V5 ur Haroos synvinkel

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag har gjort en v12 ur haroos synvinkel.
Nu äre v5s tur.

Starten
Allting började med, att jag startade upp med några från v3. I stammen Bunny, låg granne med 2 från FPPA (Greedy Crusader och nån mer har jag för mig). Var jävligt rädd för GC, han hade ca 4x så mycket poäng som jag hade. Var väl egentligen rädd för FPPA (FlowerPowerPandaArmy) i all allmänhet eftersom man inte kunde sätta något emot dem. Kanske bör tilläggas att jag låg i K54. Kommer inte riktigt ihåg resten mer än att FPPA mergade med en stam vid namn Spank och bildade SEWDLD.
I K55 så skapades en stam... G8, som var basen till [rs].

Midgame
Nu när SEWDLD var borta så började 34andra stammar växa. Nämligen KILT, KACM och [rs] och [SWE]. Vi i [rs] och KACM hade en IAP, detsamma gällde [SWE] och KACM. Dock valde vi att bryta våran när vi låg på snarlika poäng som KACM, och det blir krig. Vi vinner kriget, ska väl inte säga lätt men ja.. det var ganska lätt. Den enda som är kvar e den ytterst sega TheRedSnake (cred till dig). Samtidigt så har jag för mig att KILT mergar med NN och kämpar på mot Crow och vinner en lätt seger. Nu är det endast 3 stammar kvar. KILT och [rs] och [SWE], i 2 olika delar av världen. [rs] i K55, [SWE] i östra K54 samt K55 och KILT i K44.
Senare startar [rs] även krig mot [SWE] och tar över de bästa för att kötta resten. Kommer inte ihåg ett exakt datum så det uteblir här :). Vi köttar på riktigt fint för att säga det själv.

Lategame 1.0
Den 11/06 - 09 skapar [rs] krig mot T*ON. Familjestammen från Naturen. Det är ett sommarkrig och går ganska segt ur min synvinkel. Kan väl dock inte säga att jag bidrog eftersom min "twpaus" var när kriget startade. Kom dock in senare, i mitten av augusti. Den sista augusti är det ytterligare en merge på G. Mellan [rs] och RAV. Namnet som många vet VäV.
Detta bidrog även till att stammen SEAMEN skapades, eftersom Gotte vår allsmäktige fader slutar och alla inte var nöjda med mergen så bildas alltså stammen.
SEAMEN och KILT regerar tillsammans, dock tröttnar KILT på den slappa attityden allmänt på v5 och gör en "tjekan". Några medlemmar blir dock kvar och går då in i SEAMEN samt DEMONS. Detsamma gör SEAMEN efter någon månads herravälde.


Lategame 2.0
De som inte var med på en såkallad "tjekan" i Seamen går över till Demons. DEMONS som fortfarande regerar världen vann den genom att barbadla (precis som dess fiender), rekrytera och skicka in en massa nubs på konton. Alltså sitter det folk på deras 15919459159915 konton, som dock är helt värdelösa.


Mina slutord:
Jag måste säga, att jag är förvånad över att en värld, med en vinnande stam... Är av så dålig kvalite. Som sagt, jag hoppas ni gör er av med alla rötägg (nämner inga namn) *host* framgång, gittanlarsson *host* och alla spelare som liknar dessa. Skulle helst se att ni bara behöll spelarna i klass med PREKO, Grizzly och Pappa72 men det är inget jag styr över.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Kan inte annat än att nämna kvaliten på stammen som finns kvar idag är så pass dålig som du nämner, skriver som jag skrev i waxad, den är inte bäst men den är bra och den duger, man måste inte vara bäst för att vinna, man måste även vara smart vilket Demons har bevisat att dem är, så creeds till deras ledare.

Att ni klagar på det dåliga motståndet ni fått på v5 är lite löjligt då det har funnits möjligheter för er att kriga på högre nivå om ni nu har velat detta, att ni går på inaktiva spelare samt internadlings konton som ni känner till och sedan klagar på motståndet är för mig skratt retande, men det är din syn på v5 och jag ska inte smutsa ner tråden mer än så här.
 

DeletedUser

Guest
både waxad och du har glömt SWE. Det var ändå dem som dominerade v5 under en längre tid efter sewdld
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Detsamma som jag skrev i andra tråden om V5's historik gäller även i denna, håll det på en rimlig nivå om ni vill ha den kvar. Detta inlägg är mest en förebyggande åtgärd för att ni ska veta vad som gäller och inte.
 

DeletedUser

Guest
Skulle bara vilja tillägga att v5 inte alltid varit enkel, som det ibland verkar. Att KACM kriget gick så fort var tack vare vårt blixtkrig. TQON hade sina jobbiga stunder för vissa, inte minst när SEAMEN i början var 10 medlemmar och vi fick möta dess koncentrerade vrede på oss :)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Skulle bara vilja tillägga att v5 inte alltid varit enkel, som det ibland verkar. Att KACM kriget gick så fort var tack vare vårt blixtkrig. TQON hade sina jobbiga stunder för vissa, inte minst när SEAMEN i början var 10 medlemmar och vi fick möta dess koncentrerade vrede på oss :)

Jag kommer faktiskt inte ihåg något av KACM kriget då jag låg i östra K54 istället för K55 och krigade ;). Och under TQON var jag borta första 2 månaderna :)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Kan inte annat än att nämna kvaliten på stammen som finns kvar idag är så pass dålig som du nämner, skriver som jag skrev i waxad, den är inte bäst men den är bra och den duger, man måste inte vara bäst för att vinna, man måste även vara smart vilket Demons har bevisat att dem är, så creeds till deras ledare.

Att ni klagar på det dåliga motståndet ni fått på v5 är lite löjligt då det har funnits möjligheter för er att kriga på högre nivå om ni nu har velat detta, att ni går på inaktiva spelare samt internadlings konton som ni känner till och sedan klagar på motståndet är för mig skratt retande, men det är din syn på v5 och jag ska inte smutsa ner tråden mer än så här.

Jag satt ju som du kanske vet på Minja kontot en kort period. Kände mig inte motiverad att fortsätta eftersom i adelsplaneraren låg det nästan bara barbs bokade, kändes riktigt tråkigt att kriga själv. Inga uppdaterade offensiver låg heller i forumet vad jag kan minnas osv.
Jag skulle mer än gärna vara med på att kriga nu.. För att visa att v5 att det inte är försent att försöka ;).
 

DeletedUser

Guest
Jag satt ju som du kanske vet på Minja kontot en kort period. Kände mig inte motiverad att fortsätta eftersom i adelsplaneraren låg det nästan bara barbs bokade, kändes riktigt tråkigt att kriga själv. Inga uppdaterade offensiver låg heller i forumet vad jag kan minnas osv.
Jag skulle mer än gärna vara med på att kriga nu.. För att visa att v5 att det inte är försent att försöka ;).

Det är det jag menar, fienden går ihop och adlar barbarer för att bygga deff i dem och kör solo spel istället för att jobba som en stam, de kanske har en bra ledning men inget team play (nämde det tidigare, bra team play eller bra ledning, aldrig båda två samtidigt).

Jag kan lova dig att det finns mängder med fiende konton som ligger och väntar på en ägare för att spela emot oss, det ska vi inte gå in på för då blir adam sur.

Att stammarna har adlat barbarer för att komma dit dem är idag är förståligt, det finns i dagsläget strax över 10k barbarer på 10k~, i början så körde de allra flesta på att adla barbarer på 3k då dem kunde producera fram snabba trupper och få ut en adel rätt så fort, det faktumet känner alla till.
problemet som finns idag är att det tappade intresset på att kriga och istället adla barbarer är ett problem som jag tror ligger hos tw teamet från den tiden dem satte upp världen, så att klanka ner på att en stam adlar barbarer är fel.

Make no sense ..
 

DeletedUser

Guest
Haroo:
1. Jag kan lova att i demons i dag finns det elit som troligen skulle slå dom flesta stammarna i hela tw om det var så att alla gick in till 100%. Jag är nog den enda som vet vilka spelare vi har i stammen.
Men jag anser att många av spelarna gör nytta fast dom kanske spelar på 10% av sin förmåga.
Det är bättre att kontona har ägare än att man sitter på k.ö-konton.

Därimot finns det även konton som inte är dom allra bästa spelarna på.
Dock finns dom där av en anledning.

Som tex nu. vi vill ha 60-70% av världen o det är vårat närmast mål.
Även där,Det är bättre att ha en mindre bra spelare som man litar på än en som är bra som förstör.

Att demons är nr1 idag är mycket pga att alla sätter stammen i första hand och sitt konto i andra hand.

Om det finns dåliga spelare i en stam så är det ju min skyldighet som ledare att lära dom att spela.
Lyckas jag inte med det är det mitt fel. Därimot kan det vara så att inte alla vill lära sig.

Haroo jag vet att det är i din synvinkel, och det tycker jag är ok.
Jag vill därimot tala om sanningen om oss iaf.
 

DeletedUser

Guest
Lategame 2.0
De som inte var med på en såkallad "tjekan" i Seamen går över till Demons. DEMONS som fortfarande regerar världen vann den genom att barbadla (precis som dess fiender), rekrytera och skicka in en massa nubs på konton. Alltså sitter det folk på deras 15919459159915 konton, som dock är helt värdelösa.


Mina slutord:
Jag måste säga, att jag är förvånad över att en värld, med en vinnande stam... Är av så dålig kvalite. Som sagt, jag hoppas ni gör er av med alla rötägg (nämner inga namn) *host* framgång, gittanlarsson *host* och alla spelare som liknar dessa. Skulle helst se att ni bara behöll spelarna i klass med PREKO, Grizzly och Pappa72 men det är inget jag styr över.
Tycker inte att man ska snacka så mycket om man själv inte "orkar" spela vidare för att en värld är seg eller så. Skulle folket ha stannat hade denna världen garanterat varit över nu då vi var riktigt effektiva i [rs].

Sen var du som sagt inte med så mycket i det stora kriget som du även själv nämnde, utan kom in senare eftersom du tagit en paus.

Självklart landar det spelare som inte är världens bästa på olika konton för att just ja "vissa spelare orkar inte spela mer" Sen har det nästan alltid varit så att vissa adlar barbarbyar och det kommer alltid att vara så oavsett vilken värld du spelar på. Ibland är det för att täta till sitt eget kluster och ibland för att få några billiga byar nära sina fiender. Självklart finns det dom som adlar barbarbyar i alla fall, men det får man sätta stopp för på något sätt.
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Det roliga är ju när preko säger att dem förmodligen skulle slå alla andra stammar (på andra världar) samtidigt som han nog själv vet om att dem inte skulle en chans mot t.ex. -st2-, TCO U name it.
 

DeletedUser

Guest
Visst är det okej att adla barbs ibland, det gör ju alla någon gång. Och visst även barbadlarstammar har ju samma rätt att vinna

Och visst är det så som Preko tidigare sa i den här tråden.
Det är ju bättre att ha spelare som spelar på 10 % av sin förmåga än ingen spelare alls.

I bägge av dessa argument håller jag med er i DEMONS. Men om ni nu erkänner er vara en mindre bra stam med några guldkorn i (var iaf så jag förstod Prekos tidigare inlägg ) då ska ni ju inte höja er själva till skyarna så som ni gjort i stora delar av v5s forum och påstå att ni är mycket bättre än vad ni är och att ni har vunnit världen på att vara krigare.
För ni måste inse det här nu, både KILT och [rs] vann sin makt genom krig vilket ger respekt.
Medans ni har vunnit större delen av er makt genom att rekrytera resterna av Seamen och KILT och att adla barbarhavet KILT och seamen lämnade bakom sig.

Detta ger ju inte så mycket respekt och därför blir ni lite av en slagpåse som folk gillar att hacka på ;)

Såg även ett tidigare inlägg av en demon som påstod att DEMONS vunnit alla sina krig.
Hoppas inte att ni i DEMONS är för gammla för att minnas UC vs DEMONS? Hur gick det där innan KILT stoppade ett finger med i spelet? Inte fan gick ni på plus iaf ;) Men som sagt ni är en helt ny stam idag...

tack för mig
/waxad
 

DeletedUser

Guest
uc/demons. vi krossade uc fast vi kriga mot 2 andra bla väv.

uc hade aldrig en chans.

Därimot förlorade vi mot väv den tid dom var aktiva.

nth anser jag att vi vann i mot då dom rymde in i kilt.

frälst tog vi bort.
osv.


Ica jerry (drlove?)

som jag sa tidigare har vi folk i demons som är otroligt duktiga o i rank 1 stammar i andra världar.
Därför jag oxå skriver att vissa bara spelar på 10% då dom fortfarande spelar i andra världar.
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
uc/demons. vi krossade uc fast vi kriga mot 2 andra bla väv.

uc hade aldrig en chans.

Därimot förlorade vi mot väv den tid dom var aktiva.

nth anser jag att vi vann i mot då dom rymde in i kilt.

frälst tog vi bort.
osv.


Ica jerry (drlove?)

som jag sa tidigare har vi folk i demons som är otroligt duktiga o i rank 1 stammar i andra världar.
Därför jag oxå skriver att vissa bara spelar på 10% då dom fortfarande spelar i andra världar.

Haha du är allt bra rolig du. Du kan inte mena att ni vann mot NTH och UC? Okej ni tog dem när kilt också gick på dem men långt ifrån innan.
 

DeletedUser

Guest
Haha du är allt bra rolig du. Du kan inte mena att ni vann mot NTH och UC? Okej ni tog dem när kilt också gick på dem men långt ifrån innan.

kollar man statistiken som var innan KILT gick på så lede Demons denna under krigets gång, det var så pass att KILT gick in och deffade UC för att dem inte skulle tappa byar.

KILT gick in i kriget när dem insåg att Demons såg att KILT deffade så istället för att låta Demons komma närmare KILT så passade KILT på att ta gratis byar (ja jag var med i UC under denna tid)
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
kollar man statistiken som var innan KILT gick på så lede Demons denna under krigets gång, det var så pass att KILT gick in och deffade UC för att dem inte skulle tappa byar.

KILT gick in i kriget när dem insåg att Demons såg att KILT deffade så istället för att låta Demons komma närmare KILT så passade KILT på att ta gratis byar (ja jag var med i UC under denna tid)

Nja, riktigt så var det väll inte? Jag kommer ihåg det som att Supersympa (Och någon mer) attackerade Sugröret "Utan ledningens godkännande" och då blev sugröret upprörd och sa vad han tyckte och tänkte om kilt och då gick hela kilt emot oss.

Resten är historia :)

Dock kollade jag gammal statestik nu och det var väll ingen kross från något håll direkt. Den sista statsen såg ut

Side 1:
Tribes: DEMONS DEM-A
Players:

Side 2:
Tribes: UC
Players:

Timeframe: 31/10/2009 20:57:00till16/01/2010 18:46:55

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 3,280
Sida 2: 1,030
Skillnad: 2,250



Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 432
Sida 2: 435
Skillnad: 3


Så ni hade väll bättre styre då. Jag har aldrig varit en ledare ;) Men det känns som det kunnat gå åt vilket håll som helst.

MVH
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ni måste skämta!!!

Vi tog uc när vi ville! kom ihåg att vi under denna tid hade krigat mot väv i typ 4 månader o även krigade mot tqon då. O vi gick iaf plus mot uc!!!!

Hade det vart bara uc mot demons ja då hade det vart en lätt match.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Ni måste skämta!!!

Vi tog uc när vi ville! kom ihåg att vi under denna tid hade krigat mot väv i typ 4 månader o även krigade mot tqon då. O vi gick iaf plus mot uc!!!!

Hade det vart bara uc mot demons ja då hade det vart en lätt match.

Att ni låg i krig med väv spelade ju i det stora hela inte så stor roll. ALLA som låg i fronten mot oss hade fulla off byar och sparat adels ett bra tag. Det var samma som oss. Det kan du inte neka.

Dem som var i vår front hade inte någon front mot VÄV, och det var i princip samma förutsättningar. Så jag har svårt att se att det skulle gjort någon större skillnad i fall ni hade varit 1on1.

Då dom flesta med adel låg väldigt långt bort från uc fronten, så vi fick använda en annan taktik i detta krig.
Vi mosade helt enkelt sönder deras byar på dom vi trodde var dom aktivaste.Detta har nu gjort att halva styrkan har slutat o resten kommer troligen försöka att klara sig genom att lämna uc.Sen har ju kilt gått på väldigt bra på dom oxå. så dom har ett hopplöst läge.

Ni mosade och kilt adlade? Så skriver du? Och även fast ni inte hade krigat mot VÄV så hade det ju varit samma mängd adlar i den direkta fronten.
 

DeletedUser

Guest
Som sagt. Ni hade inte en chans.

Du kan väl erkänna det. MacB.

vi tog er i sömnen om vi ville.
Av alla krig jag krigat, så var ärligt från hjärtat uc kass.

Fan kolla på combatdoc som jag spelade på k.ö från att det var helt mosat o jag tog från 400.000 till 2.2 mille på lite över en månad.

utan stam.
 
Topp