Vinna en värld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vad krävs för att vinna en värld? När stänger man en värld?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Det finns säkerligen 10 trådar om detta ämnet. Innan du startar en kan du ju leta/söka efter det.

Men världen stängs när en stam äger mer än 60% och är "vunnen" när en stam äger mer än 90% om jag kommer ihåg rätt.
 

DeletedUser

Guest
Det finns säkerligen 10 trådar om detta ämnet. Innan du startar en kan du ju leta/söka efter det.

Men världen stängs när en stam äger mer än 60% och är "vunnen" när en stam äger mer än 90% om jag kommer ihåg rätt.

1: Har någon i ledningen sagt det officiellt att det är 60% resp. 90% som gäller eller är det ett sånt där mysigt rykte som dräller omkring på forumet?

2: Vad betyder då 60%? Är det andelen byar eller är det andelen poäng? Ingår barbarbyarna i denna räkning? Är det samma sak med vinstvillkoret 90%?

3: En ytterligare fråga är om stängning av nyrekrytering till en värld samt att vinna världen är något som avgörs när det inkommer en förfrågan (sannolikt då från stammen som håller på att vinna) eller om spelledningen håller "koll" på ärendet löpande? Var ska en sådan begäran postas?

Vore faktiskt trevligt att få veta de officiella reglerna i denna fråga nu när vi driver mot slutspel i v6.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Visst jag kan leta efter trådar i ämnet. Anledningen till att jag frågar är att jag vill ha ett riktigt svar och inga rykten eller jag tror att det är så och så vidare.

Det borde faktiskt finnas med i reglerna vad som gäller, fast det är bara en åsikt.
 

DeletedUser

Guest
Kan ge lite siffror ang V6 som verkar vara den värld på .se som har kommit längst i frågan.

FTW!

PTS - 46,82 %
Byar - 51,13 %


OBS - Detta är inte nedstängningssiffrorna, utan de aktuella siffror som gäller för dagen - OBS
 

DeletedUser

Guest
Kan ge lite siffror ang V6 som verkar vara den värld på .se som har kommit längst i frågan.

FTW!

PTS - 46,82 %
Byar - 51,13 %


OBS - Detta är inte nedstängningssiffrorna, utan de aktuella siffror som gäller för dagen - OBS

Du har rätt siffror vad gäller andelen byar. Du har dock fel vad gäller andelen poäng. FTW! har idag c:a 62,5% av poängen i v6.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag hoppas att TW-team inser att V6 är över, när Horden (R.I.P) försvann så vann FTW! då vi var dom enda på världen som kunde göra minsta motstånd mot FTW!.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
V6 borde iaf stängas för nya medlemmar. Ingen har ju chans att vinna som det är nu så.
 

DeletedUser

Guest
lite tråkigt att stammen som vinner v6 är fetaste massinvite stammen på .se bara:)
 

DeletedUser

Guest
Det finns säkerligen 10 trådar om detta ämnet. Innan du startar en kan du ju leta/söka efter det.

Men världen stängs när en stam äger mer än 60% och är "vunnen" när en stam äger mer än 90% om jag kommer ihåg rätt.

Det finns trådar men inte ett riktigt svar, inte ens ditt svar blev klart.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Vet du ens vad du snackar om? Och vet du ens vad begreppet "massinvite" innebär? Sluta slänga skit när du inte vet nått...

Haha ja han vet vad det betyder. Du ska nog inte säga något till en snubbe som varit med och styrt två av .se's mest lyckade stammar.
 

DeletedUser

Guest
Kan ge lite siffror ang V6 som verkar vara den värld på .se som har kommit längst i frågan.

FTW!

PTS - 46,82 %
Byar - 51,13 %


OBS - Detta är inte nedstängningssiffrorna, utan de aktuella siffror som gäller för dagen - OBS

Tänkte på en sak. Värld 8 är nästan dubbelt så stor som 6:an. Om vi kunde haft 80 medlemmar som det går på den världen skulle våran vart stängd för länge sen ju :) Tycker en sån liten värld som 6:an borde stammedlemsantalet sänkas :)
 

DeletedUser

Guest
Haha ja han vet vad det betyder. Du ska nog inte säga något till en snubbe som varit med och styrt två av .se's mest lyckade stammar.

O rly, då borde vi väll haft 2 världar som redan varit stängda, om nu stammarna vart så himla lyckade.

Min definition på ''massinvite'' är när man rekryterar massa random nuubs som man inte har nån vidare koll på, vilket oftast gör att stammen går i kras förr eller senare.

Om man istället rekryterar en gäng spelare som man har bra kontroll på & får stammen att fungera på ett bra sätt, då är det skillnad.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tänkte på en sak. Värld 8 är nästan dubbelt så stor som 6:an. Om vi kunde haft 80 medlemmar som det går på den världen skulle våran vart stängd för länge sen ju :) Tycker en sån liten värld som 6:an borde stammedlemsantalet sänkas :)

Hade V6 haft speed 2x & gratis adlar så hade vi stängt ned för ett halvår sedan. :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Schysst pajkastning! Njuter alltid av sådana.

Men jag har fortfarande inte fått svar av spelledningen... still waiting...:confused:
 

DeletedUser

Guest
Mudnor sa:
Hej ojar,

Någon sagd gräns har vi inte på TribalWars.se i dagens läge, och ifall det skulle bestämmas så kommer det säkerligen att stå även i forumet. Men ännu är det alltså inte direkt aktuellt.

Ber om ursäkt för sent svar, har letat lite efter info för att kunna backa upp antingen det ena eller andra.


Med Vänliga Hälsningar
Richard "mudnor"
Tribal Wars Team

Detta svar har jag fått via supporten.

Det är ett svar iaf.

Kan väl säga att jag inte är helt nöjd med att spelet inte har några vinstvillkor. Verkar alltså vara så att när världen verkar vara uttjatad (vad det nu kan vara) så stänger/avslutas världen. Inte riktigt något som utgör några bra mål att driva mot. Lite tråkigt tycker jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp