Xray den legendariska diplomaten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Abel Elev 012

Member
Reaktionspoäng
0
Xray/Legenden/Diplomaten

Den kända diplomaten är ute på resande fot och efter att vår repporter jagat rönt efter honom så ser han honom sitta och jobba han hoppar in och frågar Xray
abel elev 012: Är du bered på din bästa dröm?

Xray: Jo, men frågan är vad den drömmen är för någonting

abel elev 012: Hemligt, hur länge har du spelat tribalwars?

Xray: Har spelat i drygt två år. Började i v3.

abel elev 012: Okej vilken eller vilka världar spelar du på?

Xray: Har enbart spelat på v3. När den var avklarad så tog jag en paus på några veckor innan jag började spela på v7. Har inte simultankapacitet att spela på mer än en värld i taget. Spelat på v3 och v7 som svar på din fråga.

abel elev 012: Vilken stam spelar du i och vilka rättigheter har du?

Xray: Spelar med Xenus ödmjuka tjänare. Det vill säga NiT. Sitter i ledningen som diplomat och ansvarar för stammens relationer och kontakter med omvärlden. Har också ansvaret från vårt propagandsministerium att sprida våra läror.

abel elev 012: Har hört rykten att du va den som skapade NiC med Mannel som det hete ibörjan

Xray: Det stämmer delvis. Efter v3 hade jag bestämt att ta minst sex månaders semester från tw, men när Mannel hörde av sig och undrade om jag hade lust, möjlighet och ork att vara med och leda en ny stam i v7 - var det ett erbjudande som det var svårt att säga nej till. Så jag vet inte om jag var med och grundade den, men jag har varit med sedan start i ledningen och har haft mycket att säga till om när det gäller rekrytering, strategiska övertag och krig.

abel elev 012: Hur fick ni fram att det skulle heta NiC?

Xray: Flera av medlemmarna i stammen hade förflutet inom ninjastammarna på andra spelvärldar. Därför ville vi att namnet skulle avspegla detta, samtidigt som det var viktigt att komma på ett tema. Det blev tema med xenu.

abel elev 012: Okej sen så blev det NiT när ni slog i hop er med tempelheraordern eller vad dom hette?

Xray: Det stämmer. Gemensamt med flera av Nits nuvarande medlemmar är att de känner varandra sedan v3 och en liten stam som hette Tjekan. Flera av dem från tempelherrarna hade spelat i Tjekan i V3 så den mergen blev lyckad.

abel elev 012: Den vär väll inte liten Tjekan alltså?

Xray: Allt är relativt. Men min blygsamhet förbjuder mig att säga annat. Andra skulle säga att det var stammen med stort S på v3. Men det låter jag andra bedöma. Tjekan var ett experiment från min sida - och hyfsat lyckat sådant.

abel elev 012: Okej hur kom du på dit namn Xray då? eller är det bara den bara för v7?

Xray: Jag valde namnet i v3 och fortsatte med det i v7. Tyckte det var bra eftersom det säger något om min person - någon med kapacitet att se det fördolda. Såväl i v3 som i v7 har jag haft god insyn och varit mer eller mindre realtidsuppdaterad om vad andra stammar har för sig - även om de har velat dölja det. Men Xray har ändå fått tag i informationen...

abel elev 012: Okej spännande men hur kommer det sig att du började spela tribalwars?

Xray: Det var två goda vänner som lyckades övertala mig på landet för drygt två år sedan. Jag tycket att det skulel vara kul att testa "spelteorin" som ligger till grunden för all modern krigsföring. Det vill säga: 1. Var vänlig och korekt mot alla. 2. Om du blir angripen - straffa tiofallt. 3. Gå tillbaka till läge 1. Körde spelteorin i v3 med Tjekan och jag tror att de flesta fruktade Tjerkans vedergällningar.I v7 har jag fortsatt med samma filosofi, men det har inte varit nödvändigt på samma sätt som i v3.

abel elev 012: Vad är det som gör tribalwars så roligt då?

Xray: Sammanfattat kan man säga att det är själva uppbyggnadsfasen när stammen/spelarkontot inte är så stort samt alla intresssanta personer. Men sedan är det alla psykologi och strategin kring själva spelandet. De flesta krig är ju i regel avgjorda innan första murbräckan är ivägskickad. Men när man är bland de största och och stammen man tillhör länge legat ohotade på förstaplatsen börjar tyvärr intresset falna en aning. Så känner nog de flesta. Finns iniget riktigt motstånd går det slentrian i spelet och det är inte kul.För framtiden skulle det vara intressant att man körde mot tidsmål. Efter sex månader "vinner" den stam som är störst. Sedan är det dags för nästa värld.

abel elev 012: Vad är det som gör dig till en skicklig tribalwars spelare då?

Xray: Dels är det väl den tw-besatthet man befinner sig i under vissa perioder, men sedan är det nog de ledaregenskaper jag tror mig ha samt förmågan att hantera diplomatin och de strategiska valen i spelet. Som enskild spelare kommer man oftast inte långt, men lyckas man samla ihop 40 spelare som tror på den väg man stakat ut och som har den pliktkänsla som krävs för verkställa de order som kommer - lyckas man som spelare/ledare att få de stamkamraterna som tror på en att de följer en tilll vägs ände eller väljer att avsluta sina konton och begå harakiri - bara för att man ber om det - då borde man vara lite halvskaplig som spelare. Men det får andra bedöma. Men jag tror att jag uppfattas av andra som hyfsat duglig twspelare.

abel elev 012: Krig eller diplomati?

Xray: Både och. Smarta, men få diplomatiska förbindelser. Sedan skoningslösa krig. Det är ju ett krigsstrategispel vi kör. Kramas kan vi göra någon annanstans...

abel elev 012: Hur länge brukar du vara inne per dag i genomsnitt?

Xray: Tidigare 16 till 20 timmar. Nu betydligt mindre. Dock har jag möjlighet att vara ständigt uppkopplad om jag vill, men riktigt så fanatisk är jag inte. Nu ligger det kansek någon timma per dag, men det rä för att det inte finns något motstånd. Med krig och duktiga fiender blir det mer tid i spelet per dygn.

abel elev 012: Har hört att alla i NiT går på halvfart utom amped är det sant för isåfall måste ni vara riktigt duktiga?

Xray: Amped är den som spelat minst detta år. Å andra sidan är han en maskin. När han sätter igång är han ett monster. Han är en av få spelare jag inte skulle vilja ha som fiende. Hade vi startat upp på en annan värld och inte tillhörde samma stammar skulle jag anfalla honom på en gång - för att själv kunna överleva... Men de flesta i Nit myntar för tillfället och inväntar nästa krig. Det senaste kriget bjöd på så lite motstånd så att hälften tappade sugen att skicka attacker när fienden inte ens hade vett att försvara sig.Så halvduktiga skulle jag väl säga att Nits medlemmar är. Berömmer jag dem för mycket blri de för uppblåsta

abel elev 012: Ja visa skrev ju att amped hade 2600 yx när noob-skydet gick ut och några hundra lk tror du det kan stämma?

Xray: Det stämmer säkert.

abel elev 012: Ojojoj är han den bästa spelaren du spelat med då eller är det någon annan?

Xray: Han är definitivt en av de bättre. I en stam måste man ha mixen av spelare för att det ska fungera. Vissa är bra på diplomatin. Andra kan själva kötta ner en hel fiendestam (amped). Och ytterligare andra måste kunan ta hand om moderering på forumet eller ha uthåligheten att spela lääänge eller vara uppe dygnet runt under en tiodagarsperiod. Men Amped skulle 10 gånger av 10 vara med i startelvan.

abel elev 012: Kör resten av stammen deff då eller vad spelar du?

Xray: Amped kör en tredjedels deff. Resten off. Jag körde tidigare ungefär likadant. Men nu blir det 50/50. Det går inte att enbart köra off. Kanske om man är vaken dygnet runt och har en stam som konstant deffar en, men annars är det stort fail att enbart köra off.

abel elev 012: Hur gammal är du? Kommer lite bottensmuts nu.

Xray: 35. Bor i Stockholm. Fru. Barn, heltidsarbete.

abel elev 012: Äpple eller banan?

Xray: Appelsin

Eftersom får repporter ser att hans kontakt kommer tillbacks så går han ut efter att ha tackat han i Xenus vägnar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp