V12 ur Haroos synvinkel

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ja ni.. Nu ska jag försöka mig på det första Wall of Text inlägget som jag gjort någonsin på tw.se externa del ;).
Tänkte berätta lite ur min synvinkel från "rimmen" så att säga.
Hela sagan börjar med att Lody, Kaptengrogg och Haroo bestämmer sig för att göra en stam på v12. Vi är någon vecka efter och hade inte hittat någon roligt premade att spela med.

Vi raggar ihop en del medlemmar IRL (observera, vi känner inte varann irl) och så fortsätter vi. Vi har ett riktigt fint ställe på 25x25 kanske där vi verkligen äger skiten ur alla. Men man blir inte en bra stam av endast 8 medlemmar varav hälften knappt spelat förrut. Så vi börjar ragga medlemmar igen.. på skype den här gången. Nu är vi ca 13-14 medlemmar och är redo för att möta världen.

Vi skaffade tidigt en IAP med TFA eftersom vi fattade att de inte skulle vara att leka med senare in i världen.
Eftersom det inte hände något roligt så hoppar jag lite i tiden. Nämligen till TFAs merge med DSA. Vi fortsatte samarbetet med dåvarande Yawn och allting var frid och fröjd tills Yawn började gå närmare rimmen... närmare oss dvs.
Vi lever på varsin sida, med en gräns där ingen får överträda utan att fråga motparten om lov. Som ett lite friare 38e breddgraden kan man uttrycka det. Men till slut så börjar båda parter att bryta det och Yawn kommer med ett ultimatum till oss, "merge eller krig".
Vi visste då även att de skulle försöka fixa ihop en merge med Träd i framtiden, att bilda en s.k "superstam". Eftersom vi fortfarande hade rätt lite poäng (låg väl runt rank 6-7) och Yawn var väl 6x så stora som oss så valde vi att merga.

Det var då jag tappade lusten för v12. En stam där man leder för enkelt är aldrig rolig, dessutom var det kaos i stammen. Dock kämpade jag på och småadlar lite iaf.... Sen så kommer mergen med Träd. Några dar efter den slutar jag, det blev verkligen sjukt tråkigt med en stam på drygt 75 medlemmar.

Det mesta av historien vet ni redan om. Ville dock bara slänga in lite The BH-history i den också ;). Det var väl allt från mig.. eller ja nästan.

Måste bara säga, skäms på stammarna som har gjort .se ännu tråkigare och nnu kändare för sina merge-egenskaper: Träd, League, MuM och The BH (ja även min stam).

Och ett tack till stammarna som vågar stå upp även om Cmon! hade en ledare som va riktigt kass
Tack Cmon! och -S-

Jag vet att jag inte har skrivarkunskaperna, jag skriver aldrig Wall of text men hoppas ni orkade läsa iaf.
/Haråh
 
Senast ändrad:

Cliff

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag och ett par till ville verkligen adla skiten ur The BH, men tyvärr så tilläts vi inte det:<
 

DeletedUser

Guest
Haroo, ta och sätt dig ner och fundera över vad du egentligen skriver. Du satt för tusan i ledningen för The BH så nog vet även du om hur ni fick till er "merge"(som du kallar den) med oss. Som jag inte ens ville, och inte andra heller. Därav vi endast plockade in de som visade att de kunde och ville köra på världen. 8 stycken av er fick gå över tillslut. Resten blev nekade.

Att The BH drog fördel av kriget som skedde mot Cmon! det var smart, dock hade det inte funkat om jag hade varit huvudledare just då. De blev lovade en merge om de skulle hjälpa till. Dock fick The BH ingen merge, som sagt plockade vi endast in ett fåtal. Det finns spelare från The BH som efteråt har spelat i -s- och som vi idag står i krig med.

Sen att du la ner, det kan inte bero på att du var inaktiv ? Och du började i v13 ;) Sluta snacka goja nu här ute Haroo, ha ha
 
Reaktionspoäng
0
Jag och ett par till ville verkligen adla skiten ur The BH, men tyvärr så tilläts vi inte det:<

Vilka då och varför? Vad hade vi gjort er? Vem var det som stoppade er?

Jag själv tyckte det skulle bli skoj att merga med Yawn för då fick man spela med Sparkz igen<3 Jag själv lärde mig en del i Yawn/TYT som man tar med sig till andra världar och de e jag tacksam för:) I min synvinkel så var det väldigt trevligt i Yawn/TYT och det var en massa sköna människor så man fick aldrig en tråkig stund. Funderar på att skriva en wall of text själv:p
 

DeletedUser

Guest
Jag kan va ärlig och säga att jag själv va sugen på att adla er ur the bh :p och jag låg jävligt nära. Inte för att jag har något emot er men det e en del av spelet lol man adlar folk för att växa och bli starkare. Så att du undrar varför vi skulle adla er eftersom ni inte ''gjort'' oss något e ganska absurt :p
 

DeletedUser

Guest
Haroo du glömde del 1 i din historia du startade med oss i TTT ju först :sneaky:
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Alla vet anledningen till varför vi valde att merga, sen om det var ett tråkigt beslut, fine för mig.. Vi har i alla fall fått något att pyssla med nu, och vi hade i princip hellre gråat oss än att kriga mot varandra (Träd och Yawn dvs)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan va ärlig och säga att jag själv va sugen på att adla er ur the bh :p och jag låg jävligt nära. Inte för att jag har något emot er men det e en del av spelet lol man adlar folk för att växa och bli starkare. Så att du undrar varför vi skulle adla er eftersom ni inte ''gjort'' oss något e ganska absurt :p

Vad jag vet har jag inte skrivit något om att ni skulle adla oss, och vice versa. Kan va ärlig och säga att jag skulle gett dig en plats i The BH om du inte var med i Yawn ;)

Haroo, ta och sätt dig ner och fundera över vad du egentligen skriver. Du satt för tusan i ledningen för The BH så nog vet även du om hur ni fick till er "merge"(som du kallar den) med oss. Som jag inte ens ville, och inte andra heller. Därav vi endast plockade in de som visade att de kunde och ville köra på världen. 8 stycken av er fick gå över tillslut. Resten blev nekade.


Sen att du la ner, det kan inte bero på att du var inaktiv ? Och du började i v13 ;) Sluta snacka goja nu här ute Haroo, ha ha

Ja, jag var/blev inaktiv men inte så inaktiv så att det inte skulle gå att fortsätta, ville dock ge kontot till stammen, har för mig att v13 inte hade börjat då än eftersom jag var "tw-lös" i en vecka.


Att The BH drog fördel av kriget som skedde mot Cmon! det var smart, dock hade det inte funkat om jag hade varit huvudledare just då. De blev lovade en merge om de skulle hjälpa till. Dock fick The BH ingen merge, som sagt plockade vi endast in ett fåtal. Det finns spelare från The BH som efteråt har spelat i -s- och som vi idag står i krig med.


Ja, det kallades inte merge när vi genomförde den men jag räknar det ändå som de då mer än hälften av medlemmarna gick över, i början gav ni oss ett ultimatum (både du och TGoW gjorde det), dock drog vi ut på det och fick till sist "tjata" igenom det.
Blev kanske felformulerat, men klockan var 1 på natten då jag skrev det ;). Jag har ingen koll på vad som hänt efter, vilka medlemmar som spelar var, endast att -valkyria- aka QiQi numera spelar i -s-


/Haroo
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vill förövrigt påpeka att jag har respekt för runt 96 % av alla som spelar i TYT. Det är bara att jag inte respekterar TYT i sin helhet.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan hålla med som en vanlig spelare o köttare i nuvarande TYT så har jag också lite svårt att smälta mergen, men vi har en skön gemenskap nu och jag trivs bra att spela under TYT och tillsammans med Träd spelarna, för det är otroligt många skönare i ett.. även om vi nu mergat..
 

DeletedUser

Guest
Som diplomat och representant för LEAGUE vill jag bara påpeka att vi aldrig genomfört något man kan referera som "merge". Tråkigt när såna här lögner kommer upp.
 

DeletedUser

Guest
Ursprungligen postat av DrLoveH Visa inlägg
Jag kan va ärlig och säga att jag själv va sugen på att adla er ur the bh :p och jag låg jävligt nära. Inte för att jag har något emot er men det e en del av spelet lol man adlar folk för att växa och bli starkare. Så att du undrar varför vi skulle adla er eftersom ni inte ''gjort'' oss något e ganska absurt :p

Vad jag vet har jag inte skrivit något om att ni skulle adla oss, och vice versa. Kan va ärlig och säga att jag skulle gett dig en plats i The BH om du inte var med i Yawn ;)


/Haroo


Mitt inlägg va riktat till cyborgninjajesussmurfteenageturtle
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Alla vet anledningen till varför vi valde att merga, sen om det var ett tråkigt beslut, fine för mig.. Vi har i alla fall fått något att pyssla med nu, och vi hade i princip hellre gråat oss än att kriga mot varandra (Träd och Yawn dvs)

Ah, det hade fått igång världen och gjort den förbannat mycket roligare. Halva blir hux flux grå hahah... Fan.. Gört! :p
 

DeletedUser

Guest
V12 är nog den tråkigaste världen som någonsin skapats inom tribalwars. När två stammar gör den mergen dödar dom inte bara världen utan även varje enskild individs rykte.

Och nej, jag lirar inte v12 utan jag har följt den via forumet.

THE GAME
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
V12 är nog den tråkigaste världen som någonsin skapats inom tribalwars. När två stammar gör den mergen dödar dom inte bara världen utan även varje enskild individs rykte.

Och nej, jag lirar inte v12 utan jag har följt den via forumet.

THE GAME

Varför då? När två stammar köttat på så de kan merga och kanske därmed "döda" världen så kallas det att man vinner.

Tvärtom är att backstabba sina forna allierade utan anledning det som "dödar individernas rykte".

Man spelar för sitt eget nöjes skull och vinner man så bestämmer man vad man gör med vinsten och vilka som delar den. Förlorarna får sitta på läktarn och tjoa bäst de vill. Det här är samma diskussion som gjorde att jag lade av på v7.
 
Topp