videoklipp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
kan moderatorerna inte lägga in små videoklipp till olika saker som t.ex:

när man vinner en attack så ser man ett videoklipp på "rapporter" t.ex en strid och så ser man att men vinner, tvärtom när man förlorar, soldaterna flyr.
eller när man lyckas sälja något i marknaden så ser man en handelsman med varor gå in i en stad.

skulle vera glad om ni skulle diskutera det
 

DeletedUser

Guest
Tar för mycket plats och servern skulle bli för seg det kommer alldrig att hända.
 

DeletedUser

Guest
jag pratar om tre klipp:

vunna attacker
förlorade attacker
handel

sedan bara några sekunders klipp
 

DeletedUser

Guest
Är ett antal vunna attacker varje dag och samma sak med förlorade attacker.
Tänk när man skickat 100fejkattacker det blir många vidioklipp på det.
 

DeletedUser

Guest
det skulle kunna lagras lokal och då skulle det inte belasta servrarna

men jag är possitiv endast om jag kan välja att slippa det ;)
 

DeletedUser

Guest
det skulle kunna finnas en "Visa film"-knapp eller nåt-
 

DeletedUser

Guest
kan moderatorerna inte lägga in små videoklipp till olika saker som t.ex:

när man vinner en attack så ser man ett videoklipp på "rapporter" t.ex en strid och så ser man att men vinner, tvärtom när man förlorar, soldaterna flyr.
eller när man lyckas sälja något i marknaden så ser man en handelsman med varor gå in i en stad.

skulle vera glad om ni skulle diskutera det

Menar du typ som de filmerna i Heroes of Might and Magic 3? :)
Annars tror jag att detta skulle belasta servern ganska mycket. Fast de kanske skulle lägga filmerna på en ny server som enbart används till filmerna?
 

DeletedUser

Guest
Menar du typ som de filmerna i Heroes of Might and Magic 3? :)
Annars tror jag att detta skulle belasta servern ganska mycket. Fast de kanske skulle lägga filmerna på en ny server som enbart används till filmerna?

vet inte ens vad "heroes of might and magic" är för nåt
 

DeletedUser

Guest
vet inte ens vad "heroes of might and magic" är för nåt

det måste du göra något åt, det är nörd-kultur. men hur som helst, back to topic

en lite film där man ser offtrupperna springa mot muren, sedan ett klipp där man ser vilken sida som vann. några gubbar som står och jublar eller liknande, och så står det: "Vinnst!"
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
låter som en utmärkt ide

hey! varför kan vi int göra om tw så man får styra trupperna också? :D
 

DeletedUser

Guest
en lite film där man ser offtrupperna springa mot muren, sedan ett klipp där man ser vilken sida som vann. några gubbar som står och jublar eller liknande, och så står det: "Vinnst!"

Det tycker jag var en bra idé, men jag tvivlar på att det någosin kommer att hända :(
 

DeletedUser

Guest
kan moderatorerna inte lägga in små videoklipp till olika saker som t.ex:

när man vinner en attack så ser man ett videoklipp på "rapporter" t.ex en strid och så ser man att men vinner, tvärtom när man förlorar, soldaterna flyr.
eller när man lyckas sälja något i marknaden så ser man en handelsman med varor gå in i en stad.

skulle vera glad om ni skulle diskutera det

Tror du missat poängen med TW.
TW handlar inte om grafik vettu.
Prova på Total War serien ifall du vill ha fina klipp till varje händelse.
 

DeletedUser

Guest
vi säger inte att det är nåt fel med TW som det är, vi säger bara att det vore mysigt om man fick se nåt litet häftigt om man vann :)
 

DeletedUser

Guest
vad jag menade med tråden var att vi skulle diskutera om det kan införas videklipp, inte att jag skulle bli frågad att sluta:(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp