Wolf vs Karma

ewing

New Member
Reaktionspoäng
0
jag brukar mycket sällan läsa dessa forum då det oftast står en massa strunt i dom och jag lämnar "aldrig" några kommentarer i dom.

Denna gång måste jag dock ge en kommentar och det beror på att jag i den numer låsta tråden om Karmas öden fick mig en slev med ovett av Bertil från just Karma. Han påstod att jag som ledare i Wolf hade uppfört mig på ett bedrägligt sätt då jag förr i tiden spelade i v7 under Ninjas flagga och borde tydligen tänka mer på mina f.d stammedlemmar än vad jag gjort!

Bertils ägnar sig dock inte av undersökande journalistik innan han skriver sina inlägg utan skriver vad han känner i stundens ingivelse!

Sanningen är den att när jag började på denna värld ( i en helt annan del av världen än där jag befinner mig nu) så fick jag ett mejl från en av karmas ledare. Han frågade om jag inte ville vara med o "kötta lite OB med gamla Ninjaspelare" och gav mig förslaget att börja om i deras del av världen.
jag gjorde detta och skrev tillbaka " Nu är jag på plats - bjud in mig i stammen". Under ett dygn hände ingenting, men sen fick jag ett mejl från en annan spelare i Karma som tyckte att det var lite synd att jag hamnat så nära honom och att det nog inte fanns plats för oss båda i samma ruta och gav mig då förslaget att börja om någon annanstans!!!!!

I mina ögon så är det inte jag som betett mig uselt mot "Ninjaandan" utan snarare tvärtom!
Hade Karma haft ledare som Mannel eller Xray så hade detta naturligtvis aldrig hänt då de är alltför skickliga för att göra sådana här misstag.

På återseende // ewing
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Totally off topic, men Pure.
Dios är det spanska/latinska ordet för gud.
Det hade funkat ^^
 

DeletedUser

Guest
jag brukar mycket sällan läsa dessa forum då det oftast står en massa strunt i dom och jag lämnar "aldrig" några kommentarer i dom.

Denna gång måste jag dock ge en kommentar och det beror på att jag i den numer låsta tråden om Karmas öden fick mig en slev med ovett av Bertil från just Karma. Han påstod att jag som ledare i Wolf hade uppfört mig på ett bedrägligt sätt då jag förr i tiden spelade i v7 under Ninjas flagga och borde tydligen tänka mer på mina f.d stammedlemmar än vad jag gjort!

Bertils ägnar sig dock inte av undersökande journalistik innan han skriver sina inlägg utan skriver vad han känner i stundens ingivelse!

Sanningen är den att när jag började på denna värld ( i en helt annan del av världen än där jag befinner mig nu) så fick jag ett mejl från en av karmas ledare. Han frågade om jag inte ville vara med o "kötta lite OB med gamla Ninjaspelare" och gav mig förslaget att börja om i deras del av världen.
jag gjorde detta och skrev tillbaka " Nu är jag på plats - bjud in mig i stammen". Under ett dygn hände ingenting, men sen fick jag ett mejl från en annan spelare i Karma som tyckte att det var lite synd att jag hamnat så nära honom och att det nog inte fanns plats för oss båda i samma ruta och gav mig då förslaget att börja om någon annanstans!!!!!

I mina ögon så är det inte jag som betett mig uselt mot "Ninjaandan" utan snarare tvärtom!
Hade Karma haft ledare som Mannel eller Xray så hade detta naturligtvis aldrig hänt då de är alltför skickliga för att göra sådana här misstag.

På återseende // ewing

Jag ser att du undersökeer på samma sätt och vill skriva för stunden.

För det första:
Detta handlar om ditt agerande på v9, inte v3, v7 eller andra existerande världar. Men då du valde att ta använda Xray (v3) och Mannel (v7) som argument väljer jag att replikera på den biten:
Du hänvisade till v3´s eminenta ledning i Tjekan i stamforumet - jag ser inte dom kvar där när man kollar v3.
På v7 hittar jag dig med en by, inte medlem i NiT.

Satt jag i ledningen när du skulle tagits in och kan klandras för detta? Nej
Mailade du mig om det hela efter jag togs med i ledningen? Nej

Valde du att säga:
"När vi väljer att ta in en ny spelare så har Karma inget med det att göra!"

Ja, och Wolf tog in farmer och fiender till oss - vi upplyste er om hur fallet var men gav med oss på majoriteten av antalet ni tog in pga alliansen.
Vi ärade alliansen, ni torkade er i arslet med den.

Krav som båda sidor ställde upp på i alliansen var:
* 5 spelarbyar ger 1 barbarian - Ni tog övergivna på löpande band
* Börja kötta lite spelare - Ja, ni började kötta där ni kunde hitta kött, på alla sätt och vis - heder till de som hjälpte till att kötta fienden på alla de sätt som finns att kötta på (supporta folk som inte kan supportas av egna stammedlemmar pga reglerna är att kötta)
* Arbeta mot gemensamt mål - där visade sig att era fiender blev era nya medlemmar och allierade backstabbade ni
* Intag av nya spelare till någon av stammarna skulle godkännas av båda stammarna - ni valde att köra över oss här och totalt ignorera oss

Vad det avser kommunikation:
Det kunde dröja dagar att få svar från Wolfs ledning (ser vi lysande exempel på från Ewing i denna tråden då föregående tråd hann med att låsas, låsas upp för att slutligen låsas).
Men vi undlät oss iaf inte att svara på brev och backstabba allierade.

Jag avvaktar vad Wallin och andra orginal-ninjas vill att jag ska framföra från deras håll då de inte kan skriva på forumet.
 

DeletedUser

Guest
Vet inte riktigt men det verkar lite som båda har gjort misstag men det största misstaget som har gjorts här i allt är att Wolf "torka sig i röven" med sin allians istället för att hedra den. och samt att dom backstabba sina allianser,sådant gör bara folk omkring förbannade och bestämmer sig kanske 1 dag flera stammar att ta ner dom som backstabbar. Samt tyckte jag att det var dåligt av Karma att inte meddela sina stammedlemar om att ewing skulle gå med,också som jag läser så verkar det som Karma's ledning total ingorera honom när han hade startat om för att få en plats där i som dom hade lovat.

Slutstats: Ingen av er verkar vara så jävla bra som ni verkar tro för ni båda var riktiga ... emot varandra.
 

Sparkling

New Member
Reaktionspoäng
0
En lien saga

Andra sidan av myntet..
Alliansen mellan Varma och wolf:

Kapitel 1

Det hela började med en liten pojke, vi kan kalla han TEX.

TEX va en snäll liten blåögd pojke, som på något sätt blev tillsatt som diplomat, i den nybildade fredliga stammen Wolf.

En vacker dag. När TEX plockade bär i skogen, kom den lömska räven Bert. Bert som är en slug räv, märkte snabbt att lilla blåögda TEX, nog kunde komma till nytta.
Så den sluga räven Bert, sa till lilla blåögda TEX,
- Du kan ju fortsätta plocka bär här i skogen hela dagen. Jag hjälper dig om du vill.

TEX tyckte mycket om att gå i skogen och plocka bär.
Så han svarade: Tack snälla Bertil, men jag måste hem till Wolf, Jag är ju deras diplomat..
Mmmmmm Tänkte Bert och grinade elakt och sade.
Men det kan jag hjälpa dig med, vi är ju såååå goda vänner. Allt du behöver göra är att sätta mig som KÖ. Så märker ingen att du är borta..

Slut kapitel 1


Andra sidan av myntet.
Kapitel 2
Sagt och gjort, TEX fortsatte att vandra i skogen medans Bert, utklädd till TEX. Atervände till stammen Wolf. Bert visste, att han va tvungen att lyckas med sina lömska planer.

Stammedlemmarna i Wolf Såg det som lite underligt, för helt plötsligt började, den annars så tystlåtne TEX Köra på som tusan. Berättaren tänkte själv *När blev han en Varma Wannabe* .Sen hände allt mycket fort... Vips så va det en allians mellan Wolf och Varma. Ledarna i Wolf Såg ju snabbt att TEX inte va TEX, utan att han va Räven Bert. Dom valde(Även fast dom visste) att hedra den nybildade alliansen. Jag vill påpeka att Berättaren vid denna tid punkt inte va i en ledande ställning i stammen wolf.
Wolf hedrade som sagt den falska alliansen och deras stackars trupper dog i massor, När dom försvarade bla Berts murar.

Då som från ingenstans Kläcktes ägget. Och bert, hade inte samma nytta av wolf längre.

Slut kapitel 2


Andra sidan av myntet
Kapitel 3

Man skulle kunna tro, att räven Bert nu skulle bryta alliasen. Men ack så fel. Han valde istället att börja ställa massa tokiga krav på wolf. Krav i still med Ni har en spelare som vi vill adla, Kicka han eller kicka han han har tagit min farmarby.
Tillslut fick wolf nog. och ja resten vet du ju..

Mvh Berättaren Sparkling
 

DeletedUser

Guest
Andra sidan av myntet..
Alliansen mellan Varma och wolf:

Kapitel 1

Det hela började med en liten pojke, vi kan kalla han TEX.

TEX va en snäll liten blåögd pojke, som på något sätt blev tillsatt som diplomat, i den nybildade fredliga stammen Wolf.

En vacker dag. När TEX plockade bär i skogen, kom den lömska räven Bert. Bert som är en slug räv, märkte snabbt att lilla blåögda TEX, nog kunde komma till nytta.
Så den sluga räven Bert, sa till lilla blåögda TEX,
- Du kan ju fortsätta plocka bär här i skogen hela dagen. Jag hjälper dig om du vill.

TEX tyckte mycket om att gå i skogen och plocka bär.
Så han svarade: Tack snälla Bertil, men jag måste hem till Wolf, Jag är ju deras diplomat..
Mmmmmm Tänkte Bert och grinade elakt och sade.
Men det kan jag hjälpa dig med, vi är ju såååå goda vänner. Allt du behöver göra är att sätta mig som KÖ. Så märker ingen att du är borta..

Slut kapitel 1


Andra sidan av myntet.
Kapitel 2
Sagt och gjort, TEX fortsatte att vandra i skogen medans Bert, utklädd till TEX. Atervände till stammen Wolf. Bert visste, att han va tvungen att lyckas med sina lömska planer.

Stammedlemmarna i Wolf Såg det som lite underligt, för helt plötsligt började, den annars så tystlåtne TEX Köra på som tusan. Berättaren tänkte själv *När blev han en Varma Wannabe* .Sen hände allt mycket fort... Vips så va det en allians mellan Wolf och Varma. Ledarna i Wolf Såg ju snabbt att TEX inte va TEX, utan att han va Räven Bert. Dom valde(Även fast dom visste) att hedra den nybildade alliansen. Jag vill påpeka att Berättaren vid denna tid punkt inte va i en ledande ställning i stammen wolf.
Wolf hedrade som sagt den falska alliansen och deras stackars trupper dog i massor, När dom försvarade bla Berts murar.

Då som från ingenstans Kläcktes ägget. Och bert, hade inte samma nytta av wolf längre.

Slut kapitel 2


Andra sidan av myntet
Kapitel 3

Man skulle kunna tro, att räven Bert nu skulle bryta alliasen. Men ack så fel. Han valde istället att börja ställa massa tokiga krav på wolf. Krav i still med Ni har en spelare som vi vill adla, Kicka han eller kicka han han har tagit min farmarby.
Tillslut fick wolf nog. och ja resten vet du ju..

Mvh Berättaren Sparkling

Fabulera verkar vara din och Wolfs starka sida, men ska vi hålla oss till fakta?

Bert finns inte.
Konsekvent skrivande av mitt nick som det rätta vore att föredra för att historien ska bli underhållande att läsa, eller skriva att vissa namn har ändrats för att skydda personen.

Wolfs diplomat agerade på eget bevåg och egna initiativ för att efter inlett samtalen och alliansen var ett nästintill klargjort faktum att sätta Bertil som konotövervakare.
Tillägg: När vak skickades till Wolf-spelare av mig missköttes kontot av den spelaren - ett regelbrott grovt sett. Jag spelade kontot som det skulle göras enligt reglerna. Jag har bevis för när vaket skickades till mig samt när samtalen inleddes och vaket skickades långt efter så det som diplomaten skrev var diplomaten själv som skrev.
Anklaga mig ytterligare en gång till för att fuska eller allmänt skitsnack/lögner och det flyger iväg en rapport fortare än vad du kan bygga ett spjut.

Jag har IGM som bevisar att alliansen var äkta även efter detta.
Senaste IGM-et är daterat idag och kommer från en i ledningen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vet inte riktigt men det verkar lite som båda har gjort misstag men det största misstaget som har gjorts här i allt är att Wolf "torka sig i röven" med sin allians istället för att hedra den. och samt att dom backstabba sina allianser,sådant gör bara folk omkring förbannade och bestämmer sig kanske 1 dag flera stammar att ta ner dom som backstabbar. Samt tyckte jag att det var dåligt av Karma att inte meddela sina stammedlemar om att ewing skulle gå med,också som jag läser så verkar det som Karma's ledning total ingorera honom när han hade startat om för att få en plats där i som dom hade lovat.

Slutstats: Ingen av er verkar vara så jävla bra som ni verkar tro för ni båda var riktiga ... emot varandra.

Jag fick vetskap om Ewings tilltänkta tillträde idag, hade det IGM-et funnits hade det legat ute bland Roliga IGM i vårt stamforum eller kan enkelt skickas till mig för att bevisa att den faktan är äldre än dags dato.

Dock har misstag skett i båda lägren - det sticker jag inte under stol med.
Vårt största misstag var att inte alliera oss med våra fiender och avsluta alliansen med en förklaring här på forumet samt ingame via brev, då hade vi gett dom tid att tänka över vad de skulle göra.

Jag har gett dom credits för att verkligen kunna backstabba, då jag med min historik genom TW alltid ärar avtal jag som Hertig tecknat för min stam, oavsett vad det kostar.
 

DeletedUser

Guest
Kommer inte kommentera er, wolf! Men man skrattar ju åt era inlägg. :)
 

DeletedUser

Guest
Kommer inte kommentera er, wolf! Men man skrattar ju åt era inlägg. :)

varför? du har ju spelat lite underligt själv på denna värld kommer in i karma bli attackerad väljer att lämna världen men alldeles innan tömmer du alla trupper på en medlem i wolf visserligen hade du lämnat karma då men iaf lite konstigt. jag skulle nog ha skickat mot mina fiender
 

DeletedUser

Guest
varför? du har ju spelat lite underligt själv på denna värld kommer in i karma bli attackerad väljer att lämna världen men alldeles innan tömmer du alla trupper på en medlem i wolf visserligen hade du lämnat karma då men iaf lite konstigt. jag skulle nog ha skickat mot mina fiender

En som inte har någon bra koll för fem öre? Jaja, det är meninglöst att prata med dig då du inte begriper någotingen. Sen var det dig jag attackerade, man kan ju undra varför?
 
Senast redigerad av en moderator:

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Jag tycker det verkar som Ewing använder offörätter i andra världar för att rättfärdiga sitt beteende! Rätta mig gärna om jag har fel? ;)
Det här är en ny värld med många nya spelare. Att använda sina privata negativa upplevelse av en stam som argument för att svika allianser :confused: Ja sådant glöms inte bort i första taget, det vet jag av erfarenhet!

Visst, det kanske dumt av mig att skaffa mig fiender i onödan. Men det är svårt att tiga ibland, särskilt när allianser sviks och hedern inte verkar betyda något... :cool:
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
gosh vissa spelare kan ju aldrig lägga ner det finns många anledningar att wolf anfallde och vann över karma några av dom är att dom hade hotat oss förut några av dom och det gillar inte jag detär min anledning. btw snygg förklaring sparkling :D
 

ewing

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker det verkar som Ewing använder offörätter i andra världar för att rättfärdiga sitt beteende! Rätta mig gärna om jag har fel? ;)
Det här är en ny värld med många nya spelare. Att använda sina privata negativa upplevelse av en stam som argument för att svika allianser :confused: Ja sådant glöms inte bort i första taget, det vet jag av erfarenhet!

Visst, det kanske dumt av mig att skaffa mig fiender i onödan. Men det är svårt att tiga ibland, särskilt när allianser sviks och hedern inte verkar betyda något... :cool:

Jösses........
Läser ni inläggen innan ni ger kommentarer?
Jag har överhuvudtaget inte nämnt några oförätter i någon annan värld och jag tror inte det finns några heller!
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Jösses........
Läser ni inläggen innan ni ger kommentarer?
Jag har överhuvudtaget inte nämnt några oförätter i någon annan värld och jag tror inte det finns några heller!

Han påstod att jag som ledare i Wolf hade uppfört mig på ett bedrägligt sätt då jag förr i tiden spelade i v7 under Ninjas flagga och borde tydligen tänka mer på mina f.d stammedlemmar än vad jag gjort!

Ber om ursäkt om jag misstolkat, men nog kan det uppfattas lite som att ni inte kom överens i V7? Men jag ska inte envisas om du säger att det inte stämmer!
Man måste ju fiska, annars får man inte reda på något! ;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
gosh vissa spelare kan ju aldrig lägga ner det finns många anledningar att wolf anfallde och vann över karma några av dom är att dom hade hotat oss förut några av dom och det gillar inte jag detär min anledning. btw snygg förklaring sparkling :D

@ wemil1: De starkaste anledningarna har jag redan skrivit ned - backstabbing var största anledningen, den andra var att vi inte bryter mot reglerna som ni verkar ha velat att vi ska göra

Jag kan dock hålla med om att vissa spelare aldrig kan lägga ner - bara rulla runt och lek död nu.

Sitt! Plats! Vacker tass!

Det syns även nu i era nya medlemmar. Fd RUN och EKÄ-spelare, farmningsoffer m.m.

@Salcin - du var en av spelarna Karma inte godkände skulle tas in, men som Ewing sagt:
"Självklart ska vi inte ta in spelare som är farmningsoffer. Just nu är rekryteringen stängd..."
så Ewing höll sig till vad Ewing sagt

-...

Oj, inkommande rams och nobles, tur jag kollade till för kvällen och klickade runt lite och kan se exakt när de skickades.
 

DeletedUser

Guest
gosh vissa spelare kan ju aldrig lägga ner det finns många anledningar att wolf anfallde och vann över karma några av dom är att dom hade hotat oss förut några av dom och det gillar inte jag detär min anledning. btw snygg förklaring sparkling :D

Haha du skriver i alla fall underhållande inlägg, en värdig WOLF-representant, målar upp en vacker bild av WOLF i mitt huvud ...hah... :D
 

DeletedUser

Guest
tack... och dom trodde dom kunde slå ner min defensiv?? en försökte fail på direkten....

som många brukar säga: man vill ju undehålla sin publik....

den här tråden har blivit helt off topic tycker den ska stängas
 
Reaktionspoäng
0
tack... och dom trodde dom kunde slå ner min defensiv?? en försökte fail på direkten....

som många brukar säga: man vill ju undehålla sin publik....

den här tråden har blivit helt off topic tycker den ska stängas

Få se nu..

Är du trådskapare? Nej.

Är du moderator? Nej.

Sluta spamma hela tiden så kanske det inte är lika många som stör sig på dig, bara ett tips.


OnT: Kan vara bra för framtiden att veta hur WOLF behandlar allierade, deras metoder kan väl ifrågasättas men de verkar ha fått vad de ville : )
 

DeletedUser

Guest
Haha, ja WOLFs agerande är ju inte främmande i TW men lika tragiskt varje gång att dem inte vågar spela fair...om det nu finns något som heter fair i TW.

WOLF kan säkert växa och bli stora genom att lura andra stammar längs vägen men på sikt tror jag att någon sätter stop ;)
 
Topp