V3: Minst 5 spejare, varför?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som tycker det är störande att man måste skicka minst 5 spejare på folk i v3? Är det någon som vet motiveringen till det hela?

Om jag velat skicka 5 spejare hade jag väl gjort det, varför ska jag bli tvingad?
Menar jag skickar med en spejare för att se hur mkt resurser som finns kvar i mina farmar, jag behöver inte 5 st för det.

Det e lite som att säga "nej du får inte skicka 100 lc, du måste skicka 200 om du vill skicka några".
 

DeletedUser

Guest
Undrar jag med!

Sen går det inte skicka fejkattacker heller!

"Den attackerande styrkan måste bestå av minst 17 bybor."... Blv det när jag försökte skicka 1 svärdsman..:p
 

DeletedUser

Guest
Har också stött på detta problem men jag måste skicka minst 15 soldater.

men bonusyar, barbarbyar o övergivna byar kan jag anfalla med 1 soldat om jag vill.
 

DeletedUser

Guest
Det är en funktion som gör att du måste skicka 1/100 av din by's totala poäng i truppmängd.
Då 1 yxman = 1 farmpopulation och du har en by på 1300 poäng så måste du skicka minst 13 yxor.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
klart man kan, skicka 13 attacker med 13 yxmän i varje istället =)
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte heller tanken med denna relativt konstiga regel? Gör ju att man inte kan skicka fakes på samma sätt som innan och sabbar en av de effektivaste anfallsmetoderna.

Vem vill skicka 100 fakes med 99 spjut+ nån murbräcka...kommer kosta äkligt mycket.
 

DeletedUser

Guest
Mm... Fast lite off...

Lite komistkt:

När jag spelade travian förstärkte jag en kompis by, eller förstärkte vet jag inte men jag såg en attack och skickade iväg min nybyggare till kompisen. Han hade dessvärre en attack mot sin huvudby så han skickade alla trupper till den byn och lät nybyggaren vara ensam i en by (Jag visste inte om det) Och sen var det en som skickade en fejk attack med en yxman på den byn och dödade min nybyggare (hans dog också). Nästa dag i forumet ser jag att någon lagt upp den attacken!! XD
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Mm... Fast lite off...

Lite komistkt:

När jag spelade travian förstärkte jag en kompis by, eller förstärkte vet jag inte men jag såg en attack och skickade iväg min nybyggare till kompisen. Han hade dessvärre en attack mot sin huvudby så han skickade alla trupper till den byn och lät nybyggaren vara ensam i en by (Jag visste inte om det) Och sen var det en som skickade en fejk attack med en yxman på den byn och dödade min nybyggare (hans dog också). Nästa dag i forumet ser jag att någon lagt upp den attacken!! XD

Lite off? Mycket offtopic enligt mig. Tillbaka till ämnet eller så kommer hänglåset fram.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Denna regel gäller enbart i början av en värld. Den kommer tas bort ca 3 dagar efter att OD-rankningen är igång.
 

DeletedUser

Guest
Det är en bra regel, även om den hade gällt längre tid. Då kostar det att skicka fejkattacker.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är jobbigt då jag byggde upp spejare direkt för att kolla hur det låg till med byggnader/trupper hos mina grannar för att se vilka som skulle vara lämpliga farmer, nu har jag iofs ganska bra sådana runt mig så det är inget problem längre...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp