v23 i ww2 historia del 2

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
v23 i ww2 historia del 2 dog med att bk o st inte är vänner längre.

Rätt svårt att få det att relatera till WW2. Vad jag vet så kriga inte USA o England med varandra.
(ja det är dom länderna dom har/hade fått vara)

Men men får komma på något nytt
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
v23 i ww2 historia del 2 dog med att bk o st inte är vänner längre.

Rätt svårt att få det att relatera till WW2. Vad jag vet så kriga inte USA o England med varandra.
(ja det är dom länderna dom har/hade fått vara)

Men men får komma på något nytt

"Men så plötsligt kom han på att det var jul och vände sig till sina kamrater och började sjunga.

Och vem är det som svarar i skyttegraven bredvid om inte lilla r0stigs pappa."

Ähh, hände inte denna "verkliga" händelse under första världskriget som parallellen dras till? Var ju inte heller så poppis med skyttegravstaktik under ww2 om jag inte minns helt galet. Kan jag göra då träsprit tär på minnet.
 

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
"Men så plötsligt kom han på att det var jul och vände sig till sina kamrater och började sjunga.

Och vem är det som svarar i skyttegraven bredvid om inte lilla r0stigs pappa."

Ähh, hände inte denna "verkliga" händelse under första världskriget som parallellen dras till? Var ju inte heller så poppis med skyttegravstaktik under ww2 om jag inte minns helt galet. Kan jag göra då träsprit tär på minnet.

Sant min gode vän. Men den fortlöpte till ww2.
Alla resor måste börja med ett steg eller hur ?

Ska jag tolka detta som att du vill att jag ska skriva mer ?
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Tja, why not, men ta det då från början så alla hänger med.

Om jag inte är helt felunderättad så finns upprinnelsen till ww2 här; i skapelseberättelsen i Första Moseboken , det var väl där det tog riktig fart egentligen?
 
Topp