.XI.s Undergångssaga part II

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
En budbärare nalkas MrRislings kaninhål och ler lite åt hans lilla ursäkt till by.
Vår hjälte tittar upp från sitt arbete och går budbäraren till möte.

Budbäraren - Ni kallas härmed till stammöte i JockDeRocks högkvater, det är den enda bygnad i stammen som är stor nog att rymma alla er ledare.

MrRisling nickar jakande till detta och kastar sig upp på en av lagermännens oxkärror (han har ju inte fått sina kavalerister ännu så det fins inga hästar i byn att rida till mötet på.) Han beger sig den skumpiga färden mot JockDeRocks by omgiven av en eskort av spjutmän.
Väl framme vid mötet har ledningen insett att dom inte får plats i högkvateret eftersom det är lite för litet så dom får samlas på den leriga samlingsplatsen.
De stolta ledarna för stammen Abel, ic3princ3 och nraxob ställer sig upp på ett par välta lårar och abel tar till orda.

Abel - Det har kommit till min vetskap att flera mäktiga stammar med flera tusen poäng tillsammans skall starta krig med oss när nybörjarskyddet har släppt. Vi måste vara vaksamma och försiktiga så dom inte attackerar oss med sina horder av spjut och sina legioner av yxor. Ja vad vet jag nån av dem kanske till och med har några lätta kavallerister.
Vad tycker ni vi ska göra?


MrRisling tar ett steg framåt och säger - Jag tycker vi skall skicka våra egna massiva armeer mot dem, vi skall farma dem så hårt att dom alldrig hinner bygga adelsmänn. Vilka stammar är det vi skall möta?

Nraxob ler lite åt sin krigares iver och svarar - Stammarna vi skall möta är tvättmedelstillverkarna i AjaX, de svarta ryttarna i BR, D/Ks demoniska härskaror, moraltanterna i Ethics, lorderna i L.O.TW, utbölingarna i OC, latinsnackarna i SQS, himelsfamiljen TKOH, och stammarna TZK, UD, W.F.H och WL, dom har gått ihop i en ohelig allians där dom till och med delar forum allihopa bara för att dom vill farma oss.

Samlingen med ädlingar drar chockat efter andan och en av dem viskar fram en bön till nino med skräck i rösten. Samtidigt faller ett stilla regn mot himmelen som om själva crew gråter för den dödsdömda stammen.

Ic3princ3 säger med en allvarstyngd röst - Vi måste vara före dem med att skicka ut den första farmstyrkar, jag behöver en frivillig att föra ut vår krigsförklaring i forumet.
MrRisling sträcker upp handen och säger med allvarsfull röst - Jag ger dem budet i allmänna forumet!
Ledar trion nickar sitt godkännande och upplöser mötet.



Så nu är jag här hos er kära läsare med budet.
Vi i den stolta stammen .XI. förstår självklart att vi är dödsdömda då vi har alla dessa elitstammar emot oss men vi kommer möta dem med yxan höjd.
Härmed förklarar .XI. "krig"(farma farma farma :p) med stammarna AjaX, BR, D/K, Ethics, L.O.TW, OC, SQS, TKOH,TZK, UD, W.F.H och WL.
Må bästa stammar farma mest :eek:


Mvh//MrRisling propagandakanin och receptionist .XI.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Efter att MrR kommit hem från det allmänna forumet igen ser han att det är full fart i stammen. Smederna smider yxor och arbetarna bygger murar och baracker för fullt.
Imorgon släpper guden Nino sin vakande hand över de nyskapta byarna och alla vet att .XI.s byar kommer bli överösta av anfall från fiendens många trupper som vill åt deras resurser som de stackars Xen samlat med blod, svett och tårar.

Så småningom ställer sig fler och fler stammar på den onda hordens sida och de tappra Xen lägger på ytterliggare kol i sina smedjor för nu är det bråttom.
När morgondagen gryr samlar sig Xens arméer redo för ett stort slag, spejare skickas ut mot fiendernas byar och när dom väl anländer dit så finner de... konstpaus... inget!

.XI.s fiender har ägnat sin tid åt att mönstra enbart ett fåtal spjutkrigare som lunkar runt utanför deras halvbyggda murar och ser uttråkade ut. Det syns lång väg på deras stackars soldater att de inte har fått vara ute på plundringståg på ett mycket långt tag.

När spejarna återvänder med buden till .XI.s stolta härförare om att fienden inte har några soldater brister de ut i ett stort gapskratt och samlar sina friska vältrimmade soldater och beger sig mot fiendebyarna för att plundra.
Enbart ett fåtal av fiendehärförarna bjuder på ett motstånd och de flesta av dem kastar sig framför .XI.s fötter och ber om nåd.

Aldrig i tribalwars historia har väl ett så stort antal fiender blivit så hårt plundrade av så få.
Vi får se om de i framtiden vill ge något motstånd men den första dagen har de gjort bort sig stort.
 

DeletedUser

Guest
Softish writing
Me hearts u long time!

Men seriöst, har inte stött på någon med yxor än
 

MrR@ndom

Member
Reaktionspoäng
0
lovely, lovely.

bara för detta ska jag förse MrR's första 394,05 byar med deff en gång i månaden :)
 

DeletedUser

Guest
Vet massor med fler stammar som är emot er ;)

Bara att dom inte är dumma att läcka det till noobstammar~ :eek:
 

DeletedUser

Guest
jag grät så mycket att de förbannade tangentbordet gick sönder ^^
 

DeletedUser

Guest
Jag som trodde min stjärngosse wallin spelade i XI :eek:

Gu så man kan missta sig...
 

DeletedUser

Guest
Verkar väldigt dött här. Borde inte "Alliansen" (Någon har spelat för mycket wow) vara vakna nu och försöka plöja ner .XI. alla gubbar?

Eller är det en skoldag i morgon?
 

DeletedUser

Guest
Så det du berättar att alla dessa stammar tillsammans failade hårt första dagen xD? Och har ni fått många inkommande eller?

Man vill ju veta allt om detta "krig".
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En snabb fråga eller 2 kanske.

Är stammen tyrant med i kriget eller vem slaktar dom? Det är en bra stam tycker jag.
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
Så det du berättar att alla dessa stammar tillsammans failade hårt första dagen xD? Och har ni fått många inkommande eller?

Man vill ju veta allt om detta "krig".

alla dessa stammar failade hårt igår ja, och vi har fått lite incs av dom, men de har definitivt inte vart incs man kan skryta om heller, väldigt lite offtrupper eller så har dom attackerat med defftrupper =) men vi får väl se om dom gör bättre ifrån sej nu under dagen..
 

DeletedUser

Guest
Jeg fikk tilbudet å sende min stamme mot .XI., men jeg avslo. Jeg så dette for en stund siden.. For mange noobs :s
 

DeletedUser

Guest
alla dessa stammar failade hårt igår ja, och vi har fått lite incs av dom, men de har definitivt inte vart incs man kan skryta om heller, väldigt lite offtrupper eller så har dom attackerat med defftrupper =) men vi får väl se om dom gör bättre ifrån sej nu under dagen..

Intressant. Ändå toppar ni OB-D rankingingen? Tycker mer att det låter som en eller flera .XI. spelare blivit rensade.. :eek:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp