---VARNING utfärdas---

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Hej på er.
Jag vill varna er alla för spelaren HAUNTER.
Han drar sig inte för att sticka kniven i ryggen på sina stampolare.
M a o; Han är en opålitlig backstabber av värsta slaget.

Under mina 7 år har jag aldrig ens hört talas om att det existerar, så jag är väl förskonad.
Som jag ser det så ska väl TW vara roligt, och det blir det knappast om man ska behöva misstänka att bli adlad av sina stamfränder. Oerhört tragiskt att det ska finnas såna spelare. Inte minst för honom själv.

mvh Hervor
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Blev det bättre nu? :D
Efter många långa PM med CPNJ har jag lugnat ner mig. Han är en rätt schysst snubbe, på nåt sätt, som fastnat i TW-träsket. Det han gjorde var däremot helt förkastligt och hans argument ännu värre. Jag kommer aldrig acceptera att det finns spelare som stabbar stamkompisar eller spionerar åt andra. Kan man inte lira fair play, så kan man strunta i att spela och inte sprida sin skit och illvilja på andra som bara vill ha roligt.
Blir så konstigt när jag spelar Monopol medan andra verkar spela Bluffstopp. :p

Hoppas du aldrig loggar in igen.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Har inte sett en större liptråd sedan Mami grät ut på v24forumet!

Gjorde min dag, för andra gången. :awsm: (Då det inte är första gången jag halkat in på tråden!)
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Liptråd, Noc? :confused:
Ja, så kan man ju välja att se det. Min tanke var mest att varna för en back stabber. Det finns inget komiskt i att bli förrådd av sin stam och jag skiter i att folk vill hävda att det är en del av spelet. De har fel!!! Det har blivit en del av spelet därför att ingen gör något åt det.
Många som blivit utsatta verkar dessutom tycka att de då kan göra likadant mot andra - som någon slags hämndaktion fast mot någon som är helt oskyldig. På det sättet sprider sig skiten och spelet blir bara tråkigt.
Jag vill iaf inte titta snett på min stam och ens behöva tänka tanken att de när som helst kan adla mig. Men det är jag det. Du kanske tycker att sådant spel är helt okej? Hoppas inte dock, för då blir det jobbigt i framtiden. ;)


Edit: Måste nog rätta mig själv. Det finns faktiskt en viss del humor i att sitta med TW mest hela dagen, och när man tar 2-3 timmar paus blir man adlad av grannen. Mjooo, det är humor. :D
 
Senast ändrad:

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Det är en del av spelet och har alltid sedan .SE's begynnelse funnits med. De som hävdar annat har inte lirat eller har kasst minne från fornstora dar. Skillnaden var att världarna var så stora att en stabb hit och dit sällan gav större utslag på kartan.

Bara lite nyfiken, när menar du på att stabb och fulspel blev till vardagsmat? ☺️
Och mjo, nog är det humor alltid! ������
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Jag köper att stabb och fulspel nog har funnits med sedan starten, Däremot köper jag inte att just den här typen av stabb (att gå ur stammen bara för att sno grannbyn) fanns i början. Har själv aldrig varit utsatt och aldrig hört att mina stamfränder varit det heller, så jag är kanske förskonad. (Skulle möjligtvis vara v8 då, för där hände mycket konstigt.) Och jo, nog har jag spelat alltid men minnet har ju inte blivit bättre med tiden direkt. :D

Så nää, jag tror att det är något som uppstått med tiden och eskalerar konstant. Hur folk väljer att spela med sina IRL-kompisar bryr jag mig inte om. Vill de hålla på att adla varandra trots att de spelar i samma stam så varsego, men blanda inte in andra.
Men menar du att du förväntar dig att bli adlad på det sättet? Ska inte en stam vara en trygghet längre?
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Jag köper att stabb och fulspel nog har funnits med sedan starten, Däremot köper jag inte att just den här typen av stabb (att gå ur stammen bara för att sno grannbyn) fanns i början. Har själv aldrig varit utsatt och aldrig hört att mina stamfränder varit det heller, så jag är kanske förskonad. (Skulle möjligtvis vara v8 då, för där hände mycket konstigt.) Och jo, nog har jag spelat alltid men minnet har ju inte blivit bättre med tiden direkt. :D

Så nää, jag tror att det är något som uppstått med tiden och eskalerar konstant. Hur folk väljer att spela med sina IRL-kompisar bryr jag mig inte om. Vill de hålla på att adla varandra trots att de spelar i samma stam så varsego, men blanda inte in andra.
Men menar du att du förväntar dig att bli adlad på det sättet? Ska inte en stam vara en trygghet längre?

Hmm allt detta snack om etik o moral.. Alla mina värderingar försvann under v.6 som är .se:S genom tidernas största Judas värld. Där hörde stabb och fulmerg till vardagen. Varje dag fanns en oro för så väl knivar från allianser och egna stamkamrater.
Kanske kan det hända att detta extremt taktiska fulspel väckte upp ögonen och förpestade .SE eftersom att det bevisligen fungerade och blev .se första värld som vanns.

Nog har du rätt. Stammen ska va en säkermiljö. Dröjde ända till v21 innan jag fick känna på det. ;) (SuSa (A) )
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Hmm allt detta snack om etik o moral.. Alla mina värderingar försvann under v.6 som är .se:S genom tidernas största Judas värld. Där hörde stabb och fulmerg till vardagen. Varje dag fanns en oro för så väl knivar från allianser och egna stamkamrater.
Kanske kan det hända att detta extremt taktiska fulspel väckte upp ögonen och förpestade .SE eftersom att det bevisligen fungerade och blev .se första värld som vanns. ������

Nog har du rätt. Stammen ska va en säkermiljö. Dröjde ända till v21 innan jag fick känna på det. ;) (SuSa (A) )

Du får inte glömma bort #TT kompis ;) höhö :*
 
Reaktionspoäng
0
Måste faktiskt säga att jag visserligen har dåligt minne. Men jag håller med, det har blivit mer fulspel. Saker som man inte ens kunde tänka sig då jag startade (v10) är i dag mer regel än undantag.
v.21 med SuSa var en underbar värld. Där fick man se att det faktiskt går att hålla allianser en värld ut. Oavsett vad det kostar. Och att man kan lita på varandra både i stammen och med allierade. Så jag fick tillbaka en del av tilltron på spelet tw på den världen. Och för att nu ingen ska behöva hugga på mig för det, så försöker jag itne säga att jag spelade i SuSa för det gjorde jag inte. Men jag höjjer på hatten för Tinglo som ledare för SuSa och för medlemmarna där. Ja och för de i min stam med så klart. Det var lojala och trofasta medlemmar och jag är stolt att ha fått spela med dem alla.
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Hmm allt detta snack om etik o moral.. Alla mina värderingar försvann under v.6 som är .se:S genom tidernas största Judas värld. Där hörde stabb och fulmerg till vardagen. Varje dag fanns en oro för så väl knivar från allianser och egna stamkamrater.
Kanske kan det hända att detta extremt taktiska fulspel väckte upp ögonen och förpestade .SE eftersom att det bevisligen fungerade och blev .se första värld som vanns. ������

Nog har du rätt. Stammen ska va en säkermiljö. Dröjde ända till v21 innan jag fick känna på det. ;) (SuSa (A) )

Kan inte annat än att bli sorgsen för din skull. Inte konstigt att folk slutar spela om det är så här det ska vara. Glad dock att du på v21 äntligen fick spela med en stam värd namnet - SuSa. <3

Ja, så har jag väl spelat i en liten glasbubbla då antar jag, men jag kommer aldrig sluta hålla på etik och moral.
I en fantasi skulle fulspelare inte vara välkomna in i någon stam alls, stamledare med tvivelaktigt förflutet inte tillåtas något som helst samarbete etc. För hur det än är så tror jag att antalet seriösa spelare är fler och att spelet förstörs av en mindre klick stackare, som inte har något bättre för sig än att förpesta tillvaron för andra. Men vad händer om de skulle ignoreras?
Många stora och duktiga "gamla" spelare verkar ha tröttnat på .se men spelar gärna .net. Är det på grund av fulspelandet tro? Tänk om dessa istället valde att lira .se som TW borde spelas. Då skulle den lilla klicken bli än mindre och kanske slutligen försumbar.
Tänk om alla som varit utsatta för "nötter" istället valde att se att fulspelarna är väldigt små människor, och ta kommando över situationen. Än är det inte för sent. Det finns fortfarande kvar "riktiga" spelare på .se

CPNJ var hämndlysten och desillusionerad p g a att han tidigare varit utsatt. Han likställde med verkligheten - att det var så här det gick till. Tja, ska man jämföra med verkligheten så skulle jag kalla det mobbing. Ska det accepteras? Han tyckte också att jag överreagerade och i viss mån hade han rätt, men jag väljer att stå upp för mig själv och ljudligt säga ifrån när någon trampar på mig - och jag kommer göra det igen, oavsett vad andra tycker.

Nåja, jag tänker fortsätta spela i min glasbubbla. Något annat går inte för sig.
 

DeletedUser

Guest
Kan inte annat än att bli sorgsen för din skull. Inte konstigt att folk slutar spela om det är så här det ska vara. Glad dock att du på v21 äntligen fick spela med en stam värd namnet - SuSa. <3

Ja, så har jag väl spelat i en liten glasbubbla då antar jag, men jag kommer aldrig sluta hålla på etik och moral.
I en fantasi skulle fulspelare inte vara välkomna in i någon stam alls, stamledare med tvivelaktigt förflutet inte tillåtas något som helst samarbete etc. För hur det än är så tror jag att antalet seriösa spelare är fler och att spelet förstörs av en mindre klick stackare, som inte har något bättre för sig än att förpesta tillvaron för andra. Men vad händer om de skulle ignoreras?
Många stora och duktiga "gamla" spelare verkar ha tröttnat på .se men spelar gärna .net. Är det på grund av fulspelandet tro? Tänk om dessa istället valde att lira .se som TW borde spelas. Då skulle den lilla klicken bli än mindre och kanske slutligen försumbar.
Tänk om alla som varit utsatta för "nötter" istället valde att se att fulspelarna är väldigt små människor, och ta kommando över situationen. Än är det inte för sent. Det finns fortfarande kvar "riktiga" spelare på .se

CPNJ var hämndlysten och desillusionerad p g a att han tidigare varit utsatt. Han likställde med verkligheten - att det var så här det gick till. Tja, ska man jämföra med verkligheten så skulle jag kalla det mobbing. Ska det accepteras? Han tyckte också att jag överreagerade och i viss mån hade han rätt, men jag väljer att stå upp för mig själv och ljudligt säga ifrån när någon trampar på mig - och jag kommer göra det igen, oavsett vad andra tycker.

Nåja, jag tänker fortsätta spela i min glasbubbla. Något annat går inte för sig.

byt färg för i heeeelvete
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
hahahaha....ja, nåt ska man väl vara känd för. Kanske den här är bättre. :D
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det gör inget om ni är lite vänligare i tonen mot varandra.
Jag gillade den mörklila färgen bättre än den blå. Det var lättare att läsa texten.
 
Topp