Vinna en värld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kan man vinna i en värld eller är det ett evighetsspel =)
Hör vissa rykten om att man stänger världen när en stam nått
en viss procent?
Själv är jag ytterst tveksam till det då man inte stängt ner nån värld vad jag vet.
Är det någon som vet något?
 

DeletedUser

Guest
Kolla runt lite i forumet så vet du! ;)

Och ja en värld kan stängas.
 

DeletedUser

Guest
Hittade det här så jag antar att det gäller fortfarande

Citat:
Ursprungligen postat av Mudnor
Hej ojar,

Någon sagd gräns har vi inte på TribalWars.se i dagens läge, och ifall det skulle bestämmas så kommer det säkerligen att stå även i forumet. Men ännu är det alltså inte direkt aktuellt.

Ber om ursäkt för sent svar, har letat lite efter info för att kunna backa upp antingen det ena eller andra.


Med Vänliga Hälsningar
Richard "mudnor"
Tribal Wars Team
 

DeletedUser

Guest
Kan man vinna i en värld eller är det ett evighetsspel =)
Hör vissa rykten om att man stänger världen när en stam nått
en viss procent?
Själv är jag ytterst tveksam till det då man inte stängt ner nån värld vad jag vet.
Är det någon som vet något?

En värld stängs för nyregistrering när den uppnår 300.000 byar.

En värld stängs helt när en stam tagit över/uppnår 70-99% av världen.

Skall få detta bekräftat. Återkommer.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
99 % av världen är bara nolife att ta.. Världar som t.ex. v1 elr v5 kmr vara otroligt sega att vinna
 
Reaktionspoäng
14
Tycker faktiskt man skulle kunna stänga Ecalos värld,, finns ingen som skulle kunna ta ner dom om dom inte bestämde sej för att lägga ner hela bunten ^^
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Spelar enligt mig ingen roll om man stänger en värld elr inte. Det är vinna världen som är huvudsaken enligt mig
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tkr man ska sätta en bestämd gräns. För annars kan nån värld vara tvungen att ta 99 % av byarna när en annan får ta 80 %.
 

DeletedUser

Guest
Njae, en har ju alltid trot det. Men aldrig att någon i Teamet har sagt att det faktiskt är omöjligt att vinna. Nu har dem gjort det vilket är "Great sucess".

Lika positiv som alltid MacBengt.


En värld stängs helt när en stam tagit över/uppnår 70-99% av världen.

.net har lyckats => Större världar & fler spelare.

.de har lyckats => Större världar & fler spelare

.pl har lyckats => Större världar & fler spelare

Men är det omöjligt för oss på .se? Nej. Evighetsspel? Nej.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Lika positiv som alltid MacBengt.


En värld stängs helt när en stam tagit över/uppnår 70-99% av världen.

.net har lyckats => Större världar & fler spelare.

.de har lyckats => Större världar & fler spelare

.pl har lyckats => Större världar & fler spelare

Men är det omöjligt för oss på .se? Nej. Evighetsspel? Nej.

Det handlar inte om att vara positiv. Men när spelet utveckling går ner för varje ny grej/varje uppdatering blir det tröttsamt.

Räkna ut hur lång tid en värld skulle ta att stängas då. 70-99% är ett stort spann vad som gäller. 129732 eller 183465 byar är ju ganska stor skillnad. (det är räknat i V3 då det är den största världen.) Det är 53733 byar skillnad och i V3 adlar det ungefär 100 byar i snitt per dag av en stam när det går riktigt bra och motståndet är ganska inaktiva.

53733/100 = 537 dagar. Vilket i sin tur är 1½ år.

Grundar du då beslutet på om en väld skall stängas eller inte beroende på om världen anses dra in pengar eller inte? Eller vad avgör om en värld är vunnen vid 70 eller 99 procent? Om motståndet är inaktivt kanske? Är det då du, anfallande eller försvarande stammen som avgör hurvida den stam som ligger dåligt till är inaktiva?

Jag är posetiv, inget snack. Däremot tar jag min rätt som kund och premium användare att säga vad jag tycker. Vill du inte ta kritiken åt dig på ett posetivt sätt så är det inte mitt problem, tyvärr. Sen vet även jag att jag inte framför mina tankar på ett lysande sätt. Är ju inte någon mästerskrivare direkt. (Jag har dyslexi vilket gör det svårare.)

Tråkigt om det är den inställningen du har till mig och endast läser det som jag inte tycker om. Men det är väll så det är. Du vart ju ganska tydlig med att "Alla går inte hand i hand" när Gugroj och Jennifer slutade.
 

DeletedUser

Guest
Grundar du då beslutet på om en väld skall stängas eller inte beroende på om världen anses dra in pengar eller inte? Eller vad avgör om en värld är vunnen vid 70 eller 99 procent? Om motståndet är inaktivt kanske? Är det då du, anfallande eller försvarande stammen som avgör hurvida den stam som ligger dåligt till är inaktiva?

Jag är posetiv, inget snack. Däremot tar jag min rätt som kund och premium användare att säga vad jag tycker. Vill du inte ta kritiken åt dig på ett posetivt sätt så är det inte mitt problem, tyvärr. Sen vet även jag att jag inte framför mina tankar på ett lysande sätt. Är ju inte någon mästerskrivare direkt. (Jag har dyslexi vilket gör det svårare.)

On-topic:

Jag vet ännu inte vad gränsen är, som jag skrev i mitt inlägg: "Skall få det bekräftat".

Det betyder att jag inte vet, och måste kolla med min chef på Måndag.

Kommer låsa tråden tills jag fått ett svar på frågan. Återkommer på Måndag.


Off-topic: (Sen till dig MacBengt. )
Kritik som har motivation och konkreta fall med sig är bättre att ta till sig, tänk på det.

Beteende
Behandla andra med respekt och vidhåll en artig attityd.

Tillägg:
Klagomål/diskussion som riktar sig mot spelledningen eller de regler som vi har på forum och spel, skall skickas till supportsystemet så som det är tänkt. Vi vill inte ha diskussioner om saker som kan sänka stämningen för våra forumbesökare. (Klagomål även kan skickas via e-mail direkt till Gaffel.)

Har inte fått något utav dig, vänligen skriv om du är missnöjd. Du är varmt välkommen.
 

DeletedUser

Guest
On-topic:

Jag vet ännu inte vad gränsen är, som jag skrev i mitt inlägg: "Skall få det bekräftat".

Det betyder att jag inte vet, och måste kolla med min chef på Tisdag.

Kommer låsa tråden tills jag fått ett svar på frågan. Återkommer på Tisdag.

Ändrat till imorgon(Tisdag).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp