Värld2 krymper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hehe det vore roligt om det vart så och se vilka som står kvavr :)

Enkelt ... de som är förberedda och kan kriga .... men det känns som att vi har många som inte verkar förstå spelet och blir skitarga om de blir attackerade och förlorar lite byar, med eller utan IAPs :rolleyes:

Det kommer säkert en dag då någon/några kommer att nolla ut mig och då kommer jag bara applådera för ett skickligt krigande :)

Så åter igen till alla de som missuppfattat och tror att det är något slags gratis SIMS spel, börja rusta, expandera, gå ihop till större stammar och förbered er på krig :cool:
 

DeletedUser

Guest
Enkelt ... de som är förberedda och kan kriga .... men det känns som att vi har många som inte verkar förstå spelet och blir skitarga om de blir attackerade och förlorar lite byar, med eller utan IAPs :rolleyes:

Jag kan förstå varför du inte är diplomat... Fast sen har jag ju iofs varit med om RoS's "diplomati" så skulle inte bli förvånad om det var vegas91 som drillat dig.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan förstå varför du inte är diplomat... Fast sen har jag ju iofs varit med om RoS's "diplomati" så skulle inte bli förvånad om det var vegas91 som drillat dig.

Du tycks blanda ihop äpple och päron, jag konstaterar bara att det tycks som om vissa spelare tror att detta är SIMS och börjar grina för att de blir av med någon by... det har alltså inget med diplomati att göra :rolleyes:

Sen vad gäller RoS diplomati så kan jag inte uttala mig då jag inte varit med så länge i denna stammen, men ur mitt perspektiv så verkar den varit rätt så framgångsrik hittills :)
 

DeletedUser

Guest
Du tycks blanda ihop äpple och päron, jag konstaterar bara att det tycks som om vissa spelare tror att detta är SIMS och börjar grina för att de blir av med någon by... det har alltså inget med diplomati att göra :rolleyes:

Sen vad gäller RoS diplomati så kan jag inte uttala mig då jag inte varit med så länge i denna stammen, men ur mitt perspektiv så verkar den varit rätt så framgångsrik hittills :)

Jag blandar inte ihop ett skit, det var inte för inget som jag bara citerade den bit där du säger att IAP's inte betyder någonting alls.

RoS diplomati tror jag lika mycket på som Mona Sahlin. Om du vill kalla det framgångsrik så visst, ha ett bra liv. God natt.
 

DeletedUser

Guest
Jag blandar inte ihop ett skit, det var inte för inget som jag bara citerade den bit där du säger att IAP's inte betyder någonting alls.

RoS diplomati tror jag lika mycket på som Mona Sahlin. Om du vill kalla det framgångsrik så visst, ha ett bra liv. God natt.

Hmmmm :rolleyes:
Du kallar dig Fintarn, du verkar dribblar bort dig själv här lite grann ... eller rättare sagt du snubblar oförklarligt :)
Nej du Fintarn, jag säger inte att IAPs inte betyder något alls, helt fel !!!
Men vad jag säger är att en IAP under krigstider(som vi befinner oss i ...) INTE har den betydelsen att det är något man kan lita på, man kan mao inte luta sig till tillbaka och tro att relationer inte kan förändras eller att man inte kan bli utsatt för attacker.

Hoppas jag nu förklarat mig och varit övertydlig så att du inte misstolkar eller dribblar bort dig igen :rolleyes:

Ha en fin helg!
 

DeletedUser

Guest
Hmmmm :rolleyes:
Du kallar dig Fintarn, du verkar dribblar bort dig själv här lite grann ... eller rättare sagt du snubblar oförklarligt :)
Nej du Fintarn, jag säger inte att IAPs inte betyder något alls, helt fel !!!
Men vad jag säger är att en IAP under krigstider(som vi befinner oss i ...) INTE har den betydelsen att det är något man kan lita på, man kan mao inte luta sig till tillbaka och tro att relationer inte kan förändras eller att man inte kan bli utsatt för attacker.

Hoppas jag nu förklarat mig och varit övertydlig så att du inte misstolkar eller dribblar bort dig igen :rolleyes:

Ha en fin helg!

...?

Du säger helt enkelt att just nu (och andra gånger när det är stridigheter i ert område) kan inte de stammar ni har vänliga relationer till lita på er.

Självklart kan man bryta relationer men att rent ut säga att man inte ska lita på er som IAP är ju just snyggt. Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult helt enkelt. Vet inte vad ni lär er i RoS-skolan men i min bok är det fin indikationer på att man inte ska lita på stammen och dess ledning. Att du sedan går och säger det rakt ut är skrattretande.
 

DeletedUser

Guest
...?

Du säger helt enkelt att just nu (och andra gånger när det är stridigheter i ert område) kan inte de stammar ni har vänliga relationer till lita på er.

Självklart kan man bryta relationer men att rent ut säga att man inte ska lita på er som IAP är ju just snyggt. Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult helt enkelt. Vet inte vad ni lär er i RoS-skolan men i min bok är det fin indikationer på att man inte ska lita på stammen och dess ledning. Att du sedan går och säger det rakt ut är skrattretande.

Att anfalla utan att berätta det innan är ju naturligtvis att föredra, det fattar vem som helst. Vad jag vet står det ingenting ang IAPs och liknande när man läser TWs regler=)
 

DeletedUser

Guest
...?

Du säger helt enkelt att just nu (och andra gånger när det är stridigheter i ert område) kan inte de stammar ni har vänliga relationer till lita på er.

Självklart kan man bryta relationer men att rent ut säga att man inte ska lita på er som IAP är ju just snyggt. Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult helt enkelt. Vet inte vad ni lär er i RoS-skolan men i min bok är det fin indikationer på att man inte ska lita på stammen och dess ledning. Att du sedan går och säger det rakt ut är skrattretande.

Åhhh nu dribblas det igen :) Orka :rolleyes:

Det kvittar vad man försöker skriva så fintas det och dribblas till höger och vänster, men du verkar aldrig få bollen i mål :)

Jag skulle vilja rekommendera dig att läsa vad jag skrivit tidigare, det hjälper!

Önskar dig och alla andra en fortsatt fin helg
 

DeletedUser

Guest
Ta det igen Fintarn:Vad är en IAP??
Man låter bli att attackera varandra!!

Men är det ok om man dödar varandras trupper i en annan by som inte inefattas av denna IAP?
Eller hur tycker du personligen om att 2 stammar som har IAP,assisterar fienden till respektive stam?Ok eller?.

Blir lite nyfiken då du verkar hålla hårt på dessa relationer.
 

DeletedUser

Guest
Personligen tycker jag det är helt okej så länge det ligger personliga allianser bakom, annars är det väl inte att föredra direkt, en allians ska man ju givetvis inte deffa mot.
 

DeletedUser

Guest
Att anfalla utan att berätta det innan är ju naturligtvis att föredra, det fattar vem som helst. Vad jag vet står det ingenting ang IAPs och liknande när man läser TWs regler=)

Att anfalla utan att avbryta relationen innan är saker som borde få de flesta att tänka om ett gäng gånger innan man bestämmer sig. Dock är det två helt olika saker att avbryta en relation och att attackera. Självklart står det ingenting i TW's regler, då man får spela oärligt utan etik och moral om man så känner för det. Jag uttrycker min åsikt om det och jag tycker det säger sig självt. Man litar inte lika lätt på någon som farit med osanning innan.


Ta det igen Fintarn:Vad är en IAP??
Man låter bli att attackera varandra!!

Men är det ok om man dödar varandras trupper i en annan by som inte inefattas av denna IAP?
Eller hur tycker du personligen om att 2 stammar som har IAP,assisterar fienden till respektive stam?Ok eller?.

Blir lite nyfiken då du verkar hålla hårt på dessa relationer.

Att indirekt attackera andras trupper även om man har en IAP beror på stammarnas relationer och vad man kommit överens om när man skapade relationen. Har man inget bestämt om det får man väl helt enkelt väga relationen till stammen gemtemot dem man vill deffa. Oftast handlar det dock om spelare som vill hjälpa sina PA's och då gäller det mest att man håller det diskret och helst hör med sin ledning eller diplomat först.
 

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
...?

Du säger helt enkelt att just nu (och andra gånger när det är stridigheter i ert område) kan inte de stammar ni har vänliga relationer till lita på er.

Självklart kan man bryta relationer men att rent ut säga att man inte ska lita på er som IAP är ju just snyggt. Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult helt enkelt. Vet inte vad ni lär er i RoS-skolan men i min bok är det fin indikationer på att man inte ska lita på stammen och dess ledning. Att du sedan går och säger det rakt ut är skrattretande.

Orka dig du tala ju emot dig själv haha

Hoppas du inte är Diplomat isåfall får man huka sig

Citat: Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult

Så du menar att din stam kommer säga till i god tid innan ni anfaller?

kan ju vara bra då hinner man bygga Off :cool:

Man ska alltid hjälpa sina fiender "not"
 

DeletedUser

Guest
Orka dig du tala ju emot dig själv haha

Hoppas du inte är Diplomat isåfall får man huka sig

Citat: Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult

Så du menar att din stam kommer säga till i god tid innan ni anfaller?

kan ju vara bra då hinner man bygga Off :cool:

Man ska alltid hjälpa sina fiender "not"

Jag får hålla med dig Vegas, jag har försökt att argumentera med dribblaren, men han missar målet hela tiden :)

Jag har gett upp, men försökt du :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Orka dig du tala ju emot dig själv haha

Hoppas du inte är Diplomat isåfall får man huka sig

Citat: Sen att bryta relationer genom att attackera utan att tala med stammen innan är jag även emot då jag tycker det är fult

Så du menar att din stam kommer säga till i god tid innan ni anfaller?

kan ju vara bra då hinner man bygga Off :cool:

Man ska alltid hjälpa sina fiender "not"

Var god att visa på var jag säger emot mig själv, gör jag så har jag inget problem med att erkänna det.

Jag kan inte lova att vi säger till i god tid innan, men jag litar tillräckligt på min ledning för att säga att jag känner mig säker på att vi inte kommer att attackera några stammar vi har vänliga relationer utan att bryta dem först. Det är en stor skillnad, jag säger inte att man alltid ska ge bort överaskningsmomentet och säga till långt innan man anfaller, jag säger att man ska bryta relationer vilket inte någonstans behöver betyda att man tänker attackera. Det går helt enkelt att göra det med motivationen att relationen inte är till det bättre för ens stam. Självklart kan det hända att stammen i fråga blir misstänksam men jag spelar hellre ärligt.
 

DeletedUser

Guest
Det finns lösning

Vi skall Kriga...Det är spelet men plockar vi bort folk innan dom enns börjat hmmm då sitter vi 1000 gubbar o glor på varann.Sen många stammars Regler gör så att folk slutar spela helt.Det kan inte gangna TW....Vi Var över 64.000 i juni nu nästan nere i 40.000 spelare....gissa varför...hmmmm mitt inlegg:cool:
 

DeletedUser

Guest
Vi skall Kriga...Det är spelet men plockar vi bort folk innan dom enns börjat hmmm då sitter vi 1000 gubbar o glor på varann.Sen många stammars Regler gör så att folk slutar spela helt.Det kan inte gangna TW....Vi Var över 64.000 i juni nu nästan nere i 40.000 spelare....gissa varför...hmmmm mitt inlegg:cool:

Ledsen att göra dig besviken om du trodde att V2 skulle vara för alltid, men så är inte fallet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp