Xray - SuperNinjan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Här kommer -Vendetta-s intervju med Xray.
Mycket nöje.

PS. Vill du ha en annan överskrift så säg till.
 
Senast redigerad av en moderator:

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
-Vendetta- var en vacker kväll ute och gick då han fick syn på något synnerligen besvärligt. Han stod i en vägkorsning och fick syn på en man med käpp lite längre fram. Oj, underligt att en sådan gammal gubbe står här och hänger utanför staden, vadan kan detta bero på tänkte han..
-Vendetta- gick fram till mannen och frågade vad som stod på. Den gänglige mannen med ett långt grått skägg rätade på sig och tittade förundransvärt på honom. Efter ett par sekunder harklade den gamle mannen sig och svarade;
- Jag har under många år stått här och grubblat.. Jag har grubblat dag in och natt ut, men det slog mig först nu, att denna väg egentligen inte är en väg, utan en mötesplats!
-Vendetta- förstod ingenting, men sa till den gamle mannen att han gärna ville ha lite klarhet i detta påstående, och fortsatte:
- Förlåt mig gamle man, men vad är ditt namn?
Han fick till sin stora förvåning ett snabbt svar, och svaret i sig var otroligt! Den gamle mannen var _Legenden_ Xray. Mannen som enligt sägnen aldrig misslyckats på en värld.
Kan detta vara sant, står jag här och tilltalar den store Xray, tänkte -Vendetta-.
I sin iver var han tvungen, han var tvungen att fråga..
- Xray, som ny reporter för TW-forumet så måste jag, i ett läge som detta, fråga dig.
Kan du tänka dig att bli intervjuad av mig?
Xray borstade av sig dammet på sin slitna, ofärgade bomullskappa, och svarade:
- Ja.. Om du lovar att du kan låta mig växa ifred på v11.
Självklart svarade -Vendetta-, han hade ju i ärlighetens namn suttit och darrat av skräck det senaste dygnet efter att ha fått vetskapen om att Xray inte låg mer än några timmar ifrån honom.
-Vendetta- följde med Xray till bänken några hundra meter bort, dem slog sig ner och -Vendetta- tog upp sitt block med lite nerskrivna grundfrågor, som han alltid hade med sig.

- Ja du Xray, då börjar vi?
- Yes box lingonsylt, svarade Xray.


Då börjar vi, jag går rakt på ditt egna account med min första fråga!
Vad är det som gjort att du lyckats så bra på både v3 och v7? Top10 på båda världarna, även om du slutat på v3. Vad är ditt recept?


Ska dra förhistorien först. Min bror och ytterligare en vän "lurade" in mig i detta mellandagarna i samband med att v3 hade startat.
Jag tänkte att det skulle vara kul att testa "spelteorin" som ligger till grund för all modern krigsföring.

I korthet innehåller den tre moment. Läge ett är:
Var snäll och vänlig mot din omgivning. Håna inte utan var korrekt och hjälpsam.
Om du blir angripen. Straffa tiofallt och utrota hotet och alla den spelarens supportrar.
Gå tillbaka till läge ett när du är avklarad med vedergällningen enligt punkt 2.

Det där receptet fungerade otroligt bra. Efter en tid spreds ryktet på världarna att angriper man någon medlem i NiT (V7) eller Tjekan (v3) så får man vara beredd på att få mycket smisk.
Såväl i v7 och V3 satsade vi en hel del på rekryteringen. Frågade en hel del om vilken bakgrund spelarna IRL hade. PÅ det sättet bestod stammarna av en majoritet spelare som var +30. Då slipper man en hel del obetänksamma dumheter från medlemmarna i stammen.

Då slipper man en hel del obetänksamma dumheter från medlemmarna i stammen.

Vad var det för en liten kille på 13 bast då?

Han nickade Fredrik06 och var väldigt mogen för sin ålder. Innan vi hade en IRL-träff i Tjekan (KGB-bar) så trodde vi i ledningen att han bluffade om sin ålder. Men han kom med sin mamma och besökte puben och han var mycket riktigt 13 år. Han hade rest ända från Göteborg för att träffa stammen. Han var jag grymt imponerad av. Duktig och mogen för sin ålder.

Oj, ja ibland hittar man även unga guldkorn.

Fortsätter lite här på detta ämnet..
Om du skulle fått ändra något i det du byggt upp på v7, vad skulle det isåfall vara?


Ettanolla och Chees har slitit som djur emellanåt
Sedan har vi Wervin och några till, men jag nöjer mig med att nämna dessa. Annars finns risken att jag rabblar upp många, men glömmer någon. Amped också föresten. Ett monster som gjort mycket för stammen.

Måste passa på att nämna en rolig episod som illustration över hur hängivna medlemmarna i NiT är;

En av spelarna blev pappa och skrev till mig och beklagade att han inte kunde spela på 48 timmar p.g.a av vistelse på BB.
På vårt internforum kungjorde jag att han beviljats två dagars permission för att han var tvungen att vara på BB.

En annan i ledningen skrev något i stil med att han ifrågasatte permissionen från TW eftersom killen gjort sitt jobb nio månader tidigare.
Killen trodde att vi menade allvar med den kommentaren. Då har man hängivna medlemmar i stammen.

Hängivna, men underbara galningar att spela med!

Och om du jämför ditt konto på v3 med ditt konto på v7 som du nu spelar på, vilket är/var bäst?

Gillade V3 mer. Snabbare värld och då var man i mångt och mycket en nybörjare som upptäckte nya saker hela tiden. Spelade tillexempel i sex månader innan jag insåg att man kunde använda script

På V3 skapade jag nog också mytbildningen kring Tjekan och mitt eget konto
Det följde givetvis med i V7.

Intressant, intressant..

Har jag rätt för mig om jag säger att du var ledare för Tjekan på v3?


Det stämmer. Vi var alla nybörjare då, men vi hade de fruktade CCCP som grannar i söder så vi tvingades att lära oss spelet för att överleva.

Sedan blev vi också kompisar med CCCP i slutänden.

Att alltid hämnas anfall. "Ta ingen skit". Alla i stammen räknades. Ett angrepp mot någon enskild var ett angrepp på hela stammen. Får man till den sammanhållningen är man oslagbar. Det är få stammar som bygger upp ett sådant tänk och gemenskap.

Börjar man överge sina egna stammedlemmar när de är i nöd skadas sammanhållningen.

Den erfarenheten tog jag med mig till v7 också.

Ett exempel på lojaliteten var att majoriteten i Tjekan på V3 valde att avsluta sina konton samtidigt när vi ansåg att vi hade spelat färdigt på v3.
Blev över 10 000 gråbyar.

Japp, att göra en "tjekan".

Exakt.

Hur känns det att vara en av de som står för grund av det utrycket?

Jag anser att det är hedrande. Det visar hur lojala och vilken sammanhållning som fanns i Tjekan. Vi hade en gemensam vision. Ledaren pekade och soldaterna gick i den utsakade riktningen.

Om du rent krigsmässigt jämför NiT med Tjekan, vilken stam skulle du säga är/var bäst?
Skulle säga att Nit är bättre. Medlemmarna där är fullfjädrade kunskapsmässigt. I Tjekan var vi glada amatörer som lärde oss längs vägen

Tror att Nit är vassare. Men det fanns en annan fanatism i Tjekan som kanske gjorde Tjekan uthålligare. Men om tjekisterna skulle svettas för 30-40 inkommande, finns det knappast en medlem i Nit som skulle mer än skaka på axlarna om det kom 2000-3000 inkommande. "Bara" att sätta sig ner och klassa de inkommande.

Så NiT är vassare på grund av vad medlemmarna har i bagaget p.g.a erfarenhet från andra världar.

Du har relativt låg OB på v7 i förhållande till din spelarrank. Finns det någon taktik bakom detta eller är det bara så det har blivit?

Det beror på att jag lagt ner mycket tid på att "leda". Hade jag varit en vanlig fotsoldat hade mina siffror varit bättre.


Lite snabbfrågor ála Abel, innan vi slutar?

Låter bra.


Om du får välja på 80% off eller 80% deff på ditt konto, vad väljer du?
80% deff, Kör alltid 2/3 deff

Tjekan Vs NiT, roligast stam?
Tjekan. Bättre tema. Roligare retorik.

Ett stort kluster eller några mindre?
Ett stort.


-Vendetta- tackar så mycket för sig och går vidare. Xray står kvar, funderande över vad som nyss hände...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp