XIII vs G-R, ExcPho och ExcPha

DeletedUser

Guest
Ärade spelare av värld 7. Den 2 november 2009 så började ett krig mot XIII.

Fienderna var då G-R, ExcPho och Excpha. Oroligheter inom XIII hade visat sig några dagar innan och stammen bestämde sig för att gå skilda vägar. Ett erbjudande från MI.6 kom, de frågade då om 10 av våra erfarnaste spelare ville komma till dem. Vi tackade ja och vi fick ett varmt välkomnande.

Detta gillades inte av G-R. Och eftersom att G-R, Wombat och MI.6. har ett nära samarbete, som de själva kallar Treklövern, så blev vi sparkade ur stammen utan förklaringar av ledningen. Bennybus ord var: Ursäkta, ”detta ska inte hända igen”. Vi kände smärre sorg över att vi blev sparkade. Visst, vi överlever. Men de borde ha haft bättre koll på läget.

Vi begav oss tillbaka till XIII för att rädda stammen. Det satte vi igång med. Direkt när vi kom tillbaka så började anfall från G-R komma. ExcPho och ExcPha hakade även på tåget. Exc:arna rekryterade även forna CW. Vi omslöts plötsligt av en ljusröd eld.

Fienden har anfallit oss konstant sedan dag ett, och vi lever fortfarande. Vi förtjänar en liten applåd, eller ja, ni kan väl i alla fall låtsas applådera.

Mina ord riktar sig nu till våra fiender. Hur kommer det sig att ni bestämde er för att gå samman mot oss, eller var det bara oplanerat? Vi är även besvikna på er krigsstyrka, ni borde ha kunnat plocka oss för länge sedan, om man jämför poängen. Jag har haft svårt att förstå Gang-Bang tidigare. Men även haft någorlunda förståelse för varför stora tyrannstammar råkar ut för detta. Men inte mot en stam med cirka 4 miljoner poäng.

Mvh Anberlin XIII: Diplomat
 

anders95

Member
Reaktionspoäng
0
Jag undrar om man knappt kan kalla detta för ett krig, i så fall så är de flesta "stor-stammarna" i en massa jä*la krig hela tiden.. ;)

Det här är bara vanlig expansion tycker jag. :)
 

DeletedUser

Guest
Treklövern ?
Kan förneka att vi kallar sammarbetet för detta.. :p

Löjligt :mad:
 

Penna

Member
Reaktionspoäng
0
Hihi, jadu, det finns något som kallas moral,

Precis även för ExcPh så ses detta som ett expansions krig, ni tog för mycket plats helt enkelt, det är kul hur man ser era spelare hoppa fram och tillbaka, Co-ordinerat mellan G-R och ExcPH? kan jag inte påstå. men jag vet ju inte hela sanningen,

sluta nu att vara sne och dö med ära istället, du kan ju hålla tummarna att vi ses ute i rimmen någon dag,
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: XIII
Players:

Side 2:
Tribes: ExcPhA ExcPhO G-R
Players:

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 23
Sida 2: 779
Skillnad: 756

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7
Sida 2: 104
Skillnad: 97

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 150,555
Sida 2: 6,536,630
Skillnad: 6,386,075

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 56,919
Sida 2: 774,780
Skillnad: 717,861

image.php
 

DeletedUser

Guest
Så äre...

Treklövern ?
Kan förneka att vi kallar sammarbetet för detta.. :p

Löjligt :mad:

Det var detta jag läste i MI.6's forum, då är det kanske deras namn på den tajta alliansen?


Hihi, jadu, det finns något som kallas moral,

Precis även för ExcPh så ses detta som ett expansions krig, ni tog för mycket plats helt enkelt, det är kul hur man ser era spelare hoppa fram och tillbaka, Co-ordinerat mellan G-R och ExcPH? kan jag inte påstå. men jag vet ju inte hela sanningen,

sluta nu att vara sne och dö med ära istället, du kan ju hålla tummarna att vi ses ute i rimmen någon dag,

Jag är absolut inte sne:)
Expansion kan man ju kalla alla krig. Att anfallen började samma dag, att vi inte har haft inkommande av de olika stammarna på samma byar, även fast spelare har haft anfall på sig av både Exc och G-R. Men vem vet, detta kan ju vara en slump...

Moral hit och moral dit... Ingen, nej ingen spelare på v7 har (full) moral.
 

DeletedUser

Guest
treklövern är ett namn på ngt helt annat.
jag förstår ej hur du ens har kunnat snoka upp det namnet..
jag skulle bli överlycklig om du kunde dela med dig till mig i PM om vart du stötte på det namnet.
 

Penna

Member
Reaktionspoäng
0
Om du hade postat alla flyktingar i dem statsen hade dem fördubblats till vår fördel ;)
 

DeletedUser

Guest
Om du hade postat alla flyktingar i dem statsen hade dem fördubblats till vår fördel ;)

Det är alltid lika intressant att höra detta eviga tjat om "Flyktingar", utan att man har den ringaste uppfattning om vad som är sant och inte sant, men det är ju det enklaste man kan skylla på..

Jag vill bara säga att maken till dåliga krigare har jag inte stött på under min tid på TW.. Att G-R (numera F.13) och MI.6 samt Excph-familjen med tillsammans över 200 spelare och nästan 175 miljoner poäng, inte kan klara av en stam på under 3 miljoner poäng och sammanlagt 22 spelare, sen kan ni skylla hur mycket ni vill på Moralen, även om det är en av dom sämsta bortförklaringarna..

Jag vill oxå passa på att tacka för all deff från Excph-familjen:rolleyes:, utan att nämna några namn:cool:, men utan er så kanske vi hade förlorat mer.:D
 

anders95

Member
Reaktionspoäng
0
Jag undrar nu: Har XIII vunnit något eller?

Ni går neråt hela tiden och kan bara försvara er. Ni kommer bli nollade tro mig... :D :awsm:
 

DeletedUser

Guest
aa fast ne

Det är alltid lika intressant att höra detta eviga tjat om "Flyktingar", utan att man har den ringaste uppfattning om vad som är sant och inte sant, men det är ju det enklaste man kan skylla på..

Jag vill bara säga att maken till dåliga krigare har jag inte stött på under min tid på TW.. Att G-R (numera F.13) och MI.6 samt Excph-familjen med tillsammans över 200 spelare och nästan 175 miljoner poäng, inte kan klara av en stam på under 3 miljoner poäng och sammanlagt 22 spelare, sen kan ni skylla hur mycket ni vill på Moralen, även om det är en av dom sämsta bortförklaringarna..

Jag vill oxå passa på att tacka för all deff från Excph-familjen:rolleyes:, utan att nämna några namn:cool:, men utan er så kanske vi hade förlorat mer.:D

är väl ingen som skyller på moralen, oh ja du är flykting, det råkade komma en attack mot er och direkt PANG försvann en hel del spelare ifrån XIII.. och senast jag kollade så är man väl ingen dålig stam när man expanderar? imo är krig och expansion inte det samma.. "Att G-R (numera F.13) och MI.6 samt Excph-familjen med tillsammans över 200 spelare och nästan 175 miljoner poäng, inte kan klara av en stam på under 3 miljoner poäng och sammanlagt 22 spelare" har ni tagit några byar av oss i detta "krig" som du vill kalla det? :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, Anders, vi vet att vi kommer bli nollade, det vore nästan ännu sämre av er om vi inte blev det...


Och Nature, jag försöker hitta i min text, där jag kallar detta för ett "krig", men som i själva verket ändå är det, då en expandering innebär just ett krig, men det spelar ingen roll..

För det första, så sa jag aldrig att ni är en dålig stam, utan jag sa dåliga krigare, det är en oerhört stor skillnad, för en stam som expanderar (krigar) behöver inte ha duktiga krigare, tro mig, jag har sett detta förr..

Och till slut så vill jag bara be dig att läsa TW-stats, vilket klart och tydligt visar att vi har tagit byar av er..
 

DeletedUser

Guest
Okej.. Detta känns ganska löjligt.. Expansion och krig är långt ifrån samma sak. Vid en expansion så är det knappast så att man planerar offensiver ingående. Heller så deltar inte större delen av stammen i en expansion. Det är inte många av oss i MI.6 som attackerar er. Kanske någon/några som tycker att det vore passande att skaffa ett kluster där nere. Andra som redan ligger där nere ser det som en möjlighet att utvidga sitt kluster.

Vid ett fullskaligt krig shippar hela stammen in med massivt fejkande samt rensande och adlande. Fråga TFH.
 

DeletedUser

Guest
Ja, Anders, vi vet att vi kommer bli nollade, det vore nästan ännu sämre av er om vi inte blev det...


Och Nature, jag försöker hitta i min text, där jag kallar detta för ett "krig", men som i själva verket ändå är det, då en expandering innebär just ett krig, men det spelar ingen roll..

För det första, så sa jag aldrig att ni är en dålig stam, utan jag sa dåliga krigare, det är en oerhört stor skillnad, för en stam som expanderar (krigar) behöver inte ha duktiga krigare, tro mig, jag har sett detta förr..

Och till slut så vill jag bara be dig att läsa TW-stats, vilket klart och tydligt visar att vi har tagit byar av er..

men, vadå om en stam har dåliga krigare, så borde teoretiskt sätt stammen också vara relativt kass inte sant?:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Expantion och krig är samma sak, då expansionen är planerad. Om tre stammar går samman mot en mindre stam, då är det inte expansion utan krig.
Och enligt de igm-breven jag har fått, så har jag fått veta att detta var planerat för att inte krockar skulle ske... När man gör fejkscript, då är det ingen vanlig liten söndagsexpansion.

En bra stam kan ha dåliga krigare. En stam kan vara bra organiserad, ha en bra atmosfär och mycket annat bra. Även fast krigarna är mindre bra. Detta gäller förstås inte alla krigare, men ett fåtal.


Vid ett fullskaligt krig shippar hela stammen in med massivt fejkande samt rensande och adlande. Fråga TFH.

Detta kan vara krig, även fast det inte är ett fullskaligt krig.
Ni kan ju inte säga, att det är inte är krig, om ni är dåliga på att skicka fejks...

:)
 

DeletedUser

Guest
Om du själv förstår att vi inte riktigt lägger ner våran själ i detta "krig" ,och plockar lite byar här och där som vi vill ha, varför skriver du då saker som att vi borde skämmas som inte har utrotat er redan?

Vi expanderar på eran bekostnad.

Jag ser det som ett krig när det är en stam som kan bjuda upp till motstånd och som man faktiskt måste vara på sin vakt mot med att tagga incs, backtracka, snipea, retakea och sådant.

Mot er behövdes inget av detta.
 
Topp