DeletedUser
Guest
Hastighet: 1.25
Enhetshastighet: 0.75
Gör så att aktiviteten spelar något mindre roll än vanligt, så kan man inte sitta 24 timmar om dygnet så tappar man inte lika mycket på att inte kunna farma.
Paladin: ja
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Utan Palading går starten något långsammare. Utan bågar och kyrka så gynnar de framförallt nybörjare som vill lära sig spelet.
Adelssystem: Guldmynt
Så som de är på v29 så att man ej kan köpa adelsmän, däremot om tyskarna vägrar det två världar irad, då föredrar jag lagringsystemet.
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 5000 p
Hur stora barbsen blir resulterar även i hur stor och lång en värld blir eftersom det blir mer gynnsamt att adla dessa byar men framför allt folk som startar månader efter världens start har en större chans att komma ikapp resten.
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Inga jobbiga smedjenivåer som framförallt gör de svårare för nybörjare.
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
En av de absolut bästa settings som kommit till... gör co spelandet något mindre gynnsamt, tycker detta ska vara ett måste på samtliga världar
Stamgräns: 15.
Vad gör egentligen stamgräns? Om de skulle var 3 personer som stamgräns hade nybörjarna haft 50 "akademi/syster stammar så det spelar egentligen ingen roll ur deras synsett. Det som spelar roll är hur många personer som kan vinna en värld, hur många konton som kommer vara med i en premade. Lär aldrig bli en värld med mindre än 15 i stamgräns så får sätta det.
Maximalt adlingsavstånd: 30
Gör det lättare för konton som joinar världen månader efter starten att växa någorlunda i fred utan att någon in i mitten vill ut i rimmen.
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Får verkligen tänka till innan man anfaller någon i starten vilket gynnar folk som försöker lära sig spelet.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya - Gärna ta bort marknadstjänsterna.
Slutscenario: Dominans - Öppen i minst 365 dagar och en stam måste ha minst 60% av alla spelarägda byar och hålla detta i 365! dagar, eller hålla 90% av spelarägda byar i minst 2 veckor.
Istället för att nybörjare inte vet vem dom skall attackera så kan dom redan få ett mål i ett mycket tidigare skede än normalt. För att inte världen skall sluta så tidigt så skall den ledande stammen hålla det i ett år desutom får de bevisa samverkan då om de skulle upplösa stammen och göra en ny... ett nytt år påbörjas. (För att inte göra så folk medvetet drar ut på det hela så la jag till det andra.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info:
*Spelare kan INTEvälja startposition.
Premade? Synd. Här får de mer erfarna spelarna skapa en egen stam och lära känna nya människor i sitt område för att skapa en stam och samarbeta.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 300ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns 0.5% av byns värde. ALT. 25 pop
*Flaggor avaktiverade
*3 barbs och 1 bonus by per spelare. Vilket leder till att man kommer ha få grannar och mer kommer kunna adla sina första byar utan att någon bättre spelare mosar denna.
Enhetshastighet: 0.75
Gör så att aktiviteten spelar något mindre roll än vanligt, så kan man inte sitta 24 timmar om dygnet så tappar man inte lika mycket på att inte kunna farma.
Paladin: ja
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Utan Palading går starten något långsammare. Utan bågar och kyrka så gynnar de framförallt nybörjare som vill lära sig spelet.
Adelssystem: Guldmynt
Så som de är på v29 så att man ej kan köpa adelsmän, däremot om tyskarna vägrar det två världar irad, då föredrar jag lagringsystemet.
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 5000 p
Hur stora barbsen blir resulterar även i hur stor och lång en värld blir eftersom det blir mer gynnsamt att adla dessa byar men framför allt folk som startar månader efter världens start har en större chans att komma ikapp resten.
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Inga jobbiga smedjenivåer som framförallt gör de svårare för nybörjare.
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
En av de absolut bästa settings som kommit till... gör co spelandet något mindre gynnsamt, tycker detta ska vara ett måste på samtliga världar
Stamgräns: 15.
Vad gör egentligen stamgräns? Om de skulle var 3 personer som stamgräns hade nybörjarna haft 50 "akademi/syster stammar så det spelar egentligen ingen roll ur deras synsett. Det som spelar roll är hur många personer som kan vinna en värld, hur många konton som kommer vara med i en premade. Lär aldrig bli en värld med mindre än 15 i stamgräns så får sätta det.
Maximalt adlingsavstånd: 30
Gör det lättare för konton som joinar världen månader efter starten att växa någorlunda i fred utan att någon in i mitten vill ut i rimmen.
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Får verkligen tänka till innan man anfaller någon i starten vilket gynnar folk som försöker lära sig spelet.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya - Gärna ta bort marknadstjänsterna.
Slutscenario: Dominans - Öppen i minst 365 dagar och en stam måste ha minst 60% av alla spelarägda byar och hålla detta i 365! dagar, eller hålla 90% av spelarägda byar i minst 2 veckor.
Istället för att nybörjare inte vet vem dom skall attackera så kan dom redan få ett mål i ett mycket tidigare skede än normalt. För att inte världen skall sluta så tidigt så skall den ledande stammen hålla det i ett år desutom får de bevisa samverkan då om de skulle upplösa stammen och göra en ny... ett nytt år påbörjas. (För att inte göra så folk medvetet drar ut på det hela så la jag till det andra.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info:
*Spelare kan INTEvälja startposition.
Premade? Synd. Här får de mer erfarna spelarna skapa en egen stam och lära känna nya människor i sitt område för att skapa en stam och samarbeta.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 300ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns 0.5% av byns värde. ALT. 25 pop
*Flaggor avaktiverade
*3 barbs och 1 bonus by per spelare. Vilket leder till att man kommer ha få grannar och mer kommer kunna adla sina första byar utan att någon bättre spelare mosar denna.