Vi lämnar, men flyr inte!

DeletedUser

Guest
Vikingarna från Broby, aka VFB, är under attack. Spelet vi alla spelar heter Tribal Wars, så allt är i sin ordning.

Vad som är inte är i sin ordning är våra interna affärer.
Viking Harald har inte längre förtroendet från de flesta av oss, men vägrar släppa ifrån sig ledarskapet. Istället använder han sina hertigprivilegium för att be om assist till hela stammen, och att rädda sin egen stjärt.
Vi andra i stammen har sett åt andra hållet när han internadlat och hotat sig till fördelar inom stammen. Hans slapphänta attityd till spioner, svikande av allianser osv.
Men nu handlar det om oss själva. Då vill vi slåss med blanka vapen, heder och med en ledning som vi litar på.

Därför har vi, ni lär märka vilka, beslutat oss för att lämna VFB.
Som så många redan påpekat är VFB fullt av dödvikt, och nu är tiden inne för att dumpa den. Jag har länge försökt att styra upp det sjunkande skepp som VFB är, jag har haft god hjälp av många i och utanför stammen. Men nu har det blivit för mycket, jag och många andra har tröttnat på att få städa upp andras skit från förr.

Vidare så kommer vi kommer erbjuda våra allierade en allians och vi kommer att behålla våra fiender så länge de vill ha kvar krigen. Detta är vårat drag och ni får nu göra ert. Så väl fiender som allierade och iaps är välkomna att kontakta mig. Om inte annat kommer jag själv att ta kontakt med er.

Detta förändrar alltså ingenting i sak. Det blir bara roligare att spela TW när vi återigen kan vara stolta över vår stam.
Vårt namn är Tempelorden och vi står starka igen.
 

DeletedUser

Guest
Att VH är självisk vet de flesta om, han ber om deff så fort han blir anfallen av minsta lilla spelare. Ordet 'internadling' är det väl VH själv som döpt?

Vet inte vilka "ni" är som lämnat, ska kolla upp det. Om det kommer uppfattas som feghet eller inte är frågan. Jag tycker att det var ett bra val ;)

SKÅL förresten!
 

DeletedUser

Guest
Feghet tycker jag inte det är i alla fall, inte om de inte försöker slingra sig undan kriget. Lycka till med den nya stammen då :)
 

DeletedUser

Guest
baaaah, fler stamhoppare, fler som ger upp, fler som ALLT...

Ni var i krig, ni lämner, ni FLYR. Det är fakta...

Finns väl vissa som får amnesti från oss men ni som inte har/inte sökt, vi söker upp er :)

Edit: läste hela (grymt trött efter tjafs här på forumet...) och insåg att ni fortfarande ville kriga, så ni vill med andra ord bara ha ett nytt namn på er stam? =P... Och ny statestik ofc.
Men men, lycka till i nya stammen.

Mvh, Twilight
 

mangomongo

New Member
Reaktionspoäng
0
Lycka till, önskar er all lycka i detta spel ;)

vi ses när våra vägar korsas nästa gång
 

DeletedUser

Guest
Tycker inte att dom är flyktingar eller att dom ger upp, de kämpar :) min syn på saken.

Lycka till!
 

DeletedUser

Guest
Twilight du vet mycket väl att det fanns fler spioner i VFB än vad det fans trogna medlemmar. Vi dumpade dödvikten, krigen behåller vi.
Det plus att det kändes som om Harald motverkade allt jag försökte rätta till var varför vi skapade en ny stam.

Statsen är bara en bonus som jag inte tänkt på för ens nu när du tog upp det.
 

DeletedUser

Guest
Twilight du vet mycket väl att det fanns fler spioner i VFB än vad det fans trogna medlemmar. Vi dumpade dödvikten, krigen behåller vi.
Det plus att det kändes som om Harald motverkade allt jag försökte rätta till var varför vi skapade en ny stam.

Statsen är bara en bonus som jag inte tänkt på för ens nu när du tog upp det.

Hehe, som sagt, önskade er bara lycka till och ni som går med i en ny stam tror jag inte slutar, men de som inte går med er har väl inte allt för stort val förutom att försöka överleva med VH som ledare :rolleyes:...

Ska väl snart kunna ses mer i detta krig än jag gör för tillfället... The day of reconing is coming!
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
TO historia började väll med stammen Lakota som sedan mergade men en annan stam, som sedan blev TO.
Sen var det stilla ett bra tag och alla bara växte, sen kom VFB och krigade mot TO.
Sen efter det så mergade VFB och TO, men namnet VFB stog kvar som stamnamn...

Aja lycka till men den nya stammen;)
 

DeletedUser

Guest
Lycka till Rex, bry dig inte om vad andra säger. Detta är ett smart drag, Ge inte upp bara :)



DETTA VAR INTE FEGT ! så nu vet alla det ;)
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Lycka till Rex, bry dig inte om vad andra säger. Detta är ett smart drag, Ge inte upp bara :)



DETTA VAR INTE FEGT ! så nu vet alla det ;)

rex har aldrig varit feg och alltid ställt upp han gjorde vad han kunde i VFB och gjorde ett smart drag när han nu gjorde detta och har mitt stöd
 

DeletedUser

Guest
tänkte påbörja ett långt inlägg, men asch!

Respekt till RexW för detta, modigt tycker jag!
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det var ett bra drag! Många kanske ser detta som fegt men om man läser hela inlägget så står det även att dom inte flyr ifrån kriget utan dom vill fortsätta kriga! Det bästa med detta är att nu kommer det bli ett mer ärligt krig då den så kallade dödvikten i form av spioner med mera försvinner och enbart de trogna medlemmar återstår. Ska bli intressant att se ifall det nu kommer gå bättre för er i kriget :)
 

DeletedUser

Guest
Så det som egentligen händer är att stammen återskapas (under nytt namn), men utan Viking Harald. (Och kanske fler, SÅ insatt är jag inte...)

Bra drag tycker jag också!
 

henken

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker att det var ett bra drag! Många kanske ser detta som fegt men om man läser hela inlägget så står det även att dom inte flyr ifrån kriget utan dom vill fortsätta kriga! Det bästa med detta är att nu kommer det bli ett mer ärligt krig då den så kallade dödvikten i form av spioner med mera försvinner och enbart de trogna medlemmar återstår. Ska bli intressant att se ifall det nu kommer gå bättre för er i kriget :)

Hur kan de vara säkra på att inte få med sig några spioner? :) :) :)
 

Ryttmästaren

New Member
Reaktionspoäng
0
Lycka till

Önskar Rex W lycka till.

För din egen skull och ganska många i spelet så gör du helt rätt.

Lycka till i framtiden.

K42 är en trevlig plats i detta spel.
 

DeletedUser

Guest
Någon som skulle kunna tänka sig att vara spion i utbyte mot fri lejd så hör gärna av dig. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Av natutliga skäl så önskar jag er inte lycka till. Men ha roligt iallafall.
 
Topp