Om gränsen på värld 8 är 40 rutor för adelsmännen, samtidigt som kyrkan är aktiverad, måste nästan barbarerna växa till 3k+ för att inte de som startar senare ska bli lidande av dessa inställningar. Det blir fler och fler övergivna byar ju senare man startar, och det kommer då gå väldigt sakta att sitta och plocka 1k barbarer inom sin kyrka.
Jag förespråkar även att man kan ta barbar gränsen ett steg längre, och låta dem växa till 5, 7 eller kanske 9k. I alla fall på en värld som v8 där det bara kostar 1 mynt (resurser) per adel. Följden blir mindre krigande? Nejdå, det kommer till och med krigas om barbarerna.
V2 lätt! Det var tider det!
Dock kommer du enbart kunna göra 3 och exakt 3 adelsmän per akademi och by. Skillnaden här är också att adelsmannen kommer ha en konstant kostnad. Han kommer alltid att kosta ett guldmynt och de resurser den kräver. Den kommer aldrig kräva mer än 1 mynt.
Det känns ytterst som om folk är ute efter en nostalgi tripp, men det är inte inställningarna i sig i den gamla världen som var av intresse utan, folket, stammarna, krigen tjöte på externa.
Det lyser fail rakt igenom.
Alla har rätt att tycka som dom vill, men den enda "korrekta" återuplevnaden av en värld, borde vara en nostalgi resa till en första världens insällningar, men även det är fail. V1 är ju inte över, och alla som inte varit där vet knappt hur man skulle spela en värld utan självväxande Barbarer, bonusbyar och diversse andra förändringar.
Personligen ser jag varje ny värld som en tvist då det är en ny runda med nya inställningar som man måste skynda sig att försöka bemästra. Att då haka på en värld med inställningar man redan har strategin kan bara leda till slentrian.
Därför lägger jag min röst på en helt ny värld istället för det som diskuteras här.
OBS: Det går inte att återskapa den ring (kartan) som gamla Värld 4 har. Detta p.g.a felaktiga inställningar som förekom vid start av Värld 4 som Nino rättade till men idag inte minns. Jag har heller inte den blekaste aning om hur han lyckades, tyvärr.
twmaps.org - SE World 4
OBS: Det går inte att återskapa den ring (kartan) som gamla Värld 4 har. Detta p.g.a felaktiga inställningar som förekom vid start av Värld 4 som Nino rättade till men idag inte minns. Jag har heller inte den blekaste aning om hur han lyckades, tyvärr.
twmaps.org - SE World 4
V8 var enbart en värld för folk tror de är bra på tw eftersom de fick mycket poäng snabbt.
Jag röstade förövrigt på v4 då det var den enda världen som faktiskt hade relativt intressanta inställningar om man kollar i paritet till de resterande världarna.
V8 var enbart en värld för folk tror de är bra på tw eftersom de fick mycket poäng snabbt.
Jag röstade förövrigt på v4 då det var den enda världen som faktiskt hade relativt intressanta inställningar om man kollar i paritet till de resterande världarna.