Vardagliga speeds

arabs-fail

Member
Reaktionspoäng
0
Först av allt vill jag tacka Phamlol och speedteamet (?) för alla fina speeds som vi har fått lira, och du/ni har verkligen gjort ett bra jobb.
Men kunde vi inte eventuellt kunna utöka mängden av speeds? Kolla bara på .ch, de kör 1 eller 2 speeds varje dag och verkligen HÅVAR in pengar. De 30 gratisplatserna försvinner otroligt fort och det är alltid 60+ som spelar.

Jag vet också många svenskar som lirar korta speeds på utländska TribalWars, just för att Svenska aldrig har dom på vardagar.

Om nu Phamlol inte orkar/vill lägga upp fler speeds i veckan, kunde vi inte utökat speedteamet då? Jag menar, så svårt kan det väl inte vara att hitta en eller två kompetenta och frivilliga.

Jag förstår om detta absolut inte går att fixa, men kan vi inte kompromissa då med iallafall en vardagsspeed?
Och vi kan gärna fortsätta lira utländska vardagsspeedar, men det är ju självklart inte lika kul som att lira den svenska, och istället gynna svenska TribalWars genom att köpa premium för att delta.

Dela med er av era synpunkter, och om någon admin råkar få syn på detta, dela gärna med dig/er om hur du ser på förslaget.

Mvh.
André.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Först av allt vill jag tacka Phamlol och speedteamet (?) för alla fina speeds som vi har fått lira, och du/ni har verkligen gjort ett bra jobb.
Men kunde vi inte eventuellt kunna utöka mängden av speeds? Kolla bara på .ch, de kör 1 eller 2 speeds varje dag och verkligen HÅVAR in pengar. De 30 gratisplatserna försvinner otroligt fort och det är alltid 60+ som spelar.

Jag vet också många svenskar som lirar korta speeds på utländska TribalWars, just för att Svenska aldrig har dom på vardagar.

Om nu Phamlol inte orkar/vill lägga upp fler speeds i veckan, kunde vi inte utökat speedteamet då? Jag menar, så svårt kan det väl inte vara att hitta en eller två kompetenta och frivilliga.

Jag förstår om detta absolut inte går att fixa, men kan vi inte kompromissa då med iallafall en vardagsspeed?
Och vi kan gärna fortsätta lira utländska vardagsspeedar, men det är ju självklart inte lika kul som att lira den svenska, och istället gynna svenska TribalWars genom att köpa premium för att delta.

Dela med er av era synpunkter, och om någon admin råkar få syn på detta, dela gärna med dig/er om hur du ser på förslaget.

Mvh.
André.

Hur många spelare har .ch, .cz, .net och .de och hur många har .se? Och av de, hur många speedspelare är det, och av de speedspelare det finns, hur många betalar för speeden? Har aldrig behövs betala ett enda pp för speed här på .se, dock på .net har jag gett pp för att spela speed.
 

arabs-fail

Member
Reaktionspoäng
0
Hur många spelare har .ch, .cz, .net och .de och hur många har .se? Och av de, hur många speedspelare är det, och av de speedspelare det finns, hur många betalar för speeden? Har aldrig behövs betala ett enda pp för speed här på .se, dock på .net har jag gett pp för att spela speed.
1. Jag tar .ch, alltså schweiziska speeden som ett exempel och, .se har 39k reggade spelare, medans .ch har 26k. Alltså är svenska TW större än schweiziska, och där finns det alltid minst 70 spelare varje speed, och ibland kör dom helt utan gratisplatser också.
Och dessa reggade spelare ökar hur mycket som helst dagligen, eftersom så många vill lira speed, deras speed lockar spelare från alla länder och det är ju alltid bra.

2. Ang: Hur många som betalar för speeden, det finns en exceptionell lösning, och det är att minska gratisplatserna eller helt enkelt köra utan.

Tack för dina synpunkter, fortsätt gärna diskutera om du har något att säga emot.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Försvinner gratisplatserna lär du bara se 50 pers, max. på speeden. Roligare med fler gratisplatser så att fler har möjlighet att spela gratis
 

arabs-fail

Member
Reaktionspoäng
0
Försvinner gratisplatserna lär du bara se 50 pers, max. på speeden. Roligare med fler gratisplatser så att fler har möjlighet att spela gratis
Förvisso, men vinsten ökar iaf. och jag vet inte riktigt själva TW's efterfrågan på vinst när det gäller speeds och dylikt.

Men visst, jag håller med om att det givetvis blir roligare med fler gratisplatser, men jag menar bara att vinsten måste ju motsvara hur mycket det är värt att ha 4-5 speeds i veckan, det är en hel del jobb för Phamlol och co.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Visst, det vore roligt att ha Premium-rundor också, endast för betalande. Men det skulle blir mycket färre spelare på de.
 

DeletedUser

Guest
jag skulle vilja ha en runda kanske 6 timmar helt grattis för alla, det kanske skulle kunna locka nya spelare:D
 
Reaktionspoäng
14
Kör en helt gratis speed så alla får testa. Då kommer fler vara villiga att betala för att spela när dom vet vad dom får för pengarna.

Sen är det ju även här möjligt att lägga ihop så betalnings speeds delas mellan sverige, norge och danmark. Då lär det vara över 200pers som spelar varje dag om man kör en runda om dan på 6 timmar :)
 

Abel Elev 012

Member
Reaktionspoäng
0
Kör en helt gratis speed så alla får testa. Då kommer fler vara villiga att betala för att spela när dom vet vad dom får för pengarna.

Sen är det ju även här möjligt att lägga ihop så betalnings speeds delas mellan sverige, norge och danmark. Då lär det vara över 200pers som spelar varje dag om man kör en runda om dan på 6 timmar :)

det låter bra men pham har redan sagt ".se kommer inte skaffa sig någon mer speedadmin på rätt så länge"
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
När jag vann på .cz fick jag inget prem vilket var lite tråkigt men man behöver ju inte ha vinst i potten om det är små speeds. 6h på vardagar utan vinst sen 24/48h på helgen med 1-3 prem i vinst.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså, ta bort gratisplatserna. Ge vinnaren 2p för vinst på 6h speed, annars 5.

Sen skaffa fler admins, and lets roll. 50 pers blir fint, släpp in alla världens spelare, bara de betalar. Fusk - perm ban på speeden + 5 senaste etc.

Då blir de fler än 50.. ja menar, kom igen 1 pp ? 5 spänn? fråga morsan om pengar eller gå o panta..
 

arabs-fail

Member
Reaktionspoäng
0
Alltså, ta bort gratisplatserna. Ge vinnaren 2p för vinst på 6h speed, annars 5.

Sen skaffa fler admins, and lets roll. 50 pers blir fint, släpp in alla världens spelare, bara de betalar. Fusk - perm ban på speeden + 5 senaste etc.

Då blir de fler än 50.. ja menar, kom igen 1 pp ? 5 spänn? fråga morsan om pengar eller gå o panta..
Håller med till 100%.
 

DeletedUser

Guest
spelat massor på .net dom har det såhär och det gillas stort. man kan bara gå in och kolla när nästa speed kommer och 3 h senare är man inne på speeden så jag skulle gärna vilja se det här på .se :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Premium päng ..

hur mkt premium poäng måste jag ha får att komma med ii "speed"
 

DeletedUser

Guest
Jag testade med att hosta upp en speedrunda (offline ofc) med 800 speed och ganska låg unit speed, det blev riktigt kul! Även om jag var själv kändes det väldigt bra då byarna snabbt blev klara!

Har funderat kring en del olika speeds och kom fram till en rolig idé:

Man portionerar ut 250 barbs (maxantal med bb´s va?) som redan är färdigbyggda, bara att krydda på baracken, marknad osv om man vill det.
(Hq: 20
Barack: 24
Stall: 15
Verskstad: 5
Smedja: 20
Akademi: Klar
Marknad: 10
Resursfälten: 30
Farm: 30
Förråd: 30
Gömställe: 10
Mur: 10 (för att man ska kunna farma direkt))

Detta är en premium-edition så att det blir färre spelare.
Sen kan man bygga upp sig väldigt stort innan de riktigt stora krigen drar igång, eftersom barbsen är stora + ganska hög speed blir det mycket attacker. Dock en låg unit-speed så att man hinner ducka, snipa, backtracka osv.

Låter det kul eller bara väldigt jobbigt?
 

DeletedUser

Guest
Hög speed och låg unit = Simcity/deff-runda..
Låg speed och hög unit ger offrunda där man måste farma för att bygga upp sig, annars lönar det sig inte.

Men det intressanta med rundan vore om det var en OBA runda.. Då hade det kunnat bli riktigt roligt, för då hade folk varit tvungna att köra off ändå.
 
Topp