäng tot: 593,168 Per spelare: 27.529 -
Antal spelare: 22

Kommentarer: Har visat att de kan kriga, men var väl knappast någon som tvivlade på det. Hur som helst finns det även här namnkunniga spelare som absolut kan finnas kvar till endgame om ni spelar korten rätt. Lär klara sig ur denna gangbang som just nu sker emot dem men frågan är ifall det ändå inte kan vara så detta krig tagit för lång tid och att avståndet till IM har vuxit sig för stort? Den som lever får se helt enkelt.

3. Raining Tacos - (RT) - +106.921 (16/1 - 22/1) - Poäng tot: 575,952 Per spelare: 25.100 - Antal spelare: 25

Kommentarer: Har lite delade åsikter om denna stam. Gjorde inte jätteimponerande ifrån sig emot PKG under de första dagarna. Hade förväntat mig större resultat med tanke på PKGs front och att ni kom med ny fräsch off. Lever totalt på en spelare poängmässigt vilket är PABO. Finns en del skickliga spelare här som jag vet gjort bra ifrån sig på tidigare världar. Däremot går det inte att vinna på gamla meriter. Är lite osäker på vad framtiden har i beredskap för dessa spelare men tycker det luktar flopp i ett riktigt krig.

4. MopedKaraters - hAYYA - +110.134 (16/1 - 22/1) - Poäng tot:470,154 Per spelare: 21.737 - Antal spelare: 22

Kommentarer: Återigen en stam som lever av en spelare! What's up med att alla ska ha en spelare som rushar ifrån alla andra förutom PKG och IM? Hur som helst har jag inte fått något riktigt intryck av dessa då de fortfarande inte gjort något riktigt avtramp ännu. De sitter på ett riktigt dåligt läge då det praktiskt taget kan bli krig på alla fronter samtidigt och kommer få det tufft att säkra en egen kontinent då alla 4 fulla kontinenter redan är upptagna. Känner igen en del spelare och att ha Jonte i stammen är alltid ett plus, det är däremot ett av få plus jag kan hitta med er.

5. Rosa Elefanten - ROSA - +119.015 (16/1 - 22/1) - Poäng tot: 313,529 Per spelare: 13.651 - Antal spelare: 25

Kommentarer: Gugget vet jag kan spela och håller denna spelare till här bör det finnas några till som vet hur en slipsten ska dras. Återigen ett osäkert kort som kan gå lite hur som helst, inte gjort något större intryck på mig utan ser ut att försöka säkra sin plats på världen innan de ger sig in i krig och annat elände. Spelar ni era kort rätt tror jag ni kan finnas kvar länge!

Tyvärr är det många man inte känner igen på dessa nya världar och därför blir det svårt att göra några riktiga bedömningar eftersom jag inte vet spelarmaterialet bakom varje stam förutom min egna och PKG som är ett undantagsfall. Några stammar jag tror kan finnas tag ett kvar är: Two och NICE.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
För att fira att min stam har kommit upp på top 10 stammar så kör jag en lista,. Glöm inte att detta är min lista och alltså mina åsikter inte dina. Sen får man gärna ge åsikter och kritik mm ;)

1. IM Riktigt fin stam mkt obA, tyckte dock bättre om er innan ni gick på PKG 6-1 jag är ingen som gillar Gangbangs så.. Men om ni fortsätter såhär och orkar fortsätta spela så kmr ni nog ha 1a eller 2a platsen riktigt länge. Fortsätt kriga men ta 1v1 istället nästa gång!

2. PKG Har verkligen gillat denna stammen från början, fråga mig inte varför tkr bara det verkar vara en helskön stam. 1a på OB listan men ni har ju Abel så inte så konstigt :) Dock tror jag tyvärr inte ni kommer stanna på top 10 utan de bästa spelarna kommer lämna för att klara sig i kriget då det slått hårt mot er... Hoppas fortfarande ni klarar er i kriget..

3. RT Hmm vet inte vad jag ska säga om er, ni startar krig mot PKG men inte 1v1 utan 6v1 lite fegt eller smart? Ni har PABO i eran stam som står för 1/7 av era poäng, hade han spelat utan premium hade han dock bara haft ca 10 k poäng nu för jäklar va han har tryckt in premium... Du adlade ca 1 by varje dag ett tag nu har du adlat 2 byar på 5 dagar, vad händer? För att summera jag tror ni stannar top 3 länge..

4. hAYYA Ligger rätt stabilt på en 4e plats har inte mkt att säga om er som stam då ni ligger på andra sidan världen från oss har jag inte hört eller sett nått av er ^^ mkt bra obA knappt nån obF :p bara ni som anfaller? Helt rätt!

5. ROSA Ultras? En fin IFK:are? :) Nåväl det var ju stammen vi skulle prata om.. ROSA ligger även dem stabilt på top 10 och kmr nog sakta men säkert komma upp sig mot en 4e - 3e plats så småningom.

6. NICE Lika mkt obA som obF inte bra alls för en top stam. En stam på top 10 ska visa vart skåpet ska stå inte bli visade själva... Kmr nog åka ur top 10 så småningom men håller sig kvar för tillfället.

7. Two Verkar vara en skön stam, endast 15 medlemmar men ligger ändå rank 7 och 5a på OB.. Dock fått ta en hel del stryk. Kämpa på så tror jag att ni håller er på top 10. men högre än 5 kmr ni inte...

8. MaD krigar en del mot TWO? :) Tror att ni kmr hålla er på top 10 men dock sjunka ner en del mot 9-10e plats men bara en vild gissning. Ok OB för er plats..

9. CF Passar min egen stam ----

10. NbNp Hade varit riktigt fin OB om det hade varit obA istället, lika mkt obA som obF ... Men topspelaren er stam står för 91 k obF xD tror ni kmr ligga och pendla mellan 9-12 plats :)

inge krig här inte bra 3 two medlemmar som ger igen på viss mad spelare :)
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
1 IM
Många bra spelare finns det här, ett av tws bästa spelare som är bra på olika saker. trevliga spelare självklart finns det med jag hatar inte dig wadman även om du är dryg men tyvvär du är bra, samma sak gäller med dig nicovichen. så stammen ska vara glada att ha er två och ni ska va glad att va med i den så. Henrik har bästa självförtroende vad en spelare kan ha och han kan sänka vilken spelares självförtroende när han vill.. Han är en grym ledare med! även om han inte är det för IM. han köttar allt, går inte stoppa honom. sen finns det andra spelare som Lakozz & Zacke grymma är de tillsammas och ingen kan klå på de farma. samt traktor grabbarna även om ni är 3-4 styckna så gör ni det bra! De har bästa läget på hela kartan att växa till sig utan tät område.. ni alla i IM förtjänar creed ni gör allihopa duktig jobb!

2 RT
Ni gör bra jobb mot PKG, lite sega att adla byarna dock.. men men de kräver tålamod. ledaren för stammen är trevlig och snäll. jag har kört med er flesta bland annat i v22 ni är hjälpsamma när det kommer till ställa upp för varandra att deffa fronten. och det är riktigt viktigt att man är det. så ni lär stanna ett tag till, forsätt göra sån här jobb! bra jobbat förresten..

3 PKG
ni kanske inte haft så bra ledare men ingen är perfekt varje värld, de är upp till var och en göra på sitt sätt och man ska inte vara taskig nog hacka på den! jag tycker att ni kämpar riktig bra och ni ger inte upp så lätta.. respekt till såna som er. ni vet hur ni ska göra.

4 ROSA
Den stammen som är tyst av alla top stammar.. Vilket är ganska bra och smart av er! ni slipper få uppmärksamhet så ni kan växa i lugn och ro utan att oroa er.. Ni gör det bra inget man ska klaga på precis, haha finns inte precis mycket att säga om så här tidigt.

5 NICE
En stam som har krigat sen de väl haft mycket mindre poäng vet inte riktigt hur mkt men aah, de är inte rädda iaf.. skarpt man gillar den här stammen! forsätt så här ni ger aldrig upp.. gör alltid er bästa och har bra sammarbete vilket man kommer alltid behöva.

ja orkade inte skriva mer får väl räcka ba top 5.

Wadman & Nico ge inget skit nu är ni snälla vi kan ta det i PM isf då.

// Abortion Punch - andra halvan
 

DeletedUser

Guest
1a: UC
UC bestående av gamla IM spelare.
IM gick under, så risker är rätt stor att UC går samma öde till mötes.
För kaxiga kan bli deras undergång. Men får de bukt på det så kan de vinna världen.
Men det återstår att se!
Chans att vinna världen: 7 av 10

2a: PKG
PKG har legat i toppen sedan starten.
Hur länge kommer det vara?
Har en känsla att de går under snart. Det får tiden utvinna.
Om känslan visar sig vara fel så är de ett stort hot.
Chans att vinna världen: 6 av 10


3a: Two
Liten stam som blivit stor stam efter att de tagit in mer spelare, men snart blir en liten stam igen.
Ledningen beter sig som dagisbarn.
Buhuhu gör si eller så annars blir det krig.
Klarade inte av att ta hand om sina egna problem och skickade IM för att hota.
Chans att vinna världen: 4 av 10

4a: ROSA
En stam i det tysta. Ända stammen som spelat smart än så länge och klarat sig från problem. Men kommer det vara?
I nuläget känns det som de kommer klara sig länge. Verkar vara en stam som vet hur man samarbetar.
Kan de vinna världen? Väldigt tveksamt.
Chans att vinna världen: 4 av 10

5a: NICE
Trevlig och bra ledning. Lätta att prata med. Men utöver det? Känns som det inte finns mer under huven så att säga.
Det återstår att se hur länge de klarar sig.
Chans att vinna världen: 2 av 10


Det fick bli en topp 5 stammar.
 

DeletedUser

Guest
IM gick under, så risker är rätt stor att UC går samma öde till mötes.

Ganska hårt att säga att IM gick under, var trots allt interna splittringar som gjorde att IM föll samman. Något som inte kommer hända igen.

In nico we trust
 

DeletedUser

Guest
Ganska hårt att säga att IM gick under, var trots allt interna splittringar som gjorde att IM föll samman. Något som inte kommer hända igen.

In nico we trust

Ganska hårt?
IM gick under.
Interna splittringar eller ej. De gick under
 

Qurbin

New Member
Reaktionspoäng
0
Topp 10

Att IM gick under är ju ingen konstighet då dem hade Jokern som ledare XD
 

DeletedUser

Guest
Om någon gör en bra lista så gör även jag det. #DagsAttLivaUppExterna
 

Sgt. Elite

Member
Reaktionspoäng
0
1. UC - Bra spelare som har gjort jävligt bra ifrån sig i kriget änsålänge men börjar tappa ledningen nu. Har varit i top 1 länge nu och jag tycker att dem helt klart förtjänar det!
2. NICE - Vissa duktiga och vissa mindre duktiga. Dem har helt klart visat att dem är kan kriga och att dem har hög aktivitet bland medlemmarna. Dock börjar det bli lite sämre värkar det som så kriget mellan dem och PKG har börjat gå lite mer minus. Undrar dock om dem hade kunnat komma till denna placeringen och poängen om inte PKG hade haft 3 fronter sen detta krigets början. Får mycket hjälp från CG.
3. TWO - Bra stam, bra spelare. Kan inte säga mer än att dem är grymma och speciellt i kriget mot UC där jag har mer erövrade byar än förlorade.
4. PKG - Min egen stam. Tycker dem har gjort ett jävligt bra jobb för att ha varit i krig med 3 fronter i ungefär 100 dagar nu. Börjar gå plus i krigen nu också så det känns som att det börjar vända och gå positivt här!
5. ROSA - Vad kan man säga. Har varit tysta och legat som en boll i mitten av alla stora stammar. Dem förlorade många byar i början av kriget och adlar knappt något nu så det går en massa minus här.
6. TOD - Ledare som Turnisse är alltid bra att ha. För killen kan kriga och adla och det har han visat då han ledde sin stam i en offensiv mot Vurpalainen och adlade bort honom på 1 vecka. Denna stam kan bli farliga i framtiden.
7. WDS - Massa uppkäftiga ungar som inte kan skicka t-trains.
8. CF - Ja här är rövslickarna deluxe! Rövslickat UC/IM sen världens början. Attsckerar dem som redan är svaga men skulle inte klara av något på egen hand. Dem får se upp för TOD som är dem i ryggen.
9. CG - Rövslickare till NICE. Endast ett fåtal spelare som kan spela resten har ingen aning om vad dem gör.
10. DF - Vet inget om dessa förutom att dem finns.
 
Topp