Värld 5

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

znize

Member
Reaktionspoäng
0
Tror ändå det kommer att ta tid..
Och hm, världen kommer ju att växa ändå (fast inte lika snabbt) för om nån blir bortadlad så måste ju denna få börja om (eller?) Hm, eller kanske man ska ha en looser värld, där de som är bortadlade har chansen att börja om? ;) hehe

Och om man hade riskerat att åka ut helt o hållet så kanske man hade blivit ännu mer på alerten! =) Riktigt skoj!

Fast det lär väl inte hända ändå.. De brukar ju inte vara så villiga att ändra för mycket ;)
 

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
Ändra för mycket?

Det är ett helt annat spel du snackar om.
 

znize

Member
Reaktionspoäng
0
Helt annat spel?
reglerna är de samma.. Enda skillnaden är att spelet kan ta slut, vilket jag tycker är roligare... ;)

Jag tror fler hade velat spela om man hade stängt världarna för nyregistrering efter en utsatt tid och därmed gett världen en chans att kunna avslutas.
Och istället starta upp flera världar =)

Som det är nu så tröttnar många när man kommit upp i för många byar samtidigt som världen bara blir större o större... Jag har sett många bra spelare försvinna för att de blir för mycket simcity över det hela och att man får ägna för mycket tid åt att bygga trupper (blivit bättre nu...) mm

Så varför kunde man inte starta en värd som stänger för nyregistrering efter en viss tid, för att prova och se om detta kunde få folk att stanna kvar? :cool:
 

DeletedUser

Guest
Man ska kunna assistera folk utanför stammen...då kan det bli mer konflikter och intriger :p
 

DeletedUser

Guest
Det är ungefär som på det engelska tribal wars,dom startar nya världar hela tiden,jag tror dom har över 20 världar,och det lir bara jobbigt,men det är ju lite jobbigt att man kanske entligen har kommit top tio listan på bästa spelare och sen poff så förlorar man alla sina byar och allt,och sen med stammarna,om man bara kan ha tex 20-50 personer i dom då blir det bara en massa små stamar,och om man försöker gå med i en stam så behöver man kanske leta länge innan man hittar någon som har plats för en och då kommer man in i en stam som är svindålig eller har lite poäng eller som inte ökar i poäng och det är ju lite jobbigt eller?
och assistansen man ska bara kunna assistera till enns stammedlemmar
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte riktigt vad du menar?.... Att det startas nya världar är ju för att kunna få fler medlemmar hit... Är mer eller mindre försent att starta på V1 nu eftersom att den nästan slutat växa och är istället stammarna som börjar röra sig mot kanterna och adla bort folk... Väldigt svårt o växa sig stor... Att det är 50-70 spelare max gör ju inte att det blir svårare att hitta en bra stam, Stammar med massa akademier o 100 tals medlemmar är i nästan alla fall, de sämre stammarna.

Sen vill jag att man ska kunna assistera allt o alla... Annars begränsas spelet för mkt enligt min mening, Man kan inte ha spioner eftersom att det blir mkt svårare att assistera dem ifall de bli påkommna (hoppar de in i den egna stammen så tror jag det blir svårare att han ska komma in i en ny stam o spionera... Dessutom lär ju det bli krig mellan stammarn, bättre om man kan dölja det.) Dessutom så träffar man då och då trevliga typer och blir vän, PAs är en del av spelet enligt mig, de skapar ungefär lika mkt problem som de hjälper till ^^
 

DeletedUser

Guest
Hallå!

Jag vet inte om någon har nämnt detta, men borde inte dom nya världar som startas utvecklas lite mer, dvs fler nivåer eller extra nivåer på krigarna typ bågskyttar med eldpilar, som kostar lite mer, men gör lite mer skada och samma sak med katapult.

I övrigt så anser jag att det borde vara lättare att ta en rabarber by eller iaf svårare att som spelare deffa upp en.
I dagens läge så är det ganska lätt att deffa upp en rabarber by med 30k svärd och 40k spjut, det är ju ingen som vill ens försöka att ge sig på den, så egentligen borde 1 anfallande spjut slå ut 2 eller 3 försvarande spjut i en rabarber by dvs moralen borde vara det dubbla eller tredubbla, för att slippa att spelare deffar upp dom. Rabarber byarna ska ju ändå vara lätta att adla för alla.
 

DeletedUser

Guest
Rabarber wtf?^^

antar att du menar Barbar, annars är rabarber ganska gott.... aja, Det ligger lite strategi att man ska kunna deffa barbarbyar, Så du kan förlora dina trupper där o han kan döda dig. You see? Btw, du kan göra samma sak mot honom om du vill.

Sen förslaget med eldpilar o så skulle göra spelet för avancerat. Och tagit bort det jag tkr TW är. Finns massa spel där du kan göra sådant, Tkr det räcker med det som finns på V1, skitbra värld:)
 

DeletedUser

Guest
Det ligger lite strategi att man ska kunna deffa barbarbyar, Så du kan förlora dina trupper där o han kan döda dig. You see? Btw, du kan göra samma sak mot honom om du vill.

Sen förslaget med eldpilar o så skulle göra spelet för avancerat. Och tagit bort det jag tkr TW är.

Jo, det är sant att det ingår i strategin, men problemet är att du inte ser vem som anfaller rabarber byn om du inte äger den, endast att någon anfaller den, så det blir ju rätt svårt att veta vem som förlorar trupperna, så lite svårare borde det vara att deffa upp den.

Jag förstår att det är knepigt med att utveckla ideér med krigarna, vi vill ju inte se Tanks och missiler här direkt, men något mer än det som finns borde ju gå.

Alltså världarna borde utvecklas lite mer för varje gång, inte ta ett steg tillbaka, som jag tycker det gjorde med värld 4. Det enda som jag såg där var att nivåerna på resurserna blev högre, eller innehållet i resurserna kanske man ska säga. Max är 4200 och i värld 3 är max 3600 (utom %-byarna)
 

DeletedUser

Guest
Att det är mer resurser är för att det är en snabbare värld.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp