DeletedUser
Guest
Tjenixen forumtroll & admins
I och med senaste regelreformen, så kan man numera konstatera att pushkonton till viss mån är tillåtet.
Varför?
Regeln om att spelare som delat ut 10% av sina byar inte får återvända till aktivt spelande/växande med samma konto, har slopats. Den oundivkliga påföljden är att folk kommer kunna adla sig mätta med ett konto --> Ge bort valfritt antal byar för att frigöra adlar/låta soporna som inte kan kriga växa --> Fortsätta adla med samma konto.
Jag förstår att regeln är knepigare i startgame, när samtliga sitter med <10 byar, och ett bybyte av strategiska skäl per automatik resulterar i ett viktigt konto i soptunnan. Men seriöst, skall detta verkligen tillämpas lategame (v1 t.ex.) ?
Främsta skälet till att detta är kontraproduktivt för just v1, är att man numera motarbetas ÄNNU en gång i målet att få en realistisk sluttid på v1. Med de tidigare reglerna kunde man pusta ut när 10% av ett konto internadlats hos fienden. "Phew, nu kan det kontot bannas om dem fortsätter använda det iaf, one down, xxx-antal spelare to go!". Nu kan fienden i princip omfördela adlar och byar ostört i den utsträckning de önskar, utan att den som knäcker ett fiendekonto kan göra ett skit åt saken.
Söker svar från tw-ledningen på detta, men vanliga medlemmar får gärna bidra med sin åsikt. Är jag ute o cyklar?
I och med senaste regelreformen, så kan man numera konstatera att pushkonton till viss mån är tillåtet.
Varför?
Regeln om att spelare som delat ut 10% av sina byar inte får återvända till aktivt spelande/växande med samma konto, har slopats. Den oundivkliga påföljden är att folk kommer kunna adla sig mätta med ett konto --> Ge bort valfritt antal byar för att frigöra adlar/låta soporna som inte kan kriga växa --> Fortsätta adla med samma konto.
Jag förstår att regeln är knepigare i startgame, när samtliga sitter med <10 byar, och ett bybyte av strategiska skäl per automatik resulterar i ett viktigt konto i soptunnan. Men seriöst, skall detta verkligen tillämpas lategame (v1 t.ex.) ?
Främsta skälet till att detta är kontraproduktivt för just v1, är att man numera motarbetas ÄNNU en gång i målet att få en realistisk sluttid på v1. Med de tidigare reglerna kunde man pusta ut när 10% av ett konto internadlats hos fienden. "Phew, nu kan det kontot bannas om dem fortsätter använda det iaf, one down, xxx-antal spelare to go!". Nu kan fienden i princip omfördela adlar och byar ostört i den utsträckning de önskar, utan att den som knäcker ett fiendekonto kan göra ett skit åt saken.
Söker svar från tw-ledningen på detta, men vanliga medlemmar får gärna bidra med sin åsikt. Är jag ute o cyklar?