Varför har v4 en boll i mitten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har sökt, men inte hittat och frågat folk, men inte fått något vettigt eller trovärdigt svar.

Kan någon svara på den stora frågan:

-Varför har v4 en boll i mitten? :confused:



Ur rent strategiskt synpunkt blir det ju lite king of the hill och hur har storyn kring bollen varit egentligen?
Jag spelade för väldigt längesedan på v4 och har gjort i 3 omgångar, men inte så pass länge att jag följt utvecklingen kring bollen.
WAR hade den ett tag vad jag vet och nu eclos!
Vem blir nästa i king of the hill?

Har någon lyckats ta den genom våld och inte genom merg?

Svar och diskussioner tack :)
 

DeletedUser

Guest
Tror det handlade om ett misstag helt enkelt, den var inte menad.

Jag gillar den dock, lägger till mer taktik och strategi till spelet :) Dom ända som faktiskt med våld lyckats ta bollen var väl WAR? I alla fall till stora delar, annars har det endast handlat om stambyten.
 

DeletedUser

Guest
jag tror det var så att det var så himla många som startade samtidigt när världen drog igång att de var tvungna att stänga världen ett tag ,då bildades ett mellanrum som skapade bollen. kan ha fel jag är inte riktigt säker
 

DeletedUser

Guest
tror det är för att dom ville göra något extra i värld 4
 

DeletedUser

Guest
vad jag vet finns det i flera världar(andra server) och ska ge en annan dimession till spelet, göra det roligare med olika världar.

kan såklart ha fel:)
 

DeletedUser

Guest
Ur rent strategiskt synpunkt blir det ju lite king of the hill och hur har storyn kring bollen varit egentligen?

Har någon lyckats ta den genom våld och inte genom merg?

Svar och diskussioner tack :)

Mycket som hänt i bollen och runtom bollen på grund av just bollen.
Dom enda som lyckats 'erövra' bollen på ett jävligt imponerande sett är ur min synvinkel WAR som genom bra diplomati och fin köttning kopplade greppet efter ett tag.

Minns första dagarna/veckorna och höll alltid extra koll på mina närmsta Ninjor till grannar, som 'tur' var ville alltför många få bort ninjorna ur bollen illa kvickt och det kan man nog tacka dessa för som fick ninjorna att 'ligga lågt' och börja deffa att man själv slapp börja om i utkanten :)nu har man ju haft förmånen att man spelat/spelar med några av dessa i ett senare skede...

AXE gjorde några tappra och lyckade krig mot lite mindre stammar i just K44, men kom inte mkt längre än till just K44, mkt på grund av att hälften av stammen var utanför bollen och de hade en ganska inkompetent regering vid deras fall :)
Elite fanns väl i K45 och hade Ecalos åt nord, WAR åt Syd och AXE/JAWS åt väst, vart ska man ta vägen?
K54 tillhörde väl Gotharna? men personligen har jag aldrig sett K54 som någon's del, den fanns bara där för att plockas när dom andra kontinenterna var avklarade, och så blev det ju till slut när WAR plockade bort motståndet i k54 och förklarade sig själva till härskare över bollen!

Säkert missat massor av skit men detta är det jag minns mest och bäst från just Bollens begynnelse!
 

DeletedUser

Guest
Har för mig admins gick ut i tidigt skede och sa att det blev något fel i början av servern, vad det berodde på vet jag inte med bollen var nog inte "menad".

WAR hade ju från början som mål att ta över bollen, även om vi aldrig trodde vi skulle lyckas. Dock gjorde vi det och nu är jag "the king of the ball", inget skryt bara sanning.
 

DeletedUser

Guest
Har för mig admins gick ut i tidigt skede och sa att det blev något fel i början av servern, vad det berodde på vet jag inte med bollen var nog inte "menad".

WAR hade ju från början som mål att ta över bollen, även om vi aldrig trodde vi skulle lyckas. Dock gjorde vi det och nu är jag "the king of the ball", inget skryt bara sanning.

Tss det sista vet jag inte om jag kan hålla med om
 

DeletedUser

Guest
Mycket som hänt i bollen och runtom bollen på grund av just bollen.
Dom enda som lyckats 'erövra' bollen på ett jävligt imponerande sett är ur min synvinkel WAR som genom bra diplomati och fin köttning kopplade greppet efter ett tag.

Minns första dagarna/veckorna och höll alltid extra koll på mina närmsta Ninjor till grannar, som 'tur' var ville alltför många få bort ninjorna ur bollen illa kvickt och det kan man nog tacka dessa för som fick ninjorna att 'ligga lågt' och börja deffa att man själv slapp börja om i utkanten :)nu har man ju haft förmånen att man spelat/spelar med några av dessa i ett senare skede...

AXE gjorde några tappra och lyckade krig mot lite mindre stammar i just K44, men kom inte mkt längre än till just K44, mkt på grund av att hälften av stammen var utanför bollen och de hade en ganska inkompetent regering vid deras fall :)
Elite fanns väl i K45 och hade Ecalos åt nord, WAR åt Syd och AXE/JAWS åt väst, vart ska man ta vägen?
K54 tillhörde väl Gotharna? men personligen har jag aldrig sett K54 som någon's del, den fanns bara där för att plockas när dom andra kontinenterna var avklarade, och så blev det ju till slut när WAR plockade bort motståndet i k54 och förklarade sig själva till härskare över bollen!

Säkert missat massor av skit men detta är det jag minns mest och bäst från just Bollens begynnelse!

Haha ja K54 :rolleyes:

Jag och Juice-6 var riktiga noobs på den tiden, och startade stammen NG. :) Stammen sög men det var fan riktigt roligt! Vi hade mer eller mindre vår kontinent, det fanns inga riktiga hot inom kontinenten men när WAR kom och hälsade på var vi ganska körda. Den enda som är kvar där i från är min bror Nephin, resten gick under.
 

DeletedUser

Guest
Jag har för mig att bollen skapades eftersom admins ändrade en del inställningar, som tex hur tätt byarna skulle ligga. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har för mig att bollen skapades eftersom admins ändrade en del inställningar, som tex hur tätt byarna skulle ligga. :)

stämmer nog, det var alldeles för trångt i mitten så de ändrade hur tätt byarna skulle ligga därav skapades bollen. tror jag:) Kollar man på kartan så ser man att byarna ligger tätare inne i bollen, speciellt på k44.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nino sa i radion igår att det blev alldeles för många byar i mitten så han gjorde det där hålet för att det inte skulle bli så trångt(?).

Jag undrar om han kommer fylla igen hålet?

Om vi gör något åt de så flyttar vi in byarna i mitten. Då blir de trångt och fint igen. Så mitt svar är antagligen. Ja vallen kommer vara kvar. De är ganska spännande dessutom om man tänker efter. Kärnan kommer ta död på varandra snabbast möjligt. =)

Hittade det i en gammal tråd :)
 

DeletedUser

Guest
En annan lustig grej är att på senare tid har många nya byar dykt upp, en del mitt i vallgraven faktiskt. Verkar vara som så att om man väljer att starta om bredvid sin stam kommer man lite här å där, så om ni kollar kartan finns det ett par mitt i vallgraven, rätt nice. Mer sånt ^^
 

DeletedUser

Guest
någon mer än mig som vill flytta bollen till K0 bara för att jävlas?

så kan dom som har byar där sitta långt åt H-vete och sura, internadling is the shit!

haha
 

DeletedUser

Guest
ok nuub fråga !!!

hur många kan världen ta emot ??

kan den bli full ?
o då menar jag inte med hjälpmedel som redbull vodka !

blir lite snopen när man loggar in o har en 80p by mitt i sitt kluster !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp