WoS - krig

DeletedUser

Guest
Vänner och motståndare

Det pratas mycket om WoS krigande. Och det finns dem som hela tiden försöker hävda att vi är beroende av våra vänner i Sprit. Sanningen är den att vi hittills enbart har utkämpat ett enda krig tillsammans. Och det är kriget med =S=K= , i övrigt har vi kämpat ensamma (Finns dock enskilda kämpar inom Sprit och WoS som hjälpt varandra vid enskilda strider) och krigat med de stammar som har utmanat oss i vårt hemland. Vi har således krigat länge och väl för att förtjäna den plats som vi har i topp tio. Vårt mål är att vi nu på kort tid skall klättra upp till andra plats. Och där med en gång för alla säkra vårt territorium.

Tyvärr är våra motståndare allt för dåligt organsierad så för att dom skall kunna samordna sina anfall bättre lägger jag upp vår fiendelista i detta forum. Hoppas att det skall göra att våra fiender blir bättre på att kriga :)

Mvh

FV


WoS - Fiender
MT
TFS!
TFSA!
BTP
=S=K=

Statistik för alltid

Side 1:
Tribes: WoS
Players:

Side 2:
Tribes: MT TFS! TFSA! BTP
Players:

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 218
Sida 2: 72
Skillnad: 146

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,499,899
Sida 2: 483,261
Skillnad: 1,016,638

image.php


Statistik 48 h

Side 1:
Tribes: WoS
Players:

Side 2:
Tribes: MT TFS! TFSA! BTP
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 26
Sida 2: 8
Skillnad: 18

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 240,486
Sida 2: 67,209
Skillnad: 173,277

image.php
 

DeletedUser

Guest
Och med detta inlägg vill du få ut vad?
Antar att du försöker sopa WoS feghetsstämpel under mattan?
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Och med detta inlägg vill du få ut vad?
Antar att du försöker sopa WoS feghetsstämpel under mattan?

Och med ditt inlägg försöker du vad?
Framställa denna tråd som onödig?

Läser du i krigstrådar finner du att många har undrat vilka WoS krigar mot samt som du säger försökt sätta en feghetsstämpel på WoS.
Desvärre ligger feghetsstämpeln åt fel håll, WoS ligger rank 2 oba och rank 5 obf.
Att påstå att dessa poängvärden ska ha kommit från att de har varit fega är bara skrämmande.
 

DeletedUser

Guest
gnäll

Inlägget talar för sig själv - ALLA - gnäller på oss för att vi slöt fred med Sprit. I det läge som då var hade vi inget annat val, oavsett om en del andra gillar det eller ej. Skället att vi fick fred med Sprit var att vi hade kämpat väl och vunnit varandras respekt. Efter den freden har vi kämpat oss upp till den ställning vi har i dag och när vi vid ett enda tillfälle hedrar vår AL med Sprit och går i krig på deras sida. Då blir det ett himla liv i detta forum där vi anklagas för allt möjligt. Så - ja, vi är lite trötta på att folk som hela tiden har haft långt mycket mer poäng och trupp än oss, klagar på att vi är fega för att vi vinner. Sluta gråta börja kriga i stället. Nu har jag till och med lagt ut vilka vi krigar med så att ni själva kan bilda en effektiv allians för att bekämpa oss.

Finns dock folk och stammar som skall hedras. Danidor är en hjälte för sin stam, aldrig klagar han utan han krigar som en san krigare vi i WoS slår på våra sköldar och hyllar denna kämpe. Även vår ärovördiga fiende på östfronten Fantasia skall hyllas för hans heroiska men hopplösa kamp. Hela stammen BTP skall ha beröm, direkt efter julfriden anföll dom mig med full kraft. Som tur var har jag en bra stam bakom mig och vi har deffat alla byar där adel dundrade in. MEn oavsett att denna plan misslyckades så skall dom hedras för god samordning, och kraftfull offensiv. WoS hyllar BTP som den tredje bästa stam dom mött i strid.

Fon Viken

WoS hyllning till stammar man krigat med :cool:

Sprit - ni van vi erkänner det men det var ett kul krig som gav många vänner
AO - Små men naggande goda, hade vi haft mer tid hade vi krigat längre med er, nu hyllar vi er som en liten men effektiv stam
BTP - God samordning, mycket villja - trist att ni inte tog er tid att göra en snygg krigsförklaring men i övrigt skall ni hyllas som goda motståndare
MT - Har gett motstånd men borde varit bättre samordnade
Övriga mins vi inte så ni har inte gjort något intryk
 

DeletedUser

Guest
Fon Viken om du vill undvika gnäll så bör du nog inte säga att ni vunnit kriget redan, även om du inte menar "sk" kriget så kan det misstolkas :)
 

DeletedUser

Guest
jag håller med dig Fon viken, har följt era krig (För det mesta) och Sprit har bara teamat med er nu mot SK
 

DeletedUser

Guest
Var faktiskt vi som teamade med sprit ;P eller, några av oss gjorde det precis som FV sa, vi andra har kul på annat håll och även där, med sprit spelare.

vi har kul med varandra och hjälper till där det behövs, om inte det är en allians så får ni gärna förklara vad ni anser att det är.
 

DeletedUser

Guest
Och med ditt inlägg försöker du vad?
Framställa denna tråd som onödig?

Läser du i krigstrådar finner du att många har undrat vilka WoS krigar mot samt som du säger försökt sätta en feghetsstämpel på WoS.
Desvärre ligger feghetsstämpeln åt fel håll, WoS ligger rank 2 oba och rank 5 obf.
Att påstå att dessa poängvärden ska ha kommit från att de har varit fega är bara skrämmande.

Har jag påstått att jag försöker att framställa denna tråd om onödig?

Och jag är inte precis folkets förespråkare.
Jag vet vad som händer och behöver väl därför inte "bry mig om vad andra vet - och inte vet"?

De har ju en feghetsstämpel - det är ju ren fakta.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "Att påstå att dessa poängvärden ska ha kommit från att de har varit fega är bara skrämmande." är riktat åt mig eller v9 i övrigt?
Jag har då i alla fall inte yttrat mig om något sådant, därför behöver jag inte uttala mig om den punkten.
 

DeletedUser

Guest
fakta

"De har ju en feghetsstämpel - det är ju ren fakta." FAKTA ligger i betraktarens öga. Hittills har vi bara krigat med fler än oss själva och alltid haft fiender som har varit mångdubbelt starkare än oss. Om det är feghet då är vi fega!

Att vi i kriget med Sprit slöt fred, och informerade vår dåvarande allians om att vi ämnar lämna alliansen har jag redan förklarat på annat ställe så det orkar jag inte upprepa. Men för dem som anser att diplomati är det samma som feghet så kan jag bara konstatera att det fiytterst sällan finns någon stam som över lever en längre tid i tW utan både gåspenna och svärd.

Talet om att servern är död är också lite löjligt bara för att det finns en dominerande stam är inte en server död. Denna typ av dominanta stammar tenderar till att hela tiden tvingas in i flerfrontskrig vilket gör att dom agerar som flera mindre stammar(stridsgrupper). Även vi i WoS gör i dag bedömningen att vi måste jobba i stridsgrupper och tro mig det är grymt effektivt ;)
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Det är på alla världar gnäll på den största stammen och stammarna som ansluter sig till det. Det har helt enkelt med att göra att folk hatar att bli uppadlade efter att ha lagt ner massor av tid på att bygga upp sina byar, helt förståeligt. Man måste emellertid begrunda det faktum att en väl genomtänkt diplomati är en stor del av det här spelet, ett faktum många verkar ha missat. Det är bara att hålla huvudet högt och spela på.
 

DeletedUser

Guest
Det är på alla världar gnäll på den största stammen och stammarna som ansluter sig till det. Det har helt enkelt med att göra att folk hatar att bli uppadlade efter att ha lagt ner massor av tid på att bygga upp sina byar, helt förståeligt. Man måste emellertid begrunda det faktum att en väl genomtänkt diplomati är en stor del av det här spelet, ett faktum många verkar ha missat. Det är bara att hålla huvudet högt och spela på.

Kunde inte ha sagt det bättre...

Är inte på någons sida här men är det inte vårt jobb att överleva? Och att göra det genom diplomati är inget fel. Om man håller på att vinna något så är det helt vanligt för förlorarna att gnälla. Bara att ignorera och slakta på.
 

DeletedUser

Guest
Kunde inte ha sagt det bättre...

Är inte på någons sida här men är det inte vårt jobb att överleva? Och att göra det genom diplomati är inget fel. Om man håller på att vinna något så är det helt vanligt för förlorarna att gnälla. Bara att ignorera och slakta på.

Dom gnäller fast dom leder slaktandet just nu :D
 

DeletedUser

Guest
Inlägget talar för sig själv - ALLA - gnäller på oss för att vi slöt fred med Sprit.

Anledningen till att det "gnälls" som du uttrycker det är inte att ni slöt fred med SPRIT, utan sättet ni gjorde det.
Men eftersom det är ett krigsspel, så hör backstabbing väl till och är inte speciellt ovanligt i dessa världar.
 

DeletedUser

Guest
Friska upp mitt minne då, på vilka fler sätt än "fred" kan man söka just, fred? Menar du att vi skulle sluta halvfred med sprit och bara kriga till hälften? Dom gnäller på oss för att vi slöt fred och så är det, vet inte vad det är för "sätt" du menar men i det stora hela är det freden dom är sura på.

Jag väntar på ett tillfälle då jag själv kan peka ut en stam och bomba den med massa bölgrin om hur fega dom är och hur fel allt dom gör är.

Moget? Nej, men åldersgränsen på vissa argument här är 14 år.
 

DeletedUser

Guest
Finns dock folk och stammar som skall hedras. Danidor är en hjälte för sin stam, aldrig klagar han utan han krigar som en san krigare vi i WoS slår på våra sköldar och hyllar denna kämpe.

Jag tackar för dom fina orden Fon Viken, utan dig och Batman11 skulle jag ha slutat..
Hyser samma respekt för er som den respekt du skriver ovan! :cool:
 

DeletedUser

Guest
snack

..."utan sättet ni gjorde det."....

Mycket snack om hur vi bröt vår AL. Men få verkar veta hur det gick till. Inom alliansen hade vi ett gemensamt forum på detta forum informerade vi om att vi hade börjat förhandla med Sprit, vi informerade också när förhandlingarna var klara. Vi försökte även få till en fred som skulle hjälpa två av de stammar som stod oss närmast och som låg i vår del av världen, Dom tackade NEJ. I vårt fredsavtal med Sprit var vi inte skyldiga att angripa våra gamla vänner vilket vi inte heller gjorde (med något undantag men dessa kämpar fick skäll internt) innan dom angrep oss - då utbröt ett "broderskrig" som vi van.

Ut över denna dialog pratade jag med enskilda ledare inom vår allians om hur vi såg på läget. Det var trots alt WoS som låg vid fronten och fick ta i mot den största mängden av Sprits anfall. Vi hade även en gemensam SKYPE grupp där jag informerade om att vi ämnar lämna Alliansen.

Tror aldrig någon har gjort mer för att lämna en Allians på ett snyggt sätt. Men för oss var det viktigt att överleva som stam utan att för den skull skapa allt för stor bitterhet hos våra forna vänner. Jag erkänner att det fanns enskilda kämpar i vår stam som gjorde en del dumma grejer inom alliansen men WoS officiella linje var glaskalr och vi bröt på ett mer hedervärt sätt än vad vissa belackare vill erkänna.

Med detta inlägg ämnar jag sluta med att prata historia och enbart blicka framåt.

Mvh

FV :cool:
 

DeletedUser

Guest
"FAKTA ligger i betraktarens öga"

Ja, och vilka är betraktarna?

Efter sättet ni bröt kriget på så är det en självklarhet att ni har en feghetsstämpel.
Kanske inte av Sprit och Wos, men ty av resten av världen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är på alla världar gnäll på den största stammen och stammarna som ansluter sig till det. Det har helt enkelt med att göra att folk hatar att bli uppadlade efter att ha lagt ner massor av tid på att bygga upp sina byar, helt förståeligt. Man måste emellertid begrunda det faktum att en väl genomtänkt diplomati är en stor del av det här spelet, ett faktum många verkar ha missat. Det är bara att hålla huvudet högt och spela på.

Bör lägga till i detta att vår kära vänner i WoS är några av de spelare i V9 som förtjänar störst respekt och vi i PRIT ser fram emot att få kämpa om första platsen med dem. Jag är säker på och det borde ni andra vara också att WoS är en av de stammar som i nuläget kan utmana SPRIT om förstaplatsen på lång sikt.
En stor respektfull skål till vännerna i WoS.
 

DeletedUser

Guest
Bör lägga till i detta att vår kära vänner i WoS är några av de spelare i V9 som förtjänar störst respekt och vi i PRIT ser fram emot att få kämpa om första platsen med dem. Jag är säker på och det borde ni andra vara också att WoS är en av de stammar som i nuläget kan utmana SPRIT om förstaplatsen på lång sikt.
En stor respektfull skål till vännerna i WoS.

Jag har mött både spelare från WoS och SPRIT i krig och under den tiden var det en enorm skillnad på stammarna. Men många av dom jag krigade med då har ju slutat, så det kan blivit förändrat efter det.
 
Topp