Världar med kyrka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som skulle tycka det skulle vara roligt med biskopar och prästar, när man ändå inför kyrkan kan man väl lika bra gå hela vägen ut så man kan göra trupper i den också.

personligen hade jag gillat det här, Prästerna kunde försvagat fiendernas arme, sänkt moral osv.. Biskopar kunde haft högre makt och ska kunna göra något speciellt ungefär som paladinen. Likadant som man bara kan ha en paladin ska man då kunna ha en biskop


Vet inte ifall det här har varit uppe tidigare, men satt och fundera på det och skulle gärna se vad folk har att säga om det, självklart kan man fixa och trixa med det så det är bra.. jag ville bara lägga en ide att bygga grunden på och ge exempel på hur dem ska användas


// Lalamums
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Låter trevligt^^
Dock så skulle det nog vara något lite mer avancerat som att dina kyrkor får längre räckvidd om man nu forskar fram en biskop, populationen för en biskop bör då ligga på 100..
Tycker att ''andra''kyrkor tar sån himla plats^^
 

DeletedUser

Guest
Tycker inte ens om Kyran, och tycker än mindre om Präster och biskopar. så nej tack säger jag!
 

clone042

Member
Reaktionspoäng
0
tror detta har tagits upp tidigare....

men om man hade haft "biskopar" så skulle inte små spelare komma upp till toppen.. Moralen är deras ända chans
 

DeletedUser

Guest
Nej tack till kyrkan överhuvudtaget!

Kyrkan har förstört spelet totalt sedan den infördes tycker jag iaf.

Charmen i TW är att kriga och ha skoj, nu känns det mer som Simcity, fokus fokus...
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Kanske att "präster" eller "biskopar" öker lyckan så att den är på minst 5% eller något? Det tycker jag vore mycket bättre. Då kan man använda "präster" eller "biskopar" mot spelare i samma storlek och även större spelare
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Kanske att "präster" eller "biskopar" öker lyckan så att den är på minst 5% eller något? Det tycker jag vore mycket bättre. Då kan man använda "präster" eller "biskopar" mot spelare i samma storlek och även större spelare

Bra förslag, skulle rösta på det om det nu skulle ske en röstning.
 

DeletedUser

Guest
Tribalwars blir tråkigt med fler enheter, blir bara kladdigt och trassligt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tribalwars blir tråkigt med fler enheter, blir bara kladdigt och trassligt.

Det där håller jag med om till hundra, förhoppningsvis sker inga större förändringar i spelet på ett tag, hoppas på flera mindre uppdateringar som denna som kommer nu :)
 

DeletedUser

Guest
charmen med TW är dess enkelhet!

enkelheten, att kunna behärska den är den stora konsten! att bara blanda in fler å fler enheter och byggnadstyper blir bara segt å tråkigt!
TW har en enkel men mycket effektiv charm tycker jag..

bygg off, döda...
enkelt :) men att blanda in fler så blir det som någon sa innan mer sim-city värld då folk tänker mer på bygge än krig vilket detta spel inte är inriktat på:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp