Var är K#O#L?

Zapp007

Member
Reaktionspoäng
0
Och dom avslutade sina konton hela bunten för att dom inte ville förlora?(Jag gissar bara :p)
 

DeletedUser

Guest
japp. i princip. Finns några kvar, fast de är nog snart borta..
 

RedFire

Member
Reaktionspoäng
2
Även om K¤O¤L var den största stammen när de gick i krig mot TCO så tycker jag att de är ganska dåligt av dom när de ger upp så lätt

Så tycker K¤O¤L försvann för fort när dom krigar mot en stam och sen få Solace över sig när de säkert gav upp och börja attackera Solace och även TKOTRT

off topic.
TKOTRT står på bena och krigar mot nästan alla största stammar, utom mot TCO, Solace och KWN... Tycker det är starkt av dom
 

DeletedUser

Guest
Även om K¤O¤L var den största stammen när de gick i krig mot TCO så tycker jag att de är ganska dåligt av dom när de ger upp så lätt

Så tycker K¤O¤L försvann för fort när dom krigar mot en stam och sen få Solace över sig när de säkert gav upp och börja attackera Solace och även TKOTRT

off topic.
TKOTRT står på bena och krigar mot nästan alla största stammar, utom mot TCO, Solace och KWN... Tycker det är starkt av dom

Bullshit :).
 

DeletedUser

Guest

Word ^^

"Nästan alla stora stammar"... DO-RIM är väl den enda riktigt stora de krigar mot? Och de är väl fortfarande en 100 milj. poäng större än både DO-familjen, SVIT och Yaks tillsammans? Så att det är starkt av dem att ligga under mot dem köper jag inte riktigt :)

Men tåppik var väl K¤O¤L, vet inte riktigt hur vi snöade in på traktor:eek:
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
En sista sak om TKOTRT plx.

1 Solace Nej
2 TCO Nej
3 TKOTRT Nja
4 DO-RIM Ja
5 KWN Nej
6 =F= Nej
7 TKOTR3 Nja
8 TKOTR2 Nja
9 Yaks Ja
10 ROS-R Nej

Så TKOTRT krigar mot 2 top 10 stammar och någon sa att dem krigar mot några av de största stammarna? Gj.


On Topic: I efterhand ryktas det om att K¤O¤L spelarna ville ta semester nu till sommaren och ville, för sista gången, visa sin styrka. När detta misslyckades gav de flesta i stammen upp och avslutade sina konton. Resten gick till =F= eller $$$ och vi kommer "antagligen" plocka dem.

We Kill For Honor
 

DeletedUser

Guest
Även om K¤O¤L var den största stammen när de gick i krig mot TCO så tycker jag att de är ganska dåligt av dom när de ger upp så lätt

Så tycker K¤O¤L försvann för fort när dom krigar mot en stam och sen få Solace över sig när de säkert gav upp och börja attackera Solace och även TKOTRT

off topic.
TKOTRT står på bena och krigar mot nästan alla största stammar, utom mot TCO, Solace och KWN... Tycker det är starkt av dom




hahaha....Bra snack..
 

DeletedUser

Guest
Roligt att se hur vissa vill ta poäng på KOL nu de flesta av oss lämnat.
Lite fakta:
- Vi var störst och hade kanske inte så mycket mer att bevisa.
- V2 liknad mest SIMS med en massa internadling som de flesta stammarna led av, inge kul!
- Många i KOL var färdiga med V2 men vill göra något kul för att se om spelglädjen kunde komma tillbaka.
- De flesta spelarna i KOL är rena off-spelare och hatar lågt tempo...
- Vi bestämde oss för att köra ett sista krig mot någon, det blev TCO pga en del bad blood sen tidigare, men egentligen mest för att TCO var den enda värdiga motståndaren enligt vår bedömning.
- Men engagemanget var klent redan under krigsförberedelserna plus att del information läckte ut i förväg, vilket gjorde att vår plan och strategi var inte 100% från början, men ingen brydde sig... samt att vi hade allierade som skulle komma in och kriga på vår sida senare
- Vi körde igång och valde att kriga på ett annat sätt än tidigare med flera fronter samtidigt, vilket var ett misstag, vi blev för utsmettade och fick inte den KOL kraften framåt så vi var kända för, plus att engagemanget var rent ut sagt dåligt.
- Sen fick vi 2 av våra viktiga spelare bannade, pga av anledningar som jag inte vill gå närmare in på ...
- Sen fick kriget en annan vändning där vår forna allierade och andra stammar vände sig emot oss, så istället för att kriga mot TCO och Bringt som vi redan innan visste skulle stötta TCO, så hade vi ett flertal stammar på oss.
- Men vår största brist var vårt engagemang och vår vilja som var låg och då många av oss hade redan bestämt oss innan kriget att tagga ner eller lägga av helt, och där den sista spelglädjen försvann ...

Men ingen av oss var särskilt ledsna.
Vi hade som stam tagit oss till toppen och var tämligen ohotade, V2 hade somnat in helt och det var mest tråkigt.

Så för att summera, vi gjorde ett sista ryck och sen får vi sen vem som vill fortsätta oavsett om det gick bra eller dåligt för oss...

Sen får gärna andra ta åt sig cred för att de vann över oss och det är okej, men för oss så var det vårt eget oengagemang och trötthet som var vår värsta fiende.

Vi har medvetet lämnat en massa Barbarer efter oss för att se om detta kan vitalisera skapa nya förutsättningar och förändra världskartan och maktbalansen i V2

K¤O¤L R.I.P

Glad sommar till alla i V2

LordMart
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Bullshit att flera vände sig mot er. Ni anföll oss (solace och TKOTRT) först och inte tvärtom :eek:

Med oss menar jag inte att vi är systerstammar eller något liknande :eek:
 

DeletedUser

Guest
- Vi var störst och hade kanske inte så mycket mer att bevisa.
[...]
- Men engagemanget var klent redan under krigsförberedelserna plus att del information läckte ut i förväg, vilket gjorde att vår plan och strategi var inte 100% från början, men ingen brydde sig... samt att vi hade allierade som skulle komma in och kriga på vår sida senare
[...]
- Men vår största brist var vårt engagemang och vår vilja som var låg och då många av oss hade redan bestämt oss innan kriget att tagga ner eller lägga av helt, och där den sista spelglädjen försvann ...
[...]
Vi hade som stam tagit oss till toppen och var tämligen ohotade, V2 hade somnat in helt och det var mest tråkigt.
[...]
Sen får gärna andra ta åt sig cred för att de vann över oss och det är okej, men för oss så var det vårt eget oengagemang och trötthet som var vår värsta fiende.

Jag vill inte vara jobbig och dra upp det här för diskussion, men känner mig ändå pressad att påpeka några saker.

1. Att vara störst i nuläget bevisar egentligen ingenting. Just nu är Solace störst, för någon vecka sedan var det TKOTRT. Saker förändras, och även om K¤O¤L har varit nummer ett mer än en gång så är toppstammarna på V2 hyfsat jämna, och har varit så ett långt tag nu. Just nu finns det nästan 120 000 byar i värld 2. Ingen stor stam äger/har ägt mycket mer än 20-25 procent. I det sammanhanget är K¤O¤L bara en stam som kom och gick, precis som MR (som jag har för mig var betydligt större procentuellt sett). Dessutom fattar inte hur du kan säga: "Vi hade som stam tagit oss till toppen och var tämligen ohotade". Visst var ni starka i sydöst och hade kanske hyfsad kontroll över cirka 1/5 av världen, men TKOTRT har länge haft samma situation i nordväst till exempel. Det finns faktiskt inget direkt skäl att skryta för än en stabil stam med enbart aktiva spelare korsat 50%-gränsen (vilket vi kanske kommer att få se vid vinter eller nästa vår).

2. Jag fattar faktiskt inte hur ni kunde dra igång kriget på de grunder ni hade. Märker man att det finns diplomatisk osäkerhet eller att man tar sig vatten över huvudet, så kanske man ska tänka om, i stället för att riskera sina 200 mille poäng. Taskigt mot de spelare i fd K¤O¤L som faktiskt engagerar sig och fortfarande stretar emot TCO.

3. När du säger "vår största brist var vårt engagemang och vår vilja som var låg", kan jag inte annat än att hålla med dig. Det är synd att er vilja kuvades och att det inte blev ett längre krig med uppställningen K¤O¤L vs. TCO, vilka skäl det än hade. Som situationen utvecklades känns det inte som att någon har rätt att säga att den har "bevisat någonting" (inte ens TCO, trots att de blev påhoppade). Barbarer är den enkla ytterdörren K¤O¤L valde att gå ut igenom.

Du radar inte upp fakta, bara din egen uppfattning.
 

DeletedUser

Guest
Du radar inte upp fakta, bara din egen uppfattning.

:) vems uppfattning förutom min egen eller vår stams kan jag uttrycka ...

Var och en får dra sina egna slutsatser om vad som hände eller varför!

... och som SirBro skrev - jag menade MoB och TFB. Men som sagt historia :rolleyes:

Jag kom säkert inte med några nyheter, de som var med och kriga mot oss märkte säkert att vi i KOL inte gjorde många knop ...
 

DeletedUser

Guest
Och sedan kommer din saga om K¤O¤L:s förfall


Jag tycker bara inte att du ska komma och kalla din egen uppfattning för fakta.

Du har din fulla rätt att tro vad du vill, mitt syfte är bara att jag tycker att det är lite trist med alla kommentarer, det var bara det ... sen är fakta ett subjektivt synsätt i denna saken.

Myntet har alltid två sidor :rolleyes:

Nu får ni fortsätta och kämpa vidare i V2 och jag vill bara önska er alla lycka till!

LM
 

DeletedUser

Guest
Det är gott LM, men det är som du säger, ni attackerade oss, vi var lite beredda på det eftersom det var "bad blood" mellan våra stammar - det var bara en fråga om tid innan vi flugit på varandra, det var aldrig något snack om att det skulle bli ett krig mellan oss, utan bara när, men jag hade ett förslag till blixsten och Ebolas att om dom ville kunde dom gå på oss, men att vi i alla fall skulle få 2 veckor på oss att veta om det!
Men det blev aldrig något krig då, mest lite nervösa skratt tyckte jag. ;)


Men en kväll så kom attackerna mot oss, vi stod upp rätt bra tidigt och klarade av att kontra och faktiskt har vi ALDRIG legat under i kriget, trots att vi blev påhoppade :)

Sen blev det ju inget utav 20 utan TFB bildades och några spelare speciellt: JockDeRock & ic3princ3 de adlade egentligen tomma byar hos er då alla era trupper stod 100h bort vid TCO front :) Ingen skam åt Jock och ic3 som gjorde ett grymt jobb, Jock gick som en maskin i era kluster.
MoB anslöt sig också, men tror inte dom tog så mkt byar.

Efter det tror jag luften tog slut och man kan sammanfatta det med dessa 3 punkter som avgjorde kriget.


1. TCO var bättre än vad ni trodde.
2. Nyckelspelare bannad - drog ner moralen.
3. TFB attackerar mot era tomma byar.




Lite smaskig TW-porr från mig så här på midsommardagen...
 
Topp