v10?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
undrar om man kan göra så att en värld tex v10 får en enhetshastighet 1 och bygghastighet (eller vad det nu kallas) tex, 1.25 eller 1.5?

vet inte vad ni har för planer för nästa värld men gör den intressant i alla fall! :D

(flytta till rätt forum)
 

DeletedUser

Guest
Mitt förslag till v10 då...

Inställningar
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 1.2
Demolera byggnader aktiv
Moral aktiv (tidsbaserad)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 20
Fejkgräns 1% av bypoängen
Smedjans forskningssystem 3 nivåer
Kyrka aktivt
Automatiskt växande Barbarbyar. aktiv
Bonusbyar avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus inte aktivt
Nybörjarskydd 5 Dagar
Maximal relation Anfallare : Försvarare 20 : 1 för de första 25 dagarna

Enheter
Bågskyttar aktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader och resurser.
Paladin Aktivt, inga föremål

Adelsman
Förhöjda adelsmanspriser Lagringar
Återskapa en förlorad adelsman billigt aktiv
Maximal adelsmansdistans 75 Fält (summeras upp till ungefär timmar i varaktighet)
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 25
Lojalitetshöjning per timme 1.5
 

DeletedUser

Guest
Inställningar
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 1.2
Demolera byggnader aktiv
Moral aktiv (tidsbaserad)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 20
Fejkgräns 1% av bypoängen
Smedjans forskningssystem 3 nivåer
Kyrka aktivt
Automatiskt växande Barbarbyar. aktiv
Bonusbyar avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus inte aktivt
Nybörjarskydd 5 Dagar
Maximal relation Anfallare : Försvarare 20 : 1 för de första 25 dagarna

Enheter
Bågskyttar aktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader och resurser.
Paladin Aktivt, inga föremål

Adelsman
Förhöjda adelsmanspriser Lagringar
Återskapa en förlorad adelsman billigt aktiv
Maximal adelsmansdistans 75 Fält (summeras upp till ungefär timmar i varaktighet)
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 25
Lojalitetshöjning per timme 1.5

Ser några saker jag inte gillar med de upplägget.

1. Nivåsystem i smedjan, spec om du skall ha med bågar och beridna (här på .se så har man ju bara 15 tech att använda, de går inte att bygga en bra offby med stående deff tech med spjut, svärd, yxor, bågar, lätt, beridna, tunga, bräckor och katas på bara 15 tech)!

2. Annfalls ration, behövs inget andra n00b skydd!

3. Lagring av res för adel, aldrig gillat sådana världar!

4. Kyrkan, gillar inte den modellen som den "nya" kyrkan har på spelet!

5. 75 rutors adling, skall de vara en gräns så sätt den då på 40, lr sätt den på 1000. Men allt där imellan är bara jobbigt!

6. Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 25, så man garanterat vet att de alltid behövs 4 adlar? Nej de skall vara lite sport i de hela 20-35 är en ganska rolig inställning!

Mitt förslag:

Inställningar
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 2.0
Medlemsgräns för stammar 60 (30 inräknat)
Demolera byggnader Inaktiv (går inte att demolera byggnader)
Moral Inaktiv (Ingen moral)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 35
Fejkgräns 1% av spelarpoängen
Smedjans forskningssystem 1 nivå
Kyrka Inaktivt
Automatiskt växande Barbarbyar. Aktiv
Bonusbyar Avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus Inte aktivt
Nybörjarskydd 5 Dagar
Maximal relation Anfallare : Nej

Enheter
Bågskyttar aktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader, resurser och trupper utanför byn.
Paladin Inaktivt

Adelsman
Förhöjda adelsmanspriser Mynt
Maximal adelsmansdistans 1000 Fält
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 20-35
Lojalitetshöjning per timme 2.0
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja att demoleringsmöjligheten finns kvar. Jobbigt att erövra byar annars när man får sitte med gömställe nivå 10 överallt.
 

DeletedUser

Guest
Sålänge unitspeeden är över 1.0, helst 1.5 så är jag nöjd.
 

DeletedUser

Guest
dock så gömställe typ 10 farmplatser (inte mycket...)

8st ;) men okej, marknaden kanske är lite mer irriterande.

Jag skulle vilja ha en värld utan kyrka, bågar, moral, maximal relation, nivåer i smedjan

mynten lika billiga som på v9

hastighet 1,5

enhetshastighet 2,0
 

DeletedUser

Guest
v10 borde inte komma i år iaf...nästa år skulle vara bättre, världarna blir ju bara mindre och mindre :(
 

DeletedUser

Guest
det e ju inte jobbigt... det är ju marknaden som e jobbig... massa famrplatser -.-

Går ju fortfarande att katta ner marknaden ^^

De går bara inte att demolera själv, utan du måste skicka katas på den (lr någon annan byggnad) om du vill sänka nivån

Alla byggnader går att sänka utom gömstället.
 

DeletedUser

Guest
Då det är värld 10 så tycker jag den borde vara lite speciell... Tänker mest på att jag skulle vilja ha ett konstant fast pris på adelsmännen. Så det blir en aggressiv värld :D

7 dagars nybörjarskydd skulle kanske kunna vara kul... Tänk vilken jävla smäll när det släpps :)... 5 kan vara nog också dock, bara lite exprementellt tänkande xD


Inställningar
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 2.0
Demolera byggnader Aktivt
Moral Inaktiv (Ingen moral)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 35
Ingen fejkgräns
Smedjans forskningssystem 1 nivå
Kyrka Aktiv
Automatiskt växande Barbarbyar. Aktiv
Bonusbyar Avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus Inte aktivt
Nybörjarskydd 7 Dagar
Maximal relation Anfallare : Nej

Enheter
Bågskyttar aktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader, resurser och trupper utanför byn.
Paladin Aktiv

Adelsman
Priset på adelsmän ökar ej utan håller ett konstant värde av 40000 50000 50000 (dvs inga mynt eller paket över huvud taget)
Maximal adelsmansdistans 1000 Fält
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 20-35
Lojalitetshöjning per timme 2.0
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
Inställningar
Spelhastighet 1
Enhetshastighet 1.5
Demolera byggnader aktiv
Moral aktiv (tidsbaserad)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 20
Fejkgräns inte aktiv
Smedjans forskningssystem 3 nivåer
Kyrka inte aktivt
Automatiskt växande Barbarbyar. aktiv, (1500-2500)
Bonusbyar avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus inte aktivt
Nybörjarskydd 4 Dagar
Maximal relation Anfallare: Nej!

Enheter
Bågskyttar inte aktiv
Spejsystem Spejaren kan se allt.
Paladin Aktivt, inga föremål

Adelsman
Förhöjda adelsmanspriser Mynt
Återskapa en förlorad adelsman billigt aktiv
Maximal adelsmansdistans 1000 fält
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 25-35 (lovin' it)
Lojalitetshöjning per timme 1

Medlemsgräns för stammar: 60

Misstänkt likt v9 ser jag, med några modifikationer... alltså ingen större chans att det skulle gå igenom. Antar att nästa värld blir bågskyttevärld, usch :(
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Då det är värld 10 så tycker jag den borde vara lite speciell... Tänker mest på att jag skulle vilja ha ett konstant fast pris på adelsmännen. Så det blir en aggressiv värld :D

7 dagars nybörjarskydd skulle kanske kunna vara kul... Tänk vilken jävla smäll när det släpps :)... 5 kan vara nog också dock, bara lite exprementellt tänkande xD


Inställningar
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 2.0
Demolera byggnader Aktivt
Moral Inaktiv (Ingen moral)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 35
Ingen fejkgräns
Smedjans forskningssystem 1 nivå
Kyrka Inaktiv
Automatiskt växande Barbarbyar. Aktiv
Bonusbyar Avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus Inte aktivt
Nybörjarskydd 7 Dagar
Maximal relation Anfallare : Nej

Enheter
Bågskyttar aktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader, resurser och trupper utanför byn.
Paladin Aktiv

Adelsman
Priset på adelsmän ökar ej utan håller ett konstant värde av 40000 50000 50000 (dvs inga mynt eller paket över huvud taget)
Maximal adelsmansdistans 1000 Fält
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 20-35
Lojalitetshöjning per timme 2.0

medlemsantal per stam: 35

den där hade jag spelat iaf :)
 

DeletedUser

Guest
Inställningar
Spelhastighet 1.75
Enhetshastighet 1.5
Demolera byggnader aktiv
Moral aktiv (tidsbaserad)
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 20
Fejkgräns inte aktiv
Smedjans forskningssystem 1 nivå
Kyrka Inte aktiv
Automatiskt växande Barbarbyar aktiv, (5000)
Bonusbyar avancerade bonusbyar
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus inte aktivt
Nybörjarskydd 5 Dagar
Maximal relation Anfallare: Ej aktivt

Enheter
Bågskyttar Inte aktiv
Spejsystem Spejaren kan se allt.
Paladin Aktivt, inga föremål

Adelsman
Förhöjda adelsmanspriser Mynt
Återskapa en förlorad adelsman billigt aktiv
Maximal adelsmansdistans fält 1000
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 20-35
Lojalitetshöjning per timme 1.75

Medlemsgräns för stammar: 50 (25 inräknat)

Så skulle mina settings se ut :D
 

DeletedUser

Guest
Just de medlemsantal 35... Kanske till och med 25? Skulle göra det mer intressant på den diplomatiska sidan.

Fast jag gillar kyrkan :)

25 är okej :)

kyrkan kan man väl se som en kompromiss för att man får alla andra kanon inställningar, men den är inget plus i mina ögon :)
 

DeletedUser

Guest
25 är okej :)

kyrkan kan man väl se som en kompromiss för att man får alla andra kanon inställningar, men den är inget plus i mina ögon :)

:)

Tycker att om man ska ha en värld utan nivåer i smedjan och utan paket eller mynt så kan man gilla kyrkan för att man då måste tänka iaf liiiite på vilka byar man tar :)

Fast om man tar bort kyrkan med tror jag denna världen skulle bli en perfekt nybörjarvärld... Många nybörjare skulle kunna ha potentialen till att bli stora och snabbt förstå dom olika aspekterna av spelet. + att då innogames tjänar på det =)

Så Gaffel... Har du någonsin haft några känslor för mig så gör du min drömvärld till mig <3 ... Och om inte till mig så tänk iaf på Schitzo. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp