V.5:s historia

DeletedUser

Guest
fick idén från Jäger i v9 när han började skriva om varför det hade gått så bra för sprit. *länk*

därför undrar jag om ingen duktig krönikör, bloggare eller någon som är allmänt duktig på att skriva kan skriva ner historian för v.5 (helst någon som har spelat sedan start). självfallet får flera skriva sin syn på historian :)

ha det gött!
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan nog lägga ner lite möda på detta.
Kommer dock ta tid eftersom jag misstänker att jag har Alzeimers light....
 

DeletedUser

Guest
1# Skapandet Av UTE (stängd)
Sida: >1<

Denkan77 på 14.06. kl 17:48 Citera Redigera Ta bort ۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩
Skapandet Av UTE.
För Länge Sedan Fanns Det En Stam Som Hette Rome Empire (Efter Dess Härskare), Denna Stam Var Väldigt Liten, Och Ingen Anade Vad Skapandet Av Denne Stam Skulle Betyda i Framtiden.

Stammen Fick En Ny Ledare, NsKenny, Som På Samma Dag Han Tog Kronan Bytte Namn På Stammen Till "Outlaws". I NsKennys Styre Blev Stammen Större Och Mer Framgångsrik, Men Senare Försvann Han, Skyllde På Att Det Blev För Mycket För Honom.

Än En Gång Fick Stammen En Ny Ledare, Vid Namn Balacondo. Inte Det Visaste Valet.
Snart Efter Detta Blev Det Krig Med Stammen Loe. Denne Stam Fick Ett Övertag Då Hälften Av Stammen, Inkluderar Ledningen, Inte Ville Kriga Och Försökte Få Fred Medans Resten Stred För Sina Liv.

Ett Fåtal Utav Dem Som Stred Bildade Stammen "Until The End" Med Jonis Som Ledare, Detta Skulle Bli Den Ultimata Stammen. Inom Tid Hade Alla Värdiga Från Outlaws Gått Över Till UTE, Där De Fortsatte Kriget Mot Loe Och Slutligen Vann.

Stammen Outlaws Nådde Då Bottnen, Men Deras Ledare Stannade Ändån. Outlaws Blev En Skugga Av UTE, Och Skulle Aldrig Bli Något Mer.

Det Anlände Även Folk Från "Munken" Tidigt När UTE Skapades, Dessa Hade Varit Vänner Till Folk I UTE. Munken Stam Var i Krig Med Kung Wiktor, REV Och Ett Antal Galler.
Turligt Nog Så Blev REV Upplöst (Av Okänd Anledning) Och Gallerna Satte Sina Tänder I Wiktor.

Efter Ett Tag Övergav Jonis Ledningen Till Majskungen, Som Sedan Kort Efter Övergav Den Till PREKO. Här Börjar UTEs Väg Till Storhet.
۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩
Redigerad av: Denkan77 på 08.07. kl 15:25
 

DeletedUser

Guest
2# NTH/Frälst Kriget (stängd)
Sida: >1<

Denkan77 på 14.06. kl 21:44 Citera Redigera Ta bort ۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩
NTH/Frälst Kriget.

Efter En Lång Tid Med Fred Och Bättre Tider, Efter De Senaste Kriget, Så Har UTE Vuxit Upp Sig i Världen, Och Kan Mäta Sig Med De Närliggande Stammarna.

En Av Dessa Stammarna, NTH, Letade Nya Rekryter Och Erbjöd Därmed De Bästa Krigarna I UTE Medlemskap I Deras Stam. Det Blev Prat Och Förhandlingar, Men i Sista Stunden Så Tackade UTE Nej Till Förslaget.

Följden Av Detta Var Krig. Ett Krig Mellan UTE Och NTH.
Men Snart Efter Att Kriget Hade Fått Sin Början, Kom En Annan Stam In.
Denna Stammen Var Frälst, Eller Så Kallat "Treenigheten" På Grund Av Sina Tre Medlemmar.

Treenigheten Hade Ingen Anledning Till Krig, De Var Bara Maktlystna. De Valde Därmed Den Sidan Som Säkrast Skulle Vinna Kriget. De Vill Säga NTHs Sida.

Veckorna Gick Och UTE Försvarade Sig Mot NTHs Och Frälsts Attacker, Ryktet Spreds Att Kriget Redan Var Vunnet. Attackerna Blev Färre Och Färre, UTEs Motståndare Klagade På Dåligt Motstånd. På Detta Svarade UTE Med Våg Efter Våg Med Attacker.

Med Samma Takt Som UTE Tog Byar, Försvann Motståndarna, De Mötte Inget Motstånd När De Attackerade. Treenigheten Styrdes Nu Bara Av En Person, Hanns Två Kompanjoner Hade Försvunnit, Även I NTH Försvann De Krigare.

Efter Ett Tag Var Treenigheten Helt Borta, Nu Fokuserade UTE På NTH. Även Där Triumferade Dom. Men De Fick Inte Så Mycket Som De Hade Väntat Sig, De Kvarvarande Av NTH Flydde Till KILT, En Närliggande Stam.

UTE Förklarade Sig Själva Som Vinnare, Men Det Var Inte Alla Som Höll Med.

Så, Var Det UTEs Taktik Om Försvar Och Senare Attack, Den Rena Viljestyrkan, Eller Var Det Turen Med Försvinnande Motståndare Som Fick UTE Att Vinna? Det Går Ej Att Säga. Man Får Döma Själv.
۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩
Redigerad av: Denkan77 på 24.10. kl 00:53

PREKO på 09.07. kl 01:47 Citera Redigera Ta bort Bra jobb!
Vill bara tillägga några saker.
frälst började kriget ihop med nth.
sb vågade inte hjälpa,men skulle göra det precis när kilt rymde in men då anser jag att vi redan var på väg att vinna därför sb kom.
Vi krigade bara mot frälst först,och alla dom krigade,dom fick även deff av rav.
När dom såg att vi tog dom slutade dom,o rav ansåg att dom losade för mycket trupper utan att få gå in o ta av oss.
Halva stammen slutade första dagen så nth kunnde lätt plocka byar av oss.
Då hela ledningen slutade nästan,fick jag jobba med kriget nästan 20 timmar visa dagar. Nth gjorde ett misstag på slutet som kostade dom segern. Dom anföll nästan bara mig. Jag hade eran deff o deff från flera stammar så att ta en by av mig var näst intill omöjligt. jag losade en by men den låg så långt bort att jag sket i den. Jag tror jag tog 42 byar. Hade nog ca 15 när kriget började.
Alla som var kvar i stammen kämpade med en vilja som är svårt att slå. När vi dessutom började ta byar från dom steg krigsmoralen. Jag satt o snackade med alla stammar o dom skrattade nästan åt oss när jag sa att vi kunde fixa detta.
Efterråt fick vi mycket beröm från alla kända krigs stammar.
Vi visste att vi inte hade en chans om vi började anfalla dom o lät dom slösa sina styrkor i våra murar. Vi losade några spelare oxå (må dom vila i frid) men det är sånt som händer.O vi var tvungna att offra några så enkelt är det.
Jag försökte hela tiden tänka på stammen,Och la fram förslag till nth osv för att rädda alla.Något dom ej gick med på. tex så in i det sista ville dom ha mig i nth, Vi förhandlade även om att dom skulle ta spelare av oss för att sen sluta ta. Min tanke var att låta dom ta dom som ej spelade,Men när dom ville ha flera spelare så tackade jag nej. På slutet kom dom till mig o ville sluta fred. Dom var även villiga att ge oss byar som en freds gåva. Jag ville ha byar av dom så att vi blev lika i kriget.(för dom ledde med byar för vi hade krigat mot frälst men nu hade vi tagit över)Dom ville inte ge bort så mycket. Så jag sa då att ingen fred skulle komma. Jag hörde på dom att dom var verkligen rädda att tappa masken,Även flera av deras spelare slutade nu.Lätt hänt att sluta då man ser att det börjar gå åt helv..
Med list, moral o hjärta vann vi detta krig och skapade respekt o ära.
Detta vet många stammar om o jag kan ärligt talat säga att det har tills idag räddat oss från vidare krig. Rav ansåg att sb var ett lättare mål än oss,dels för dom är närmare dom o även för att vi kan kriga med känsla o hjärta.
det fanns även en stöddig kille vid namn puffran som gick på oss, något han ångrar idag. vi tog alla byar vi ville ha efter kriget på 2 dagar.
Redigerad av: PREKO på 09.07. kl 01:49
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
PREKO, det gick ju fan knappt läsa två meningar. Så jobbigt med stor bokstav i varje ord. Väldigt tråkigt, för jag ville verkligen läsa. =/
 

DeletedUser

Guest
3# Skapandet Av DEMONS Och RAV Kriget (stängd)
Sida: >1<

Denkan77 på 08.07. kl 21:53 Citera Redigera Ta bort ۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩

Skapandet Av Demons Och RAV Kriget

UTE, Som Efter NTH/Frälst Kriget Blivit Starkare Och Skaffat Minst Lika Starka Allierade, Hörde Än En Gång Krigens Trummor, En Av De Allierade Stammarna, SB Hade Hamnat I Krig Med RAV, En Stor Stam Som Dominerade En Större Del Av Nordöst.

Den Tredje Parten Av Alliansen R.R Var Även Allierade Med RAV, Så UTEs Ledare, PREKO, Fick Till Så Att R.R Och UTE Gick Samman, För Att Säkra Deras Överlevnad, Och Skapade Där Med Med En Ny Stark Stam, Utifall RAV Lycklades Utrota SB.

Senare, Efter Att UTE Överlagt De Olika Möjligheter De Hade i Denna Situationen, Insåg De Att De Var Tvingade Att Hjälpa SB Mot RAV.
Detta Blev En Hemlig "Operation". Efter Att UTEs Och SBs Ledningar Haft Ett Flertal Möten Kom De Fram Till Att De Skulle Merga SB Till UTE, Och Därmed Skapa DEMONS. Samma Natt Skulle UTE(DEMONS) Skicka Ut Alla Sina Styrkor På Först Och Främst DrLove(RAV).

Efter Flera Dagar Med Attacker På RAV Började DEMONS Trupper Ta Slut, Och Det Blev RAVs Tur Att Göra Ett Offensivt Drag. Och Så Gick Det Fram Och Tillbaka, Fram Och Tillbaka, I Dagar, Veckor, Månader.
Till Sist, När DEMONS Började Få Den Övre Handen I Kriget, Hände Något Oväntat...

۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩
Redigerad av: Denkan77 på 24.10. kl 00:58
 

DeletedUser

Guest
Munkens Stam

En Gång för länge sedan var det stam som skapades av Munkenmunken han hade börjat sitt första konto på TW han nyfiken som han var så skapade han en stam på k35 som han inte då visste skulle göra en ganska stor skillnad på V5 egenkär och ung som han var så skapade han en liten halv seriös stam som fick namnet "Munkens stam" han hade några bra spelare och vänner som låg nära honom Majskungen, Jonis, Darkguld, och Spartacus som han då inte visste skulle följa honom till det allra sista slutet.
Dagarna rullade på fler spelare anslöt sig och stammen växte sig allt större med aktiva glada friska spelare tills en dag då deras första krig stog och knacka på porten.

Kung Wiktor - REV
En spelare vid namn Kung Wiktor, som var diplomat i REV, en stam ca 4 gånger större en Munkens stam, attackerade Darkgulds, by Munkenmunken var inte okej med det så han tog upp det med Kung Wiktor som sa, kaxig som han va att "det är väll vad detta spelet går ut på att kriga?" vi hörde inte av något från honom på en tid bara några små fejk och oseriösa attacker.

REV - Ledaren
Det har gott ett tag och Munkenmunken står inte ut med att sitt folk ska leva i skräcken att bli attackerade när som helst så han tog kontakt med ledaren i REV. Det var ett litet misstag som han trodde han skulle behöva ångra. För det var nämligen så att Ledaren var kaxigare än Kung Wiktor han skicka iväg några attacker mot alla Munkenmunkens byar och sa att om alla i Munkens stam inte gick med i deras stam så skulle han adla alla i våran stam även fast han låg så långt ifrån.

Hur Skulle Det Bli?
Dom senaste dagarna var dom mest funderasamaste Munkenmunken skulle få i sin tid i Munkens stam. Vi fundera på att gå med andra stora stammar som T.ex S.P.Q.R eller The Roman Empire för att kunna slå emot men det blev inget med det.
Sen kom den dagen då attackerna på Munkenmunken anlände. attackerna var fejk som han vi de laget hade räknat ut.
Ledaren i REV tog kontakt och fråga hur det skulle bli. Munkenmunken gav upp med villkoren att exakt alla i Munkens stam skulle få komma med även dem under 1000p eftersom det var REVs intagnings poäng. Ledaren gick med på det. skulle verkligen Munkens stam flytta över till en ny stam med spelare som hade attackerat dem och hotat dem fanns med?

Turen anländer
Men då hände det tursammaste som gjorde att Munkenmunken inte behövde ångra att han tog kontakt med ledaren i REV för när vi till slut hade gott med på att gå över till REV så kom några få inbjudningar till vissa spelare som sedan blev tillbaka dragna. Vi Munkens stam tog inte kontakt med REV senare och vi fick ungefär hälften så mycket poäng som de och körde vidare.

Kung wiktor - Galler - Outlaws
Samtidigt hade en ny stor stam vid namn Outlaws skapats som kunde mäta sig med Galler den då varande största stammen på K35 som också var ett stort hot från öst för munkens stam.
Under tiden hade REV minskat i poäng och sedan försvunnit alla firade men det blev kortvarigt för Kung Wiktor slog till igen mot Darkguld. Nu hade han växt sig stor så inte ens våran berserk spelare, Majskungen som växt på som bara den kunde inte ens mäta sig med honom. Kung Wiktor fick till slut tag på Darkuglds by 1 dag efter Darkguld tog en ny by lite längre upp vid alla andra i Munkens stam. Kung Wiktor tog kanske över någon mer by och gjorde säkert flera attacker men detta var det viktigaste och början till våran stora dödsfejd med honom.

Frälst Det långa Kriget
Samtidigt blev en av våra mindre spelare som bara hade en by attackerade av frälst han förlorade den och blev därför helt adlad. Vi tyckte om alla våra stam medlemmar lika mycket men särskilt denna lilla spelare kunde inte så bra svenska och Munkenmunken hade haft med honom i stammen ända sedan sin första adelsman och kunde inte rädda honom på grund av att vi inte fattade vad han sa när han behövde hjälp. Det var ganska tragiskt och det var första gången Munkenmunken förlora en stam medlem i ett krig. så Munkenmunken förklara genast krig mot frälst. Alla bra krigare I Munkens stam gick till attack vi började med att gå på den som hade tagit byn och var den minsta medlemmen han hette Ashitaka. De lyckades ta ut alla hans trupper katapultera ner några hans byar ganska hyfsat och började plundra honom och precis när vi skulle adla hanns byar så kom en grej som hette Julfred som varade under julen och under den tiden hade Ashitaka byggt upp sina trupper och fått assistans av sina 2 andra stam medlemmar Gammelsmurf och Oblivionen.
Sedan blev det inte så mycket mer med det alla blev lite nere när det hade varit så nära att vi tog Ashitakas byar. Under tiden hade Kung wiktor hållt på att kaxa mera och skickat små attacker på alla medlemmarna i Munkens stam men det verkade som han hade tröttnat för vi hörde inte av honom på ett tag.

Galler... ...Igen
Istället för kung wiktor hade galler tagit en av våra medlemmars byar som vi bara var tvungen att acceptera för galler var ganska stora. Men sedan gjorde inte dom något mer men då kom en ny period då Munkenmunken behövde tänka eftersom Munkens stam hade bara ca 500.000 poäng och Galler och Outlaw hade ca 2 mille så skulle vi nog inte komma så långt eftersom både Galler och Outlaw låg runt oss så var vi nog tvugna att...


۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩

Forfarande Under arbete
 

DeletedUser

Guest
Där har ni en del av våran historia.
Vore kul o läsa lite om andras.
Vi har mera saker men mer om personer osv.
Hoppas det var sån här historia ni ville ha.
Ni får oxå tänka på att det ur våra ögon.
Denkan77 som har skrivit dessa fina rader
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Som sagt innan är det väldigt jobbigt att läsa när det är stor bokstav i början av varje mening. Men jag skall nog fått nöta igenom all denna text med :)
 

Mr L0L

Member
Reaktionspoäng
0
Min personliga historia inklusive lite [rs] historia:D

Jag började ca en vecka efter start v5:s start (för att var lite mer exat: 09th September 2008 - 19:00:01) Fortfarande noob eftersom jag bara spelat på v3 tidigare vilket va min första värld. Gjorde min egen stam med en irl polare. Gick väll så där eftersom jag va noob så va de väll som vilken noob stam som helst. Stammen varade i lite över en månad innan jag tröttnade på att vara ledare och för att min irl polare slutade och jag skötte allt själv. Hamnade sedan i stammen "kött" med bla Sherminator, Bobby, Mucky och Mancerayder. Men ca efter en månad så va stammen nerlagd(30th November 2008).

Jag va med i små stammar ett tag men senare så ansökte jag till stammen [rs] (26 December 2008 - 16:00:02 så gick jag med i [rs]). Jag gick med då kacm kriget va i full gång. Då deltog inte jag själv. Men ett tag senare så förklarade [rs] krig mot [swe], har för mig att de va 15 februari 2009. Mitt första "riktiga krig". jag hade ca 250k då kriget bröt ut. Efter tag så slog sig [swe] ihop sig med stammen TRE som hade två st akademier som va en sammanslagning av tre stammar. Samtidigt så förklarade stammen TLS krig mot oss. Så vi hade några stammar på oss då. Kriget gick helt klart åt vårt håll. Trots att de va mitt första "riktiga krig" så lyckade jag va den fjärde som tog mest byar i kriget av ca 50 medlemmar. Har för mig att jag hade ca 800k när kriget var så gott som över.

Sent i maj så drog [rs] i krig mot SET. Några veckor efter gick T*ON familjen och TWM in på SET;s sida. De gick väldigt bra i början. Men vi började tappa samtidigt då många slutade i stammen. Kriget fortsatte samtidigt som [rs] mergade med RAV som blev Stammen VÄV (31st August 2009). Då RAV krigade mot Demons familjen så Fick lite fler fiender att ta hand om. Ett tag senare förklarde VÄV fred med T*ON familjen. Några veckor senare ansökte jag till SEAMEN där jag är idag.
 
Senast ändrad:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Här är då min historia!
Jag började på denna värld (1a sep 08) för en nystart av mitt konto i Devils Akademi stam (D-P) tillsammans med nåra irl kompisar. Kanske bör tillägga att alla var nuubs ;)
Senare fick jag chansen att gå över till [SWE] (13 sep 08) och tog den. Efter ett tag i [SWE] blev jag kickad pga att vi hade en s.k poänggräns varje vecka. Då blev det endel stamhoppande för min del. Till slut så såg jag att en kompis från D-P joinade [rs]. Jag låg j*vligt långt bort från resten av [rs] men testade endå att ansöka. Men jag kom in (13 nov 08)!
Nåra veckor senare upplevde jag mitt första riktiga krig. Det krig jag kmr minnas längst från TW. Nämligen [rs] vs KACM. Jag var ganska nuub då å tog bara halv växta byar haha (ca 5K). Senare så förklarade vi krig mot [SWE]. Och vissa av [SWE] spelarna joinade oss. Vi vann rätt stort. :)
Denna gången gick det ganska bra för mig å tog halvmkt byar. Tror jag fick över medel i stammen iaf! Sen kmr det ett "litet" hopp i min historia eftersom jag slutade den 1a Maj (400 K poäng) och kom tbx 26 Juli (750K poäng). Jag kom då mitt in i T*ON vs [rs] kriget. Jag krigade rätt mkt (tkr jag själv) och det gick ganska bra :) Dock blev jag tagen på j*vligt många byar av de jag tog! Senare så mergade vi med RAV å bildade som sagt VäV. Tyckte det var en najs merge till en början! Men senare så bildades SEAMEN å ca 10 medlemmar (bara [rs]) gick över. Dessutom gick nåra över till KILT + att vi hade rätt tufft då angående krigen.

För ungefär en månad bildade jag och Alrion stammen Dödens Banemän pga interna saker. Den gick väl okej till en början men sen så började vi ta in medlemmar från DEMONS vilket jag inte gillade så mkt. (första ggn jag säger det till er DEMONS så bli inte chockade) ;) Jag kom dock tbx efter bara 3 dar eftersom jag fick en chans till av Benzo<3.

Det var nog min historia. Nuub till Pr0? Nej, är fortf Nuub som hade lyckan att komma med i forna [rs] R.I.P<333. Och, Here I Am :D

Dålig grammatik i know =)
 

DeletedUser

Guest
V5:s historia måste på något sätt utgå från Spank, tycker jag. Det var ett gäng duktiga TW-spelare från andra världar som bildade en "superstam", men man tog sig vatten över huvudet, skaffade sig lite för många fiender och gick under.

Andra stammar i början av världen var -ST-, bestående av spelare från -ST2- och Ni! på V3, Panda (hette de så?) och SWE. AOTS måste också nämnas då de gjorde stor skada på Spank.

Ledningen från -ST- tröttnade på inaktiviteten i stammen och bildade RAV. Till RAV anslöt sig spelare från bl.a -ST-, AOTS, Spank (som hade splittrats tidigare) och pandorna.

RAV krigade mot Galler och adlade HT. HT, Galler och några till bildade stammen TRE som med all önskvärd tydlighet visade att poäng inte vinner några krig. (Man var väl största stammen på V5 om jag inte minns fel). När aktiviteten i stammen började sina startade vi krig mot SB, och det gjorde att stammen blev väldigt aktiv. Seda kom kriget mot DEMONS och aktiviteten bara försvann som i ett trollslag. Jag tror att kriget kom väldigt olägligt mitt i sommaren då underskriven var bortrest och då många spelare hade annonserat att de skulle sluta.

RAV mergade med [rs] i ett försök att rädda båda stammarna som led av inaktivetet. Det verkade gå bra till en början men sedan ledsnade folk och intre konflikter gjorde att SEAMEN bildades och många gick till Kilt, men nu har vi fått ordning på stammen igen.

Det är V5:s historia i korta drag ur mitt perspektiv.
 

DeletedUser

Guest
min resa genom v.5: jag började tillsammans med Tomatodlare en morgon (tror det var 1:a sept), vi hade datakunskap och vi tävlade om vem som hade mest poäng när lektionen var slut (jag vann! :p). i alla fall vi joinade senare JÄRN där vi sedan lirade i någon vecka innan vi insåg vad det var för stam. vi ansökte sedan till G8 och jag ansökte även till v.v.v, jag tänkte att jag skulle joina den stam som svarade först. G8 gjorde det som tur var.

vi båda fick gå med i stammen och jag blev elev i skolan G8 med celendias som lärare. vi förklarade sedan krig mot JÄRN samt v.v.v efter ett tag så ifråga satte C ledarskapet hos odelyrius vilket resulterade i att G8 upplöstes. efter det så startade C en ny stam och bjöd in alla gamla medlemmar. vi hade sedan en omröstning om namn till stammen vilket blev [rs]. den sista pusselbiten till framgång var lagd. resten har alla andra rs:are redan skrivit om. dock så gör vi ett hopp till den 18 mars:

jag avslutar min tw karriär och lämnar över yuwilofe kontot till gotte. de sätter sedan en ny spelare på det som förstör mitt konto (enligt min mening). den 5 juni tar jag upp min tw karriär i lagom tid för tqon kriget :)

hopp igen!
seamen bildas. som #2 som joinade seamen så kan jag säga att det är samma goa gäng som i rs men vi saknar några från väv :/
efter att väv slutit fred med tqon så la tqon all vikt på oss och vilket resulterade i många långa nätter och dagar...

kriget slutade med att vi vann med 40+ i byar mot tqon ;)

det var min resa genom v.5 från 26p till 2,5 miljoner :)
 

DeletedUser

Guest
Kan väl komplettera upp din inledning på världen och säga att jag tog ikapp för att sedan gå om dig ;)

Kul att läsa historierna. Ser fram emot om att någon från KILT vill komma in och ger sin story av v5. :)
 

DeletedUser

Guest
Kan väl komplettera upp din inledning på världen och säga att jag tog ikapp för att sedan gå om dig ;)

Kul att läsa historierna. Ser fram emot om att någon från KILT vill komma in och ger sin story av v5. :)

Kilt kanske kommer med sin historia senare, ni får vara snälla så kan den komma=)

Men inte titta under våra kiltar bara;)

(Kilt medlem ni får gissa om ni kan?xd)
 
Topp