Var är K#O#L?

DeletedUser

Guest
Bra sammanfattning Beaver.
Och glad midsommar på dig och alla andra.
 

DeletedUser

Guest
lordmart har rätt.

Så att diskutera om det är egna spekulationer eller fakta är bara löjligt.
Vi som var med i KOL vet att det är så det låg till.

för att summera igen.

• spelet segade sig fram med allianser till höger och vänster och simcityspel
• vi ville röra runt i grytan oavsett utgång
• uppslutningen kring kriget var svalt p.g.a fint väder och sista månaderna i skolan för en del antar jag
• vi startade ett krig som vi hade alla intentioner att vinna
• vi fick ett avbrott i kriget för att ice och jock trodde att de kunde utöka sitt byinnehav på samma sätt som de gjort i hela spelet (dvs genom att smyga på krigande stammar)
• under tiden som vi visade dom herrarna var skåpet ska stå, så blev en del i stammen bannade och en del andra, som vi inte nämner vid namn, skyddade av admins.
• samtidigt hade tco vaknat och slog tillbaka på den fronten där vi hade 2 bannade spelare från top 20, vilket gjorde motstånd ganska trögt.

då gick luften ur oss...

Ingen enskild händelse hade fått oss att ta beslutet att sluta. Men det mest avgörande var när vi fick en fiende som vi inte kunde försvara oss emot... och jag pratar inte om tco eller andra stammar...

Jag önskar er andra lycka till och hoppas att ni inte hamnar i samma sits.

/Born - som iaf lyckades med en sak... att reta upp många ;)
 

DeletedUser

Guest
För att summera igen: Ni förlorade kriget, svälj stoltheten
 

darkmessenger

Member
Reaktionspoäng
0
• samtidigt hade tco vaknat och slog tillbaka på den fronten där vi hade 2 bannade spelare från top 20, vilket gjorde motstånd ganska trögt.

Vi vaknade iom att ni började skicka anfall på oss ;)
Vi kunde inte anfalla dom 2 spelarna, så skyll inte på bannen att ni loosade byar i södern
Vi har endast positiva stats från kriget mot KOL, synd bara att ni slutade hihi
 

DeletedUser

Guest
1 månad sen i detta men skit i det :)

alla ni som klagar på kol vem som helst fatta att som flesta skulle sluta vf tror ni annanrs dom drog många stammar på sig ? jag förstår dom v2 är den tråkigaste världen just nu, sen förstår jag mig inte på snubben som säger svälj er stolthet! kol förtjänar sin stolthet genom att dom bevisa att du va överlägset störst när dom ville.

men får ändå passa på och applodera för tco som har bevisat att dom e den starkaste stammen i v2, har själv varit i krig mot tco och vet vad dom går för

tack för er tid i v2 kol har varit roligt att spela med er / thorncrantz från ros-r
 

DeletedUser

Guest
Vi vaknade iom att ni började skicka anfall på oss ;)
Vi kunde inte anfalla dom 2 spelarna, så skyll inte på bannen att ni loosade byar i södern
Vi har endast positiva stats från kriget mot KOL, synd bara att ni slutade hihi

Jo ni tog lite byar i slutet innan vi gick Grå, men då var ni också 6-8 spelare mot mig ensam. Innan dess så hade jag som ensam spelare i syd(i princip) en bättre Stat än vad 5-6 av era spelare hade tillsammans. Jag ledde 32-22 de första 3 veckorna innan KOL la av...

Sen att ni adlade monstertomtens byar i början gav er bra Stat, men hur svårt var det ??? KOL kunde inget göra då han inte hade lämna KÖ och han var helt inaktiv, så vi kunde inte rädda de byarna. Det var bara för er att plocka och på så sätt fick ni en schysst Stat, men ni tog inte särskilt många byar från mig iaf. :rolleyes:

Sen är det beklagligt att se att hela V2 verkar somnat in fullständigt, och ni som är kvar verkar inte göra något heller ...
Har ni inte tråkigt? :D

Imorgon börjar min semester, Hua va gött!!!
 

DeletedUser

Guest
1 månad sen i detta men skit i det :)

alla ni som klagar på kol vem som helst fatta att som flesta skulle sluta vf tror ni annanrs dom drog många stammar på sig ? jag förstår dom v2 är den tråkigaste världen just nu, sen förstår jag mig inte på snubben som säger svälj er stolthet! kol förtjänar sin stolthet genom att dom bevisa att du va överlägset störst när dom ville.

men får ändå passa på och applodera för tco som har bevisat att dom e den starkaste stammen i v2, har själv varit i krig mot tco och vet vad dom går för

tack för er tid i v2 kol har varit roligt att spela med er / thorncrantz från ros-r

Stämmer, vi var bäst när vi ville, fast ingen skugga skall falla på TCO, de var grymt bra. Thumbs up Raggen!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Det var jävligt kul så länge det varade!
Synd att det är slut med handen på hjärtat och lite perspektiv på saker och ting.....
Världen hade varit roligare om vi fortsatt krigat nu.. (kanske uppehåll under Juli) ;)
 

DeletedUser

Guest
Stämmer, vi var bäst när vi ville, fast ingen skugga skall falla på TCO, de var grymt bra. Thumbs up Raggen!!!!!


Haha man tackar pole :) Ingen dålig anfallare är du inte iaf :cool:

hehe men vet inte om det var värst elr att jag hade nästan halva tco på kö och fick döpa tusentals ink och försvara hehe.

Men men.

KOL. Har gjort bra ifrån sig innan kriget och kriget kanske var ett litet g- (om inte ig) då ni säger i krigsförklaringen att ni vilat era krigare i månader elr hur det var. och haft krig mot ros en bra tid.

Men men KOL minne lever vidare och overall så han ni gjort riktigt bra ifrån er :p

Beware of me next time you attack tco.. might be me :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det var jävligt kul så länge det varade!
Synd att det är slut med handen på hjärtat och lite perspektiv på saker och ting.....
Världen hade varit roligare om vi fortsatt krigat nu.. (kanske uppehåll under Juli) ;)

Hatten av för dig!!!
... men allt detta är historia, många har semester och har äntligen fått tid för både familj och sina fritidsintressen, blixsten och kalkal fiskar som aldrig förr, och jag renoverar bl a mitt hus :rolleyes:

Vårt problem var inte att vi var ointresserade och inte på hugget, vårt problem var att vi var en krigarstam och som behövde krigandet som näring.

När V2 började somna in mer och mer och övergick till SIMS så bestämde sig många för att lägga ner. Sen tyckte de flesta att vi inte hade fler utmaningar, vi var störst och såg egentligen inga hot från någon annan stam.
Vi visste att ni inom TCO inte gärna anfaller först ...

Så med perspektiv så hade nog många lagt av iaf, oavsett om vi hade gått i krig med er eller inte. Nu fick ju ni "vinna" :rolleyes: över oss och då blir det lite roligare för er...

Men helt ärligt, ni som är kvar ... tittar man på TW-stat så är det ingen kul läsning, ingen gör något, har ni inte tråkigt?

Nu skall jag fortsätta min semester!!!

Lordi
 

DeletedUser

Guest
LM,

Ingen adlar för det är Juli, inte konstigt att det är dålig aktivitet ;) Jag adlar hellre att par barbarer i Juli än avslutar mitt konto .

Att ni är en krigarstam som behövde näring för att överleva är bullshit, då hade ni krigat mycket mer, fanns hur mycket chanser som helst för er att gå in och kriga BRA krig. Vilka har ni krigat mot? MR och en halvtimma mot oss?

Ni hade dock materialet för att bli riktigt jävla bra, men du ser ju vad som händer, nästa fall är ju Anders Leth - stor krigare ;)

Nu ska jag ut till stugan LM och jag har fortfarande mitt TW konto och min stam kvar! - Fantastiskt va? :)




ps. Det finns dock ett par som håller hedern i behåll från ex. K¤O¤L.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har hållit min tunga ifråga om min moderstam ur vilken jag är kommen, K¤O¤L, men nu är det dags.

Jag ser med glädje och stolthet tillbaka på tiden i K¤O¤L. Vi var en stark stam med mycket kämparglöd och vi var myckat sammansvetsade. MEN...och det är ett stort MEN.. Det var då.

Ledningen och halva K¤O¤L valde att lägga ner när vi var i ett utsatt läge, vad orsaken till detta var låter jag vara osagt. Dock tycker jag det var kymigt mot oss som ville fortsätta kämpa.
Vi som ville fortsätta bröt oss ur innan galenskaperna började och lyckades skapa oss en stam med bra grund att stå på.

Vi står fortfarande starka och fortsätter kämpa. Vi ger inte upp trots motgångar. (Ära de som äras bör.)

Dock retar det mig att vissa väljer att se oss som flyktingar medans man väljer att kasta skit på andra stammars ledning som lämnat sina medlemmar i sticket.

/Ripley Ordförande i =FENIX= :cool:
 

DeletedUser

Guest
Jag har hållit min tunga ifråga om min moderstam ur vilken jag är kommen, K¤O¤L, men nu är det dags.

Jag ser med glädje och stolthet tillbaka på tiden i K¤O¤L. Vi var en stark stam med mycket kämparglöd och vi var myckat sammansvetsade. MEN...och det är ett stort MEN.. Det var då.

Ledningen och halva K¤O¤L valde att lägga ner när vi var i ett utsatt läge, vad orsaken till detta var låter jag vara osagt. Dock tycker jag det var kymigt mot oss som ville fortsätta kämpa.
Vi som ville fortsätta bröt oss ur innan galenskaperna började och lyckades skapa oss en stam med bra grund att stå på.

Vi står fortfarande starka och fortsätter kämpa. Vi ger inte upp trots motgångar. (Ära de som äras bör.)

Dock retar det mig att vissa väljer att se oss som flyktingar medans man väljer att kasta skit på andra stammars ledning som lämnat sina medlemmar i sticket.

/Ripley Ordförande i =FENIX= :cool:

Hej Rip

Nej ni är absolut inga flyktingar, vem påstått något så dumt?
Nej jag beundrar er för att ni orkar vara kvar i den världen.

Lycka till!

Lordi
 

DeletedUser

Guest
Som föredetta medlem i ledningen i K¤O¤L så måste jag också tillägga att stammen var väldigt oenad i slutet i och med detta så bildades Fenix då de medlemmarna ville spela vidare utan att vara med på våra "idiotiska" planer.

Det är klart att de skall ha chansen att gå därifrån utan att bli kallade flyktingar när resten av stammen skulle sluta.

Varför jag spelar kvar är en annan sak, då jag är en nyfiken jävel som måste få veta hur det går.

Men straffa inte Fenix medlemmar för något de inte ville ha något med vårt avslut att göra.
 

DeletedUser

Guest
Jag är så trött på ordet flykting i det här spelet, tycker alltid det order tas till i tid och otid.

Det som händer var att K¤O¤L och spelarna som senare skulle bli =F= attackerade TCO och vi satte er som fiende samma sekund.
K¤O¤L börjar dö och =F= bildas, jag sätter återigen er som fiender samma sekund ;) (ingen representant från =F= pratar med mig)

Sen fiende-markerar jag alltid stammen i fråga - Om en spelare går från en fiende-stam till en stam.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Jag är så trött på ordet flykting i det här spelet, tycker alltid det order tas till i tid och otid.

Det som händer var att K¤O¤L och spelarna som senare skulle bli =F= attackerade TCO och vi satte er som fiende samma sekund.
K¤O¤L börjar dö och =F= bildas, jag sätter återigen er som fiender samma sekund ;) (ingen representant från =F= pratar med mig)

Sen fiende-markerar jag alltid stammen i fråga - Om en spelare går från en fiende-stam till en stam.

Mitt inlägg hade inget med dig eller din stam att göra beaver.
Vad jag ville få fram var att man väljer att se vissa som flyktingar men andra som missgynnade av en lednings beslut, som tex. det som hände med TRAKTOR.
Dessa två händelser är ju i grund och botten samma. Leningen för resp. stam tar ett beslut som inte alla medlemmar delar. Medelmmarna från den ena stammen ses som flyktingar de andra är det synd om.
 

DeletedUser

Guest
Mmm, det är ju så i nästan alla stammar i TW, beslut styrs av ledningen, och ledningen ska försöka tillgodose så många medlemmar som möjligt.

Ledningen skall i den mån det går fatta beslut som är bäst för stammen -är säker på att nästan samtliga i K¤O¤L tyckte att det var en jätte bra idé att gå på TCO, men sen händer saker (som ledningen inte räknat med) och K¤O¤L upplöses.

Nu står K¤O¤L med två sidor....

1. =F= & $$$ som vill fortsätta spela (men som attackerade TCO när K¤O¤L förklarade krig)
2.Barbarbyar


Jag håller med om att det är många spelare som förstört för er som ville fortsätta och det var synd att det blev som det blev. Ni skulle ha startat =F= samma dag som K¤O¤L attackerade oss ;)


Förstår dock inte vilka det är som tjatar på att ni är flyktingar om det inte är vi i TCO :) Vi är ju dom enda som kan ha synpunkter på vart ni tar vägen?
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Mitt inlägg hade inget med dig eller din stam att göra beaver.
Vad jag ville få fram var att man väljer att se vissa som flyktingar men andra som missgynnade av en lednings beslut, som tex. det som hände med TRAKTOR.
Dessa två händelser är ju i grund och botten samma. Leningen för resp. stam tar ett beslut som inte alla medlemmar delar. Medelmmarna från den ena stammen ses som flyktingar de andra är det synd om.

Det är enbart Traktorer om inte ser dem som flyktingar, missade du Bringts lista?
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Jag är så trött på ordet flykting i det här spelet, tycker alltid det order tas till i tid och otid.

Det som händer var att K¤O¤L och spelarna som senare skulle bli =F= attackerade TCO och vi satte er som fiende samma sekund.
K¤O¤L börjar dö och =F= bildas, jag sätter återigen er som fiender samma sekund ;) (ingen representant från =F= pratar med mig)

Sen fiende-markerar jag alltid stammen i fråga - Om en spelare går från en fiende-stam till en stam.

Lätt att vara efterklok..
 
Topp