Vascos Spira på v10

DeletedUser

Guest
Hej allihopa =)

Jag har fått in ganska många frågor angående Vascos Spira här på v10, så jag tar det här så kanske en del slipper skicka in till supporten och fråga.
Jo det är så att på v10 kan adelsmännen sänka lojaliteten mellan 20 och 25. Det gör att när paladinen är utrustad med Vascos Spira (och är med i attacken så klart) sänker adelsmannen alltid lojaliten med 25.

Alltså fungerar den även på v10, fast på ett annat sätt än det står i beskrivningen. Att vi inte ändrar beskrivningen är för att det i dagsläget inte går att ändra den på endast en värld.

Hälsningar Jennifer
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
På dom andra världarna sänker adelsmannen utan spira mellan 20-35, med spira 30-35.
På v10 sänker adelsmannen utan spira 20-25, med spira 25.

I beskrivningen om spiran står det att den sänker med minst 30 men det stämmer inte i v10, och det går inte att ändra beskrivning bara för en värld så därför får det stå kvar så.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag som hade hoppats att få den!
Nu vill jag ha katapult saken istället..
 

DeletedUser

Guest
Hej allihopa =)

Nu hoppas jag på att få denna som tredje.
 

DeletedUser

Guest
Kan inte alla få den som julklapp så man slipper få den som nästa vapen :)
 

DeletedUser

Guest
den e totalt värdelös du måste ändå skicka 5 adlar i ett adelståg... har detta vapen och den e värdelös :)

Så nu vet alla :p

fast har fått 2 andra vapen som kompenserar för dennas brist på pwn
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är dumt att inte spiran kan ta ner lojaliteten mer än vad som är standard för världen.

Alla andra vapen ger ju bonus, så varför inte spiran?

Spela roll om en vanlig adel bara kan ta mellan 20-25, en adel tillsammans med en palla med spiran BORDE kunna få ta mellan 30-35 ändå.

Annars så kunde ni gott ta bort spiran helt då den nu är helt meningslös.

Jag har fått spiran och jag är INTE glad ;(
 

DeletedUser

Guest
Fick den som min första, var inte precis det roligaste man varit med om.
 

DeletedUser

Guest
Om man ska ta tillbaka en by precis efter att man tappat den (inom samma sekund eller någon sekund senare) så är spiran bra att ha. Man måste ju dra ner lojen 25 för att få byn på en adel.

Annars kan jag inte se nån nytta med spiran.
 

DeletedUser

Guest
Den ökar väl även stridsstyrkan offensivt med 30% och defensivt 20% elr?
 

DeletedUser

Guest
nej det e inte hela styrkan som ökar utan bara adelsmannen... vilket också e meningslöst =p

Kolla i simulatorn.. spiran gör ingen skillnad på anfallet
 

DeletedUser

Guest
nej det e inte hela styrkan som ökar utan bara adelsmannen... vilket också e meningslöst =p

Kolla i simulatorn.. spiran gör ingen skillnad på anfallet

har för mig att den ökar alla trupper i byn/anfallet..Annars borde det stå att den ökar på adelsmännen som det där på alla andra vapen elr?
 

DeletedUser

Guest
den har aldrig ökat hela anfallets styrka.... har använt den många gånger det stämmer inte det e bara adelsmannen som blir starkare och får lite bättre försvar
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är dumt att inte spiran kan ta ner lojaliteten mer än vad som är standard för världen.

Alla andra vapen ger ju bonus, så varför inte spiran?

Spela roll om en vanlig adel bara kan ta mellan 20-25, en adel tillsammans med en palla med spiran BORDE kunna få ta mellan 30-35 ändå.

Annars så kunde ni gott ta bort spiran helt då den nu är helt meningslös.

Jag har fått spiran och jag är INTE glad ;(

Håller med dig. Spiran är nu bara skit och inget att ha alls.
 
Topp