Visa grupper i smedjan?

DeletedUser

Guest
Något som irriterat mig en längre tid, är att det är så jobbigt att forska om smedjorna när man sitter med 20+ smedjor som ska ändras. Det är så klart bara på världar där man har mer än en nivå per enhet det handlar om.

Det går givetvis att ha olika bynamn på off respektive deffbyar, eller lägga upp två grupper istället för bara en grupp för byar som ska forskas om. Men det innebär en massa onödigt jobb, när jag ser en mycket lättare lösning. På sidan för rekrytering, står nämligen grupperna byn tillhör angivna direkt under rubriken Rekrytera.

Det borde inte vara alltför svårt att lägga in samma textrad så man ser motsvarande när man är inne i smedjan också? Då skulle man direkt se om byn ska forskas om till deff, eller om den ska bli en offby, och slipper ta omvägen om byöversikten när man hoppar mellan byarna i gruppen som ska forskas om.

Så, istället för att det ser ut så här;

smedja.png


skulle det se ut så här;

nysmedja.png


Det skulle underlätta en hel del när man sitter med ett par hundra byar som ska forskas om.
 

DeletedUser

Guest
Tack, väldigt bra förslag, hade en liknande idé för byggnader innan jag själv fixade om så jag slipper bygga olika byggnader för off och deffbyar exempelvis :)

Men gillar ditt förslag såhär | såhäääääääääääääääääääääääääääär | mycket :awsm:
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
[20:40:36] Jakob: Det är riktigt bra
[20:41:10] Jakob: för jag orkar aldrig forska atm, om det skulle finnas en sån rad så skulle jag väl börja forska i guess
 

DeletedUser

Guest
För mig spelar det ingen roll då jag har två olika grupper för deff och off som inte är färdiga med byggnader eller smedja så vet hur jag ska forska.
 

DeletedUser

Guest
Jag har redan 32 grupper, jag måste erkänna att jag faktiskt inte blir så jättesugen på att lägga upp en för vardera omforskning. :( Inte när mitt förslag i grunden är så pass enkelt.
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker de va ett väldigt bra förslag.
Jag sitter med 21 grupper redan och jag tycker de räcker med dom. Så varför skulle man inte kunna lägga till den lilla texten?
Jag tror inte att de kommer att störa några som sitter med få grupper fortfarande och tycker att de inte behövs.
 

DeletedUser

Guest
Känns väl inte egentligen som mitt förslag var beroende av exakt hur många grupper man har eller inte har. Tanken är att det är en ganska liten ändring, som kan underlätta ganska mycket. Känns nästan som det är en miss att det inte redan står där, eftersom det står i andra vyer...
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Spelar inte heller världar med nivåer i smedjan, men någon gång kommer jag nog göra det, och då låter det här mycket fint. Do it!
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra förslag, hatar att hålla på och kolla fram och tillbaka, tar det bara en sekund och man har 1000 byar är det fortfarande en kvart extra man tjänar bara där.
 
Topp