Varning köp ej prem (läs detta så förstår ni)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lionhearth

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag brukar köpa prem via vanlig telefon alltså 20kr för 60 poäng,jag lirar på 2 världar v15 v14 just nu de blir ju ungefär 20-22 gånger kanske på ett kvartal jag jag köper via telefon.

Så damp nu min telefon räkning ner o hellt plötsligt va på 2955,25 kr för 22 samtal o tiden jag pratat skulle då va 3:17:02 timmar hur kan detta va möjligt när ett sammtal tar 1min o 20 sekunder sen bryts de.

Jag tittade på en gammal räkning från mitt bolag där jag hadde 16 samtal som då tog 22:51 o då kostade mig 342,75 kr vilket är rätt
Men hur i helvete är de möjligt att 22 samtal tar 3:17:02 sekunder o då kostar mig 2955,25

Jag vill kalla de bedrägeri.

Jag ville bar varna er för detta o kan även säga de att får jag inte rätt på detta kommer jag o lägga ner tw hellt o hållet för varför gynna något sådant här för vem vet hur många som blivit lurade o drabbade före mig o kanske inte tittat så noga på sin räkning?

Vi får se vad som händer o vad alla inblandadde parter säger o om dom överhuvudtaget hör av sig :(

mvh Lionhearth
 

DeletedUser

Guest
Det hände mig nåt liknande för några år sen då jag beställde via telefon och det vart plötsligt 300 kr o_O för jag beställde en veckas premium poäng...
 

DeletedUser

Guest
Innogames har en kundtjänst som man kan ringa till. Har du provat med att ringa dom?
 

DeletedUser

Guest
Jadu, Lejonhjärta får tillbaks sina 2000 rikstaler för att sedan betala nya räkningar för utrikessamtal :D
 

Lionhearth

New Member
Reaktionspoäng
0
Innogames har en kundtjänst som man kan ringa till. Har du provat med att ringa dom?

Klart jag gjort de jag har ringt till Dao Tec Ltd som är ansvariga för beloppet nummret står där men där får man bara tillsvars att om man vill prata på svenska skall man lämmna meddelande till dom så skall dom höra av sig så där har jag inte fått svar,sen har jag varit i kontakt med mitt telebolag o dom skall dra ide o håller med mig att detta är konstigt så får vi se hur de går.

De är de jag vet än så länge,ville mest göra andra vaksamma på detta bedrägeri som kanske fler blivit drabbade av inte vet jag :(
 

DeletedUser

Guest
Varför köper ni inte med kort, billigare dessutom? Om ni inte har nått kort som tjänsten tar emot fråga er mor/far/bror/syster osv. Och för att övertyga era nojjiga päron är det bara att säga att WoW använder samma tjänst och de är typ 15mille spelare där :)
 

Lionhearth

New Member
Reaktionspoäng
0
Jadu, Lejonhjärta får tillbaks sina 2000 rikstaler för att sedan betala nya räkningar för utrikessamtal :D

Du de kan du fet glömma här skall inte betalas något sådant,enligt lagen så skall dom va kontakt bara när man ringer dom här i landet så sa dom i alla fall på mit telefon bolag,så jag tänker inte ringa några utlands sammtal!!
 

Lionhearth

New Member
Reaktionspoäng
0
Varför köper ni inte med kort, billigare dessutom? Om ni inte har nått kort som tjänsten tar emot fråga er mor/far/bror/syster osv. Och för att övertyga era nojjiga päron är det bara att säga att WoW använder samma tjänst och de är typ 15mille spelare där :)

visst billigare absolut men vad är de som säger de är säkrare o att du inte blir lurad där då?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp