Världskrigen

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Skulle säga att det Andra Världskriget av v1.se har nu börjat.

Bakgrundsinformation:
Första Världskriget
En grupp utbrytare ifrån SFE och FFA går samman och kallar sig BFH. Trots att de är cirka en femtedel så stora som deras fiender så förklarar de krig mot SFE och dess allierade SFA, SF44, och 1337 efter att SFE har skickat armeér mot ett flertal BFH-invånare. Yakuza går med strax efteråt på BFHs sida.

Kriget håller på länge med SFA, SFE, och SF44 tidigt utslagna, men är så gott som avgjort när Jayyee, ledaren av SFE, förlorar sin huvudstad och fallet är nära.

Som effekt så utför SFE en massflykt och skapar TDF tillsammans med TMD och förstärker deras nummer men inte organisation; snarare motsatsen. Samtidigt så har VoS anfallit BFH som svarar med ett blixtkrig som bryter VoS inom en vecka och de starkaste överlevande går med i TDF. UrbanT och EngliS går vid denna tidpunkten med i kriget på TDFs sida samtidigt som Milka! och R.E nu går officiellt med på BFHs sida.

En liten stam kallad TAB har vid detta laget grundats av en exilBFHare som anföll allierade och förklarar krig mot BFH. De faller snabbt och deras ledare Hilsted flyr till UrbanT. En kort period senare splittras Yakuza och majoriteten av medlemmarna går med i antingen BFH eller Milka!.

TDF faller snart efter en totalkollaps mot fronten och de största befolkningarna går med i EngliS. En viss period senare så omformas UrbanT till GodJul och går med på ett förnedrande fredsavtal.

Kriget fortsätter i flera månader men BFH fortsätter att göra landvinningar utan någre större förluster. Efter en viss period av kallt krig så inleder BFH en serie offensiver mot ledande personer inom EngliS och slår ut dem ur kriget, de flydde Nord-Öst för att undvika det kollektiva vredet hos Lufsen75s och Rutkowski's män och kvinnor vid fronten. Första Världskriget har fått sitt slut; BFH-Milka! alliansen står segrande. Inte helt utan problem dock då R.E och Milka! gått in i ett totalt krig mot varann med BFH som neutral part. NATO och [SE](som nu slutit fred med BFH efter månader utan våldsamheter) har slått ihop deras bästa medlemmar sedan tidigare och bildat 18D som går med R.E i kampen mot Milka!.

Interkrigsperioden:
En kort tid med många händelser. BFH inleder ett kolonialkrig mot GodJul och vinner efter en kort period med vekt motstånd. GodJul splittras snart efteråt. Samtidigt händer något som skulle förändra framtiden för Världen totalt; Milka! splittras. Orginalmedlemmarna av Milka! går in i f|u som skapar diplomatiska relationer med de omgivande stammarna medans den nya generationens Milka!-medlemmar skapar BRB. Ett fåtal personer går med i BFH. I processen så tar de med en grupp personer som 18D, R.E, och BFH har markerat som flyktingar ifrån tidigare fiender.

Andra Världskriget:
BFH, R.E, och 18D, missnöjda hur ledarskapet i BRB har behandlat flyktingfrågan, går in i en omfattande allians och förklarar krig på den lilla men rika stammen i ett krig som i början innefattade över 7700 byar, 269 hövdingar, tusentals adelsmän, och miljontals soldater, hästar, och civilister. Framtiden ser blodig ut.
 

DeletedUser

Guest
Dude...Det va fint skrivet...Nästan så jag börja gråta *Torkar bort en tår*
Bara synd att kriget startades :(
 

DeletedUser

Guest
Tack rutkowski för att du skrev ner allting så grundligt så man slipper förklara bit för bit för arga BRB'are.

Fint skrivet.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Tackar. =)

Om jag har fått något missuppfattat eller missat så feel free att påpeka det; jag är bara en människa och felar jag också.
 

DeletedUser

Guest
Tackar. =)

Om jag har fått något missuppfattat eller missat så feel free att påpeka det; jag är bara en människa och felar jag också.

Jag trodde du va en mod :(
Nu blev jag ledsen...Men det va väldigt bra skrivet :p
Men haru tagit delar från dom riktiga världskrigen eller?
 

DeletedUser

Guest
Eftersom varken RE eller 18D förklarat krig mot er så måste de påstådda anfallen vara ren rekreation, ett busstreck.

Helt enkelt en variation av bus eller godis.

Knack, knack vem där??

Farmas eller adlas ????


sluta överreagera nu! ;)

/K99

R.E bröt IAP'n med BRB jo...
 

DeletedUser

Guest
Ja vi bröt den. Var det så oväntat frågar jag dig då.


Cant we just all be friends? *nope*
 

DeletedUser

Guest
Riktigt fint Rutkowski. Kanse lite väl BFH fixerad men det är klart man placerar sin egna stam i fokus då man vet mest om den och ni har ju faktiskt gjort en hel del i denna världen:)
En sak jag inte visste (var inte så "allmän bildad" i början.) var att ni var utbrytare ur SFE och FFA. Har en fråga hära. Varför bröt ni ut?(Eller vad man ska säga:p)

Du glömde även att skriva om VBG och hur fint NATO bildades:)(som det skulle vara känt:p)
 

DeletedUser

Guest
bröt ut från SFE och FFA för de var masstammar och oseriösa. (om jag kommer ihåg rätt)
Det var min gode vän Tjarls som lämnade först och skapade BFH, där samlade vi de bästa som fanns då.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Riktigt fint Rutkowski. Kanse lite väl BFH fixerad men det är klart man placerar sin egna stam i fokus då man vet mest om den och ni har ju faktiskt gjort en hel del i denna världen:)
Det va inte en heltäckande världshistoria; bara en om de två världskrigen där BFH faktiskt var i centrum.

En sak jag inte visste (var inte så "allmän bildad" i början.) var att ni var utbrytare ur SFE och FFA. Har en fråga hära. Varför bröt ni ut?(Eller vad man ska säga:p)
Som Bjogus säger; massa noobs och massinvite, spam över hela stället. Det fanns seriöst en tråd som hette MSN-tråden.

Du glömde även att skriva om VBG och hur fint NATO bildades:)(som det skulle vara känt:p)
Kan inget om VBG och har ingen aning om hur NATO bildades.
 

DeletedUser

Guest
Okej, tack för svar båda två:) Fick höra någonstans om att ni spelade på någon annan värld. Är inte det sant?. Man får höra så mycket att man aldrig vet vad som är sant^^

För den intreserade(....):
I begynelsen av mitt spelande fick jag inbjudan till stammen NATO(den var ungefär 1 dag gammal så är en "old school" spelare). Där var Makten ledare och efter ett tag så slog vi oss samman med stammen AT och någon till(Något på T tror jaG)
Vi blev tillsammans VBG med Parodyx(kan inte namnet helt) som ledare. VI blev en riktigt fin mass stam och när vi blev attackerade från alla håll så fick ett flertal spelare "skutan sjunker" mailet där Makten(Som var baron i VBG nu) hade kommit överens med gamla AT spelare att bryta ut.

Vi bildade N.AT.O(som senare döptes till NATO) och vi steg i rankerna. Vi hade även ett underbart forum som jag saknar.

Så. lite historia på hur hälften av 18Ds spelare levt under tiden.
 
Reaktionspoäng
0
Bakgrundsinformation:
Första Världskriget
En grupp utbrytare ifrån SFE och FFA går samman och kallar sig BFH. Trots att de är cirka en femtedel så stora som deras fiender så förklarar de krig mot SFE och dess allierade SFA, SF44, och 1337 efter att SFE har skickat armeér mot ett flertal BFH-invånare. Yakuza går med strax efteråt på BFHs sida.

Gick inte Yakuza in i kriget först och sen kom BFH in och hjälpte Yakuza???
Vet inte varför men har för mig att det var så:)
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Okej, tack för svar båda två:) Fick höra någonstans om att ni spelade på någon annan värld. Är inte det sant?. Man får höra så mycket att man aldrig vet vad som är sant^^
BFH fanns också i v2 men fick många fiender pga. ryktet ifrån v1 så många större stammar anföll tidigt. Då en stor del av v1-BFHare inte gick över till v2(mig själv inkluderad) så blev det för svårt att försvara sig mot så många. BFH upplöstes och spelarna sökte sig till andra stammar.

Gick inte Yakuza in i kriget först och sen kom BFH in och hjälpte Yakuza???
Vet inte varför men har för mig att det var så:)
SFE och Yakuza hade en mindre konflikt men inget all-out krig så vitt jag vet. Vi gick dock in i kriget utan förväntan på någon hjälp, det var en risk vi tog.
 

DeletedUser

Guest
BFH fanns också i v2 men fick många fiender pga. ryktet ifrån v1 så många större stammar anföll tidigt. Då en stor del av v1-BFHare inte gick över till v2(mig själv inkluderad) så blev det för svårt att försvara sig mot så många. BFH upplöstes och spelarna sökte sig till andra stammar.

Jag tänkte mer på någon annan värld på t.ex. tyska eller engelska världarna. Fast antar efter jag har läst svaret att så ej var fallet. Eller?
 
Topp