Vem fan adlar byar under 1k i poäng.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Även små byar blir stora så ibland kan det vara smart att ta en liten by som ligger riktigt nära eller rent av granne med sin huvudby.
 

DeletedUser

Guest
Varför skulle det någonsin vara smart? Du förlorar ju bara en farm...?

Bättre att ta en som ligger i kanten på din 15*15.. En del vill till och med ha sin andra by längre bort än så...
 

DeletedUser

Guest
Varför skulle det någonsin vara smart? Du förlorar ju bara en farm...?

Bättre att ta en som ligger i kanten på din 15*15.. En del vill till och med ha sin andra by längre bort än så...

Ja men du styr ju byn och får därmed alla resurser den producerar, och ingen annan farmar den(om man nu kan försvara det man tagit :p)

Och varför sprida ut sina byar? Tar ju bara längre tid att skicka trupper mellan dem då...
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
jag tar dom om det finns många sådana i mitt område på värld 2 finns det en hel del byar som inte växer som övergivna. Lika bra att ta dom med och bygga upp dem medan man tar annat i kanten om sitt område. Nära byar är bra öven om vissa kanske behövs byggas upp lite först. Big deal när man får in mer resurser än vad man gör av med ändå kan man lika gärna ta en "skit by" och lägga dem på och göra en bra by av den.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
hehe ja vad ska man säga.. får in mer resurser än man gör av med och adla farmar så man slipper farma dem.. :)
 

DeletedUser

Guest
Varför bryr ni er igentligen om vad dom adlar för byar? Är väll upp till var och en vad dom vill ha för byar. Att man ens orkar bry sig om sånt här.
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Adla din barbarby som du har haft som farm tidigare.
Du kommer ses som en svag spelare.
Din granne plockar sin första by, av dig. ;)
 

DeletedUser

Guest
baha. finns det någon stans här på forumet folk faktiskt är trevliga mot varandra?
 

DeletedUser

Guest
vad innebär ordet "trevlig" så klart vi är trevliga. vi älskar varandra. men håll er gärna till ämnet annars.
 

DeletedUser

Guest
Har man lite koll på byarna runt sig, så tar jag då hellre en barbarby på 800 points och resursnivåer på 24, än att ta en by som ligger på 2000 och resurser på knappt 20. Andra byn ska ju vara din första "riktiga" by som du kan renodla då gäller det att man kan bygga upp det man vill ha i byn. Sen skiter jag i om det är by från en annan spelare eller inte. Jag ser på byn som den är uppbyggd och går efter det, inte vem som haft den. Helt ointressant så här i början.

Som vissa påstår här att man anses som en dålig spelare bara för att man råkar ta en barbarby framför en by som som en noob byggt upp och inte kan försvara är rent löjligt. Om man är en bra spelare så kan man förvalta sina byar oavsett hur man tagit dom. Förr eller senare ska dessa tas också och då anser jag att det är bättre att jag tar dom än nån annan. :D
 

DeletedUser

Guest
Okej folket, antingen håller ni er till ämnet eller så låter ni den här tråden bli bortglömd :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp