Vilket topp 5 stam har bäst läge i sin kontinent?

Vilken stam har bäst läge i sin kontinent?


  • Totalt antal röstare
    120

DeletedUser

Guest
LAW är mest hotade av alla. De är den största stammen på värld 6. Och vem, som inte tillhör denna, gillar det? Horden ligger bäst till i sitt läge och status, av topp 5.

du har rätt, det finns en ganska stor chans att LAW blir gangbangade .

men ingen, ingen, skulle våga gå på LAW ensamma ;)

dessutom är de geografiskt ohotade som jag ser det.
 

DeletedUser

Guest
Klar man röstar på Horden =)

En klart partisk bedömning men sedan är ju frågan vad som är bäst läge? Vi har ju bäst läge att fortfarande expandera i vår kontinent medan LAW i stora drag redan har uppnått mycket i sin :rolleyes:
 

Dyltdylt

Member
Reaktionspoäng
0
Precis. Men inte helt. LAW söker ju mer än bara det, precis som alla vi andra efter uppnådda mål. Geografiskt sätt är de ohotade om en stam går emot detta välomtalade LAW. Geografiskt sätt om alla storstammar går emot, är de väldigt ruinerade. De kommer falla platt.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror jag förhastade mig lite när jag la min röst på LAW, jag tänkte mest på att dom låg väldigt tätt och ägde i stort sett hela kontinenten..

Rösten skulle ju såklart ha legat på Horden, Horden ligger ju i stort sett ohotade på sin kontinent och kan fortfarande expandera fritt utan alltför mycket motstånd.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja säga att skillnaden mellan LAW och Horden är att LAW kommit länre i sin utveckling. De har inte mycket byar kvar i sitt kluster utan har tagit dem och kan nu fokusera sig på att adla sig utåt. frågan är om horden och -Sth- vill gangbanga dem när de själva verkar ha sina dispyter men jag vet ingenting om dem ifall jag ska vara ärlig.

LAW har också klart flest barbar byar i sin kontinent vilket tyder på att de är den stammen som har klart bäst koll på vilka andra spelare som finns där och adlar alla som blir farliga.
 

DeletedUser

Guest
japp, vi trogna allierade kommer att hjälpa till med hela vår makt.
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
jag la min röst på horden men de va för att de va ett tag sen jag kollade in v6, kollade kartan lite nyss och horden e absolut inte den stammen som har bäst läge!! finns flera andra stammar som har mycket bättre läge än vad horden har, LAW har deinitivt bästa läget o kommer kunna basha alla stammar bara dom lirar rätt, tex dom skulle kunna plocka bort horden från kartan, tror inte de hade vart några problem för dom alls då jag sj vet vad horden går för.. sen har vi -OOOH- vid horden oxå, ni har väl ally men tänk om den bryts o i samma veva blir de krig mot er då LAW och -OOOH- går emot er.. då ser er framtid inte så ljus ut längre och helt plötsligt från att gå från "bästa läget" har ni sämsta läget ni kan tänka er
 

Dyltdylt

Member
Reaktionspoäng
0
Man kan tänka sig så mycket. Allians mellan epic och CP.
BAD i allians med Horden. Och ännu mer. Vad som helst kan ju hända. Om LAW spelar sina kort rätt? En stam på över 50 medlemmar? Femtio personer som alla skall kunna precisa in alltsammans? Tveksamt, om de inte sitter i samma rum.

Tänk om Epic och -OOOH- går ihop? klustret blir större, får med sig G/W och Horden. Då i detta läge har horden avsagt sig krigsförklaringen till G/W. Förstår inte hur du kan säga att LAW har bäst läge? Då måste du mena i en mot en situation. Allianser är nämligen tillåtna här, och flertalet backstabbningar kommer och har uppstått.

Jag är varken för eller emot någon, men kollar man på kontinenten har inte LAW någon att vända sig till förutom G/W. Om alla bara inser och verkligen betämmer sig för att man kan tillåta någon så mycket större än sig själva, så tar vi oss alla i kragen och skippar allt väsentligt och gör det till oväsentligt samt en prio på LAW. Då blir inte inte kul för dem.


(Provocerar bara delvis för att de flesta röstat på LAW)


Ha de!
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
om nu vi säger att LAW skulle få alla stammarna runt sej emot sej, så tror jag att dom kommer att kunna klara sej, om dom lirar smart, kan spelet och e skickliga så kommer dom kunna basha alla dom stammarna när de va tänkt att basha LAW från början.. visst de beror oxå lite på vart första vågen kommer osv, hur skickliga deras fiender isf e.. men vad jag tror så tror jag att LAW skulle klara av ett krig där dom e helt omringade..

vilka som e runt dom o vad kan de göra:

SK, en pytte liten stam som e glesväxta, med lite sammarbete e de nollade under 1 veckas tid av LAW

G/W, dom har lite spelare som ligger ifrån mainklustrena de byarrna e puts väck på timmar/dagar, ser inga direkt bra spelare i G/W och jag tror att de e enkla objekt om dom tas på rätt sätt..

Horden, dessa kommer att nollas av LAW oxå, har erfarenheter av vad dom går för, enligt mej så suger dom verkligen, horden VS 2 spelare (clone021 o 003) och dom lyckades inte adla upp oss.. visst statestiken säger att dom nollade 003 (typ) men de som hände va att jag gav bort mina byar till CP så på så sätt blev de lättare för horden att ta dom, annars hade de inte fått en enda by ;)

-OOOH- e den enda stammen som jag tror skulle kunna göra mest motstånd mot LAW men dom skulle nog oxå faila mot LAW i slutet,

epic, här vill jag bara ta CP vs epic som ett exempel, CP adlar epic, epic adlar massa annat o skiter typ i kriget.. samma sak kommer de bli här, så epic kommer eventuellt klara sej pga att dom flytt till kanterna..

-Sth- och Dm stammarna, dessa kommer nog oxå att ge LAW en bra kamp men jag tror inte att dessa stammarna e kapabla till att möta LAW, säger inte för mycket då jag vart medlem där men jag vet att de inte skulle ha klarat av LAW..

visst detta e många stammar vs en stam, men jag tror ändå att LAW skulle klara av det men de finns en del men..
 

DeletedUser

Guest
Säga vad man vill om dig Ic3, men fantasi och humor har du iaf :)
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
om nu vi säger att LAW skulle få alla stammarna runt sej emot sej, så tror jag att dom kommer att kunna klara sej, om dom lirar smart, kan spelet och e skickliga så kommer dom kunna basha alla dom stammarna när de va tänkt att basha LAW från början.. visst de beror oxå lite på vart första vågen kommer osv, hur skickliga deras fiender isf e.. men vad jag tror så tror jag att LAW skulle klara av ett krig där dom e helt omringade..

vilka som e runt dom o vad kan de göra:

SK, en pytte liten stam som e glesväxta, med lite sammarbete e de nollade under 1 veckas tid av LAW

G/W, dom har lite spelare som ligger ifrån mainklustrena de byarrna e puts väck på timmar/dagar, ser inga direkt bra spelare i G/W och jag tror att de e enkla objekt om dom tas på rätt sätt..

Horden, dessa kommer att nollas av LAW oxå, har erfarenheter av vad dom går för, enligt mej så suger dom verkligen, horden VS 2 spelare (clone021 o 003) och dom lyckades inte adla upp oss.. visst statestiken säger att dom nollade 003 (typ) men de som hände va att jag gav bort mina byar till CP så på så sätt blev de lättare för horden att ta dom, annars hade de inte fått en enda by ;)

-OOOH- e den enda stammen som jag tror skulle kunna göra mest motstånd mot LAW men dom skulle nog oxå faila mot LAW i slutet,

epic, här vill jag bara ta CP vs epic som ett exempel, CP adlar epic, epic adlar massa annat o skiter typ i kriget.. samma sak kommer de bli här, så epic kommer eventuellt klara sej pga att dom flytt till kanterna..

-Sth- och Dm stammarna, dessa kommer nog oxå att ge LAW en bra kamp men jag tror inte att dessa stammarna e kapabla till att möta LAW, säger inte för mycket då jag vart medlem där men jag vet att de inte skulle ha klarat av LAW..

visst detta e många stammar vs en stam, men jag tror ändå att LAW skulle klara av det men de finns en del men..


du kan prata men om byarna inte innehöll 30k deff så hade vi nog tatt dom en aning snabbare ;)
och visst tog vi byar första dan? förstår inte riktigt var du fått all luft ifrån... :rolleyes:
 
Topp