xbox360-ring of death

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Jaha, då har man som många andra drabbats av Ring of death på 360. Jag har kollat sladdar osv så det är inget fel på det. Den har laggat fast nu i några veckor men jag har trott att det berodde på serverfel på MW2.

Vad ska man göra? Köpa en helt ny eller skicka in den någonstans? Läste något om att man kan vira in den i handdukar, men det lär väl inte funka?

Plz help, beroendet är för stort för att jag ska klara mig mer än några dagar..;)
 

DeletedUser

Guest
När det gäller RROD tror jag du kan in den till Microsoft även om garantin gått ut. Inte så säker dock :/
Haru en äldre eller nyare model?
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
3 röda streck..

Tror att det var 2006 jag fick xboxet, så garantin även för RoD är väl slut då?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Det med handdukar fungerar i teorin och vissa har väll lyckas. Dock är det inget jag rekomenderar. Ring supporten och beställ en reparations tid. Det kostar någonstans runt 1000-lappen om du inte har garantin kvar. Det tar 2-3 veckor och du skickar den till Tyskland. Du får även en ny tillbaka och skulle det hända igen inom ett visst antal månader (Har för mig att det var ett år) så får du en ny reparation gratis.

Har hänt mig två gånger och har aldrig varit något problem. Har dock aldrig behövt betala då det gått på garantin. Så betalningarna fungerar har jag ingen aning om.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Japp..

Vad jag mest vill vet är vilket ni tycker är bäst; Köpa en helt ny, som man även vet håller och har mer garanti, eller skicka in på lagning? Tvekar lite då jag inte är helt ekonomiskt oberoende..
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Det med handdukar fungerar i teorin och vissa har väll lyckas. Dock är det inget jag rekomenderar. Ring supporten och beställ en reparations tid. Det kostar någonstans runt 1000-lappen om du inte har garantin kvar. Det tar 2-3 veckor och du skickar den till Tyskland. Du får även en ny tillbaka och skulle det hända igen inom ett visst antal månader (Har för mig att det var ett år) så får du en ny reparation gratis.

Har hänt mig två gånger och har aldrig varit något problem. Har dock aldrig behövt betala då det gått på garantin. Så betalningarna fungerar har jag ingen aning om.

Ok, tack för tipset. Tycker du att jag ska skicka in den på lagning, eller köpa en helt ny? Problemet kommer inte tillbaka flera gånger? Den hakar inte fortfarande fast osv?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag tkr du ska köpa ett ps3 (y)

Nej men seriöst så har flera polare fått samma problem och de köpte nya.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tkr du ska köpa ett ps3 (y)

Nej men seriöst så har flera polare fått samma problem och de köpte nya.

Hade gjort det om inte typ alla kompisar lirar xbox, inte så kul att spela online helt själv ;)

Ja, jag får se vad jag får för mer svar. Känns lättast att köpa ett nytt. De gamla versionerna har ju vart en del krångel med, så den lär väl gå sönder om ett tag igen

Du kan ju alltid testa att fixa det själv om du är lite händig? Finns ju reparationskit att köpa som är avsevärt mycket billigare än att få det reparerat..

http://www.rejoy.se/xbox-360/tillbehor/xbox-360-rrod-kit-pro-version

Såg det tidigare också. Skulle säkert fixa det men det känns som om problemet kommer att komma tillbaka. Känner ingen som har testat det så jag vågar inte riktigt lita på att det funkar, eller att jag fixar det
 

DeletedUser

Guest
Ok, tack för tipset. Tycker du att jag ska skicka in den på lagning, eller köpa en helt ny? Problemet kommer inte tillbaka flera gånger? Den hakar inte fortfarande fast osv?

Jag hade 3 streck en gång. Vi skickade in den och fick tillbaka den några veckor senare.

Detta var för ca 2 år sen, och vi har inte haft något problem sen dess :)
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Jag fick ju ett nytt xbox direkt när den anlände till Tyskland så returnerade dem ett nytt och lagade sedan mitt som någon annan väll har nu istället dock. Så helt nytt är det nog inte. Men jag har fått problem med det efter en gång. Dock skickade jag den trillbaka och gjorde samma procedur igen. Men det är absolut värt att skicka ner den. Jag köpte först en ny sen när jag ringde och det visade sig att jag hade garantin kvar så skickade jag den på lagning så nu har jag två st. en reserv :p

Men det beror mest på hur länge du vill vara utan ditt 360. Om du inte klarar att vänta så köper du en ny annars ser jag inget negativt med att skicka den.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Skruvat isär den nu och kollat efter de felen som beskrivs för Ring Of Death. Hittar inget som kan förklaras med det så jag antar att det är grafikkortet som har blivit överhettat, för det borde väl inte synas?

Har kollat lite på priser osv och kommit fram till att jag helt enkelt köper ett nytt. Kostar runt 1000-lappen att sända iväg konsolen på lagning, och det tar ett antal veckor. Då kan jag lika gärna köpa ett nytt för 2000 och få det direkt, då jag vet att det funkar, och får även garanti för en tid framöver
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Är du smart då så väntar du en månad, scannar in kvittot i datorn drar iväg ett mail till Tyskland och säger att ditt 360 har fått rrod och att du vill ha ut lagning på garantin. Det är inga problem och du får 2 fullt fungerande Xbox :) Detta fungerar.

Edit: Och uppger den trasiga´s id nummer osv.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Är du smart då så väntar du en månad, scannar in kvittot i datorn drar iväg ett mail till Tyskland och säger att ditt 360 har fått rrod och att du vill ha ut lagning på garantin. Det är inga problem och du får 2 fullt fungerande Xbox :) Detta fungerar.

Edit: Och uppger den trasiga´s id nummer osv.

Haha, så hade man ju såklart kunnat göra :) Men det lär ju inte funka nu när jag skruvat isär den, det tycker man att de lär märka..? Även så märks det ju att det är den gamla versionen jag skickar in, och inte den nya som jag tänker köpa
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Men det står inte på kvittot. Om du inte köper Elite då. Och om du inte har pillat på något i den (Överdrivet mycket) så är det inga problem. Dem är inte så noggranna, dem har inte tid att riktigt granska alla som kommer in.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp