DeletedUser
Guest
Det börjar närma sig ett år sedan Casual 3 startades!
Äntligen har de riktlinjer som satts för stängning av casualvärldar börjat bli klara och användbara på servrar som startats under tiden man arbetat fram dem. Eftersom Casual 3 inom kort uppnår ett års ålder är det alltså perfekt läge att initiera det End Game som i fortsättningen kommer gälla för alla nystartade casualservrar.
Ett Casual End Game innebär kortfattat att man i steg sänker attackgränsen, möter upp med sänkta priser för adelsmän och sätter ett rimligt dominanskriterie för vinst.
End Game Casual 3
Äntligen har de riktlinjer som satts för stängning av casualvärldar börjat bli klara och användbara på servrar som startats under tiden man arbetat fram dem. Eftersom Casual 3 inom kort uppnår ett års ålder är det alltså perfekt läge att initiera det End Game som i fortsättningen kommer gälla för alla nystartade casualservrar.
Ett Casual End Game innebär kortfattat att man i steg sänker attackgränsen, möter upp med sänkta priser för adelsmän och sätter ett rimligt dominanskriterie för vinst.
- Efter ett visst antal sänkningar tillkommer sänkningen av priset för adelsmän.
- När attackblocken är helt borta, sätter man utifrån hur det ser ut på servern ett dominanskriterie för vinst.
- När denna procent dominans uppnås, stänger servern.
- Om dominansprocenten inte uppnås under angiven tid, kommer serven stängas efter en månad och då förklaras stammen med störst dominans som vinnare.
- Under tiden kan även attackblockaden för en spelares första by att hävas, och istället blir det möjligt att överföra sin by till en ny casualvärld. - Notera att detta inte är 100% klart i nuläget!
End Game Casual 3
Datum | Attackblock | Kostnad adelsmän | Dominanskriterie |
---|---|---|---|
Start/Nu | 120 | 100 % | - |
171006 | 130 | 100% | - |
171103 | 150 | 100% | - |
171201 | 175 | 100% | - |
171229 | 190 | 70% | - |
180126 | 200 | 60% | - |
180223 | - | 50% | Sätt utifrån status på servern |
180323 | - | - | X% - annars vinner stammen med högst dominans |
Senast redigerad av en moderator: